کد خبر 38671
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰

معاون سابق ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان خاطره ديدار مسئولان اين ستاد و تعدادي از مرزبانان سپاه با رهبر انقلاب پس از دستگيري ملوانان متجاوز انگليسي به حريم دريايي کشورمان گفت: آقا فرمودند با اين کار سه سيلي بر صورت انگليس زديد.

به گزارش مشرق، سوم فروردين ماه 86، پانزده نظامي انگليسي پس از ورود غير قانوني به آبهاي سرزميني ايران توسط نيروي دريايي سپاه بازداشت شدند و در نيمه همان ماه بر اساس تصميم انساندوستانه و رأفت اسلامي مسئولان جمهوري اسلامي و عذرخواهي رسمي دولت انگليس آزاد شده و شانزدهم فرودين به کشورشان بازگشتند.

اين چندمين بار بود که انگليسي ها از زمان اشغال عراق به صورت غيرقانوني وارد حريم آبي جمهوري اسلامي مي‌شدند و هر بار هم مقامات لندن با فرافکني و ارائه تفسيرهاي بي‌ربط از جمله ادعاي دستگيري متجاوزان در حال بازرسي از يک کشتي تجاري در آب‌هاي منطقه‌اي عراق در پي توجيه اقدام خويش برآمدند.

وزارت امور خارجه با احضار "گيت اسميت " کاردار انگليس در تهران در غياب سفير آن کشور در آن ايام، نسبت به تجاوز نظاميان نيروي دريايي انگليس به آب‌هاي سرزميني کشورمان در اروند رود شديدا اعتراض کرد و بعد از مدتي کوتاه، مقامات لندن در نامه‌اي رسمي از ورود غير قانوني ملوانان خود به حريم دريايي ايران عذرخواهي کردند و محمود احمدي‌‌نژاد رئيس جمهوري هم در واکنش به اين اقدام اعلام کرد: ملت کريم ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران در عين اقتدار براي محاکمه نظاميان انگليسي، اين 15 نفر را بر اساس تصميمي داوطلبانه و انساندوستانه مورد بخشش قرار مي دهد.

متجاوزان انگليسي که هنگام خروج از تهران در گفتگوهاي تلويزيوني در مقابل ديدگان 70 ميليون ايراني و افکارعمومي جهان به ورود غير قانوني خود به آب‌هاي منطقه‌اي جمهوري اسلامي اعتراف کردند، در بدو ورود به کشورشان تحت‌تاثير جوسازي‌ رسانه‌هاي غربي مدعي شدند آنچه در ايران گفته اند تحت فشار بوده و بعد از مدتي هم وزارت دفاع انگليس با وضع قوانيني جديد، آنها را از انتشار خاطرات‌شان منع کرد.

لندن نشينان حتي بعد از مدتي اخبار منتشر شده درباره عذرخواهي رسمي از جمهوري اسلامي به خاطر ورود غيرقانوني نظاميان انگليسي به حريم آبي کشورمان در خليج فارس را تکذيب کردند اما انتشار متن اين نامه که در آن متعهد شده‌بودند ديگر مرتکب چنين اقدامي نشوند و تصاير مربوط به دوران بازداشت ملوانان متجاوز در تهران از رسانه ملي همه نقشه‌هاي آنها براي راه اندازي جنگ رواني عليه نظام اسلامي را خنثي کرد.

 

عليرضا افشار رئيس مرکز امور فرهنگي و اجتماعي وزارت کشور که آن ايام رداي معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح را بر تن داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس به ذکر خاطراتي از دستگيري و آزادي ملوانان متجاوز انگليسي پرداخت و اظهار داشت: لحظه دستگيري نظاميان انگليسي در محدوده اروند، فشارهاي زيادي وارد مي شد تا آنها را همانجا آزاد کنند.

وي افزود: علاوه بر انگليس از طرف جناح‌هاي داخلي هم فشار مي آوردند تا ملوانان متجاوز به تهران منتقل نشوند اما آقاي فيروزآبادي و برخي عزيزان دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي همت کردند و بدون توجه به فشارها، آنها را به تهران منتقل کردند و اين اقدام صحنه‌هاي افتخارآميز را از موضع اقتدار ايجاد کرد.

افشار تصريح کر: اين ماجرا در حقيقت قدرت‌نمايي جمهوري اسلامي و يک پيروزي در صحنه جنگ رواني دشمن بود که حتي در کشورهاي عربي منطقه آن را قابل تحسين دانستند و نشان داد هر کجا ترس به دل راه ندهيم و بر موضع حق پافشاري کنيم، لطف خداوند شامل ما مي شود و پيروز خواهيم شد.

معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: مدتي بعد از موضوع دستگيري ملوانان متجاوز انگليسي خدمت مقام معظم رهبري رسيديم و ايشان با تقدير از اقدام شجاعانه عوامل نيروي دريايي سپاه فرمودند "شما با اين کار، سه سيلي بر گونه انگليس زديد؛ يکي دستگيري متجاوزان در آب‌هاي سرزميني خودمان، يکي نحوه آزادي آنها با عزت و اقتدار و يکي هم بر هم زدن صحنه‌سازي آنها بعد از آزادي اين افراد و خنثي کردن جنگ رواني دشمن در اين رابطه. "

وي افزود: وقتي ملوانان انگليسي آزاد شدند و به کشورشان بازگشتند، صحنه‌سازي کردند که آنچه در دوران بازداشت‌مان گفتيم تحت فشار و شکنجه بوده ولي صدا و سيما بلافاصله با انتشار تصاويري از محل نگهداري آنها در تهران که نشان مي‌داد در وضعيت بسيار خوبي قرار دارند و خود رسانه‌هاي خارجي هم به اين تصاوير استناد کرده بودند، نقشه آنها را خنثي کرد.

افشار تصريح کرد: يکي از شروط آزادي متجاوزان انگليسي عذرخواهي رسمي دولت انگليس از جمهوري اسلامي بود که مقامات لندن اين کار را انجام دادند ولي چون اين کار براي آنها سنگين بود، سناريويي طراحي کردند تا بگويند نظاميان خود را با اقتدار آزاد کردند که اين ترفندشان هم با افشاي سند عذرخواهي مکتوب آنها شکست خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس