علي اکبر جوانفکر، مديرعامل خبرگزاري دولت، با انتشار مطلبي در وبلاگ شخصي خود، خبر ابقاي حيدرمصلحي، وزير اطلاعات در منصب خود را جعلي، دروغ و خلاف واقع خواند.

به گزارش وبلاگستان مشرق، پس از آنکه خبرگزاري هاي فارس، مهر و ايسنا و بالتبع ديگر رسانه ها، خبر پذيرش استعفاي مصلحي توسط محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري را از روي خروجي خود برداشته و خبر از ابقاي وي در منصب وزارت اطلاعات با حکم رهبر معظم انقلاب دادند، خبرگزاري رسمي دولت (ايرنا)، روزنامه ايران، خبرگزاري برنا، شبکه ايران و ديگر رسانه هاي زير نظر دولت، از درج خبر حکم ابقاي وزير، امتناع کردند.
در پي اين اقدام هماهنگ رسانه هاي دولت، علي اکبر جوانفکر که بتازگي با صلاحديد اسفنديار رحيم مشايي، مديرعامل مؤسسه ايران نيز شده است در نخستين ساعات بامداد روز دوشنبه، با انتشار مطلبي در سايت شخصي خود، خبر ابقاي وزير اطلاعات با حکم مقام معظم رهبري را جعلي، دروغ، خلاف واقع و اقدام رسانه هاي منتشرکننده اين حکم را وقيحانه خواند و از احمدي نژاد و مشايي با عنوان مظلوم نام برد و انتشار خبر ابقاي وزير را اقدامي در راستاي القاي حاکميت دوگانه ناميد.
متن کامل اين مطلب بدين شرح است:
پس از استعفاي وزير اطلاعات و موافقت رئيس جمهور محترم با آن ، به نظر مي رسد رسانه هاي دروغ پرداز و اقتدارگرا با جعل خبري منتسب به رهبر معظم انقلاب مبني بر مخالفت ايشان با تغيير وزير اطلاعات آن هم در ساعات پاياني شب، در حال طراحي و اجراي سناريوي جديدي عليه دولت براي وانمود سازي عدم ولايت پذيري رئيس جمهور و همچنين قرار دادن رهبر عزيز انقلاب در مقابل خبر دروغ منتشر شده از قول ايشان هستند.
چنين به نظر مي رسد که رسانه هاي زنجيره اي وابسته به اين جريان زياده خواه ، در تلاش هستند تا از رهگذر اين دروغ پردازي هماهنگ و يکپارچه ، معظم له را در مقابل يک خبر خلاف واقع اما منتسب به ايشان قرار دهد تا به زعم آنها معظم له ، مجبور به سکوت شوند .
کاري که همين رسانه ها در سال 1388 و در جريان نامه خصوصي مقام معظم رهبري خطاب به رئيس جمهور در باره معاون اولي مهندس اسفنديار رحيم مشايي ، انجام دادند و البته به شدت مورد عتاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، هر چند تاحدود زيادي به اهداف خود رسيدند و رئيس جمهور و پيش از وي آقاي مشايي مظلوم واقع شدند.
چند نکته مشکوک حول اين ماجرا وجود دارد
1- اين خبر را ابتدا خبرگزاري فارس (در ساعت 22:04) و سپس ايسنا (در ساعت 22:14:25) و مهر (در ساعت 22:17) روي خروجي خود قرار داده اند اين در حالي است که تا ساعات اوليه بامداد روز دوشنبه هيچ خبري دال بر صحت اين موضوع در سايت رسمي دفتر مقام معظم رهبري درج نشده است.
2- درج خبر از طرف مقام معظم رهبري بدون اعلام رسمي آن از طرف سايت رسمي دفتر مقام معظم رهبري کاري بسيار زشت ،غير اخلاقي و مشکوک است که متاسفانه رويه اين خبرگزاري ها مي باشد؛ امري که در ماجراي مرحوم کردان ،هنگامي که آقاي حسين شريعتمداري مدير مسوول محترم روزنامه کيهان ، به زعم خود از جانب منابع آگاه و از درون جلسه خصوصي رئيس جمهور و رهبري معظم انقلاب ، خبر از مخالفت رهبر فرزانه انقلاب با معرفي کردان به عنوان وزير کشور داده بود و صد البته مورد تذکر دفتر مقام معظم رهبري قرار گرفت و از همه رسانه ها خواسته شد که در اخبار خود فقط به سايت رسمي دفتر استناد کنند.
3- نکته قابل تامل در اين زمينه آن است که خبرگزاري مهر دروغ خود را به مخالفت رهبر معزز انقلاب با قبول استعفاي مصلحي از سوي رئيس جمهور مربوط کرده است اما دو خبرگزاري ديگر ، اين نسبت دروغ را به مخالفت رهبر معظم انقلاب با استعفاي آقاي مصلحي مرتبط دانسته اند .
4- خبرگزاري مهر اين خبر را در ستون تازه ترين خبرها ، در خروجي خود قرار داده است اما وقتي مخاطبان روي خبر کليک مي کنند، با يک صفحه خالي مواجه مي شوند !!
5- در حالي که پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري و خبرگزاري جمهوري اسلامي خبر از استعفاي وزير و موافقت رئيس جمهور با استعفاي ايشان و بر عهده گرفتن سرپرستي اين وزارت خانه توسط شخص رئيس جمهور داده است، صداوسيما هم در هماهنگي کامل با اين رسانه ها تا نيمه شب روز يکشنبه(28/1)در هيچ نوبت خبري به اين مسئله اشاره نکرده است.
6- براي آگاهان سياسي واضح است که تغيير وزير در وزارتخانه استراتژيک و مهمي چون وزارت اطلاعات، بدون هماهنگي رئيس جمهور و رهبري عزيز انقلاب، امکان ندارد و اينگونه خبرسازي ها که رئيس جمهور تصميمي را بگيرد وکمتر ازدو ساعت بعد رهبري معظم انقلاب آن را رد کند هيچ منطق عقلاني ندارد و علاوه بر تضعيف رئيس جمهمور، تضعيف شخص رهبري عزيز انقلاب و جايگاه ولايت فقيه نيز مي باشد.
7- نکته وقيحانه در اين ارتباط به موضع گيري سايت وابسته به طيف اصولگرايان با مسؤوليت آقاي زاکاني مربوط مي شود که در حدود 15 دقيقه نيمه شب دوشنبه 29 فروردين سايت جهان نيوز خبر از حکم حکومتي! رهبرمعظم انقلاب به ماندن مصلحي در مقام وزارت داده است. بدون آنکه سايت رسمي دفتر ايشان به اين موضوع اشاره کرده باشد!
8- حدس و گمان صائب اين وبلاگ آن است که مخالفت با احمدي نژاد به قيمت القاي حاکميت دوگانه ، توطئه جديدي عليه دولت اوست که ساعاتي از آغاز آن س‍پري شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس