کد خبر 43332
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۸

سوزي کاستيلو بازيگر زن آمريکايي در حالي که گريه مي کرد در مقابل دوربين اعلام کرد که ماموران امنيتي فرودگاه بين‌المللي دالاس، وي را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، سوزي کاستيلو، بازيگر آمريکايي و دختر شايسته سال 2003 ، هنگامي که در فرودگاه بين‌المللي فورث‌ وورث دالاس از رفتن به داخل دستگاه اسکنر بدن‌نما خودداري کرد، از سوي ماموران امنيتي زن اين فرودگاه مورد اذيت و آزار جنسي قرار گرفت.

اين بازيگر 31 ساله امريکايي در وب‌لاگ شخصي خود نوشت: "بايد بگويم که احساس مي‌کردم تجاوز چيزي کم اهميتي است".

سوزي کاستيلو همچنين در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي مجازي (توييتر) مبارزه‌اي را عليه بازرسي بدني توسط اداره امنيتِ حمل‌و‌نقل آمريکا به راه انداخته است.

اين آزار جنسي در فرودگاه در حالي اتفاق افتاده است که انتشار فيلمي ديگر از بازرسي بدني يک دختر شش ساله آمريکايي در فرودگاه لوئيز آرم‌استرانک شهر نيو اورلئان ايالت لوئيزيانا، توجه جهانيان را به خود جلب کرده بود.

به گفته مقامات اداره امنيت حمل‌ونقل امريکا، از زمان نصب دستگاه‌هاي جديد اسکنر بدن‌نما در فرودگاه‌هاي اين کشور هزاران مورد شکايت به اين اداره رسيده است.

مقامات اداره امنيت حمل‌ونقل امريکا ادعا مي‌کنند، بازرسي بدني و بازرسي با استفاده از اسکنرهاي بدن نما به منظور تامين امنيت مسافران در برابر خطرات احتمالي بمب‌گذاري در خطوط هوايي اين کشور انجام مي‌شود.
وي در حالي که گريه مي کرد در مصاحبه با خبرنگار راشاتودي اينگونه به تشريح قضيه پرداخت:

من در حال حاضر در فرودگاه دالاس هستم و بسيار ناراحتم. چرا که براي عبور از بخش امنيت فرودگاه من مسيري رو انتخاب کردم که مسير منتهي به اسکنرهاي بدن نما نبود که مطالب بسيار وحشتناکي در مورد آن‌ها خوانده بودم.

من خيلي سفر مي‌کنم و براي همين تصميم گرفتم به دليل ميزان بالاي تشعشعات اين دستگاه‌ها، مسيري را انتخاب کنم که مجبور نباشم از آن‌ها عبور کنم. با خودم گفتم بهتره که بيشتر از آنچه که در زندگي روزمره هست، در معرض اين تشعشعات قرار نگيرم. به همين دليل مسيري را که به نظر مي‌رسيد نيازي به عبور از اسکنر ندارد انتخاب کردم و وقتي که به محل مورد نظر رسيدم، مأمورين امنيتي به من گفتند که بايد از اسکنر عبور کنم. من گفتم که نمي‌خواهم از اين دستگاه رد بشوم و مي‌خواهم از همين مسير عادي عبور کنم و به همين دليل پشت سر بقيه مردم در صف ايستادم؛ چرا که بقيه مسيرهاي بازرسي خالي بود و به نظر مي‌رسيد کسي علاقه‌اي به عبور از اين اسکنرها ندارد.

آن شخص به من گفت که مجبور نيستيد از اسکنر رد بشويد، اما در غير اينصورت بايد مورد بازرسي کامل بدني قرار بگيريد و من پذيرفتم.

اين دومين بار بود که اين اتفاق – بازرسي کامل بدني – براي من مي‌افتاد. يک بار در فرودگاه لس‌آنجلس قبل از اينکه به ريودوژانيرو بروم و دومين مرتبه هم هنگام برگشتن به آمريکا در اينجا. بازرسي بدني که در اينجا در فرودگاه دالاس انجام شد با آنچه که در فرودگاه لس‌آنجلس بود بسيار تفاوت داشت.

من مي دانم که آن مامور فقط وظيفه‌اش را انجام مي‌داد، اما هنگام بازرسي .... من را لمس کرد و دليل گريه من اين است.

آن‌ها من را مجبور کردند که خودم انتخاب کنم که مورد تعرض جنسي قرار بگيرم و يا از دستگاهي بسيار غيربهداشتي و خطرناک عبور کنم و من نمي‌خواستم وارد اين دستگاه بشوم.

حالا من اينجا ايستادم و گريه مي‌کنم و از اين بسيار بسيار ناراحتم که با اين که آمريکايي هستم، بايد از اين دستگاه عبور کنم و واقعا احساس مي‌کنم که به من تعرض و بي‌حرمتي شده. من فکر نمي‌کردم با رد نشدن از دستگاه مورد تعرض قرار بگيرم، اما اين اتفاق کاملا رخ داد.

آن مأمور زن 4 مرتبه ..... من را با دست لمس کرد. ابتدا هنگامي که پشت من بود از من خواست که پايم را بالا بگيرم و اين کار را کرد، و دوباره وقتي روبروي من آمد اين کار را تکرار کرد. و اين بود تجربه من در فرودگاه دالاس.

وي در پايان مي گويد که پس از درميان گذاشتن اين موضوع با يکي از ناظران TSA – بخش امنيت سفر وزارت امنيت داخلي آمريکا – آن زن وي را براي شکايت از TSA ترغيب مي کند. آن مامور ناظر مي گويد البته اين کار نتيجه اي در برنخواهد داشت و بهتر است ترجيح بدهي که مورد بازرسي قرار بگيري تا با توهين مجدد و برخورد بد مسوولين امنيت فرودگاه مواجه شوي!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس