در حالي که وزارتخانه هاي صنعت و معدن و رفاه بدون وزير به کار خود ادامه مي دهند جريان انحرافي که از ماه ها قبل برنامه گسترده اي براي تصاحب سهام خودروسازان کشور طرح ريزي کرده بود در حال رسيدن به اين هدف خود است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي مشرق، در روزهاي اخير بورس تهران شاهد عرضه 4.9 درصد از سهام شرکت ايران خودرو بوده که خبرهاي دريافتي ما حاکي است عرضه اين سهام با هماهنگي کامل و به منظور واگذاري کامل مالکيت بزرگترين خودرو ساز خاورميانه به گروه سايپا بوده است.
يک مقام مطلع در اين خصوص به خبرنگار ما گفت:در حال حاضر سه گروه در حال رقابت براي تصاحب اين سهام هستند که جدي ترين گزينه مالکين گروه سايپا مي باشند.سهامداران گروه سايپا در حالي که در سال گذشته توانستند سهام سايپا را با کمترين هزينه تصاحب کنند هم اکنون در حدود دو عضو هيات مديره ايران خودرو را نيز در مالکيت خود دارند.

در صورت تصاحب سهام عرضه شده در بورس، گروه سايپا اميد دارد که سومين عضو هيات مديره ايران خودرو را نيز در اختيار خود بگيرد که در اين صورت بايد پذيرفت صنعت خودرو سازي ايران با هماهنگي هاي سياسي و با کمترين هزينه در اختيار يک گروه خاص قرار گرفته است.

مديرعامل فعلي گروه سايپا که با غفلت وزير سابق صنايع و معادن بر اين پست تکيه زد تمام پيشرفت خود را مديون حمايت جريان انحرافي دولت است و از گزينه هاي اصلي براي تصاحب پست وزارت ادغام شده صنايع و معادن و بازرگاني مي باشد. در اين ميان از يک چهره پنهاني که مديريت اصلي بخش صنعتي وابسته به جريان انحرافي را در اختيار دارد به نام سيد حسن -م  نبايد به راحتي گذشت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس