نادر طالب زاده مستند ساز با اشاره به آثاري که درباره آمريکا ساخته شده تاکيد کرد که آمريکايي ها تنها به خاطر آثارش به او اجازه سفر به آمريکا به همراه رئيس جمهور را نداده اند.

نادر طالب زاده، مستند ساز ايراني در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي مشرق از عدم صدور ويزا براي سفر به آمريکا براي وي خبر داد.
طالب زاده در ادامه و پاسخ به اين سوال که چرا اين اجازه براي او از طرف وزارت خارجه آمريکا صادر نشده به آثاري که وي درباره اين کشور ساخته اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که اين آثار باعث رد تقاضاي ويزاي او به آمريکا شده است.
خبرنگاران و هيات همراه رئيس جمهور در سفر به آمريکا تنها مي توانند در محدوده سازمان ملل در نيويورک تردد داشته باشند و اجازه خروج از اين محدوده را ندارند. با اين حال دولت آمريکا حتي از ورود فعالان رسانه اي ايران به خاک آمريکا حتي در اين فضاي محدود جلوگيري مي کند.
در سال هاي پس از انقلاب اسلامي آمريکا تقريبا هرگز با اعطاي ويزاي رسانه اي به مستند سازان و خبرنگاران ايراني به خاک اين کشور موافقت نکرده است و آثاري که تا به حال درباره اين کشور توسط مستند سازان ايراني ساخته شده است از طريق سفرهاي توريستي و يا در قالب ديدار با اقوام بوده است.
آمريکايي ها همواره اين کشور را به عنوان آزادترين کشور از لحاظ آزادي بيان معرفي مي کنند.
گفته مي شود چند فعال رسانه اي ديگر نيز که در ليست همراهان رئيس جمهور به نيويورک بوده اند نيز از سفر به سازمان ملل توسط دولت آمريکا منع شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس