زلزله شديدي حوالي ساعت 15 استان فارس و شيراز را به شدت لرزاند.

به گزارش مشرق، زمين لرزه اي به بزرگي6.1  درجه در مقياس امواج دروني زمين دقايقي پيش منطقه کنار تخته  واقع در حوالي کازرون استان فارس را لرزاند.
اين زمين لرزه در ساعت 14 و 52 دقيقه اتفاق افتاد و گفته مي شود شيراز را نيز به شدت لرزانده است.
خسارات
يکي از مسوولان ستاد بحران استان فارس در گفتگو با خبرنگار مشرق گفت:  بر اساس آخرين آمار اعلام شده زمين لرزه بعد از ظهر امروز فارس تا کنون يک کشته و سه مجروح بر جاي گذاشته است. 
فرد متوفي در شهرستان کازرون هنگام کار بر سر چاه آب کشاورزي به درون چاه سقوط کرده و جان خود را از دست داده است. همچنين سه نفر نيز در شهرستان ممسني مجروح شدند.
به گفته وي اين زلزله باعث تخريب بخشي از جاده کازرون واقع در منطقه تنگ بوالحيات شده است.
همچنين دبير ستاد حوادث پيش بيني نشده استانداري فارس با بيان اينکه به دليل شدت زلزله، شهرستانهاي ممسني و شيراز نيز لرزيده اند، افزود: منازل فرسوده در مجموعه روستاهاي کازرون و ممسني نيز دچار خساراتي شدند.
حميد تقي زاده اضافه کرد: تاکنون ميزان خسارات وارده ناشي از زلزله برآورد نشده اما خسارات زيادي به برخي منازل روستايي وارد شده است.وي با بيان اينکه برق برخي از مناطق نيز قطع شده، عنوان کرد: در شهرستان کازرون بين قائميه و خشت و همچنين شهرستان نورآباد برق قطع شده که هم اکنون اکيپهاي فني براي برطرف کردن اين مشکل در منطقه مستقر هستند.
ريزش کوه
وي اضافه کرد: همچنين بخشي از کوه در 4 کيلومتري تنگ بوالحيات ريزش کرده است که امدادگران در حال ساماندهي در اين مناطق هستند.
اين مقام مسوول در ادامه  گفت:  خوشبختانه کانون زلزله  به دور از روستاها و مناطق مسکوني بوده است و همين مساله باعث خسارات اندک و عدم تلفات بوده است.
وي گفت:  زمين لرزه در فاصله  3500 متري از سطح دريا اتفاق افتاده است.
زلزله، مهم و کم عمق بوده است
همچنين مهدي زارع معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله  گفت: برآورد اوليه درباره بزرگاي اين زلزله 5.9 ريشتر است اما موسسه ژئوفيزيک بزرگاي اين زلزله را 6.1 ريشتر گزارش کرده است.
وي با بيان اينکه زلزله امروز کازرون زلزله اي مهم، متوسط و کم عمق بوده است درباره محل وقوع اين زلزله گفت: اين زلزله  در 5 کيلومتري شرق کازرون رخ داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس