کد خبر 9811
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵

16 مهر ماه 1366 ، نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، در خليج فارس دست به عملياتي عليه ناوگان آمريکا زد که طي آن يک هلي کوپتر MH-6 آمريکايي منهدم شد. در جريان اين عمليات شش تن از دليرمردان پاسدار نيز به شهادت رسيدند.

به گزارش مشرق ،  16مهر ماه 1366 ، نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، در خليج فارس دست به عملياتي استشهادي عليه ناوگان متجاوز آمريکايي زد که طي آن يک هلي کوپتر MH-6 آمريکايي با يک فروند موشک «استينگر» منهدم شد. در جريان اين عمليات هفت تن از دليرمردان پاسدار نيز هدف آتشبار هلي کوپتر هاي آمريکايي قرار گرفته و به شهادت رسيدند که پيکر 6 تن از آنان هيچ گاه به دست نيامد.
فرماندهي اين گروه عملياتي را ، سردار شهيد «نادر مهدوي» بر عهده داشت که خود نيز پس از مجروح شدن ، به اسارت تفنگداران دريايي آمريکايي درآمد و در عرشه ناو «يو اس چندلر» تحت شکنجه کماندوهاي يانکي قرار گرفته و به شهادت رسيد.
 دستيابي سپاه به موشک فوق مدرن «استينگر» در آن سال ، جنجالي بزرگ در محافل سياسي و نظامي جهان ايجاد کرد و دستگاه نظامي آمريکا را به چالش کشانيد.
تصوير زير مربوط به پوستري است که توسط نيروي دريايي سپاه پاسداران ، به فاصله چند روز پس از شهادت نادر مهدوي و همرزمانش به چاپ رسيد و در جريان تشييع جنازه هاي به دست آمده توزيع شد.
جا دارد از تمامي مسوولان سياسي و فرهنگي کشور (و حتي لشکري ، علي الخصوص «سپاه») به دليل بزرگداشت پرشکوه اين حماسه تاريخي !! که تنها درگيري نظامي رو در روي ايران و آمريکا به شمار مي رود کمال تشکر و قدرداني به عمل آيد. جزاکم الله خيرا.  

poster.jpg

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس