به گزارش سرویس ورزشی مشرق، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم دلاورمردان پارالمپیکی ایران از همان ابتدای مسابقات مدالها را یکی یکی درو کردند و درخشان ترین دوره ایران در تاریخ پارالمپیک را رقم زدند.
از دیگر اتفاقات مهم این هفته به پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال مقابل مصر در دو بازی انجام گرفته در قاهره در زیرگروه لیگ جهانی می توان اشاره کرد. انتخاب اعضای جدید هیات مدیره استقلال و پرسپولیس هم از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود.

با هم مهمترین اتفاقات ورزش ایران در هفته جاری را مرور می کینم:

پيروزي قاطع شاگردان ولاسكو مقابل مصر در بازي اول
ملي‌پوشان واليبال ايران با پيروزي مقابل مصر در آستانه ورود به ليگ جهاني قرار گرفتند تا روياي نخستين حضور در اين رقابت‌ها به واقعيت نزديك شود.
به گزارش مشرق، شاگردان ولاسكو در نخستين ديدار انتخابي ليگ جهاني مقابل مصر قرار گرفتند و در سه ست پياپي (33-31، 25-22، 25-19) به برتري رسيدند. سرمربي آرژانتینی تيم ملي در اين ديدار از شهرام محمودي، عليرضا نادي، سعيد معروف، حمزه زريني، فرهاد ظريف (ليبرو)، محمد موسوي و فرهاد قائمي استفاده كرد.



جدال شاگردان ولاسکو با مصری‌ها در حالی آغاز شد که سال گذشته و در چارچوب رقابت‎های جام جهانی ژاپن، تیم ملی ایران در 3 گیم متوالی مقابل مصر پیروز شده بود و این موضوع انگیزه بازیکنان ایران را افزایش داده بود.

تیم‎های ملی والیبال ایران و مصر 3 سال پیش هم در رقابت‎های زیرگروه لیگ جهانی در 2 دیدار به مصاف هم رفتند که در هر 2 مسابقه مصری‌ها ایران را شکست دادند و شانس حضور ایران در لیگ جهانی را از ایران گرفتند.

دلیل میزبانی مصری‌ها برای برگزاری این مسابقه رنکینگ فدراسیون جهانی است؛ طبق قوانین تیمی که در رنکینگ فدراسیون جهانی جایگاه بالاتری داشت به عنوان میزبان انتخاب شده بود. حال مصری‌ها در حالی میزبان ایران شدند که جایگاه آنها تنها یک پله بالاتر از ایران است. در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی ملی‌پوشان ایران در جایگاه چهاردهم و مصری‌ها در رتبه سیزدهم قرار دارند.

پیوستن سومین ایرانی به لیگ برتر انگلیس
باشگاه فولهام انگلیس اعلام کرد اشکان دژاگه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با امضای قراردادی سه ساله به عضویت این باشگاه لیگ برتری درآمده است. این سومین بازیکن ایرانی است که در رقابت‌های لیگ برتر این کشور به میدان خواهد رفت.

به گزارش مشرق، سایت باشگاه فولهام انگلستان قرارداد اشکان دژاگه با این باشگاه را سه ساله و تا پایان فصل 15 - 2014 عنوان و از اعلام رقم قرارداد او خودداری کرد. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود اشکان دژاگه با قراردادی به ارزش 2.5 میلیون یورو یا 2 میلیون پوند از باشگاه ولفسبورگ آلمان به فولهام انگلستان خواهد پیوست.

پیش از این و از جمع بازیکنان ایرانی کریم باقری و آندرانیک تیموریان در مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان حضور یافته بودند و دژآگه سومین بازیکن ایرانی است که در این رقابت‌ها به میدان خواهد رفت.



قوچان نژاد با استاندارد‌ لیژ 3.5 ساله بست

رضا قوچان‌نژاد روز جمعه در آخرین ساعات نقل و انتقالات تابستانی قراردادش را در ژوپیرلیگ بلژیک امضا کرد و به تیم استاندارد لیژ پیوست.

این بازیکن 25 ساله که دوران حرفه‌ای خود را با تیم هرن‌ون هلند در سال 2005 شروع کرد، مطابق مفاد این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی در سن‌ترویدن خواهد ماند اما از آغاز زمستان همزمان با شروع سال 2013 فعالیتش را در استاندارد لیژ آغاز خواهد کرد.



باقری اولین طلای ایران را برگردن آویخت
عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران موفق شد نخستین مدال کشورمان در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک را برگردن بیاویزد. این دومین مدال کاروان "دلوار" در این دوره از بازی‌های پارالمپیک لندن بود.
به گزارش مشرق، رقابتهای دوومیدانی چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیک عصر امروز شنبه در ورزشگاه المپیک پارک برگزار شد که در رقابتهای پرتاب وزنه جلیل باقری موفق شد نخستین مدال طلای ایران را برگردن بیاویزد.


باقری در این رقابتها با پرتاب وزنه ای به طول 11 متر و 63 سانتیمتر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد تا دومین مدال کاروان ورزش ایران در بازیهای پارالمپیک را بدست بیاورد. قبل از این ساره جوانمردی کاروان پارالمپیکی ایران را صاحب مدال برنز در رشته تیراندازی کرده بود.

نادر مرادی دومين طلايي ايران لقب گرفت
وزنه بردار تیم ملی جانبازان و معلولین کشورمان در وزن 60 کیلوگرم، مدال طلای مسابقات پارالمپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.
به گزارش مشرق، نادر مرادی وزنه بردار تیم ملی جانبازان و معلولین در دسته 60 کیلوگرم مدال طلای رقابت‌‌های پارالمپیک را به دست آورد.

نادر مرادي با مهار وزنه 196 كيلوگرم در رقابت‌هاي پارالمپيك لندن طلايش را قطعي كرد. مرادي در حركت اول و دوم وزنه‌هاي 192 و 196 را بالاي سر برد، اما در حركت سوم ديگر نتوانست وزنه 203 كيلوگرم را بالاي سر ببرد.

نادر مرادی - برنده مدال طلای وزنه‌برداری پارالمپيک


کسب‌طلای‌سوم باشکستن رکورد پارالمپیک

محسن كائیدی ملی پوش كشورمان در رشته پرتاب نیزه در پایان رقابت های این ماده در چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیك ضمن شکستن رکورد به مقام قهرمانی رسید.
به گزارش مشرق، كائيدي در رقابت‌هاي پرتاب نيزه به پرتابي به طول 38 متر و 30 سانتي متر ضمن شكستن ركورد جهان به نشان طلا دست يافت.
كائيدي كه در 4 پرتاب اول خود عملكرد خوبي نداشت و دو ركورد متوسط و دو خطا را به ثبت رسانيد، در پرتاب پنجم فوق العاده ظاهر شد و نيزه را به ميزان 38 متر و 30 سانتي متر پرتاب كرد. پرتاب پنجم نيز 38 متر و 8 سانتي متر بود تا همان پرتاب پنجم به عنوان بهترين ركورد او ثبت شود. پس از او پرتابگران چين و الجزاير دوم و سوم شدند.


امضای طومار 8.5 متری در حمایت از یزدانی
جمعی از مردم شهرستان جویبار با امضای طوماری خواستاركمك وحمایت از' رضا یزدانی'، كشتی گیر وزن 96كیلوگرم این شهرستان شدند كه درالمپیك لندن بخاطر مصدومیت از كسب عنوان بازماند.

به گزارش مشرق، جمعی از ورزش دوستان جویباری با امضای طومار هشت و نیم متری خطاب به رییس جمهوری ، بر ضرورت حمایت از رضا یزدانی به عنوان یك قهرمان كشتی المپیكی تاكید كردند.

در بخشی از این نوشته شده است : شهرستان جویبار به عنوان پایتخت كشتی ایران است و در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت متمادی همواره درخط مقدم تلاش و كوشش برای سربلندی و اعتلای ایران در سایه ولایت فقیه قرار داشت و با چه با تقدیم پهلوانان در خط سرخ شهادت و چه در عرصه علم و فن آوری ، صنعت و كشاورزی ، افتخارات زیادی از خود بر جای گذاشت.


کرم‌زاده در پرتاب دیسک به مدال نقره رسید
به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک 2012 لندن امروز مهرداد کرم زاده، نماینده پرتاب دیسک کشورمان توانست با رکورد 44 متر و 62 سانتی متر به مدال نقره دست پیدا کند.



وی در پرتاب نخست خود دیسک را 43 متر و 73 سانتی‌متر پرتاب کرد و در شانس دوم خود دچار خطا شد.

کرم زاده در پرتاب سوم رکورد 42 متر و 86 متر را ثبت کرد و در پرتاب چهارم هم 43 متر و 23 سانتی متر دیسک را پرتاب کرد.

نماینده کشورمان در پرتاب پنجم فوق‌العاده کار کرد و رکورد 44 متر و 62 سانتی را زد و پرتاب ششم هم کمتر از رکورد قبلی بود.

در این ماده مدال‌ طلا به نماینده بریتانیا با رکورد 46 متر و 14 سانتی متر رسید.


دست ندادن مدال‌آور ایرانی با عروس‌ ملکه انگلیس + عکس
مهرداد کرم‌زاده، برنده نشان نقره پرتاب دیسک ایران در پارالمپیک لندن هنگام دریافت نشان خود از کاترین میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام با وی دست نداد که این حرکت کرم‌زاده در رسانه‌های انگلیس بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارشی را از دست ندادن مهرداد کرم‌زاده، نایب قهرمان پارلیمپیک ایران در مسابقات پرتاب دیسک با دوشس کمبریج، کیت میدلتون منتشر کرد.






در این گزارش که به همراه فیلم و لحظه دست ندادن کرم‌زاده با همسر شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج منتشر شده تصریح می‌شود که در فرهنگ ایرانیان مسلمان، مرد و زن غریبه (نامحرم) با یکدیگر دست نمی‌دهند و این فرهنگ توسط ورزشکاران ایرانی نیز رعایت می‌شود.

به گزارش دیلی‌میل، نماینده کاخ سلطنتی انگلیس در این زمینه به خانم کیت تذکر داده بود و گفته بود که ایرانیان از دست دادن با زنان امتناع می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرده است که این یک رخداد معمولی و رفتار فرهنگی ایرانیان است. این خبر بازتاب‌هایی هم داشت.

کسب ششمين مدال‌ ايران در پارالمپيك

روح الله رستمي با كسب مدال نقره وزنه برداري، تعداد مدال هاي ايران در پارالمپيك را به شش رساند.
به گزارش مشرق در ادامه بازي‌هاي پارالمپيك 2012، روح الله رستمي ملي‌پوش دسته 67.5 كيلوگرم وزنه برداري قدرتي (پاورليفتينگ) ايران موفق شد مدال نقره اين دسته را بر گردن آويزد و تعداد مدالهاي ايران را به 6 برساند.


رستمي در حركت اول وزنه 205 كيلويي را به روي سينه قرار داد و با موفقيت بالا برد. رستمي در حركت دوم مقابل وزنه 208 كيلويي هم موفق بود. رقيب چيني كه جدي ترين حريف رستمي براي كسب مدال طلا بود، در حركت اول خود وزنه 218 كيلويي را زد تا با شكستن ركورد پارالمپيك، مدال طلايش قطعي شود. رستمي كه قصد داشت نقره اش را در رقابت با حريفان قطعي كند، براي وزنه سوم درخواست 210 كيلوگرم كرد كه موفق نشد آن وزنه را بالاي سر ببرد اما مدال نقره اش پا برجاماند.

ليو لي چيني هم در حركت آخر براي وزنه 226 كيلوگرمي كه ركورد جهان بود روي صحنه آمد و موفق شد با شكستن ركورد جهان و پارالمپيك قهرمان شود. وزنه بردار مصري نيز صاحب مدال برنز شد.


ایران در یک قدمی لیگ جهانی/ خط و نشان برای ژاپن
تیم ملی والیبال ایران در فاصله 48 ساعت پس از پیروزی مقابل مصر در نخستین دیدار رقابت‎های گزینشی لیگ جهانی، یکشنبه شب این تیم را برای دومین بار شکست داد و مقتدرانه به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد.
به گزارش مشرق، تیم‌‌های ملی والیبال ایران و مصر در دومین مسابقه خود از ساعت 22:30 در قاهره به مصاف هم رفتند. این مسابقه در حالی آغاز شد که شاگردان ولاسکو برای رسیدن به مرحله دوم زیرگروه لیگ جهانی تنها به پیروزی در یک گیم نیاز داشتند و این موضوع موجب شده بود تا مصری‌ها تمام توان خود را برای غلبه بر ایران به کار بگیرند، اما بازهم این شاگردان ولاسکو بودند که داغ پیروزی را بر دل مصری‌ها گذاشتند و توانستند میزبان آفریقایی خود را با حساب 3 بر یک شکست دهند تا به دور دوم مسابقات زیر گروه لیگ جهانی صعود کنند.


با این نتیجه شاگردان ولاسکو خط و نشانی جدی برای ژاپنی‌ها کشیدند، چراکه  چشم بادامی‌ها در مرحله دوم زیرگروه لیگ جهانی باید در روزهای 17 و 19 شهریورماه در تهران برابر ایران قرار بگیرند و شاگردان "خولیو ولاسکو" در صورت برتری در مجموع دو بازی، مجوز شرکت در رقابت‌های لیگ جهانی 2013 را بدست می‌آورند.


این برای سومین‏بار است که والیبال ایران به منظور کسب سهمیه شرکت در مسابقات لیگ جهانی تلاش می‏کند. پیش از این تیم ملی والیبال ایران دو بار با سرمربیگری حسین معدنی و خولیو ولاسکو در رقابت‏های گزینشی لیگ جهانی شرکت کرده بود اما به ترتیب با پذیرفتن شکست برابر مصر و چین از ادامه رقابت برای ورود به این رقابت‌ها بازماند.

معرفی اعضای‌جدید هیات‌مدیره سرخابی‌ها
اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور چهار فرد جدید تکمیل شد تا فعالیت باشگاه‌های پرطرفدار پایتخت وارد دورانی تازه شود. این اعضا در حالی معرفی شدند که رئیس دانشگاه آزاد حاضر نشد به جمع مدیران پرسپولیس بپیوندد.
به گزارش مشرق به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، طی احکام جداگانه‌ای از سوی محمدعباسی وزیر ورزش و جوانان، احمد شهریاری و بهرام افشارزاده به جمع علی فتح ا... زاده، مقداد نجف‌نژاد و امیدوار رضایی در هیات مدیره باشگاه استقلال اضافه شدند.

در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیز فداحسین مالکی و مهدی تاج به جمع سایر اعضای هیات مدیره که محمد رویانیان، محمدحسین نژادفلاح و علی پروین هستند، اضافه شدند.



حکم کمیته انضباطی داربی اعلام شد
کمیته انضباطی رای خود را در خصوص تخلفات دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس از سری رقابتهای لیگ برتر از هفته ششم اعلام کرد.
به گزارش مشرق به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، شهر آورد 75 در حالی 3/6/91 برگزار شد که تماشاگران تیم های پرسپولیس و استقلال طبق بند های چهار، پنج ،شش و هشت و تبصرهای یک و دو ماده 22 آئین نامه انضباطی تخلفاتی را انجام داده اند.
 
بر همین اساس کمیته انضباطی طبق بررسی های صورت گرفته تیم استقلال را به عنوان شروع کننده سنگ پرانی دانسته و این باشگاه را به مبلغ 200 میلیون ریال و تیم پرسپولیس را به مبلغ 150 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.با توجه به کیفیت رفتارهای غیر ورزشی برخی تماشاگران دو تیم ، کمیته انضباطی اعلام کرد که چنانچه د ررقابتهای آتی رفتارهای غیر ورزشی مشابه از هریک از هواداران دو تیم مشاهده شود، حکم به برگزاری مسابقات بعدی دو تیم ( از جمله مسابقه برگشت شهر آورد) بدون حضور تماشاگران صادر خواهد شد.

تقدیر از بازیكن جوانمرد تیم فجر سپاسی
سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران از بازیكن جوانمرد تیم فجر شهیدسپاسی با اهدای پاداش 20 میلیون ریالی تحت عنوان كمك هزینه سفر به عتبات و عالیات قدردانی می كند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، این سازمان بدنبال حركت جوانمردانه 'محمد مهدی نظری' بازیكن تیم فجرسپاسی كه در جریان دیدار این تیم برابر سپاهان اصفهان با وجود داشتن موقعیت 100 درصد به ثمر رسیدن گل به دلیل مصدومیت مدافع حریف توپ را برای به بیرون زد تا به آسیب دیدگی این بازیكن رسیدگی شود از وی قدردانی می كند.

این سازمان خاطرنشان كرد كه از باشگاه فرهنگی ورزشی فجر شهید سپاسی نیز كه در مسیر اخلاق‌گرایی همواره پیشتاز است تقدیر خواهد شد.

سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ابراز امیدواری كرده است: سایر بازیكنان فوتبال لیگ برتر مثل همیشه به مسایل اخلاقی و انجام بازی جوانمردانه توجه ویژه‌ای داشته باشند و در مسیر قهرمانی رفتار پهلوانی را همیشه مد نظر داشته باشند.


کتک‌کاری یک داور با رئیس دپارتمان داوری

رييس دپارتمان داوري فوتبال با بيان اين كه درگيري‌اش با يكي از داوران ليگ يكي شديد نبوده، گفت: اين فرد لياقت داوري را ندارد و پيش از اين هم با مسئولان هيات استانش درگير شده بود.

به گزارش مشرق، حسين عسگري درباره درگيري‌اش با يكي از داوران ليگ يكي كه گفته مي‌شود او را مورد ضرب و شتم قرار داده است، گفت: مساله خاصي نبود و آن طور كه گفته شده درگيري ما شديد نبوده است . آن داور يكي از كساني بود كه لياقت داوري ندارند و حتي پيش از اين با مسئولان هيات فوتبال آذربايجان شرقي نيز درگير شده است. اين داور هم از نظر فني و هم از نظر اخلاقي مردود شده است.

رييس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال همچنين گفت: ما در حال انجام تست از داوران ليگ يكي بوديم كه اين داور به وسط زمين آمد و با شاخ و شانه كشيدن و سر و صدا قصد ايجاد اخلال در تست را داشت. ما اين مساله را از طريق كميته‌ انضباطي فدراسيون پيگيري خواهيم كرد، اما از آنجايي كه مسئول ورزشگاه از اين داور شكايت كرده بود، نيروي انتظامي او را بازداشت و به كلانتري منتقل كرد.

چهارمین طلای ایران به حسینی رسید

وزنه بردار دسته 75- کیلوگرم تیم وزنه برداری معلولان ایران با دستیابی به مدال طلای این وزن به کار خود در چهاردهمین دوره بازی‎‌های پارالمپیک خاتمه داد و بدین ترتیب کاروان دلوار به چهارمین مدال طلای خود در این بازی‌ها دست یافت.

به گزارش مشرق، مسابقات وزنه برداری بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن دوشنبه شب با رقابت وزنه برداران در دسته 75- کیلوگرم پیگیری شد که طی آن سیدعلی حسینی، نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفت.

سیدعلی حسینی در این رقابت‌ها با مهار وزنه  225 کیلوگرم به مدال طلای بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کرد. ورزشکار مصری به نام "محمد الفات" با حدنصاب 219 کیلوگرم نقره گرفت و "هو پنگ" از چین با رکورد 213 کیلوگرم به برنز رسید.

علي حسيني در حركت اول خود به راحتي وزنه 216 كيلويي را مهار كرد. وزنه بردار ايران براي حركت دوم درخواست وزنه 220 كيلويي كرد كه از پس اين وزنه هم برآمد و قهرمان پارالمپيك شد. حسيني كه خيالش از قهرماني راحت بود، در حركت سوم هم وزنه 225 كيلويي را زد و با اين حد نصاب مدال طلا را بر گردن آويخت.


نشان شجاعت احمدی‌نژاد به «بنا»
رییس جمهور در حکمی نشان درجه یک شجاعت را به محمد بناء مربی کشتی فرنگی ایران، به پاس زحمات ثمربخشش در به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار کشورمان با کسب عناوین قهرمانی کشتی فرنگی در عرصه جهانی اعطاء کرد.

 متن حکم محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمد بنا

بر اساس اصل (129) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به پاس لیاقت، شایستگی و تلاشهای ثمربخش جناب عالی در به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار کشورمان با کسب عناوین قهرمانی کشتی فرنگی در عرصه جهانی،‌مفتخر به دریافت نشان درجه یک شجاعت می شوید .

محمود احمدی نژاد

رییس جمهوری اسلامی ایران

نامه تهدیدآمیز کنفدراسیون شنای آسیا
کنفدراسیون شنای آسیا با ارسال 2 نامه اعلام کرد تا زمانی که تحقیقات در مورد فدراسیون شنای ایران نهایی نشود، هیچ‌گونه انتخاباتی را در این فدراسیون نمی‌پذیرد و برگزاری انتخابات در فدراسیون شنای ایران غیر قانونی بوده و بحث تعلیق کاملا جدی است.

متن کامل نامه‌های ارسالی را از اینجا بخوانید.


اولین بانوي طلايي تاريخ ايران در پارالمپيك
کماندار زن کشورمان با برتری مقابل حریف ایتالیایی در فینال ریکرو انفرادی زنان به مدال طلای بازی‌های پارالمپیک لندن رسید.
به گزارش مشرق، نعمتي در فينال رقابت‌هاي تيروكمان پارالمپيك مقابل كمانداري از ايتاليا قرار گرفت و با پيروزي شش بر سه، نخستين مدال طلاي كاروان ايران در رشته تيروكمان و هشتمين مدال ايران در رقابت‌هاي پارالمپيك لندن را به دست آورد.


نعمتي در تمام رقابت‌هاي قبلي خود حريفان را با اقتدار كامل شكست داده بود. بانوي كماندار ايران نخستين مدال طلاي ايران در تاريخ رقابت‌هاي پارالمپيك را كسب كرد. اين پنجمين مدال طلاي كاروان دلوار در اين دوره از رقابت‌هاست.

نعمتي در پايان رقابت فينال خود در حالي كه از خوشحالي گريه مي‌كرد ، با پرچم ايران دور افتخار زد و مورد تشويق شديد تماشاگران قرار گرفت.

پس از قهرمانی زهرا نعمتی در مسابقات تیراندازی با کمان پارالمپیک جشن کوچکی در دهکده المپیک برگزار شد که تنها به قهرمانی وی اختصاص نداشت!



نعمتی که نخستین بانوی مدال آور ایران در پارالمپیک محسوب می شود، شب گذشته در حضور برخی از اعضای کاروان اعزامی ایران به لندن نامزدی خود با رهام شهابی پور عضو تیم ملی مردان تیراندازی با کمان را جشن گرفت.

زهرا نعمتی، دختر کرمانی تیم ملی تیراندازي با کمان معلولان ایران، سال 83 در یک حادثه رانندگی ویلچر نشین شد اما با همت و تلاش زیاد موفق شد عنوان اولین زن طلایی ایران در پارالمپيك لندن را به نام خود ثبت كند.

نعمتی در مسابقات انفرادی به مدال طلا دست یافت و شهابی پور در مرحله یک چهارم نهایی برابر ابراهیم رنجبر دیگر ایرانی حاضر در مسابقات تن به شکست داد و از دور مسابقات کنار رفت.

دوچرخه‌سواري ايران تعليق شد
براساس آخرين نامه فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري، فدراسيون ايران تنها قادر است مسابقات داخلي برگزار كند و تا اطلاع ثانوي از حضور در ميادين بين‌المللي محروم شده است.
به گزارش مشرق، فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري دوشنبه در نامه‌اي به كميته ملي المپيك ايران اعلام كرد كه ايران از حضور در ميادين بين‌المللي تا اطلاع ثانوي محروم است.

فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري با اشاره به نامه اخير IOC و شرايطي كه براي ايران از سوي كميته بين‌المللي المپيك تعيين شده اعلام كرده كه " تا وقتي اساسنامه فدراسيون دوچرخه‌سواري ايران اصلاح نشود، برگزاري هرگونه انتخابات را قبول ندارد و ايران تنها مي‌تواند مسابقات داخلي برگزار كند" كه اين به آن معناست كه دوچرخه‌سواري ايران از حضور در ميادين بين‌المللي منع و تعليق شده است.

پرچمدار ایران نایب قهرمان پارالمپیک شد

به گزارش مشرق، در روز ششم بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن و در ادامه رقابت‌های دوومیدانی عبدالرضا جوکار نماینده کشورمان در پرتاب نیزه کلاس F 52/53 مدال نقره را بر گردن آویخت و سومین مدال نقره را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.

پرتاب نخست جوکار خطا شد، اما در پرتاب دوم رکورد 20 متر و یک سانتی‌متر را ثبت کرد و در پرتاب دوم نیزه را 19 متر و 87 سانتی‌متر پرتاب کرد. نماینده کشورمان در پرتاب چهارم 20 متر و 72 سانتی‌متر و در پرتاب پنجم 20 و 55 سانتی‌متر را به نام خود ثبت کرد، اما در پرتاب ششم مرتکب خطا شد.

بدین ترتیب جوکار با 20 متر و 72 سانتی‌متر به کار خود پایان داد و مدال نقره پارالمپیک را در پرتاب نیزه به نام خود ثبت کرد.

جوكار كه ركورددار جهان و پارالمپيك در اين ماده بود در صورتيكه ركورد قبلي خود را تكرار مي‌كرد، مي‌توانست مدال طلا را به دست بياورد.

ورزشکار جاماییکایی با 21 متر و 84 سانتی‌متر مدال طلای این رشته را بر گردن آویخت. پرتابگر مکزیکی هم با 20 متر و 14 سانتی‌متر مدال برنز را کسب کرد.

ششمین مدال طلا به فرزین رسید
وزنه‌بردار دسته 82،5 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن مجید فرزین، وزنه‌بردار دسته 82،5 کیلوگرم کشورمان مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد.



فرزین در حرکت اول وزنه 233 کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم نیز موفق شد وزنه 235 کیلوگرمی را مهار کند. نماینده وزنه‌برداری کشورمان در پارالمپیک 2012 لندن در حرکت سوم در مهار وزنه 237 کیلوگرمی نیز موفق عمل کرد تا در نهایت با کسب مدال طلا به کار خود پایان دهد.

پس از مسجل شدن طلای فرزین، وی برای رکوردشکنی به میدان آمد و وزنه 244 کیلویی را انتخاب کرد که از پس این کار برنیامد.

به این ترتیب ششمین مدال طلای کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توسط مجید فرزین به ارمغان آمد.

در این دسته وزنه‌برداران چین و مصر به ترتیب دوم و سوم شدند.

نصیری هفتمین طلای ایران را بدست آورد
دونده کشورمان مدال طلای بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن را به خود اختصاص داد.
به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های دو ومیدانی بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن، پیمان نصیری دونده دوی 1500 کشورمان در کلاس T20 با ثبت زمان 3 دقیقه و 58 ثانیه و 49 صدم ثانیه مدال طلای این رشته را بر گردن آویخت.





کسب مدال نقره توسط قهرمان طلایی ایران
محسن کائیدی، پرتابگر کشورمان در مسابقات پرتاب وزنه بازی‌های پارالمپیک 2012 به مدال نقره دست یافت و دوازدهمین مدال را برای کاروان دلوار به ارمغان آورد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن، محسن کائیدی پرتابگر وزنه کشورمان در کلاس F34 با پرتاب وزنه به میزان 12 متر و 94 سانتی‌متر مدال نقره این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

کائیدی پیش از این نیز یک مدال طلا در رقابت‌های پرتاب نیزه پارالمپیک 2012 لندن کسب کرده بود.

نماینده کشورمان در پرتاب‌های خود به ترتیب وزنه را به میزان 11.64 - 12.51 - 12.52 - 12.94 - 12.31 و 12متر و 72 سانتی‌متر پرتاب کرد و صاحب گردن‌آویز نقره شد.

ورزشکار مراکشی با 13 متر و 10 سانتی‌متر ضمن شکستن رکورد جهان و المپیک صاحب مدال طلا شد و نماینده فرانسه به مدال برنز رسید.

سلمان آب‌باریکی دیگر پرتابگر وزنه کشورمان در این کلاس با انجام 3 پرتاب خطا از گردونه مسابقات حذف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس