رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، تاکتیک های دیگری را برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات پیش رو به کار بستند؛ از دفاع از مظلومیت هاشمی و ریختن اشک تمساح برای وی گرفته تا پوشش زنده شبکه بی.بی.سی از ثبت نام ها در انتخابات ریاست جمهوری؛ اصلی ترین محور و اوج اخبار رسانه های ضد انقلاب، بر ماتم سرایی برای هاشمی رفسنجانی متمرکز بود...

مشرق در ادامه رصدهای هفتگی خود از رسانه های بیگانه و ضد انقلاب این بار به بررسی این سایتها و تبیین تاکتیک های به کار گرفته از سوی آنها می پردازد:
  • اشک ریزان برای هاشمی

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان اهم مطالب خود را به انعکاس گسترده سخنان وزیر اطلاعات و آیت الله سیدمحمد خامنه ای ( برادر رهبر انقلاب) و واکنش ها به این سخنان اختصاص دادند. این سخنان باعث شده بود، ضد انقلاب و اهالی فتنه سنگ تمام برای هاشمی رفسنجانی بگذارند.




دلسوزی سایت خودنویس برای هاشمی؛ این سایت تلاش کرده تا با بزرگ کردن نسبت آیت الله سیدمحمد خامنه ای با رهبر انقلاب و به کار بردن تعبیر « برادر بزرگتر رهبری » نوعی مخالفت رهبر انقلاب با هاشمی را به ذهن ها متبادر سازد؛ عنوان « خائن و مجرم» در سخنان سیدمحمد خامنه ای به هاشمی نسبت داده نشده، ولی خودنویس با برداشت مغرضانه چنین تیتری را برگزیده تا به نوعی برای هاشمی هم مظلوم نمایی کند.

آیت الله سیدمحمد خامنه ای در یک مصاحبه با خبرگزاری فارس به تحلیل عملکرد ضد انقلاب و اهالی فتنه برای انتخاب ریاست جمهوری پرداخت و در نهایت هم به هاشمی رفسنجانی پیشنهاد کرد، در آستانه 80 سالگی به کارهای فرهنگی بپردازد؛

از طرف دیگر هفته گذشته، وزیر اطلاعات طی یک سخنرانی در قم عنوان کرد که آن کسی که خود را پیشگوی فتنه می نامد، مدارک قطعی وجود دارد که او در فتنه دست داشته است؛ که بدون نام بردن از هاشمی، همه اذهان را متوجه هاشمی کرد؛ چون او چند روزی بود که مدام می گفت من حوادث فتنه را پیش تر پیش بینی کرده بودم و ... . وزیر اطلاعات همچنین عنوان کرد آن کسی که نظام به خاطر مصالحی او را مانند و تن دیگر محصور نکرده توهم نکند که انقلاب یادش رفته او چه کرده است؛ که به اعتقاد بسیاری اشاره به خاتمی بود.


رادیو فردا با تیتر « برادر رهبر جمهوری اسلامی » تلاش کرد تا همان خط پیشین را طی کند؛ انتساب به رهبری برای القای این مسئله که رهبر انقلاب چنین نظری درباره هاشمی دارد؛ نوع تیتر نیز بسیار جهت دار است؛ سیدمحمد خامنه ای در هیچ کجای مصاحبه هاشمی را عامل امریکا نخوانده است؛ ولی رادیو فردا با انتخاب این تیتر علاوه بر القای اختلاف به دنبال مظلوم نمایی برای هاشمی هم هست.

این سخنان کافی بود که واکنش هایی در داخل کشور صورت گیرد؛ ولی این واکنش و انعکاس این سخنان در رسانه های ضد انقلاب بسیار پررنگ تر بود.


البته بي.بي.سي تقريبا خط دهنده اصلي اين رسانه‌ها محسوب مي‌شود؛ انتخاب عنوان « برادر آيت‌الله خامنه‌اي »
براي سيدمحمد خامنه اي تكرار همان خط پيشين است؛ انتساب اظهار نظر فوق
به رهبر انقلاب و در نتيجه القاي اختلاف در بالاترين سطح كشور

این رسانه ها با انتخاب عناوین مغرضانه و انتساب برخی اتهامات به هاشمی به نام این دو نفر، سعی در ایجاد جوی به سود هاشمی و القای مظلومیت برای هاشمی رفسنجانی هستند. بی شک انتخاب عناوینی مانند « خائن» ، « مجرم» ، « عامل آمریکا » و اینکه « نظام وی را به خاطر مصالحی محصور نکرده » برای هاشمی و انتشار آن به یکباره در این رسانه ها، چهره ای مظلوم از هاشمی را ترسیم می کند که مورد هجمه های غیرمنصفانه قرار گرفته است.


سایت دیگربان، به دروغ اخطار مصلحی به خاتمی را، اخطار به هاشمی رفسنجانی توصیف کرده، و با تیتر بزرگ هم نوشته

که « نظام به خاطر ملاحظاتی هاشمی را محصور نکرده است»؛ و این پرده دیگری از

القای مظلومیت برای هاشمی رفسنجانی است

سایت ضد انقلاب خودنویس در هفته گذشته برای هاشمی سنگ تمام گذاشت؛ این سایت چندین بار پروژه مظلوم نمایی برای هاشمی رفسنجانی را به اجرا گذاشت.


انتخاب تیتر فوق که بازهم برای مظلومیت هاشمی صورت گرفته است و حتی پیش بینی کرده که حملات علیه هاشمی گسترده هم خواهد شد؛ نکته دیگر اینکه سه تیتر – از چهار تیتر - مربوط به هاشمی – که همه نشان از فشار بر هاشمی و مظلومیت وی است – در صفحه اصلی تلاشی دیگر برای اثر گذاری بر مخاطب برای القای مظلومیت هاشمی و تحت فشار شدید بودن وی است. ( تیترها با رنگ آبی مشخص شده اند)

در کنار این دلسوزان خارجی برای هاشمی رفسنجانی، دلسوزان داخلی نیز مجال اظهار نظر یافتند؛ دلسوزانی که معلوم نیست چه شده که این بار اینگونه به دفاع از هاشمی پرداخته اند:

مجمع روحانیون مبارز در واکنش به این سخنان و برخی روزنامه ها طی اطلاعیه ای از جایگاه هاشمی و خاتمی دفاع کرده و برای آنان نوحه سرایی کرده است؛ در اینجا قصد بررسی این اطلاعیه و پیام را نداریم و تنها به چند سوال بسنده می کنیم؟ مجمع روحانیون از روزهای پس از انتخابات و در ایام فتنه هجمه ضد انقلاب و منافقین علیه نظام و امام و رهبری را ندید که سکوت کرد و اطلاعیه نداد؟ یا می دید ولی جایگاه امثال خاتمی و هاشمی از اصل نظام برایشان مهم تر است؟


مجمع در حالی به این حملات به هاشمی واکنش نشان داده که در روزهایی که کیان نظام و انقلاب در خطر فتنه و فتنه گران بود به آن حملات علیه نظام و امام هیچ واکنشی نشان نداد؛ همچنین در روزهایی که همفکران مجمع در دوره دوم خرداد علیه هاشمی بیشترین تهمتها را وارد کردند و او را عالیجناب سرخپوش نامیدند، سکوت پیشه کرده بود

آیا هجمه هایی که این روزها علیه هاشمی هست – بر فرض وجود چین هجمه ای – اصلا قابل قیاس با طوفان تهمت ها و اتهامات علیه هاشمی رفسنجانی در روزها و ایام دوم خرداد و در آستانه مجلس ششم و دوران ریاست این طیف برکشور هست؟ آیا آن سیل اتهامات و لجن پراکنی ها علیه هاشمی که توسط هم فکران و هم جناح های مجمع روحانیون انجام شد، ایجاب نمی کرد تا آن روز هم این مجع علیه آن مواضع هنجار شکن موضع بگیرد؟ یا امروز جریان دیگری در کار است که اینگونه برای هاشمی اطلاعیه داده و یکی دو انتقاد به هاشمی را بر نمی تابند؟

  • تلاش برای آمدن هاشمی و خاتمی

یکی دیگر از خطوط اصلی که توسط رسانه های بیگانه فارسی زبان و ضد انقلاب طبق هفته های گذشته پیگیری شد، زمینه سازی برای آمدن خاتمی و هاشمی به عرصه انتخابات است؛ و در عین حال این تلاش صورت می گرفت که اگر هم این دو تن برای انتخابات ثبت نام نکردند – و یا خاتمی رد صلاحیت شد – نظام هزینه زیادی را بپردازد.

این خط این هفته هم پیگیری شد؛ البته آمدن هاشمی این هفته محوریت بیشتری یافت. این هفته تلاش شد تا ضمن زمینه سازی برای آمدن هاشمی به گونه ای اخبار منتشر شود تا بازهم این رسانه ها به اهداف خود برسند و آن هم ایجاد هزینه برای نظام بود.


سناریوی بی.بی.سی و بزرگ کردن این سخن هاشمی ؛ نتایج این سناریو در ادامه ذکر شده است

اینکه هم هاشمی و هم خاتمی آمدن خود را منوط به موافقت رهبری کرده اند در اخبار این هفته درصدر قرار گرفت؛ هاشمی در یک سخنرانی عنوان کرد که برای ورود به انتخابات با رهبر انقلاب مشورت خواهد کرد؛ چرا که اگر موافقت ایشان نباشد نتایج معکوس به بار خواهد آمد؛ تاکید بر مشورت با رهبری برای آمدن از سوی خاتمی و هاشمی اهمیت ویژه ای دارد.

هاشمی در حالی سخن از موافقت رهبر انقلاب می گوید که پیش تر تمام نامزدهایی که با رهبر انقلاب دیدار داشته اند درباره نظر ایشان در مورد کاندیداتوری خود تنها یک سخن شنیده اند: « من نفیاً و اثباتاً نظری ندارم»؛ در نتیجه هاشمی هم قطعا همین سخن را خواهد شنید؛ حال اگر هاشمی با اعلام این پیش شرط، چندی بعد هم نظرش را اعلام کند دو نتیجه خواهد داشت:


العربیه به شکلی کاملا دروغ و مغرضانه این خبر را منتشر کرده است؛ نحوه تیتر گذاری به گونه ای است که گویا هاشمی چندین بار با رهبر انقلاب صحبت کرده و اصرار کرده نامزد شود ولی رهبر انقلاب قبول نکرده است؛ در حالی که انتخاب چنین تیتری از سخنان هاشمی کاملا دروغ است

1. اگر بگوید می آیم؛ در نتیجه این برداشت ایجاد می شود که رهبر انقلاب به هاشمی گفته اند بیاید؛ و این قطعا خلاف واقع است. در نتیجه هاشمی این را نشان خواهد داد که رهبری هم به این نتیجه رسیده که حل مشکلات تنها کار هاشمی است و نظام به او بازگشت کرده است؛ در نتیجه در تلاش برای جمع آوری رای نیروهای اصولگرا و حزب اللهی نیز خواهد بود.

2. اگر بگوید نمی آیم؛ در این حالت این اتفاق می افتد که همگان می گویند رهبر انقلاب با آمدن هاشمی مخالفت کرده است؛ در نتیجه با جوسازی که پیش تر صورت گرفته و آمدن هاشمی یک خواست عمومی جلوه داده شده، مخالف رهبر انقلاب هم مخالفت با این خواست نشان داده می شود؛ و این هم از اهداف ضد انقلاب است.

در کنار این ها ، خاتمی نیز کم کم زمینه را برای ورود هاشمی به عرصه انتخابات آماده می کند و رسانه های بیگانه نیز این اخبار را به خوبی پوشش می دهند:


در کنار زمینه سازیهای صورت گرفته، خاتمی هم تلاش دارد تا زمینه را برای ورود هاشمی فراهم کند؛ این خبر در حالی است که هم خاتمی و هم هاشمی گفته اند هاشمی پس از مشورت با رهبری خواهد آمد؛ خاتمی حتی یک گام جلو رفته و عنوان کرده که هاشمی می آید؛ یعنی رهبری هم با او موافق است
  • بحرانی نشان دادن اوضاع و انتساب مشکلات به رهبری

در کنار سناریوهای فوق، خط دیگری نیز در همین راستا و به صورت نرم مدام پیگیری می شود ؛ اینکه سعی شود اولا کشور مواجه با مشکلات عدیده و شرایط بحرانی معرفی شود؛ این خطی است که هفته های گذشته پی گیری شد.


ابتدا سعی می شود که کشور، مواجه با مشکلات و بحران های عدیده معرفی شود ( خبر مربوط به دو هفته قبل)

از سوی دیگر تلاش می شود تا با اعلام اینکه حل مشکلات تنها با هماهنگی با رهبری صورت می گیرد، نشان داده شود که منشأ مشکلات کجاست و رهبری باید در برابر آنها کوتاه بیاید.


رادیو فردا سناریو فوق الذکر و انتساب مشکلات به رهبری را پی می گیرد

تکرار زیاد این مطلب که کشور شرایطی بحرانی دارد و پیغمبر خدا هم بیاید نمی تواند مشکلات را حل کند؛ و به یکباره انتشار وسیع این مطلب که حل مشکلات کشور بدون هماهنگی با رهبری امکان پذیر نیست، سناریویی است برای فشار بر نظام و همچنین در راستای هدف کلی تخریب چهره نظام و ولایت فقیه.

این در حالی است که این آقایان فراموش کرده اند کشور را با غرض ورزیهای جاهلانه – یا خائنانه – خود نزدیک به یکسال در بحران کامل فرو بردند و دم نزدند. مشکلات آن روز کشور بیشتر بود یا امروز؟ این که خود زمینه ساز شرایط بحرانی شدند چیزی نمی گویند ولی اینکه امروز گرانی بر مردم سنگینی می کند اینگونه فریاد سر می دهند. واقعا اهمیت عدم امنیت در نگاه این افراد بیشتر است یا وجود گرانی؟ البته کسی منکر وجود مشکلات نیست ولی چهره کشور آنقدرها هم بحرانی نیست که پیغمبر خدا هم نتواند حل مشکل کند!! چطور شد که هاشمی یا خاتمی می توانند ولی پیغمبر خدا نمی توانند؟


دویچه وله هم از همان تیتر رسانه های ضد انقلاب استفاده کرد؛ البته با زیر تیتر مربوط به حصر؛ تا اینگونه وانمود شود که حصر موسوی و کروبی به دستور رهبری بوده؛ این درحالی است که دکتر قالیباف هفته گذشته افشا کرد که این حصر طبق مصوبه شورای امنیت و قانونی است
  • تدارک ویژه بی.بی.سی برای انتخابات

رسانه انگلیسی بی.بی.سی (BBC) این هفته صفحه ویژه دیگری را نیز برای انتخابات راه اندازی کرد؛ این رسانه که پیش تر هم صفحه ویژه شمارش معکوس « گفته ها و شنیده ها ... روز تا انتخابات» را بر روی سایت خود ایجاد کرده بود، از زمان آغاز ثبت نام کاندیدا صفحه ویژه دیگری نیز به آن افزوده شد.


طراحی صفحه ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه انگلیسی بی.بی.سی

در کنار این صفحه ویژه، این رسانه، با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اخبار این اتفاق را نیز تحت پوشش زنده قرار داد:


بی.بی.سی با آغاز ثبت نام ها، اخبار مربوط به این رویداد را تحت پوشش زنده قرار داد

و چند خط تكراري:

  • تقلب

برخي از اين رسانه‌ها همچنان هم به صورت نرم و هم به صورت كاملا عريان بحث آزاد نبودن انتخابات را مطرح مي‌كنند. اين رسانه ها همچنان با عناوين جديد سعي دارند كه نگذارند اين خط رها يا فراموش شود؛ در نتيجه به طرق مختلف اين بحث را مطرح و زنده نگه مي‌دارند:



تيتر « اگر انتخاباتي آزاد برگزار مي‌شد » دقيقا در راستاي ايجاد شبهه تقلب است؛ اين امر به ذهن مخاطب متبادر مي‌شود كه انتخابات اصلا آزاد نخواهد بود؛ در نتيجه مهندسي شده و تقلب هم قطعا صورت خواهد گرفت

البته پيرامون تقلب در سايت هاي ديگر هم مطالبي مطرح شده كه اين خط در هفته هاي گذشته به طور دقيق تبيين شد.

  • و باز هم مشايي...

رسانه هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان تلاش دارند تا مشايي را همچنان به نحوي از انحاء نگذارند فراموش شود؛ انتساب مشايي به احمدي نژاد و اينكه احمدي نژاد هم دست‌پخت اصولگرايان و مورد حمايت رهبري بوده به نحوي در اين راستاست تا به تخريب نظام و مهره هاي انقلابي و دلسوز كشور بپردازند.

تخريب چهره نظام و ارگان‌هاي انقلابي و برخي اظهار نظرهاي بي‌مورد و بدون منطق توسط مشايي در كنار برخي اظهارات گاه و بيگاه رئيس جمهور كه خط و نشان مي‌كشد، معني بهتري مي‌يابد؛ يك روز احمدي نژاد سخن از نسخه پيچيدن عده اي براي شوراي نگهبان مي‌گويد و اينكه هيچ كس حق ندارد به جاي ملت نظر دهد، و روز ديگر مشايي عنوان مي‌كند من صلاحيتم را از آسمان‌ها گرفته ام!! كه آن هم كنايه‌اي به شوراي نگهبان است:


العربيه اظهار نظر توهمي مشايي را تيتر خبر خود كرده و او هم بي اعتباري شوراي نگهبان در نظر مشايي را تذكر داده است

البته معلوم نيست كه مشايي در صورت تمايل به نامزدي در انتخابات در كجا ثبت نام خواهد كرد؟ در آسمان‌ها يا وزارت كشور؟ و پرونده او براي صلاحيت توسط چه كسي بررسي خواهد شد؟ آسمانيان يا شوراي نگهبان؟ بايد منتظر ماند و شاهد اين دو اتفاق بود.

جمع بندي:

به نظر مي‌رسد رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان در هفته گذشته خطوط جديدي را كم كم رو مي‌كنند؛ آنها حال كه از آمدن خاتمي نااميد شده اند هاشمي را مدام مطرح مي‌كنند: گاه براي او و مظلوميتش اشك مي‌ريزند و گاه سخن از توافق او با رهبري مي‌گويند؛ البته بايد تا چند روز ديگر منتظر ماند تا پرده هاي ديگر رو شود؟ همچنين هزينه سازي براي نظام و مخصوصا شخص رهبر انقلاب و القاي انتساب مشكلات به رهبري توسط هاشمي و خاتمي و پيگيري اين خط به صورت عريان توسط اين رسانه‌ها از ديگر نقاط نيازمند تامل است.



به نظر مي‌رسد در هفته پيش رو اتفاقات تعيين كننده اي رخ دهد و جلوه‌هاي ديگري از سناريوهاي غربي ها رو خواهد شد؛ اينگونه تحليل مي‌شود كه در صورتي كه خاتمي و هاشمي نيايند و اميد به پيروزي در انتخابات در ميان افراد اصلاح طلب كاهش يابد، روند و رويكرد رسانه‌هاي غربي به دو سمت برود: اول اينكه علاقه به راي دادن را در مردم كاهش دهند تا نظام به هدف خود نرسد؛ يعني همان كاري را كنند كه رهبر انقلاب فرمودند؛ كه « ما اطلاع داريم كه اين دفعه هم رسانه‌هاى رسمى و شناخته شده‌ى دشمن از مدتى پيش دارند طراحى ميكنند، برنامه‌ريزى ميكنند، برنامه‌سازى ميكنند، براى اينكه دل مردم را نسبت به انتخابات سرد كنند؛ شروع هم كرده‌اند، منتها برنامه‌ريزى‌شان خيلى وسيع‌تر از اين حرفها است؛ ميخواهند مردم پاى صندوق نيايند؛ ميخواهند مردم در اداره‌ى كشور و مديريت كشور سهيم نشوند؛ ميخواهند مردم در صحنه نباشند؛ لذا تلاش ميكنند. اگر حضور مردم نباشد، آنها براحتى ميتوانند تهاجم خودشان را چندين برابر كنند. حضور مردم است كه به نظام اسلامى و به كشور عزيز ما مصونيت ميبخشد. حضور مردم است كه عوامل قدرت و قوّت را در درون ما تقويت ميكند: علم ما پيشرفت ميكند، بصيرت ما پيشرفت ميكند، سازوكارهاى مديريت ما پيشرفت ميكند - همچنان كه در طول اين سالها پيشرفت كرده است - اين به خاطر حضور مردم است، به خاطر انگيزه‌هاى مردم است؛ ميخواهند اين انگيزه‌ها نباشد، لذا سعى ميكنند انتخابات را بى‌رونق كنند». (بيانات در 16 / 2/ 92)

و ديگر اينكه در آتش اختلاف افكني‌هاي دولت بدمند تا شعله اش دامان نظام را بگيرد؛ فعلا بايد منتظر ماند...



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دکتر ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    1 0
    اشکهای ضد انقلاب برای مظلومیت هاشمی، هاشمی تو چه کرده ای که ضد انقلاب برای تو اشک می ریزه، چه کردی با خودت
  • عبدالله ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    1 1
    اینا همه اش حرفه شما کلا با آقای هاشمی مشکل دارین همین،یه دفعه بیاین بگین هاشمی مهدور الدمه و خونش حلال،شما که تخریب رو خوب بلدین،بسم الله،میدونم نظرم رو منتشر نمیکنید،فقط هم برا خودتون نوشتم که بدونید وگرنه مردم خیلی وقته شما رو میشناسن کاسه های داغ تر از آش!
  • نصیر ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    گزینه های دشمنان ایران در حال حاضر بین بد و بدتر هست فرآموش نکنید که برنامه اتمی ایران در زمان همین اصلاح طلبان کلید خورد.....
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    1 0
    العربیه وابسته دیکتاتور عربستان و بزرگترین حامی القاعده و طالبان در جهان با 280 شاهزاده که از الان منتظر مرگش هستن تا به پادشاهی برسن برای دموکراسی در سوریه و ایران تصمیم می گیره!!
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 2
    زنده باد آیت الله هاشمی و دکتر خاتمی کاری با هیچ رسانه غربی ندارم من به عنوان یک ایرانی از دو شخصیت زحمتکش مخصوصا آیت الله هاشمی که تمام زندگی خود را وقف انقلاب و ایران کرده تشکر میکنم و اعلام میدارم با تمام قوا از ایشان حمایت خواهم کرد تا کور شود هرآنکه نتواند دید
  • محسن ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    فیلتر شکن از کجا اوردی.خودی هستی نه؟
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اگه برای خدا زحمت کشیده که قبول اما اگه برای قدرت و شهوت زور و زر بوده خسر الدنیا و الآخره....
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    شما لطفا آخرت خودتو بخاطر دنیای هاشمی خراب نکن... اینا همش حرف نیست بلکه عمله 9 دی جای شما خالی بود
  • دوست دار انقلاب ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    حالا مشایی کاندید شده یا نه؟
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    برای اطلاع از نظرات آقا درباره آقای هاشمی به خطبه 29 تیر88 مقام معظم رهبری رجوع کنید. در ضمن ایشان چند ماه پیش از سوی رهبری به ریاست مجدد مجمع منصوب شدند و آقا فرمودند کسی حق ندارد رؤسای سه قوه و رئیس مجمع را تخریب کند. آیا کار شما تخریب نیست؟؟؟
  • سيد قاسم ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    تاديروز همين اصلاح طلبها انتقادات تندي را عليه هاشمي مي گفتند حالا سنگ اورا به سينه ميزنند اين جز نفاق و دورويي نيست
  • سعید ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    رياست جمهوري هاشمي: سال 68- كشوري بعد از 8 سال جنگ خسارت بار- 5 استان كاملا ويران شده از نظر زيرساختها- برخي استانهاي آسيب ديده از جنگ- بدهي 12 ميليارد دلار- موجودي صندوق ارزي 1 ميليارد دلار- هاشمي چه بايد مي كرد؟! آيا نبايد به بهانه تورم بالا . استقراض خارجي مي كرد و زيرساختها و سرپناههاي مردم را در استانها و شهرهاي فراوان كشور مي ساخت؟! مخالفان هاشمي منظورشان از تورم 50 درصدي چيست؟ اكنون تورم چند درصد است با وجوديكه در سال 84 بسياري زيرساختهاي كشور براي رشد جهشي اقتصادي آماده بود و همه شهرها حداقل امكانات زيربنايي را داشتند؟! مگر سرمايه داري و حمايت از سرمايه داري و سرمايه داران و سرمايه گذاران و بخش خصوصي بد است؟! مگر راه مقابله با بيكاري و تورم راهي غير از حمايت از بخش توليد و بخش خصوصي و سرمايه دار و سرمايه گذار است؟! آقايان مخالف هاشمي بهتر نيست بروند دو كلاس بديهيات و مفاهيم اوليه علم اقتصاد را بخوانند بعد بيايند نظر بدهند؟! مخالفان هاشمي پاسخ دهند اگر سال 68 به جاي هاشمي شخصي مثل احمدي نژاد رييس جمهور كشور شده بود وضعيت امروز كشور چگونه بود؟! رييس جمهوري كه با وجود آماده بودن زيرساختها و بسترهاي رشد و با وجود دارا بودن بالاترين درآمدهاي نفتي تاريخ ايران اينچنين كشتي اقتصاد را به گل نشانده كه نه تنها صداي مردم طبقه مستضعف و محروم بلكه صداي بسياري از طبقه متوسط را هم درآورده .صداي اعتراض مراجع عظام قم را درآورده... سال 68 مدير ارشد اجرايي كشور مي شد به نظر شما ما امروز هم رديف كدام كشور قحطي زده و فقير دنيا بوديم؟!.. شما با اين چند خط خود بخوانيد حديث مفصل از اين مجمل... حالا اين شما و اين هم عرصه انتخابات... يا علي.. اميدوارم مردم انتخاب صحيح و خردمندانه اي داشته باشند..
  • mohsen ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 1
    دمت گرم منم دلیل این همه تخریب رو نمی فهمم
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    هنوزانتخابات شروع نشده شما دست به كار شدين؟؟؟ توروخدا به اندازه كافي مشكل داريم معلوم هست چي ميگي؟ تخريب چهره ها به نفع نظام و مردم نيست.
  • اسماعیل زاده ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    سیاسیون ارشد محترم نظام سلام علیکم با عرض ادب، باید این فرموده امام راحل و شجاع را در گوش نگه داریم ! فرمودند نگذارید انقلاب بدست نا اهلان بیافتد. همه ما ایرانی هستم و از زمان هابل و قابل جنگ . کشمکش وجود داشته و دارد و خواهد داشت! اما اکنون مردم و ملت ها زمان قدیم و عوام نیستند! باید برای ایران خود اولا مستقل عمل کنیم و از تمام قانون و سفارشات پنهایی استکباری دوری کنیم و آینده خوبی را برای مردم خود فراهم آوریم بخداوخدا قسم می خورم اگر بیست درصد مسولان نظلام انقلابی تکالیف خودرا براساس قرآن و آموزه های دینی انجام وظیفه می کردند اکنون با مشکلات عدیده فرهنگی و اقتصادی و خشونت خیابانی یا خانوادگی ، زنان خیابانی ، دزدی ، قتل ، زورگیری ، ازیاد انواع بزه ها و فساد و آفت در کشور نداشتیم. رییس جمهور جدید بجای کارمیت اطرافان خود به فکر کل اقشار جامعه باشد !؟ دیگر مشکلی نخواهیم داشت رییس جمهور عزیز هر که باشد مهم نیست با به چشمهای ایشان عاشق نیستم و بت پرست هم نیستیم با وجدان علمی و کاری داشته باشد و در عرصه بین الملل حضور فاعل داشته باشد. و برای این منظور باید دیپلماسی را فعال نماید و تریبن های 27 گانه از اظهار نظر در این زمینه بسته نگهدارد. بجای این از کارشناسان مجرب و بی طرف استفاده کرده و در آخر نظر مسولام محترم ارشد نظام در اتاق فکر و محرمانه به اجماع برسند. نه اینکه هر بقالی از راه تازه رسیده برای فکر جیبش بافته های چندین ساله مسولان ارشد نظام را نداسته پنبه کند. من خیلی اظهار نظر نوشتم ولی تا حال درج نشده است در بهبوهه انتخابات برای رییس جمهوری که انتخاب خواهد شد پیام از سر خیر خواهی است لطفا درج کنید. با تشکر و احترام مجدد
  • عاشق ایران ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اکبر شاه کم از این مملکت خوردی؟دیگه ولمون کن بابا
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    مشرق تو هم تخریب را شروع کردی؟ از خدا بترس.
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    این عقده هایی که تو دلتون هست پدر از زندگی دنیا و حیات آخرتتون در میاره. همه رسانه های دنیا عوضی اند فقط مشرق امامزاده است. آقای هاشمی هم با همه خدماتش فتنه گره شماها که تمام جوانهای مردم رو از دین و اسلام بیزار کردین خوبین. ایشالا جمع کنید برید دنبال نون حلال.
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    حق امثالي مثل شما همون احمدي نژاده
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    تو دکتر چی هستی اونوقت؟
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    آقایون کلا تخریب چی تشریف دارند منتها به ضرر انقلاب و شخصیتهای ارزشمندی مثل آیت اله هاشمی.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    درود خدا بر شما آقا سعید .
  • اسماعیل ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    ،ما نمیگیم آقای هاشمی معصوم و بدون خطا هستن ،اما خدا وکیلی یقین دارم اکثریت کسانی که سالهاست که کمر به تخریب ایشان بستن با شخصیت ایشون از اول مشکل داشتن و با کینه حرف می زنند البته ظاهرا این کینه جویی دلسوزی برای نظام و ولایته که از نظر من هیچ دلسوزی واقعی برای نظام و ولایت ندارن و فقط دنبال منافع خودشون هستند.شک نکنید.
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    آقا هر کس مقاله آیت الله سید محمد خامنه ای رو نخونده توصیه میکنم حتما بخونه چه دوست و چه دشمن. دقیقا زده به خال دقیقا.
  • مجتبی ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    نظر خاصی ندارم فقط به اون عزیزی که عرض کردنددکتر خاتمی بگم عزیز من دکترای افتخاری مدرک کلاسیک حساب نمیشه لطفا انقدرزور نزن اگر ملاک بود ننه جون آقای کروبی هم چهار پنج تا ازهمین دکتراهارو داره
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    دروود بر هاشمی تو چه کردی که علی رغم همه حمله ها ،ما شما را دوست داریم و از تفکرات کمونیستی بعضیها و شعارهای برادری و برابری خسته شدیم
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    دولت مردمیتونم دیدیم؟ دروود بر هاشمی راستی از 3000 خبری نیست؟ میدونم منتشر نمیکنی چون مرامتون اینه!
  • امین ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    درود بر خاتمی و هاشمی
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    خاک بر سرت کنن.
  • سید کامبیز ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • سید کامبیز ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    در اینکه هاشمی در دوران سازندگی کار کرده شکی نیست ولی توسعه اگر همه جانبه و متوازن نباشه همین میشه که الان بعداز 16 سال از ریاست هاشمی هنوز روستاها و شهرهای ویرانی داریم که مردمش از فرط فقر مرتب به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند و آنهایی که مانده اند با فلاکت و بدبختی روزگار می گذرانند حتی تلاش های دولت فعالی در این مناطق نتوانسته چهره این مناطق را عوض کند لذا باید توجه داشت که ریاست مجدد هاشمی موجب فربه تر شدن ثروتمندان و زراندوزان می شود زیرا مشی ایشان اقتصاد باز و بی حساب و کتاب است حتی وی معتقد است که فرزندان وی باید در اقتصاد فعالیت آزادانه داشته باشند که عملاً استفاده از رانت دولتی خواهد بود و نتیجه آن همان چیزی است که در باره خانواده ایشان مطرح است اگر همین روند را می خواهید بسم ا. . .
  • اسیر ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    هشت سال گذشته را به یاد بیاوریم . ببینیم چه کسانی از ناتوانان عرصه سیاست و اقتصاد حمایت کردند . نقد های دلسوزانه چگونه به کلام دشمن تعبیر شد و هیچکس جز بی لیاقتان عرصه سیاست انقلابی نشد .آیا وقت آن نرسیده که دهان گشادان سکوت کنند و تا کار از این خراب تر نشده به کاردان بسپارند. محمود را چه شده است .مگر نمیگفت اگر ملت مرا قبول نکند به دانشگاه برمیگردم. حالا زین اسب اسفندیار را می بندد و برای خود خلیفه تعیین میکند انگار هفتاد میلیون کورند و عصای آنها به دست اوست.
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • فروزان ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    اشتهاش بالاست
  • مصطفی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    مگه زمان علی نگفتند لا حکم الا لله الان هم جلوتر از رهبری حرکت میکنند بعضیها که .......
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    قربون دهنت که حرف دل ما را زدی.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    واضح بگو پاچه خوار احمدی م...
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    درود بر سردار بزرگ سازندگی هاشمی بزرگ
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    دوستان این سایتهای دشمن را باید چنان جوابی دندان شکن داد که دیگه دست از تخریب بکشند .درود بر سردار بزرگ سازندگی هاشمی بزرگ
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    درود بر سردار بزرگ سازندگی هاشمی بزرگ
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    تو دام ضد انقلاب افتادی مشرق فکر کردی سیا و موساد مشنگن که بطور مستقیم حرفشونو بزنن خوب شما و امثال شما را شناختن حتی خواجه شیراز هم می دونه که هر چی آمریکا و غرب بگه شما برعکس عمل می کنی دیگه موساد و سیا جای خود داره این تفسیرهای آبکی چه فایده داره ؟چرا بجای اینکارها به اعمال یه شخص نگاه نمی کنی ؟ چرا چشم برحمایت های امام و رهبری از ایشون بسته اید ؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    کار دشمنان تخریبه اینم یه جور تخریبه دیگه
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    فقط هاشمی می تونه این مملکت و درست بچرخونه
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    برنامه اتمی ایران در زمان همین اصلاح طلبان کلید خورد؟؟؟ نه عزیزم تودوران اصلاحات برنامه هسته ای ایران لو رفت.وگرنه تااونزمان بیشتر از 10سال بودکه روش کار میشد
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    تنها دورانی بودکه بعضی اختلاس کنندگان خفت شدن؟ فکر می کنی قبلا از این حرفا نبود؟ بود ولی کسی نمیتونست بهشون چپ نگاه کنه
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    نمیدونم چند سالته واون دوران را درک کردی یانه؟ شاید اگه درک میکردی این حرفا را نمیزدی
  • رسول ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    واجب شد آقا سعيد بروم راجب آقاي هاشمي بيشتر تحقيث كنم ممنون كه همچين اطلاعاتي رو در اختيارم گذاشتي خبر نداشتم.
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    هاشمی دیگه قدرت تصمیم گیری نداره .خودش هم به خاطر سنبالا اذیت میشه.
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    وای اگرروزی مورد توجهات خدانباشید.این مملیکت راخداحفظ کرده
  • اشک ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    درود بر رئیس جمهور 79 ساله کشور ایرانی که 30 میلیون جوان دارد و 10 میلون تحصیل کرده دانشگاهی و هزارن استاد و مدیر و متخصص...
  • م.ع ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    مشخص است که مهدور الدم ( هم هاشمی و هم خاتمی )
  • علی ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    مشایی مستر بین سیاسی
  • احسان ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    رای ما دکتر سعید جلیلی
  • ناشناس ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    بعد از پایان جنگ وشروع دوران موسوم به سازندگی روحیه فداکاری وایثارگری وخدمت بی منت جای خود را به فراریان از جنگ داد که شهید قهرمان چمران وصف خوبی برای انهادارد چپاول وغارتگری بیت المال جلو چشمان خانوادهای شهیدان وزخمیهای داغون جنگ اتفاق می افتاد مرفهای بی درد بر قله های ثروت نشتند وهر کس اموال بیت المال را مورد سو استفاده قرار نمی دادبی عرضه می نمود دیگر فضا خیلی تنگ شده بود ! مجال برای سخن گفتن از حفظ بیت المال توسط شهید دلاور کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدا باقی نمانده بود ! وبو لدوزر سازندگی کجا را ساخت وبرای چه کسانی ! بله برای کسانی که فرزندان رزمندگان در دانشکاهها را رانت خوار مخوانند و این بیچارها از اینگه مورد تمسخر قرار نگیرند ایثارگری خانوادهای خود را پنهان می گردند ! وقطعا اینگونه نخواهد بود وروزی خورشید از مشرق طلوع خواهد کرد !
  • سید حسین ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    همین بی خردی امثال شما بود که کشور رو به دامان بدبختی و فساد انداخت.
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    آیت الله سید محمد خامنه ای برادر بزرگوار رهبر عزیزمون حرفهاش بسیار روشنگرانه است
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    شمع فروزنده چو پنهان شود... شب پره بازیگر میدان شود... حماسه سیاسی ملت ایران در محو آثار فتنه و انحراف در راه است
  • ایرانی ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم حالا که اصلاح طلب ها آقای هاشمی را به میدان فرستادند و در نهایت با همین یک کاندیدا به میدان خواهند آمد امیدوارم گفتمان اصولگرایی از تکثر و پراکندگی به دور باشند و با یک یا دو کاندیدای اصلح و رای آور در میدان باقی بمانند. خدا این انتخابات رو به خیر بگذرونه.
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    فقط کسی بیاد که در خط مستقیم رهبری باشد و بس...........
  • yaser ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اگه سال 68 احمدی نژاد میومد الان ناو هسته ای تو آب می انداختیم،همش به فکر مرغ و تخم مرغ بودین که حالا احمدی نژاد در صدد بی لیاقتی های شما رو در 8 سال کار شبانه روزی (منهای 12 روز مرخصی :) ) جبران کنه من طرفدار اوس محمود نیستم ولی به خاطر امثال بیمارانی چون شماها مجبورم از ایشون دفاع کنم :|
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    نمیدانم میزان رای ملت هست یا نه ؟ اگر میران رای ملت است اجازه بدهید خود ملت انتخاب کنند چه کسی لیاقت ریاست جمهوری دارد البته به نظربنده واکثر کسانی که قدری انصاف دارند و هیچ قصد وغرضی ندارند آقای هاشمی درمقطع زمانی کنونی مناسب ترین فرد هستند
  • مسعود ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خاک تو اون سر خرت کنن .. ناشناس
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خدا رو شکر مردم آگاه هستند وبا توصیه کسی کار نمی کنند .به عنوان سیاهی لشکر بیایند ولی مردم به مسلمان خالص وانقلابی رای می دهند
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    من صرفا به عنوان يه بيطرف حرف ميزنم ايا هزچه اونها ميخواستند سر بسته القا كنند شما با اين نوشتار تبليغ نكردي؟ ايا اين رفتار شما در جهت برداشت خودتون از نقشه اونها و بازي كردن در زمين دشمن نيست؟ ايا نمي شود اين مواضع خاتمي و هاشمي را در جهت قدرت و صلابت و مردمي بودن اقا تفسير و تبليغ كرد؟؟؟؟؟ اين همه خودزني نكنيد اب به اسياب دشمن نريزيد. مگه رهبر نگفتند نقشه انها در جهت شركت نكردن مردم در انتخابات است ؟؟ چرا اين برنامه ها را در جهت خواست ايشان هدايت نميكنيد
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    خداونددردنیاظالم رارسوا می کندازعذاب خدابترسید
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اکبرشاه اکبرشاه اکبرشاه
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    چون شخصیت متعادلی داشتند و دارند و در بعضی تصمیمات با برخی از اصلاح طلبان هم عقیده نبودند.ولی معنی تخریب رو باید از شما تندروها خارج از مرام مولا علی یادگرفت.
  • سید ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    0 0
    تمامی ریاست محترم جمهورها برای خدمت امده و می آیند ولی باتوجه به ناتوانی دربعضی زمینه ها مورد هجمه افراد بی تقوا قرارمی گیرند واما درهرزمان انسان های منصف ودلسوز بایددرپی آن باشند که بهترین فردرا بامعیارهایی که امام خامنه ای مشخص می کنند انتخاب کنند هرچند هیچ کس 20 نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس