رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان در هفته گذشته پيام‌هايي را از درون كشور دريافتند كه باعث شد رويكرد ديگري را نيز در روزهاي نزديك به انتخابات اتخاذ كنند.

مشرق در ادامه رصدهاي خود اين بار نيز به بررسي اخبار و رويكردهاي رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان درباره انتخابات رياست جمهوري در چند روز گذشته مي‌پردازد:

مصادره حضور مردم در انتخابات به نفع خود

رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان در هفته گذشته پيام‌هايي را از درون كشور دريافتند كه باعث شد رويكرد ديگري را نيز در روزهاي نزديك به انتخابات اتخاذ كنند:

اين رسانه‌ها تا كنون تلاش بسياري داشتند تا حضور مردم در انتخابات را كمرنگ جلوه دهند؛ براي رسيدن به اين هدف مدام بر طبل بي اعتمادي مردم به نظام كوبيدند تا در صورت عدم حضور مردم بر صحت تحليل خود تكيه كنند؛ اما اين رويكرد جواب نداد.

اين رسانه ها سپس تلاش كردند تا مردمي را كه قصد دارند در انتخابات شركت كنند، تشويق به عدم حضور كنند؛ القاء شبهاتي مانند تقلب و مهندسي انتخابات، در اين راستا بود؛ اما باز هم مردم به اين رويكرد بي توجه بودند.


تحلیل مضحک بی.بی.سی؛ این رسانه که دریافته است حضور مردم در انتخابات همه تحلیل های پیشین آنان را نقش بر

آب خواهد کرد، در رویکردی مضحک تحلیل کرده اند که مردم

در انتخابات شرکت می‌کنند تا به نظام " نه " بگویند!!


حال كه اين رسانه‌ها دريافته اند مردم حضوري پرشور در انتخابات خواهند داشت، سعي كردند حضور مردم در انتخابات را به نفع خود مصادره كنند؛ اين رويكرد جاهلانه در حالي اتخاذ شده كه تا پيش از اين تلاش اين گروه‌ها بر اين بود كه بگويند عدم حضور مردم در انتخابات به معني عدم اعتماد و اعتقاد آنان به نظام است. اما حال كه دريافته اند مردم حضوري حماسه گون در انتخابات خواهند داشت تلاش دارند تا اين حركت مردم را به نفع خود مصادره كنند.

اين رسانه ها در رويكردي مضحك عنوان كرده اند كه حضور مردم در انتخابات به معني " نه " به نظام است. معلوم نيست اين رويكرد مضحك به چه صورت به يكباره به تحليل صحيح از انتخابات بدل گشت؛ آنان كه تا ديروز حضور در انتخابات را به معني تاييد جمهوري اسلامي تعريف كرده و مردم را از حضور برحذر مي‌داشتند اينك رويكرد و تحليلي مضحك را به عنوان تحليل خود از حضور مردم منتشر مي‌كنند.

اين تحليل به اين خاطر به ذهن اين افراد رسيده است چون دريافته اند مردم حضوري پرشور در انتخابات خواهند داشت كه اين به معني خط بطلان بر تمامي تحليل ها و پيش‌بيني‌هاي اين گروه‌ها است. از اين رو تلاش كردند تا با اتخاذ اين رويكرد بتوانند بعد از انتخابات نيز همچنان مردم را بر صراط خود تعريف كنند!


لعربیه هم سناریوی مضحک بی.بی.سی و دیگر ضد انقلاب را پی گرفته است


حال بايد از اين افراد پرسيد در نهايت حضور مردم به معني " نه " به نظام است، يا عدم حضور مردم؟ در كدام صورت اين رسانه‌ها اعتراف خواهند كرد در تحليل‌هاي خود اشتباه كرده‌اند؟ اين رسانه‌ها تلاش خود را انجام دادند تا در هر دو صورت حضور و عدم حضور، " نه " به نظام را نتيجه انتخابات معرفي كنند؟

و اين تحليل، بي‌شك مضحك‌ترين تحليل و دستاويز اين رسانه‌ها است؛ مگر مي‌شود كساني كه به نظام معترضند و نظام را متهم به تقلب مي‌كنند، باز هم در زمين نظام بازي كرده و به نشانه اعتراض (!) بروند رأي بدهند!! كم آوردن قافيه شاعران بي.بي.سي و ضد انقلاب را به اين حرف‌هاي پوچ كشانده است.


ماهيگيري از آب گل آلود مناظره

رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان كه پس از مناظره نخست، سعي كردند با تمسخر مناظره، بيشتر از صدا و سيما انتقام بگيرند، اين بار نيز سعي كردند پس از اين مناظره داغ و سرنوشت‌ساز، بازهم به نحوي ديگر فضاي مناظره را گل آلود و به سبك خود ماهي گيري كنند.

اين مناظره كه گوشه‌اي از فضاي آزاد در كشور را نشان مي‌داد و معتقدان به گفتمان جمهوري اسلامي، تنها رويكردهاي يكديگر را به نقد مي كشيدند، شرايطي را بوجود آورد تا رسانه‌هاي مغرض، اين اتفاق را فرصتي ديگر براي انتقام از عملكرد جمهوري اسلامي بدانند.



بی.بی.سی تلاش کرده است که عنوان کند مناقشه ای بر سر برنامه اتمی رخ داده است؛ و به این ترتیب این اتفاق را
بسیار مهم و چالشی برای نظام نشان دهد؛ حال آنکه نامزدها تنها رویکردهای یکدیگر برای حفظ توان
اتمی ایران را به نقد می‌کشیدند و بحث بر سر اصل موضوع نبود

در مناظره سوم كه آقايان ولايتي، روحاني و جليلي بر سر تاكتيك‌هاي اتخاذ شده از سوي يكديگر در سياست خارجي بحث و يكديگر را نقد مي‌كردند و مردم نيز خود از اين مناظره صريح و بي پرده بهترين رويكرد را تشخيص مي‌دهند؛ رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه فارسي زبان تلاش كردند تا به طريق خود از اين رخداد به تيره ترين شكل ممكن آن بهره برده و آن را منتشر كنند. اين رسانه‌ها اين نقد بي پرده را به چالش هسته اي و انتقاد از سياست خارجي جمهوري اسلامي در طول سالهاي پس از انقلاب توصيف كردند؛



دویچه وله سعی کرد تا بحث سیاست خارجی را دعوای اتمی اصولگرایان نشان دهد؛ تا هم بحث اتمی را دارای اختلاف نشان دهد
و هم اصولگرایان را؛ حال آنکه هم اینکه بحث بر سر رویکردها بود و نه اصل موضوع؛ و اینکه یک پای این بحث
حسن روحانی بود که در شمار اصلاح طلبان به حساب می‌آید

اين برداشت‌ها در حالي است كه نامزدهاي محترم بارها تاكيد كردند كه حفظ عزت جمهوري اسلامي و حركت بر مداري كه منافع ملي را در بالاترين سطح و كمترين هزينه تامين كند، هدف آنان است ولي روش‌هاي متفاوتي بر مي‌گزينند. اما اين رسانه‌ها كه تمايل ندارند اين اهداف را بشنوند و تنها انتقاد به روش ها را به چالش كشيدن موضع جمهوري اسلامي در جريان هسته اي و سياست خارجي عزتمندانه 34 ساله انقلاب توصيف مي‌كنند.

این بحث‌های آزاد درون گفتمانی جمهوری اسلامی، این طمع را در ضد انقلاب بوجود آورد تا آن را یک چالش بزرگ نشان دهند؛ حال آنکه خود نیز می‌دانند چنین اتفاقی نخواهد افتاد و هیچ یک از نامزدها با بحث حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای و مقاومت بر سر این حق اختلافی ندارد.



رادیو فرانسه نیز نتوانست از این مناظره آزاد به راحتی بگذرد و آن را بحرانی درون ایران نشان ندهد؛ انتقاد از استفاده نکردن از ظرفیت کامل
جمهوری اسلامی در سیاست خارجی، به معنای انتقاد از سیاست خارجی در طول سالهای پس از انقلاب نیست


تلاش برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات

رسانه های ضد انقلاب همچنان در تلاش هستند تا کاری کنند که مردم حضور کمرنگی پای صندوق رای داشته باشند. این رسانه ها تلاش کردند تا در عین حال که باید بپذیرند حضور پر شور مردم در انتخابات را " نه " به نظام معرفی کنند؛ در عین حال باز هم تلاش کنند تا مردم حضوری کمرنگ در انتخابات داشته باشند.

تلاش این رسانه ها بر این محور است که در هیچ حالتی بازنده انتخابات نباشند:



سازمان مجاهدین در بیانیه ای تلاش کرده است تا حضور مردم در انتخابات را بدون اثر تعریف کرده و

به این ترتیب برای عدم حضور مردم در انتخابات تلاش کنند

اول: اگر مردم حضور کمی در انتخابات داشته باشند، بگویند که مردم نسبت به نظام اعتماد ندارند و حرف ما درست بوده است.

دوم: اگر حضور مردم پررنگ بود، بگویند این حضور به معنای " نه " به نظام است؛ و تحلیل خود را صحیح نشان دهند.

این دو رویکرد به تدریج توسط این رسانه ها پیگیری و در امروزه نیز هر دو رویکر توأمان استفاده می‌شود.

رسانه‌های ضد انقلاب تلاش کرده اند تا همچنان بر طبل آزاد نبودن انتخابات بکوبند. این رسانه ها تلاش دارند تا کاری کنند هر طور که هست حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد؛ این رسانه ها این هفته نیز رویکردهای دیگری را مطمح نظر قرار داده و سعی در ترویج آن کردند:

1. اتکا بر بیانیه‌ها و مواضع مغرضانه برخی اصلاح طلبان:



مواضع موسوی خوئینی ها برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات، مورد استقبال العربیه قرار گرفته است

اصلاح طلبان دریافته اند که به احتمال فراوان مغلوب این انتخابات خواهند بود و نامزد آنان شانس کمی برای پیروزی دارد؛ از این رو تلاش دارند تا مانع شوند که پیروزی رقیب همراه با حضور پررنگ مردمی نیز باشد؛ این شکست بسیار سنگین و در عین حال ممکن است مضمحل کننده تندروهای این جریان باشد.

موضع سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و موضع افراطی موسوی خوئینی ها بهترین دستاویز در هفته گذشته برای این رسانه‌ها بود. این دو که دریافته اند اصلاح طلبان مغلوب انتخابات خواهند بود و با رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی دیگر امیدی به پیروزی وجود ندارد، تلاش دارند تا زمینه کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات را بوجود آورند.



موسوی خوئینی ها تلاش دارد تا همچنان با اتخاذ مواضع ساختار شکنانه خود، در برابر نظام قرار بگیرد؛ سایت کلمه با آب و تاب مواضع
ضد انقلابی موسوی خوئینی ها را پوشش می دهد؛ سایت کلمه تلاش دارد با انتشار
وسیع اینگونه مطالب از اهمیت انتخابات بکاهد

2. تلاش برای تحریم انتخابات

این رویکرد از قدیمی‌ترین سناریوها و از طرح های همیشگی ضد انقلاب برای انتخابات در ایران است؛ این بار نیز ضد انقلاب خارج کشور به این نتیجه رسیده‌اند که باید به گزینه تحریم انتخابات روی بیاورند:



رویکرد تکراری و همیشگی ضد انقلاب درباره انتخابات: تحریم انتخابات؛ رویکردی که هیچ وقت تاثیری نداشت و شکست خورد


بی شک این رویکرد تاثیری در مواضع ایرانیان نخواهد داشت و ملت ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات ، جایگاه ناچیز این افراد را نشان خواهد داد. این ضد انقلاب و رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب در 24 خرداد نتیجه تلاش‌ها و پیش بینی‌های خود در مورد انتخابات را خواهند دید.

به نظر می‌رسد باید با دقت حرکات ضد انقلاب در روزهای مانده به انتخابات را رصد کرد؛ تلاش خواهیم کرد تا مواضع این رسانه‌ها تا آستانه انتخابات را باز هم مورد رصد قرار داده و به اطلاع مخاطبان برسانیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بابک ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    شکر خدا همیشه کارهای این شبکه ها نتیجه منفی داده و مردم پرشورتر از قبل در صحنه خواهند بود
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    عال بود ممنون رای من جلیلی
  • shahed ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام این مدلی دیگه نویره والا! دشمنان این نظام اوضاعشون اورژانسیه! این مد جدیده! جل الخالق! اپوزوسیون آلزایمر گرفته!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    این نشون میده که چقدر به بدبختی و فلاکت افتادن بیچاره ها که متوسل به زدن همچین حرفهایی شدن.
  • فوری و مهم برای مشرق ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    سایتهای حامی آقای روحانی در یک اقدام برای بر سر زبانها افتادن آقای روحانی مطلبی منتشر کرده اند مبنی بر بررسی مجدد صلاحیت ایشان از طرف شورای نگهبان. این کار صرفا برای ایجاد شایعه و بر سر زبان انداختن آقای روحانی و بهره برداری در صورت شکست احتمالی اوست. لطفا هر چه سریعتر با انتشار مطلبی در سایهای حزب اللهی مردم را از این حیله ی حامیان آقای روحانی و دشمن آگاه کنید
  • ايران هخامنشي ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    همشون آدمهاي ساده واحمقي هستند,جمهوري اسلامي بايدبسيارخوشحال باشه كه تمام مخالفانش توان درك وفهم پاييني دارند.حكومت ايران خيلي خوشحاله
  • محمد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    سایتهای حامی آقای روحانی : فارس و مشرق ؟!!!!!
  • مجید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    همه شون از سوزش این حرف هارو میزنن خدارو شکر حرف هاشون هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشده.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    این مطلب را که اولین بار مشرق رو سایتش آورد که احتمال بررسی صلاحیت مجدد روحانی وجود داره.
  • مجد ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    واقعاً جک جالبی بود. یکی نبوده بگه این دو تا رسماً شمشیر کشیدن واسه اون بنده خدا
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    ائتلاف انجام شد. سلام بر روحانی رییس جمهور منتخب مردم ایران.
  • بنده خدا ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    واقعاً که عجب آدمهایی پیدا می شوند. آن وقت می زنند که سیاه نمایی نکنید و ....
  • محسن ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    اين كشور متعلق به آقا امام زمان(عج) است و با تدبير آقا خامنه اي هيچ گزندي به اين كشور نخواهد رسيد زنده باد ولايت
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    اشتباه + دادم از خدا و ملت معذرت میخوام
  • محمد صادق ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    دستشون درد نکنه که مردم رو تشویق به حضور می کنن... خدا خیرشون بده!
  • جلیل ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    زنده باد ولایت زنده باد ولایت زنده باد ولایت و زنده باد حامی ولایت (داش سعید) نه تنها كشور بلکه کل جهان متعلق به آقا امام زمان(عج) است و با تدبير آقا خامنه اي هيچ گزندي به اين كشور نخواهد رسيد ( البته با این تفسیر که گزند به معنی ذلت و خواری باشه) تا زمانی که پشتیبان ولایتیم هیچ آسیبی به ملت نخواهد رسید. زنده باد ولايت راستی ناشناس 15:50 ، نمیدونم منظورت اینه که جمله ی " هيچ گزندي به اين كشور نخواهد رسيد " اشتباهه؟ اگه اینطوریه برا چی با بی تدبیری کل متن رو زیر سوال میبری. اگر هم ... برات متاسفم.
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    این خبر را خبرگزاری فارس منتشر کرد نه سایت حامی آقای روحانی!!!!!!!!!!!!
  • حب ولایت ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    منظورت از این اسم مسخره چیه؟ منفی دادم واسه همین. اسم منم حال کن راستی
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    فقط یک حرف.. :D
  • lily ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    دوست عزیز، شما به هرکی دوست داری رأی بده و بی جهت روحانی رو تخریب نکن.
  • همت ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    خدا رو شکر هنوز مردم اگاه و هشیار تو این مملکت و جود داره
  • همت ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    خودشونو به هر دری می زنن تا وحدت ایرانیارو به هم بزنن.
  • حسین ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    هر چقدر زیرک هستن این دفعه به کاهدون زدن، قضیه فامیل دور بود که میگفت ما بردیم چون بیشتر گٔل خردیم اینا هم از استراتژی فامیل دور میخوان استفاده کنن
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    خاک برسر اینهایی که رای منفی داده اند
  • ehsan ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    آخرش الان راي بدم زدم تو دهن ضد انقلاب يا اگه راي ندم!!! چقد اين قوم خوشحالن
  • افسری ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    آفرین،تحقیق ارزشمندی بود،ممنونم.
  • azerila ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    0 0
    دارم فکر میکنم چقدر بدبختن... به هر راهی شده میخوان بگم کا درس میگیم ولی نمی دونن که ملت ایران هیچ اهمیتی به چرندیات شما نمیدهد...
  • مراد ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    0 0
    من به رو... رای می دهم.
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    0 0
    ناشناس تو خودت اشتباهی
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    0 0
    همین مشرق هم این خبر رو زده بود و سورس خبر از خبرگزاری مهر و فارس بود کدومشون طرفدار روحانی هستند؟ از خدا بترس باید جواب تهمت ها رو بدی مشرق شهامت داشته باش و منتشر کن من این خبر رو تو سایت مشرق خوندم دیشب
  • گمنام ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    0 0
    برن گم شن بابا.زنده بار جليلي
  • کیا ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    0 0
    احسنت............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس