قاضی تا توانست به من توهین کرد و بازخواستم کرد. می‌گفت جای ممنوعه رفتی. بیخود کردی رفتی و در نهایت برایم 6 ماه زندان و 30 ضربه شلاق نوشت!

گروه فرهنگی مشرق -  به عنوان یک خبرنگار خیلی با خودم کلنجار رفتم تا احساساتم را در این مطلب دخیل نکنم. بارها نفس های عمیق کشیدم و خودم را آماده کردم که رسالت خبرنگاری ام حفظ شود و فقط یک راوی باشم! یک قلم برای شرح دادن ماجرایی که در مشهد مقدس رخ داد و خدا خواست تا کاملا اتفاقی من و همکارانم در مشرق از آن با خبر شویم.

می‌خواهم از یک متهم برایتان بنویسم. از یک مرد جوان که جرمی مرتکب شده و به حکم قاضی 30 ضربه شلاق و 6 ماه زندان برایش بریده اند. جرمش هم...اجازه بدهید ماجرا را از زبان خودش روایت کنم.

محمد شیرینیان یک جوان مذهبی و ساده‌دل است که شهر مشهد را به واسطه امام رضا(ع) دوست دارد و می گوید هر چه دارد از برکت گنبد و گلدسته و بارگاه امام هشتم به دست آورده است. وقتی تلفن زدیم و قصدمان را از گفتگو بیان کردیم خیلی خوشحال شد و یک ساعتی برایمان از ماجراهایی که در چند ماه اخیر برایش اتفاق افتاده صحبت کرد.


نگران بود که نکند وقت برای شنیدن حرف‌هایش نداشته باشیم و بنابراین تند تند خاطراتش را می‌گفت: آذر ماه سال قبل در ایستگاه قطار شهری فلکه برق مشهد نظرم به چند جوان هنری که در حال کار بر روی مجسمه‌ای از امام رضا(ع) بودند، جلب شد. نزدیک‌تر رفتم و به کارشان دقت کردم. متوجه شدم که آنها مشغول طراحی و کشیدن چهره آن حضرت هستند. از انجا که همیشه دوربین همراهم هست، از آنها اجازه گرفتم و مشغول عکاسی شدم. با گرفتن عکس‌ها از انها سوال کردم که چرا چهره امام را می‌کشید؟ مگر می‌دانید که ایشان به چه شکل بوده اند؟ اما آنها تفکر من را کهنه و مندرس دانستند و به کارشان ادامه دادند.



ماجرا آنقدر عجیب و خاص بود که شیرینیان تصمیم گرفت به محضر آیت الله علم‌الهدی برود و نظر ایشان را در این‌باره جویا شود: آیت الله علم الهدی گفتند "کسی نباید این کار را بکند. تا وقتی من هستم اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی رخ دهد." چند نوبت دیگر پیش آیت الله علم‌الهدی رفتم و خیلی موکد ایشان را در جریان همه اتفاقات قرار دادم و ایشان گفتند من قطعا پیگیری می‌کنم.

مرد جوان مشهدی به پیشنهاد آیت الله علم‌الهدی چند باری به شورای شهر رفت تا مستقیم با مسؤولان برگزاری چنین طرح هایی صحبت کند: آنجا متوجه شدم که مسؤول طرح های زیبا سازی شهری فردی است به نام "ش" که ظاهرا آنجا همه کار بود. با هریک از اعضا صحبت می کردم ارجاع می‌دادند به آقای "ش". با ایشان صحبت کردم و دلایلم را برای او گفتم. اما او پاسخ داد: شما مگر عالمی؟  مگر علامه ای؟  شما اصلا سوادش را دارید؟



آیت الله علم‌الهدی با ناراحتی گفتند: کسی نباید این کار را بکند. تا وقتی من هستم اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی رخ دهد.
  این موضوع را قطعا پیگیری می‌کنم.




شیرینیان دو ساعتی با "ش" صحبت کرد و به هیچ نتیجه ای نرسید. نه او و نه دیگر اعضا شورای شهر، هیچ کدام حرف های محمد را جدی نگرفتند و با ترش رویی، جوان زنده دل مشهدی را بدرقه کردند. زمان گذشت و در بهمن ماه سال 91 دوباره گذر محمد به مترو فلکه برق افتاد: نزدیک اذان بود. رفتم داخل مترو و دیدم مجسمه را  کامل کرده و رنگ زده بودند. خلوت بود و کسی رفت آمد نمی‌کرد. چندتایی عکس گرفتم و وقتی دیدم کسی متوجه حضورم نشده، گفتم بهترین موقعیت است که آن را از روی دیوار بردارم. در میان سروصداهای قطار، سر مجسمه را جدا کردم و با خودم بیرون بردم. فردای آن روز، عکس ها و خود سر را بردم دفتر آیت الله علم‌الهدی.

پیگیری‌های آیت الله علم‌الهدی نتیجه خاصی در بر نداشت و چند ماه بعد، نماینده قطار شهری به همراه مامور پلیس به محل کار شیرینیان رفت تا به عنوان تنها سرنخ این پرونده مورد بازجویی قرار بگیرد: به من گفتند که شما کله این تابلو را کندید؟ من گردن گرفتم. قرار شد فردای آن روز به کلانتری مشهد بروم و خودم را معرفی کنم.



محمد به کلانتری رفت اما مسؤول رسیدگی به پرونده آنجا حضور نداشت. بنابراین وی را مرخص کردند تا فردا به کارش رسیدگی شود. در این میان به سراغ مسؤولان مترو رفت تا با آنها صحبت کند: مسؤول حراست قطار شهری چهره موجه ای داشت و خودش را جانباز معرفی کرد. با ایشان که صحبت می کردم دو سه ساعتی زمان برد و هر کدام دلایلمان را مطرح کردیم. من گفتم اگر یک تکفیری و یک کسی که ملحد است بیاید ببیند توی مملکت اسلامی از امام رضا مجسمه ساختید آن هم به این سبک و سیاق فردا یک عکس می گیرد و می برد توی VOAو BBC  پخش می‌کند و ما شیعیان را کافرانی نشان می‌دهند که از امام خودشان مجسمه ساختند و بت پرستی می‌کنند. خلاصه ایشان اصلا انگار حرف‌های من را نمی شنید.  در نهایت او عصبانی شد و شروع کرد به توهین کردن. خیلی دوست داشت قصه را امنیتی جلوه بدهد. که مثلا نشان بدهد کار من فوق العاده خطرناک بوده و دردسر زیادی برایم درست می شود.

در این چند ماه مترو دوباره مجسمه را تعمیر کرده و سر جایش گذاشته بود. با این تفاوت که بر روی چهره مبارک امام هشتم(ع) یک پارچه کشیده بودند. محمد این بار به سراغ مدیر متروی شهری رفت و دقایقی را هم با او به عنوان کسی که ادعا کرده بود از مراجع عظام اجازه این کار را گرفته صحبت کرد: به ایشان گفتم شما که می‌فرمایید همه مجوز های لازم را از مراجع گرفته‌اید، پس چرا چرا بعد از اینکه من آن را کندم شما در بازسازی خودتان صورتش را پوشاندید؟ شما اگر مجوز داشتید، باید همان اولی را می‌گذاشتید. این را که گفتم ایشان انگار یک نفر آتشش زده باشد از کوره در رفت و من را از اتاقش بیرون انداخت.

شیرینیان نا امید از همه جا خودش را به اداره پلیس معرفی کرد تا یک شب را در بازداشت بماند. بازداشتی که حتی مسؤولان کلانتری را هم متعجب کرده بود: هر کس پرونده ام را می‌خواند، خنده اش می‌گرفت. می‌گفتند این چه پرونده ای است؟ یکی از افسرهای کادری که ظاهرا انسانی مذهبی هم بود، گفت آقا این چیزی نیست! بدهید من پرونده را من همین الان ببرم دادگاه و مشکلش را حل کنم. پرونده را برداشتیم و با رفتیم دادگاه. قاضی پرونده آقایی بسیار جدی بود. بعدها فهمیدم که از سختگیر ترین قضات مشهد است و  تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آید و البته این را هم متوجه شدم که روند تمام این پروسه، قبلا برنامه ریزی شده بود و از طرف خود حراست قطار شهری سفارش من را کرده بودند.

بنده مخلص امام رضا(ع) تنها بود و هیچ کس را نداشت. نه همراهی و نه وکیلی که بخواهد از حقش دفاع کند. خودش بود و دلشوره‌های همسر باردارش که نمی دانست جرم محمد چیست و به کدام گناه باید روزهای حساس بارداری را بدون شوهرش سر کند. فقط دعایش می کرد و قوت قلب می‌داد: از زندگی و کار افتاده بودم. قاضی به من گفت شما مجوز نداشتید این کار را بکنید. شما اشتباه کردید! اصلا بی‌جا کردید که آن مجسمه را دست زدید. من هم دلایل خودم را گفتم و تمام کسانی که آنجا نشسته بودند حرف من را قبول کردند. بعد دیدند استدلال‌های من خیلی محکم است، خود قاضی هم کمی کوتاه آمد و گفت شما شخصا در راس نباید این کار را می‌کردی و به زودی گریه ات را می بینیم. در نهایت رای به آزادی ام نداد و روی پرونده نوشت: "پرونده جهت تکمیل..."


گفتم اگر یک تکفیری، یک کسی که ملحد است بیاید ببیند اینجا از امام رضا مجسمه ساختید،فردا از آن عکس می‌گیرد و می‌برد توی VOAو BBC  پخش می‌کند و ما شیعیان را کافرانی نشان می‌دهند که از امام خودشان مجسمه ساختند و بت پرستی می‌کنند.



این یعنی بازداشت! و بازداشت یعنی شبی را در زندان و در کنار مجرمان به صبح رساندن: روز بعد که مجددا به دادگاه رفتم، وثیقه خواستند و من را رها کردند تا 20 روز بعد برای دادگاه اصلی. بیرون که آمدم کل ماجرا را پیش آقای طهماسبی، دفتردار آیت الله علم‌الهدی شرح دادم و آقای علم‌الهدی هم زنگ زدند به نماینده داداستان یعنی آقای مرتضوی. مرتضوی آن موقع مکه بود و نشد کمکم بکند. این شد که آیت الله علم الهدی یک نامه دست نویس برایم نوشت که دادستان مشکلم را رفع و رجوع کند. تا آنجا که می دانم، ایشان برای کسی نامه دست نویس نمی دهد. اما برای بنده استثنا قائل شدند.


محمد شیرینیان برگه را نزد معاونت پیش‌گیری از وقوع جرم برد. مسؤول آن قسمت قصد داشت تا همه چیز را کدخدا منشانه رفع و رجوع کند:  به من گفت این چه کاری بوده کردی مرد حسابی؟ دنبال دردسر می‌گردی؟ زندگی خودت را بکن به این چیزها کاری نداشته باش. برای من خیلی جالب بود که راحت می شود از مسائلی که در مورد ائمه اتفاق می‌افتد گذشت و حرفی نزد. به هر حال من کوتاه نیامدم و تا جایی که می شد محکم و کوبنده با ایشان صحبت کردم و گفتم این مسائل برای من اهمیت دارد و در ضمن چیزی برای از دست دادن ندارم،این توهین به ائمه است.



متن نامه آیت الله علم الهدی:

حناب آقای مرتضوی

با سلام و عرض تبریک زیارت و عمره

آقای محمد شیرینیان در ارتباط با نهی از منکر

یک گرفتاری برایشان پیش آمده. لطفا در جهت رفع  مشکل

ایشان اقدام فرمایید.

متشکرم





مسؤول قضایی قول پیگیری داد و جلساتی هم با دادستان، معاونت دادستان و نماینده قطار شهری برگزار شد: فکر می کنم جلسات به نفع مترو بود. چون روند ماجرا را خیلی سخت تر کردند.  بعد از دادگاه دوم با این که حکم بی گناهی من صادر شد اما برایم پیغام هایی رسید مبنی بر این که برای عذرخواهی به متروی شهری بروم در غیر این صورت پرونده باز هم به جریان خواهد افتاد. من با یکی دو نفر از افراد آشنا به امور قضایی صحبت کرده بودم آنها معتقد بودند که این پرونده به هیچ وجه امکان بازگشت ندارد و من برای همیشه بخشیده شده ام.

10 روز بعد مترو مشهد درخواست تجدید نظر کرد و دوباره برای شیرینیان احضاریه آمد: وقتی پیش قاضی رفتم. این بار همه چیز فرق داشت. قاضی تا توانست به من توهین کرد و بازخواستم کرد. می‌گفت جای ممنوعه رفتی. بیخود کردی رفتی و در نهایت  برایم 6 ماه زندان و 30 ضربه شلاق نوشت!

داستان محمد شیرینیان به سر نرسید. این قصه زمانی تمام می‌شود که او 30 ضربه شلاقش را بخورد و شش ماه هم گوشه زندان با یک مشت قاچاقچی و قاتل و کلاهبردار سر کند. حالا این جوان مشهدی منتظر "اجرای قانون" است تا ما یادمان بماند که مدافعان غریب‌الغربا نیز غریبند.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 246
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    مشرق جمع کن این بساطو حالا همه واسه ما ناهی و آمرشدن راستی همچین موضوع مسخره ای رو پوشش میدین ولی حتی یه اشاره کوچیک به قنل رحمت آبادی نمی کنید
  • albert ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 1
    قاضی درست گفته,حق دست زدن نداشته...عاقبت ادم فضول و بی عقل...
  • خزان ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    واقعا باعث تاسفه خیلی ناراحت شدم
  • حسین 1400 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    مدافعان غریب‌الغربا نیز غریبند!
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    یاامام رضای غریب توخودشاهدی که این جوان برای احترام به تو این مصائب وگرفتاریها راتحمل کرده.خودت گره گشای او باش
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    "بنده مخلص امام رضا(ع) تنها بود و هیچ کس را نداشت." اصول گرایان خیلی زود توهم مومن بودنشان عود می کند - اگر احزاب و تشکل ها بودند این گونه مسائل پیش نمی امد
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خدا آخرت و عاقبتمونو به خیر کنه
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    عجب احمق هایی بودند مسئولینشان
  • hfsssحسن ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام از این دست برخوردها زیاده . من خودم 2 بار سر و کارم به قاضی و داد گاه افتاده.....
  • lmorteza ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 2
    این فرد یا هر کس دیگر حق چنین اقدامی ندارد
  • احمد ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    به نام خدا سلام آفرین به این جوان با معرفت که پای اعتقادش تا آخر ایستاده اون قاضی که این حکمو داده و مسئولینی که باعث این بی حرمتی هستن حتما چوب این کارشونو هم از خدا هم از مردم می خورن
  • مهدیار ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    و لعنة الله علی القوم الظالمین... ما مشهدی ها از پای نخواهیم نشست!
  • فارغ التحصیل ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    کار درستی نکرد که خودسر رفته و مجسمه رو کنده، اگه میشد آقای علم الهدی قدرتش از اون بیشتر بود و باید بیشتر دل می سوزوند. اما انشاالله خود اما رضا (ع) کمکش کنه
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    کار مترو صددرصد اشتباه بوده اما وظیفه ما در این موارد فقط تذکر لسانی ودر مراحل بعدی اطلاع به مراجع ذی صلاح . اینی که ایشون رفتند سر مجسمه ای که درست یا غلط منتسب به امام معصومه کندن به نظر حقیر کار درستی نبوده
  • lمسلمان ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 0
    اول آقاي ناشناس كه فكر مي كند موضوع مسخر است بايد به ايشان عرض كنم كه خودش مسخره است و به اقاي albert نيز مي گويم آدم فضول تو و امريكاي نا مسلمان هستيد كه در مسايل مسلمانا ن دخالت مكنيد
  • مهدیار ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    معلومه خیلی انسان بی تفاوتی نسبت به جامعت هستی که همچی حرفی می زنی من دانشجوی مهندسی هستم و به عنوان یک دانشجو از این فرد مشهدی روشنفکر دفاع می کنم. درود بر این مشهدی دلاور و مرگ بر خائنین
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    امت هاي پيشين وقتي از بين رفتند كه سنت امر به معروف و نهي از منكر را ترك كردند.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    البرت خان با اين استدلال شما اگر من ببنيم كه كسي چاقو دستش هست و داد و بيدا مي كند، چون جرمي اتفاق نيفتاده است و آن شخص تا وقتي به شكم كسي نزده نمي شود كاري كرد؟
  • عبدالرحمن ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    چقدر خوب ناراحتیتو نشان دادی امیدوارم پیراهن عثمان درست نکنید
  • دکترحاتمی ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    هرکس مسئول خودش هست.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    يعني هركس به مقدسات و ارزشها توهين كرد سكوت كنيم ؟اين آقاي قاضي كه اين حكم را بريده بايد عاقبت كار خود را ببيند و بيانديشد كه از عنايت امام رضا است كه صاحب اون پست و مقام شده و حالا عليه امام رضا حكم صادر ميكنه
  • ایرانی ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ای ناشناس بی سواد رحمت ابادی را فراد بی سواد کشته اند که از اسلام خبری ندارند این جوان کار درستی کرده اگر من هم بودم این کار را می کردم .
  • رضا ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تو بی جا کردی که سرمجسمه رو کندی البته امثال این ادم همونایی بودن که مجسمه های برنزی رو میدزدیدن کشور قانون دار شما و امثال شما باید به همین شکل باهاتون برخورد بشه که خودتون رو فراتر از قانون نبینین در ضمن طبق قانون این ادم اسیب رسونده به اموال عمومی
  • مجید موسوی ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    بی ادب! بر فرض که اصلا حق با مترو باشه حکم آسیب زدن به اموال عمومی جریمه نقدیه نه شلاق مست نکرده که شلاق بخوره
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تکلیف شرعی این حرف ها را نمی شناسد شماها سعی کنید کاری که مخالف شرع و مقدسات است مرتکب نشوید.
  • شلیل خلیل ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آقا رضا تو که اینقدر جلز ولز می کنی نکنه مجسمه رو خودت ساخته بودی! اره؟
  • شفق ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خجالت بکش! منتظری که هر چیزی رو سیاسی کنی و ماهی بگیری!
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آفرین بر غیرت شیرینیان آفرین بر اطلاع رسانی مشرق و ننگ بر افرادی که گوشهایشان شنوای سخن حق نیست خداوندا یاری دهندگان راهت را یاری برسان
  • شفق ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    قانون باعث نمیشه امر به معروف و نهی از منکر برداشته بشه.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    دکتر سکولار
  • گمنام ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    چقدر شخصیت خودتو خوب معرفی کردی حتما خودتو هم متعصب ترین فرد برای ائمه اطهار میدونی
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خاک بر سرت نکنه وهابی هستی مزدور.
  • واقع بین ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    از لحن حرفات معلومه که بویی از ادب و تربیت خانوادگی نبردی و اینکه چگونه تربیت شدی از کامنت زشتت معلومه ببینم اگر به قرآن هم جلوی تو توهین بشه وایمیسی تا قانون بیاد ؟؟ متاسفم هم برای تو هم برای امثال تو
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    بنی آدم اعضای یک دیگرند آقای دکتر تقلبی
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    سر مجسمه باید انقدر الکی باشه که یه آدم به راحتی بتونه جداش کنه؟؟؟!!! کاری به این آقا و اعتقاداتش ندارم. ولی مجسمه ای که در معبر عمومی هست نباید انقدر سست و شل و ول باشه. این مجسمه را خراب نمیکرد، صدتای دیگه میکردن!!!!
  • ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    معمولا تصویر امامها در اماکن رسمی نصب نمیشه. حتی یادمه به کشیدن و نصب تصویر حضرت عباس در هیءت ها هم تذکر داده شده بود و نمونش فیلم مختار نامه که اجازه نشون دادن تصویر حضرت عباس رو ندادن. بعدشم من نمیدونم چرا تو هر شهری یکی میشه رییس و همه کاره و هر کاری دلش میخاد میکنه.
  • رضا ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    طبق نظر مشرق در جمهورى اسلامى هر كسى تشخيص داد كارش درست است مى تواند هر كارى خواست انجام دهد مراجع قانونى هم حق برخورد قانونى ندارند! پس چرا به خاطر امر به معروف و نهى از منكر....زندان باشند؟!!
  • پروفسور محمدی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آقای دکتر گل بگیر
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    از يه طرف دلمون خونه بخاطر وضعيت شيعيان تو ساير كشورها اينجا هم كه اينطوري بايد اون قاضي را از كار بركنار كنن و به اون جحوان مدال افتخار بدن...واقعا جاي خحالته..........
  • مجید ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    با جمله دوم بند اول نظر رضا موافق نیستم. مثبتم برای آن نبود
  • MOHAMMAD ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ایشون به گفته خودشون چندبار تذکر دادن اما چون رسیدگی نشده خودش اقدام کرده.کسی راضی نیست از پول بیت المال از این نوع مجسمه درست بشه که بعد کسی بخواد خرابش کنه.توی کشور شیعه و شهر مذهبی مشهد نباید این اتفاقات بیفته.متاسفم.
  • مجید ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    این بنده خدا که به تشخیص خودش عمل نکرده نظر آقای علم الهدی رو هم گرفته اونا هم گفتن اشتباست فقط رفته کاری رو که با 10 تا جلسه و کلی بوروکراسی انجام میشده 10 دقیقه انجام داده.
  • لیلا ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    شما جلبک های سبز عادت دارید از اینجور ادبیات استفاده کنید تنها چیزی که میتونم بگم اینه که خدا به شما عقل بده
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    چه ربطی به اصولگرایان داره؟ از شدت تعصب و دشمنی با یه عده دین خودت رو خراب نکن بیچاره
  • جوادی ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    با توجیهی که این برادر داشته و سایت مشرق هم از ایشان دفاع کرده به نظر می‌رسد که کار کسانی که قتلهای زنجیره ای را انجام دادند و یا سعید حجاریان را ترور کردند و از این بابت ضربه کاری به نظام جمهوری اسلامی زدند و خون به دل رهبری کردند هم کاملا شایسته تقدیر است این تفکرات و اقدامات خودسرانه غیرقانونی عاقبت به تشکیلاتی مثل فرقان منتهی می شود
  • لیلا ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    شما جلبک های سبز که سال 88 کشور رو به آشوب کشیدید باید چه جوری با شما برخورد کنند؟
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    چیه؟ شیر شدی؟ نکنه فکر کردی روحانی اومده دیگه اسلام رفته از مملکت؟
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تو همون رضا ایرانی (اسراییلی) کثیف توی گوگل پلاس و فیس بوک نیستی؟ به پاس خدماتت قراره ....
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ایشون پلیسه؟! اونجا کسی چاقو دستش بوده؟! جون کسی داشته گرفته می شده ؟! همیشه که داد می زنید قانون قانون ! با فتنه می زنید تو سر همه ! خوب می رفتید راه قانونی ! مملکت قانون داره نه اینکه هر کی از چیزی خوشش نیومد بکنه ببره !!
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تکلیف شرعی؟! قانون چی می شه پس؟! حکم و صحبت های امام خامنه ای تکلیف شرعی نیست؟! چقدر ناراحت بودند از افراد خودسری مثل شما !
  • حسن ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    باعث تاسفه مجسمه امام معصوم رادر محل قطار شهری میسازند؟ اون وقت مجسمه بعضی ها دروسط بهترین میدانها
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    1. اسمت رو رضا نذار 2. بیجا تو کردی که بیجا قرقره میکنی 3. کشور مال ماست و به تو ربطی نداره 4. خیلی مواقع قانون یا مجری فانون در امور شرعی دچار کمبود است 5. از نظر شما امام حسین هم نباید بر خلاف قانون جاری در زمان خودش برمیخواست سعی کن اگر مسلمان نیستی حداقل ازاده باش
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اللهم الشفع کل المریض
  • م ح ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    جوادی جان خوب پیگیر ترور حجاریان بشی دست میاد این ترور خودساخته چطور بوده
  • میترا1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تو مملکت امام زمان و اینهمه .............
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    یعنی چی؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اتفاقا این نظر شماست. سال ۸۸ یادتون نیست؟ مراجع قانونی دقیقا کجای رفتار شما قرار داشتن؟
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تا حالا چیزی درباره مغلطه شنیدی!!!
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آلبرت يک صهيونيست اسرائيلي است
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خونه همسايه هم آتيش بگيره جنابعالي ميشيني تلويزيون تماشا ميکني يا ميري آتيشو خاموش کني که دودمانت رو به باد نده؟؟
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    "هر کس تشخيص داد" نه رضاخان؛ "هر کس تشخيص فقهي و ديني داد"
  • جواد ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    هر کاري که مبتني بر حکم فقها باشد در عصر غيبت جايز است مگر آنکه آن حکم (در صورت اجتماعي بودن) با حکم ولي فقيه در تناقض باشد. الفقهاء أمناءالرسل و الراد عليهم کالراد علينا فارجعوا فيها الي رواة احاديثنا...
  • سید ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تو اصلا می دونی که حق چیه؟ ضمنا نهی از منکر وظیفه است نه حق برو یه ذره مطالعه کن بعد بیا با هم صحبت کنیم
  • پروفسور ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    هر کس خودشه. " دک ت ر ح ا ت م ی" هه هه هه هه هه هه ههه
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اقاي جوادي حتما بايد داد مراجع در بياد تا مجسمه امام درست نكند تو قضيه فيلم مختار هم حضرت ابالفضل العباس را ميخواستند نشون بدند كه ايت الله وحيد خراساني فرمودند اگه اين اتفاق بيافته خودم به ميدان ميام .به فرض كه اين جوان اصلا با هيچ كسي صحبت نكرده و بدون صحبت و استدلال يك سره رفت سراغ مجسمه ،ايا جرم با مجازات تناسب داره ؟؟؟
  • احمدرضا ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام، يك نكته اى كه به آن توجه نميكنيد اين است كه وقتي سر مجسمه رو جدا كنيد باعث توهين بيشتري ميشه. جدا كردن سر كه شبيه نوراني كردن نيست. واقعا كسى اين رو نميفهمه؟
  • سید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    قیاس مع الفارق
  • محمد ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ناشناس جان امیدوارم خدا تورو با همه ی اصلاح طلب ها شفا بده
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظرم متاسفانه اين برخوردي كه با اين جوان شده و با اين شدت، با متهمان فساد اقتصادي نشده است .انشالله امام رضا (ع) بفريادش برسه
  • حاج مهدی ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    کار برادر آمر به معرونم را صد در صد تایید می کنم . مشرق بگو که چگونه می توانیم از ایشان حمایت کنیم .
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    مگر این مملکت مملکت امام زمان نیست . مگر صاحب ندارد .. مگر همه مردم و همه حکومت تحت ولایت امر نیستند . باید هر نارسائی را از طریق عقل و خرد و مراجعه به اهلش حل نمود نه با خودسری و اینطور کارهای بیخردانه ... آقاجون چرا سرخود رفتی و سر مجسمه را کندی ؟ ... اگر هرکس از چیزی خوشش نیاید سرخود برود و هر کاری میخواهد بکند در این مملکت سنگ روی سنگ بند نمیشود .. حالاهم داداش من ، این 30 تا شلاق و این 6 ماه حبس نوش جونت باشه تا از این به بعد بفهمی که مملکت صاحاب داره و با خودسری هیچ کاری درست نمیشه .
  • بنده خدا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    من هم با آقاي جوادي موافقم.راجع به هر پديده و موضوعي به تعداد انسانها ي روي كره زمين نظر و تفسير شخصي وجود دارد بنابراين ايشان بايد راه قانوني را مي رفتند و خود سر عمل مجرمانه انجام نمي دادند.بويژه كه مديران جمهوري اسلامي در زنجيره ولايت فقيه قرار دارند.
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اگر هر كسي مشئول خودش است، پس غلط اضافه مي‌كند آن كسي كه در منظر عمومي، با احساسات مردم بازي مي‌كند. اگر هركسي مسئول خودشاست، بيجا مي‌كند كسي با ارزش‌هاي اسلامي شوخي يا تعارف كند. بنشيند داخل خانه و هر غلطي دوست داشت بكند. اينجا جمهوري اسلامي است و جاي كافران نيست.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تو بيجا مي كني تهمت دزدي مي‌زني. بايد شلاق بخوري طبق قانون.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    هر گردي گردو نيست. بيخود بين قضيه قتل‌هاي زنجيره‌اي، ترور حجاريان و بحث اين مجسمه يكسان‌سازي نكن. در آنجا افرادي متضرر شدند. در قضيه مجسمه نكنه تو متضرر شدي؟! تو موساد؟!
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ایشون پلیسه؟! اونجا کسی چاقو دستش بوده؟! جون کسی داشته گرفته می شده ؟! همیشه که داد می زنید قانون قانون ! با فتنه می زنید تو سر همه ! خوب می رفتید راه قانونی ! مملکت قانون داره نه اینکه هر کی از چیزی خوشش نیومد بکنه ببره !! " باهوش میگه ندیدی قبل صد جا مراجعه کرده ولی یاسین به گوش...میخونده با حرفت نشون دادی چقدر سیاست زده ای و حتی اعتقادات مذهبیت رو با گرایش سیاسیت تنظیم میکنی حقا که کلمه "افراطی " رو برای شماها ساختن از کجا فهمیدی این از اون گروهی بوده که از فتنه چماق درست کرده؟ علم غیب داری یا این بین هستی؟ راستی شما یه قانون به ما نشون بده کخه بشه رسما باهاش امر به معروف کرد ما ازش استفاده کنیم!
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خب چی کار میکرده وقتی به حرفش گوش نمیدادن؟ اتفاقا همه باید از این یاد بگیرن که در مقابل افاردی که با ارعاب قصد دارن کارشون رو پیش ببرن وایسن اگه همه این طور بودن الان وضعمون این نبود همه ماجرا رو که یه قاضی رای ناحق داده ول کردی به کار این بنده خدا ایراد میگیری؟ اگه راحت بشه حق ادمو بخورن که وای به حال ما!
  • سلام ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اینکه اینجور کارها مثل مجسمه سازی بدین شکل از اول مجوز میگیرن سر بیسوادی واحکام نشناسی خیلی از مدیرای ماست این یه حرف جدی است خیلی از مدیرای ما سواد دینی ندارن یا اگه ندارن هم پیگیر فهمش هم نیستن . اما فعل آقای شیرینیان هم مطمئنا صحیح نبوده کشور که کشور ظلم که نبوده که بخواهد ابراهیم وار این کار رابکند حساب کنید هر کدام از ما اگر بخواهیم هرزمان منکری ببینیم اینطور برخورد کنیم میدانید چه اتفاقی میافتد ؟ بنده علم قضا نمیدانم ولی به نظر میرسه قاضی در تعزیر این فرد مقداری زیاده روی کرده . ولی در هر صورت امیدوارم اثر این اشتباه وتعزیر این جوان و آگاهی بخشی شما چنین اتفاقاتی اصلا از اساس رخ ندهد ومدیران بی کفایت از خواب جهالت بیدار شوند
  • امیرحسین ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    مشرق تازگی ها پیام هایی رو می ذاره که متلک وار باشه و پیام های عقل گرا رو کمتر می ذاره ولی باز می خوام از این دست پیام بدم. من یک مشهدی ام. 1. نمی فهمم چطور سرشو جدا کرده که کسی ندیده. 2. چطور شده این بی عقل یک استعلام شرعی نکردن. 3. ایشون که با دفتر امام جمعه ی ما ارتباط خوب داره خب به جای کندن چند بار سر می زد و حکم نخریب- قسمت صورتشو- می گرفت. 4. ببنید متاسفانه تو مشهد چهره قبح نداره شما تمام عکاسی های یادگاری اطراف حرم نورالله اعظم امام رضا صلوات الله رو که برید چهره ی منصوب به حضرت قرار داره که مردم باهاش عکس یادگاری می گیرن تعجب نیست در چنین فضایی که هنرمندان نقاش این چهره رو می کشن هنرمندان مجسمه ساز هم برای خودشون قبح و حلال و حرامی رو تصور نکنن. 5. این جوان خوب باید بدانید برخی موارد باید ریشه ای حل بشه یعنی ایشون باید سعی کنه با ارتباطاتش بره و عکس های عکاسی ها رو جمع کنه فضای فرهنگی شهر عوض بشه و این کارها. 6. در کل از طریق افرادی که داریم برای ایشون پیگیری می کنیم که ازاد بشن. 7. حال این بی شعور های قطار شهری رو هم سر فرصت یک به طریقی می گیریم منتظر جواب فحش هاشون به این جوان پاره تن ما باشن.
  • یک رأی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به حق این شبهای عزیز خداوند پشت افراد مومن است. اما دوستان اینجا قانون ندارد. ما میگوییم بت پرستی گناه دارد و خود از بزرگانمان بت میسازیم و میپرستیم. باید برای اون فرد حراستی نیز تاسف فراوان خورد زیرا که من خودم یک حراستی هستم و تا بحال بخودم جرات حتی بی احترامی به مجرمین را ندادم. خلاصه بنظر من بهتر بود که این ماجرا به شبکه های ماهواره ایی میکشید و ابروی شهرداری مشهد میرفت تا چنین خبط هایی نکنن برخی از چیزها را نیاز هست که دشمن به ما بگویید نه اینکه یک دوست.
  • حمید ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    این قضیه شما یک بعد حقوقی داره و یک بعد مذهبی.از بعد مذهبی شاید کار این دوستمون توجیه پذیر باشه اما از بعد حقوقی خیر. به هر حال باید از طریق مراجع قانونی پیگیر مساله باشند نه مراجع مذهبی! حتی حکم مراجع تقلید را هم داشته باشند خودشان حق ندارند به مجسمه آسیب برسانند بلکه باید از طریق دادگاه پیگیر می شدند.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    نباید خودسر ، سر مجسه رو میکنده، به هر حال به اموال عمومی و بیت المال آسیب وارد کرده!_ راهش این کار نبوده...
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اخه گاگول مگه کیفر کندن سر مجسمه شلاقه؟ همش غرض ورزی بوده.بدبخت. مگه شرب خمر کرده که باید شلاق بخوره؟
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    حميد جان، يه سوال: - آنچه كه خوب است قانون است؟! يا - آنچه كه قانون است خوب است؟! كدام؟!!!
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    کاملا درسته. داستان دوستی خاله خرسه س
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به جای اینکه سر مجسمه ی حضرت رو با چیزی بپوشونه رفته سر مجسمه رو جدا کرده، این بی حرمتی به امام رضاست، من خوم مشهدیم و از این شخص نمیگذرم. هم به بیت المال آسیب زده، هم حرمت حضرت رضا (ع) رو نگه نداشته.
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    مگه مملکت قانون نداره که هر کس خودش بخواد مجری بشه خیلی راست می گفت شکایت میکرد // امر به معروف مراتبی دارد
  • مصطفي ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به كوري چشم همه بي تفاوت هاي بي رگ و حيا، تا عاشوراي ارباب در دلهاي ما هست، امر به معروف و نهي از منكر هم خواهد بود، ان شاءالله
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    نه خدا و نه امام رضا (ع) راضی به چنین کاری بودند از راه قانونی اقدام میکرد . نه اینکه خودش زورو بشه
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    شک ندارم طرفدار سبک زندگی استوانه انقلابی
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    امین امین
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    حرفتم مثل خودت حقيره!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    سبزی ها هم کلا چیزی برای عود کردن ندارن جز ندا آقا سلطان و اون نامزدش
  • پروفسور دكتر مهندس حاج سيد.... ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    هر كسي مدركش به درد خودش ميخوره!!!
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    برو پي بازيت بچه جان! وقتي به سن تكليف رسيدي رساله عمليه باب امر به معروف و نهي از منكر رو بخون بعد با اجازه گرفتن بيا نظر بده!
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظر من اين آدم كار خركي كرده متاسفانه بعضي مذهبي هاي ما اين مدلي اند آخه اين كه راهش نيست
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    نباید خودسر ، سر مجسه رو میکنده، به هر حال به اموال عمومی و بیت المال آسیب وارد کرده!_ راهش این کار نبوده...
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اصلن ما تو طول تاريخ مجسمه سازي نداشتيم حتي هخامنشي ها مجسمه نميساختن، نقش برجسته داشتن، اونوقت اينا ميان مجسمه امام رضا رو ميسازن بعد اجرشو از خداميخان؟
  • yasi ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    مگه مملکت بی صاحب که رفتی از پیش خودت سر مجسمه رو کندی
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    2. چطور شده این بی عقل یک استعلام شرعی نکردن! منتظر جواب فحش هاشون به این جوان پاره تن ما باشن!
  • حسن ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    یک طرفه نمیشه به قاضی رفت حرف آقای شیرینیان رو شنیدیم،اما حرف مسئولین و قاضی رو که نشنیدیم تا بتونیم خوب قضاوت کنیم.
  • albert ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    قانون قانونه,اقایون متوهم...
  • حاج احمد ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    قال الامام الحسین (ع) ان الدین عقیده و الجهاد
  • امیر ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا نظر منو منتشر نکردید ؟ ظاهرا شما هم می ترسید؟
  • كيان ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    بعضيا تو فتنه 88 امنيت كشور و زندگي بسياري به خطر و نابودي كشوندن الانم هيچ حكمي براشون صادر نشده ! اونوقت يه جوان اگر هم به اشتباه يه كاري كرده كه نهايت ميشد ازش خسارت گرفت بايد اينطور تنبيه بشه.واقعا كه.........
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اگر اینچنینه پس چرا اینجا نظرت رو در مورد شخص دیگه نوشتی ؟؟؟؟!
  • جوادی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    از مشرق تشکر می کنم که بیشتر نظرها را منتشر می کند و مثل سایتهای دیگه نیست یک نکته ای که در این خبر و کامنت های ذیل اون هست اینه که تقریبا همه کسانی که کامنت گذاشتن افراد مومن و معتقد و حزب الهی هستن و جای تعجبه که اینقدر با هم اختلاف داریم . همه ما درد دین داریم و قلبمون از عشق آل الله و امام و رهبر سرشار است ولی چرا اینقدر اختلاف و متاسفانه بعضا بی ادبی و پرده دری . حضرت امام می فرمودند اگر تمام انبیا در شهری جمع می شدند هیچگاه اختلاف در بین ایشان پدید نمی آمد زیرا مطیع محض امر الله بودند و هوای نفس را کشته بودند (نقل به مضمون) اینجاست که نقش رهبر و مرشد در تفکر ولایی شیعی مشخص میشه . ملاک نظر رهبری است . فصل الخطاب اوست . میزان و شاخص رضایت اوست . باید ببینیم آقا چه انتظاری از ما دارند و چگونه و از چه طریقی می توانیم موجبات تحکیم اوامر ایشان را فراهم آوریم و اگر فعلی به نظر ما حسنه است ولی با منویات ایشان تضاد دارد باید بگردیم و ببینیم کجای کارمان اشکال دارد (در همه موارد و نه این مورد خاص) یه نکته دیگه اینکه - جدای از تصویر نمودن چهره نورانی حضرت ثامن الحجج علیه افضل صلوات المصلین که مستحسن نیست ،‌ عکسهای موجود نشان می دهد که کار هنری بسیار زیبا و با ظرافتی انجام شده که ان شاءاله مورد قبول حضرت واقع و مسببان و مجریان آن عندالله مأجور باشند . تکمله سوال: حکم شرعی عکس های منسوب به ائمۀ معصومین علیهم السلام چیست؟ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی): این کار فی نفسه از نظر شرعی اشکال ندارد، به شرط این که مشتمل بر اموری که از نظر عرف اهانت و بی احترامی محسوب می شود، نبوده و با شأن این بزرگواران منافات نداشته باشد.[1] حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مدظله العالی): به طور کلٌی ترک نصب آنها مناسب تر با شئون آن بزرگواران است. حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره): مانعی ندارد، هر چه انتساب آنها به معصومین علهیم السلام اعتباری ندارد. حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره): خالی از اشکال نیست. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی): این عکس ها اصالت ندارد ولی چون منتسب به آن حضرات است، نباید مورد بی احترامی قرار گیرد. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مدظله العالی): اگر مشتمل بر هتک نباشد اشکال ندارد. حضرت آیت الله العظمی تبریزی (ره): اگر مقصود این است که تذکر و یادآوری آن بزرگواران باشد مانعی ندارد، ولی اگر معتقد باشد که این عکس های واقعی ائمه علیهم اسلام است، این عقیده صحیح نیست و خطاست.[2]
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    يه راه يادتون ميدم بي خطر و مطمئن يه مقوا خيلي بزرگ برميداري و با خط درشت منكر رو روش مي نويسي و همراه با چند خبرنگار مي ري كنار مجسمه .... عكس و تفصيلات كه منتشر شد فوري خودشون مي ريزن سر مجسمه رو اصلاح مي كنن. خبرنگارا اومدن ، بهتره ، نبودن هم كسي نمي تونه بهت تعرضي بكنه. دو روز اونجا وايسي از ترس آبرو ريزي و از دست دادن شغل شون سريع دست بكار ميشن. راحت و بي دردسر
  • مشهدی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    بالاخره حکمی که در حقش دادن ناجوان مردانست...
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    مملکت قانون داره و این آقا نباید پاش رو از گلیم خودش دراز میکرد ( فضول رو بردن جهنم گفت هیزمش تره)
  • یک رأی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    درست راهش این نبوده اما به قول دوستان مگر شرب خمر کرده که میبایست شلاق بخورد؟؟؟؟ نهایتاً اقا محمد محکوم میشد میباست یا مدت زمان کمتری به زندان برود ان هم حبس تعذیری که بتواند پولش را پرداخت کند
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اخه اموال عمومی بخوره تو سر تو و همفکرانت چرا ور میزنید
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تا آنجا که می دانم، ایشان برای کسی نامه دست نویس نمی دهد. اینو قبول ندارم.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    طبق فتوای اکثر مراجع نشان دادن چهره معصوم حرام است...ساخت مجسمه نیز حرام است
  • مهدوی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    از نظر عاطفی کار جوان دست بوده . ولی از نظر حقوقی وی به اموال عمومی صدمه وارد کرده . متفاوت دیدن این موضوع مثلا چهره تابلو بدون سر مجسمه چه چیزی رو برای افرادی که در آن مکان رفت آمد میکنند تلقی می کند. و مطالبی دیگر . خوب می توانستند بهتر عمل کنند ولی متاسفانه همه بد عمل کردن .
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    حالا کارش که خودسرانه بوده اشکال داره ولی با یه جریمه نقدی و جنبه عمومی عمل میشد سرو تهش را هم آورد دیگه 30 ضربه شلاق و شش ماه زندان خیلی هست
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    معلومه یکی از متروئیهای مشهدی نه؟ چطوره با شیرینیان سر این موضوع مباهله کنید؟ حاضری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    این دوستی بنده رو گاگول یا بدبخت خطاب کرده به ایشون باید عرض کنم شاید این بنده خدا علاوه بر کندن سر مجسمه به مسئولان هم فحاشی کرده همانطور که شما الان فحاشی می کنید. و مجازات آن حبس تا 6 ماه و شلاق تا 75 ضزبه هست. پس حواستان باشد در موقعیتهای اجتماعی مثل الان صحبت نکنید که مثل این دوستمون شلاق نخورید.
  • مصطفی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    واقعا باید تاسف خورد به حال این به اصطلاح بچه مذهبی ها ، همشون هر چی فحشه ، تو ماه محرم نثار مخالفشون می کنن ، برین از ائمه کمی کسب شعور کنید بخدا از اینکه از کار یک عکاس (؟) خودسر دفاع کنید بهتره
  • علی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    بعضی از این اتفاقات واقعا جای تاسف داره... این بنده خدا رو چه کارا که نمی کنند اما بعضی ها که پولشویی و از این قبیل کار ها می کنند را کاری ندارند.
  • خودسر ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    پس مشخص شد مخرب و دزد مجسمه های تهران و ... چه کسی بود.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    نویسنده این مطلب و اون هایی که الان فریادشون در حمایت از این آدم و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بلند شده مثل اینکه کور بودن و چهره هایی که از امام علی و امام حسین و حضرت ابالفضل و ... گوشه وکنار همه شهرها نصب شده بود رو نمی دیده اونم چه چهره هایی. حالا چی شده یهو...
  • yaser ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    فکر کنم ایشون کتک لجاجتش رو خورده هر چند حق با ایشونه. :). آخه با چه عقلی رفته کله مجسمه رو کنده؟ :|
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اصلا فرضا این آقا جرمی مرتکب شده جزای شلاق چرا؟
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تا آنجا که می دانم، ایشان برای کسی نامه دست نویس نمی دهد. اینو قبول ندارم.
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    شما فقط مطالبی رو توی بخش نظرات منعکس میکنید که براتون دردسر ساز نباشه حالا چه حقش یا ناحقش این درست نیست
  • هرمز ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    برای ورود غیر قانونی یکم ماجرا سخته!!اما برای کندن سر مجسمه اگه استفتا از علما بر حرمت تصویر گری ببرند مشکلی نداره قانونا نمیتونن باش برخورد کنند. در خصوص پرونده دوم هم تقاضای تجدید نظر کنن و بعد قابلیت پیگیری دار اگه قطعی هم شده راه داره اعمال ماده 18 کنند با نظر رئیس قوه می شود
  • جواد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    جلبک های سبز از خبیث ترین موجودات روی زمین هستند
  • جواد ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    پس چرا سال 88 برای شما کشور قانون نداشت؟ الآن قانونمدار شدید!
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    شما از کادر مترو نیستید احیاناً؟!
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    درود بر قاضی شجاع مشهدی حکم اعدام هم برای این تکفیری ها کمه
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تو مگر دین و ایمان داری که بگذری یا نگذری؟ از یه چیزی صحبت کن که به دهنت بیاد.
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تقوا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!کجا رفته از بین ما
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    این بنده خدا تو مشهده شما معلومه خیلی گیجی
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خوب خوبه دیگه . هرکسی میتونه اجتهاد به رای بکنه .قانونی کیلویی چنده.کی به کیه.
  • محمدجواد ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا سر مجسمه رو کند؟ یه پارچه میذاشت روش!! خودش هم بدترین روش رو انتخاب کرد به نظر من اون هم بد توهینی کرد
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    در اولویت ها امام رضا ع مهمتر از هرچیز دیگه ای است
  • فاطمه ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آقای قانون مجسمه های تهران چی شدند؟ کدوم مسئول پیگیری کرد که مجسمه ها برگردن؟ تو شهرستان ها سر هم ببرند کسی به کسی نیست
  • امید ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    یکم قانون مجازات بخونین متوجه میشین شلاق برای چی داده یه عده ناآگاه اینجا اومدن فکر میکنن شلاق فقط برای شرب خمر هستش قاضی استدلال کرده مجازات درجه 7 برای فردی که سرخود سر مجسمه رو کنده و با این کار توهین بیشتر به امام روا داشته مناسب هست از دید من کار این فرد کاملا اشتباه بوده ولی قاضی هم مطمئنا از دایره عدالت خارج شده و حکم سنگینی براش داده
  • امید ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ماده 18؟؟؟ دلت خوشه عمو برای یه مجازات درجه 7 بخوان ماده 18 کنن؟؟؟؟؟؟؟ معلومه تازه اول راهی و داری تو عالم حقوق خاک بازی میکنی...!!!
  • امید ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خب کار درستی میکنن مسئوولیت مطالب بعد از تایید کاملا بر عهده سایت هست سایت هم دنبال دردسر نمیگرده
  • امید ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    چون یکی از خودشون دچار مشکل شده الان دارن داد و فریاد میکنن
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    از مشرق تشکر می کنم که بیشتر نظرها را منتشر می کند و مثل سایتهای دیگه نیست یک نکته ای که در این خبر و کامنت های ذیل اون هست اینه که تقریبا همه کسانی که کامنت گذاشتن افراد مومن و معتقد و حزب الهی هستن و جای تعجبه که اینقدر با هم اختلاف داریم . همه ما درد دین داریم و قلبمون از عشق آل الله و امام و رهبر سرشار است ولی چرا اینقدر اختلاف و متاسفانه بعضا بی ادبی و پرده دری . حضرت امام می فرمودند اگر تمام انبیا در شهری جمع می شدند هیچگاه اختلاف در بین ایشان پدید نمی آمد زیرا مطیع محض امر الله بودند و هوای نفس را کشته بودند (نقل به مضمون) اینجاست که نقش رهبر و مرشد در تفکر ولایی شیعی مشخص میشه . ملاک نظر رهبری است . فصل الخطاب اوست . میزان و شاخص رضایت اوست . باید ببینیم آقا چه انتظاری از ما دارند و چگونه و از چه طریقی می توانیم موجبات تحکیم اوامر ایشان را فراهم آوریم و اگر فعلی به نظر ما حسنه است ولی با منویات ایشان تضاد دارد باید بگردیم و ببینیم کجای کارمان اشکال دارد (در همه موارد و نه این مورد خاص) یه نکته دیگه اینکه - جدای از تصویر نمودن چهره نورانی حضرت ثامن الحجج علیه افضل صلوات المصلین که مستحسن نیست ،‌ عکسهای موجود نشان می دهد که کار هنری بسیار زیبا و با ظرافتی انجام شده که ان شاءاله مورد قبول حضرت واقع و مسببان و مجریان آن عندالله مأجور باشند . تکمله سوال: حکم شرعی عکس های منسوب به ائمۀ معصومین علیهم السلام چیست؟ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی): این کار فی نفسه از نظر شرعی اشکال ندارد، به شرط این که مشتمل بر اموری که از نظر عرف اهانت و بی احترامی محسوب می شود، نبوده و با شأن این بزرگواران منافات نداشته باشد.[1] حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مدظله العالی): به طور کلٌی ترک نصب آنها مناسب تر با شئون آن بزرگواران است. حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره): مانعی ندارد، هر چه انتساب آنها به معصومین علهیم السلام اعتباری ندارد. حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره): خالی از اشکال نیست. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی): این عکس ها اصالت ندارد ولی چون منتسب به آن حضرات است، نباید مورد بی احترامی قرار گیرد. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مدظله العالی): اگر مشتمل بر هتک نباشد اشکال ندارد. حضرت آیت الله العظمی تبریزی (ره): اگر مقصود این است که تذکر و یادآوری آن بزرگواران باشد مانعی ندارد، ولی اگر معتقد باشد که این عکس های واقعی ائمه علیهم اسلام است، این عقیده صحیح نیست و خطاست
  • امید ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آفرین کارش کاملا اشتباه بوده ولی حکمی هم در قبال اشتباهش دادن سنگینه
  • امید ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    دمت گرم خوشم میاد خوب بلدی هدفت رو با راهی پیش ببری که ذره ای هم نتونن برات مشکل ایجاد کنن کاشکی اون بنده خدا هم یکم از هوش تو رو داشت کسی که ادعای ایمان داره باید با ذکاوت باشه
  • امید ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    قربون دهنت
  • امید ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ناشناس 16:52 لطفا سکوت کن که بدجوری داری با ادبیاتت قشر مذهبی رو شرمنده میکنی
  • امید ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اصلا بحث اموال عمومی رو بزار کنار بحث اینجاست که مجسمه بدون سر اهانتش خیلی بیشتر از حالت قبلی بوده
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ناشناس ۱۲:۳۴ افراطی به کی می گن؟! به کسی مثل شما که به امام جمعه توهین می کنه ! به کسی که به خودش اجازه می ده با خواست و تصمیم خودش فراتر از قانون عمل کنه و به اموال عمومی صدمه بزنه. قانون هم واسه هرچی نباشه واسه امر به معروف هست حسابی ! همین پلیس امنیت که به دخترا گیر می ده ! تازه شما و این فرد نهایتا می تونه به مراجع قانونی مراجعه کنه. همین !
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    نهی از منکر یعنی صدمه به اموال عمومی ؟! ایشون نهی کرده تموم شده. تازه نهی از منکر کلی شرایط داره. دیگه ایشون وظیفه ای نداشته. تندروی ها بیشتر از همه به اسلام لطمه می زنه سید !
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ایشون دوپینگی بودن با ساندیس نیروزا !
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    شما قاضی هستید؟! پرونده رو خوندید؟!
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خدایا همه رو هدایت کن داریم به چه پرتگاهی سقوط می کنیم کارمون به کجا کشیده ! تو رو خدا دست وردارید با مذهب ما بازی نکنید
  • علی مراد ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    متعجبم از برخی نظراتی که دوستان داده اند.گزارش مشرق درصورتی قابل برای نظر دادن است که باقاضی مربوطه هم مصاحبه کند تاببینیم مبنای حکم صادره چیست. یکطرفه نبایدبه قاضی رفت.
  • شفق ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اعدام!!!! به نظر این شمایید که تکفیری هستید!
  • امید ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ناشناس تو چه کاره ای که بگذری یا نگذری در ضمن بیت المالی که به ساخت بت و چهره اهل بیت صرف شود حتما در کسب آن مشکل شرعی وجود داشته و الا پول حلال صرف کار خیر می شود
  • امید ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    از نوشته ات میزان معرفت و شعورت پیداست اگه در بازار شعور یا معرفت پیدا کردی حتما یه ایپسیلون برا خودت بخر
  • پایگاه مهدویت ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    باعث تاسفه بعضی دوستان کور دل نظراتی رو نوشتن که واقعا آدم دلش میگیره،آخه تو که تمام روز پای bbc و voa و شبکه های بی اساس میشینی میخوای این امر رو محکوم کنی؟؟ بنده نیز از اقدام این جوان مشهدی دفاع میکنم.
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اتفاقا این مساله خیلی هم مهمه مدتیست در مشهد عده ای با گرفتن پولهای کلان شهر را پر از مجسمه کرده اند ومتاسفانه کسی هم پیگیر نیست
  • هموطن ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظر چه حرف دیگه ای از طرف مسئولین و قاضی مونده که بیان کنند که از متن گفتگو بر می آید که هماهنگی و غرض در تصمیم گیری و حتی لجبازی با نامه آیت اله علم الهدی به نظر میرسد.
  • حمید ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    احتمالا از کارکنان اون مترو هستی که عقل و بار نداری...
  • هرمزچرم شیر ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    حتی وقتی غربیها از زندگی حضرت رسول خدا و یا حضرت عیسی فیلم می سازند هرگز صورتهای آنها را نشان نمی دهند که این یک روال منطقی و احترام دارانه است حالا کدام لامذهب هایی چهره یکی از ائمه را با گستاخی تصویر می کند و به مردم نشان می دهد ؟ شک نداریم اینهمه حمایت از متروچی های مشهدی نیم کاسه ای زیر کاسه دارد در غیر اینصورت آقای علم اهدی از این جوان ساده دل راستگو حمایت نمی کردند چون این جوان یک فرد با اخلاص و ایمان است . مشهدی های باغیرت که مسئولیت های قانونی دارند تا دیر نشده بلند شوند همت کنند و این جوان را از گرفتاری عمدی برهانند
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    مكه مملكت صاحب نداره ! بسيج نداره ! سباه نداره ! بايد يه درسي به اين اقاي شهرت طلب غوغايي بدهند تا بفهمه تو ايران جاي خوارج بازي نيست
  • حسینی ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    افرین واقعا کار روشنفکرانه ای بود..مذهبی بودن رو به مرحله ی عمل رسوند..اگه تو همه زمینه ها اینجوری احساس مسولیت وجود داشته باشه هیچکس نمیتونه با دین مردم بازی کنه..باید از اقا محمد یاد بگیریم.
  • ناشناس اول ساعت 9:18 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اوه اوه یه نظر دادم نظرم نمی تونیم بدیم؟! جهت روشن شدن اذهان عمومی مشرق لطفا منتشر کن ببینید من خودم مخلص امام رضا هم هستم طرفادار اصلاحات هم هستم به روحانی هم رای دادم اما صحبت من سر این موضوعه که چرا یه جوان بیست ساله که هنوز چپ و راست رو تشخیص نمی ده خودسرانه همچین عملی انجام میده؟ رئیس جمهور دیروز گفت مردم با رایشون پیام دادند که مخالف خودسری اند مخالف خود رایند اون وقت شماها به تریج قباتون برخورد که آی مردم روحانی توهین کرد! اگر این کار خود سری نیست پس چیه؟ با تشکر
  • ولد العالم نصف العالم ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    جوادی جون تصویر با مجسمه فرق داره میشه لطف کنید استفتاء در باره مجسمه رو ارایه کنید.
  • حیدر ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خراب کردن وسر کندن مجسمه ها نشانه بی احترامی و نفی و عدم قبول صاحب مجسمه است. بطور مثال مجسمه های محمدرضا شاه و صدام وقذافی و مبارک واخیرا هم مجسمه امام رضا! این شخص بدلیل کندن سر مجسمه امام معصوم به امام ومقدسات توهین کرده ومستحق مجازات است. فرض کنید سر مجسمه امام خمینی را بکند حکمش چیست??
  • حامد ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظر می رسد هم هنرمندان و هم این جوان،‌به عشق امام رضا علیه السلام خواستند بهترین کار را انجام دهند اما مشکل از آن جا شروع می‌شود که مسئولان احتمالا در کار خود کوتاهی کرده‌اند. این کوتاهی شامل مسئولان مترو می‌شود که شاید بد سلیقه‌گی کرده و در این مسئله به بزرگان مراجعه نکرده‌اند. همچنین آیت الله علم الهدی بایستی این جوان را راهنمایی می‌کردند که از راه وارد شده و خودسرانه اقدام نکند. چه این که اگر جلوی این کارهای تخریبی گرفته نشود فردا هر کسی با هر ادعای نادرست و درستی می خواهد خودش وارد عمل شود! در امر به معروف و نهی از منکر هم روش، مهم است و نباید از روش غلط بهره برد. حالا نه می‌شود برخورد نکرد و نه می شود برخورد کرد! مسئله بغرنجی است که امید است عقلای مشهد بتوانند راه میانه‌ای برای آن بیابند. این تصاویر و مینیاتورها سابقه هم دارد که باید نظر مجتهدانه‌ در باره آن‌ها اظهار شود نه جزئی و احساسی. مثلا در مورد فیلم مختارنامه کسانی مخالف بودند که هیچ مشکلی با شبیه خوانی یا تمثال ائمه نداشتند و این تضاد و تناقض بود.
  • رضا ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آیا می دانستید اولین مجسمه توسط یکی از فرزندان قابیل ساخته شده ؟ کتاب بت های عرب .(الاصنام) ص 89
  • معرفت ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آقای من مولای من ظهور کن که ببین بچه شیعه تو به چه دلیل زندانی میکنن.به جرم حق گفتن نهی از منکر
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    متاسفانه در کارهای شهرداری مشهد کسی به عنوان مشاور مذهبی نظارت ندارد وگرنه اینگونه نمیشد!
  • مهدی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظر می رسد این از وظایف نماینده لی فقیه در مسهد می باشد
  • پارسا ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    دقيقا همين تابلو برجسته و مجسمه دو سال است كه در ايستگاه مترو حبيب الله تهران هست . چند بار هم به مسئولين مترو تذكر دادم ولي فرقي نكرد . فقي يك قاب شيشه اي براش گذاشتند كه كسي سرش را نكند !!!
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    دقيقا همين تابلو برجسته و مجسمه دو سال است كه در ايستگاه مترو حبيب الله تهران هست . چند بار هم به مسئولين مترو تذكر دادم ولي فرقي نكرد . فقي يك قاب شيشه اي براش گذاشتند كه كسي سرش را نكند !!!
  • بنده ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    يه استاد داشتم كه مي گفت : كي گفته اين كشور دست مذهبي هاست؟!يادمه شهيد آويني هم جمله اي تقريبا با همين مضمون دارن... مطبو كه مي خوندم از يه طرف به ايستادگي آقاي شيرينيان غبطه ميخوردم و احسنت مي گفتم و از طرف ديگه جمله هاي حضرت امير در نامه به مالك(53نامه) برام تداعي ميشد آنجا كه خصوصيت هاي قاضي براي مالك تبيين ميكنه! فأين تذهبون؟! البته اقدام ايشون كه خودش دست به كار خرابي اون مجسمه شده هم قبول ندارم چه بهتر بود اگه علاوه بر امام جمعه از طريق رسانه ها پيگيري مي كرد... 2 بار 20:30پخش مي شد خودشون خرابش مي كردن اين بنده خدا هم تو ددسر نمي افتاد..خوبه از فرصتها استفاده كنيم ياعلي
  • حسین ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    نمیدانم چرا با متن خبر و تمام این نظرات دلم بشتر یاد کربلا و نامه های کوفیان و دلایل خانه نشینی توابین می افتد ....
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    کم نیستند کم نیستند.
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    دیانت ما سیاست ماست و سیاست ما دیانتمان افسوس بر چنین حکم کننده ای
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    "امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانیست" یکی از اصول قانون اساسیه و هر قانونی در تقابل با اون به حکم خود قانون اساسی غیر قانونیست. نماینده ولی فقیه هم نهی از منکر بودن کارش را تایید کرده. پس....
  • رضا میرزامحمدی ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    باسلام . اینجانب با خاندن مطلب فوق اصلا تعجب نکردم چراکه خودم هم بدلیل مطلع کردن خانواده ای که قصد داشتند دختر معصومشان را به ازدواج پسری دربیاورند که خود و خانواده و جد وآبادش متعلق به فرقه ضاله بهائیت بوده و با تغییر نام خانوادگی و شهر محل سکونتشان در آن شهر کاملا باهویت جدید شناخته شده بودند از طرف دادگاه به 6ماه حبس و 30ضربه شلاق تعزیری محکوم شده ام.(اینجانب حاضر به ارایه مستندات مربوطه در هرزمان و مکان می باشم)09143481....
  • امیر حسین ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    اگه ما هم مثل این جون افول غیرت دینی داشتیم ، گناه وجودمون رو نمی گرفت
  • محمد ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    اجرت با امام رضا (علیه السلام) انشاء الله خداوند به شما صبر و اجر جزیل بده
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    خیلی جالبه اینجا ایرانه یا عربستان سعودی که با ارادتمندان به اهل بیت اینطور برخورد میشه. یا صاحب الزمان ادرکنا
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    چیزی که برای من خیلی جالبه نوع پاسخ هاییه که کاربران این سایت به برخی نظرات مخالف می دهند. اگر دقت کنید پر است از توهین: بدبخت، جلبک سبز، گل بگیر، غرغره کردی، حقیر و... . باور نمی کردم آدمهای این تیپی هم اهل اینترنت و خبر و... باشند. به هر حال در این ماجرا و ماجراهای مشابه به نظر من حق با قانون است و بس. این آقا کار اشتباهی کرده اند و باید تاوان پس دهند. مگر مملکت صاحب نداره که هرکی سر خود هر کاری خواست بکنه؟ در جواب اون آقایی که گفته بود مملکت مال ماست و هرکاری صلاح بدونیم می کنیم هم باید بگم مملکت مال همه مردم ایرانه. و نظر مردم هم در 24 خرداد معلوم شد. پس بهتره حداقل تا 4 سال آینده ساکت باشید و سر وصدای الکی راه نیندازید.
  • نگار ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    آقا/خانم خبرنگار، کلنجار رفتن هات هیچ فایده ای نداشت!
  • احمد ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    خانه زپای بست ویران است خواجه اندر نقش ایوان است کی بود؟ چی کرد؟ چی شد؟؟؟
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    اين آقاي مشهدي اگه اينقدر شجاعه بره اونايي كه حق مردمو ميخورن پيدا كنه و عكس بگيره هنر كرده كله مجسمه رو كنده بيكار و بي عار بدبخت
  • يه نفر ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    متاسفانه اهل سنت و گرايش هايشان در بدنه دولتي نفوذ كرده متروي مشهد هم از اين قاعده مستسناء نيست ، قوه قضاييه هم با اين نقل قول هاي كه از قاضي شده بهتر است در شيعه بودن آن قاضي تحقيق لازم را انجام دهد ، در تاريخ شريح قاضي كم نبوده ، من اين جوان را به امام رضا عليه السلام قسم مي دهم كه هرگز از كار خود پشيمان نشود
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    به نظر من کارش درست بوده حداقلش بعدا اصلاح شده مجسمه امام رضا خودش حواسش بهش هست واقعا بعضی کامتها ادمو دیوونه میکنه خیلی ابلحانه فکر میکنن بعضیا
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    حقش بوده یک آدم احمق و بیکار. این مجسمه در حد کارهای مینیاتوری است و اصلا" یک نماد است نه تندیس. تندیس واقعیت صورت کسی است ولی در این شکل کار خیر. مگر همین آهو و همان گل و گیاه ها واقعی هستند؟ یک احمق خرابکار
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    باید تنبیه می شد والا به خرابکاری هایش در ابعاد گسترده ادامه می داد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    كدوم صد جا ؟؟!!! یه بار می رفت شكایت قانونی می كرد ، یه بار هم پیش مراجع ، یه بار هم عكس ها رو میداد به صدا و سیما و مشرق و رجا نیوز و ... و نیروی انتظامی ! رسانه ای میكرد موضوع رو . همینجوری سر خود كه نشد حرف ! اگه كارش درست بود چرا علم الهدی فقط یه دست خط براش نوشت و خودش براش كاری نكرد ؟؟؟؟!!!!!!
  • هموطن ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ای دو صد لعنت بر روشنفکران غرب زده چه هنرمند چه استاد دانشگاه باشند ای دو صد لعنت بر کسانی که این خبر را درج نکنند وسانسور کنند
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    عقل كه داشت ! دوربین هم كه داشت ! رو هم كه داشت !! عكس ها رو رسانه ای میكرد ، اون وقت می دید یه من ماست چقدر كره داره ! نه اینكه سر خود بره خراب كاری كنه !!!!
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ببینم ! تكلیف شرعی یعنی هركی به هركی بودن؟ همین تكلیف شرعی مورد نظر شما باعث قتل های زنجیره ای و قتل های محفلی كرمان و ... شد . اگه به شمر و ابن ملجم هم نگاه كنی ، می بینی اون ها هم دم از تكلیف شرعی میزدند !!!!!!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    مشرق گاو!!! اسم سایتتون رو بذارید طویله دات کام!!!
  • سعيد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    اگر كاري هم مي خواست انجام بشه خود آقاي علم الهدي بودند ديگه فضولي به كسي نيومده چرا كاسه داغ تر از آش ميشين اين مصداق آيه قرآن است كه مي فرمايد : عده اي حتي از قرآن و پيامبر جلوتر مي روند
  • hasan ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    از این دست اتفاقات روزانه در دادگاه ها و دادسراها در حال وقوعه. به امید اینکه قضات با دقت و توجه بیشتری رسیدگی کنن و همه جوانب رو در نظر بگیرن.
  • مقدم ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    متاسفانه امر به معروف و نهی منکر هنوز در قوه قضائیه ما قید نشده و فقط یکسرس احکام اسلامی قید کردن و این احکام موقعه ای باید انجام بشه که جامعه ما اسلامی بشهجامعه ای که با دروغ نیرنگی باشه قوانین اسلامی چه بدردش میخوره
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    متاسفم - چون منکه خودم تومترو هستم میبینم چه خبر-----یک عده از کسانیکه معلوم نیست اصلا جبهه رفتند یانرفتند ادعای قیمومیت همه چیزو دارند و خودشونو وارث تمام دارایی ها و پست ومقام در کشور میدونند واقعا متاسفم متاسف.....
  • حسین ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    جدا برای تعدادی از افراد متاسفم، یه شهروند یه هم وطن جدای از اسلام و شیعه و قران و امام رضا با باند بازی و باج داره بی گناه می افته زندان رحم و مروت تون کجا رفته، کی گفته اصلاح طلبا کافرن که می گی اصولگراها وانمود به اسلام می کنن، بباباجان اینجا صحبت از ساخت چهره امام غریبمون علی ابن موسی الرضا است چرا به داد مظلوم نمی رسید چندین سال پیش اقای فلسفس پیرامون تصاویر ساختگی ائمه صحبت کردن و در ان زمان ایشان اینکارها را به اسراییلی ها نسبت دادن، چرا اسلام و اشتباهی دارین می رین کجا اقارو دیدین که مجسمه براشون می سازین به چه جراتی از خدا بترسید
  • سید علی ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    هر سه اشتباه کرده اند هم مجسمه ساز هم او که بی اجازه سر مجسمه را کنده هم قاضی که چنین حکم سنگینی صادر کرده نرمش و مدارا در بسیاری از جا ها بهتر جواب میدهد. بهترین راه پیروی عاقلانه از راه معصومین علیهم السلام است.
  • حسینی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    تعجب میکنم با این عقبده و طرز فکرت چطور اسمتو گذاشتی دکتر!!!!
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ببینم تو همونی نیستی که سطل زباله آتش می زدی؟
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    جوادی تو باز قرصهاتو فراموش کردی؟
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    از جواب دوم حمید خیلی خوشم اومد حرف حساب جواب نداره
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    خاک تو سرت با این طرز تفکرت
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    تف به این دینی که دیندارش اینا هستند
  • مهدی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    نظرتون چیه؟!!حالا که ساختن مجسمه امام مشکلی نداره مجسمه همه ائمه معصومین رو بسازیمو بذاریم تو ورودی حرمهاشون؟!! هان نظرتون چیه؟!! مدلهای کوچیکشم بسازیم و بدیم تو بازار!!فکر کنم فروشش هم خوب باشه!! بعد یه چند مدت چینی شم میاد تو بازار.آهای اخوی طراح مجسمه:امام رضا جاشو میون مردم این مملکت پیداه کرده نمیخواد با یه مجسمه امام رضا رو شرمنده کنی!!
  • حسن ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    من فقط به این برادر خسته نباشی و خداقوت میگم . برادر بالاخره ایستادن روی اعتقادات این مشکلات را هم دارد . فقط خوشحال باش که خدا ناظر این رفتارهاست. همین .
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    من حقيرتر از اون چييزيم كه شما تصور كردي در محضر منور امام رئوف ما كه از خاك كمترين ادعايي هم نداريم برادر عزيز شما براي برخورد فراتر از تذكر بايد مجوز يا نيابت از ضابط قضايي داشته باشيد اين قواعديه كه از جانب حاكم شرع و مراجع معظم وضع شده، بنده هم بعنوان يك مقلد موظف به تمكينم ... كه اگر غير اين بود حاضرم به همه دوستان ثابت كنم كه از آقاي شيرينيان هم آتيشم تند تر بود. بجاي سر مجسمه ، كل اثرو بر ميداشتم مي بردم با تيكه هاش شيشه هاي مترو رو مي آوردم پايين ... تو اين ايام محرم تو خيلي از مجالس عكسهايي منتسب به علمدار كربلا و حضرت سيدالشهدا ع وجود داره ، شما ميري اين عكسارو بكشي پايين پاره پاره كني يا اينكه تذكر جدي ميدي ؟ شما استدلال كن، توهين نكن كه حق الناسه دوست خوب من مشرق جان لطف كن درج كن
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    كلمه الحق يراد بها الباطل
  • فر اهانی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    علف بدم خدمتتون ناشناس گوسفند
  • پرویز کاردان ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    مجسمه اش خیلی هم هنری و جذاب نیست باید دید مشاور هنری داشته اند یا نه اگر یک مشاور قوی داشتند همه این مسائل را پیش بینی می کرد و کار را به کاردان می سپرد
  • بوالفضول ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    بچه یکی از سال 72 . پرونده جاسوسي در اين مملكت دارد و هنوز ما به فكر احضار او به دادگاه نيستیم آنوقت براي امثال اين بنده خدا . حكم شلاق و جريمه و زندان صاد مي كنند !!!
  • هبوط آدم ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    تو این مملکت مر قانون فقط مال بدبخت بیچاره هاست!
  • شلمان خلیل شلمان ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    بی ادب
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    شرمنده ام اشتباها + زدم
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    مگر خداي ناكرده عمل شنيع زنا را مرتكب شده كه بايد بر او حد جاري كرد؟!! آخر اين چه حكمي است كه براي كندن سر يك مجسمه اي كه خيلي با اعتقادات مردم سازگار نيست به بهانه نقض قانون؟؟!! اورا به تحمل شلاق و زندان محكوم كرد؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    منظورت مبهمه غریبه
  • ناشناس ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    شماها واقعا بیکارید، یه مشت آدمِ دیوووونه !!!!
  • امیر ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    به نظر من اگه قرار باشه هر کس خودش تشخیص بده و راسا اقدام کنه ، جامعه رو هرج و مرج میگیره . ای کاش قانون با این شخص سختگیرانه تر برخورد میکرد
  • جواد ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ناشناسی که با پرچم آمریکا نطر دادی. ایشان بیکار بوده یا نه به خودشان مربوط است اما آدم عالم کار هنری اگر بوده خوب به جای شخص دیگه جا میزد نه امام تا معروف شود پیش صهیونیستها.
  • جواد ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    الان هرکس مسول خویش شد؟ آیا به کسانی که طبق دموکراسی غربی مسئولیتمان را دادیم دستشان نباید اعتراض کرد؟
  • علی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    من نمیخوام از اموال من صرف شه تا ضد عقایدم به نمایش دربیاد. اموال عمومی راسران فتنه تخریب کردند که کسی کاریشونم نداره.
  • عرفان ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    مشرق عقده‌اي! چرا نظر من را نگذاشتي؟!!
  • جواد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    من بچه حزب اللهی نیستم یعنی توفیقش نصیبم نشده اما در یک جمله جواب میدم : هیهات من الضله
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    البته قاضی براساس قانون حکم میدهد
  • امیر ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    آره والا
  • امیر ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    ای برادر عزیزم دلت خوشه
  • امیر ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    ایولا
  • امیر ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    امید جان کارش اصلا اشتباه نبوده
  • آرمین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    این آدمهای مذهبی، عجب دغدغه هایی دارن. :)
  • علی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    به نام خدا کار زشتی کرده که سر مجسمه رو کنده ولی چون نیت خیر داشته طبیعتا جای بخشش هست و شهرداری هم کار بدی کرده صورت رو تصیر کرده و اتفاقا شهرداری مجازات بشه بیشتر جا داره. والله العالم.
  • دانشجوی سبز اندیشدان ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    الان روشن شد که سرقت چندین مجسمه چندتنی مشاهیر ودانشمندان وشعرا در تهران در 2_3 سال قبل از اماکن عمومی که پلیس اخر اخرسر اعلام کرد به نتیجه ای نرسیده!!!کار همین افراد خودسر بی سواد افراطی بوده.
  • دانشجوی سبز اندیشدان ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    الان روشن شد که سرقت چندین مجسمه چندتنی مشاهیر ودانشمندان وشعرا در تهران در 2_3 سال قبل از اماکن عمومی که پلیس اخر اخرسر اعلام کرد به نتیجه ای نرسیده!!!کار همین افراد خودسر بی سواد افراطی بوده.
  • فطرس ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    r.ghoduosi@gmail.comعزیز مستندادت رو بفرست برام
  • فطرس ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام جناب باادب سوره فرقان ایه 63 رو مراجعه کن
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    ...من الذله
  • صنعتی شریف ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    یهودی کثیف تو برو خودتو جمع کن ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از اطلاع رسانی دقیق مشرق در درج این خبر سپاسگزار بوده و حمایت همه جانبه خود را اعلام میکنیم
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    برعکس نگفتی (نفهمیدی)؟ خوارج ظاهر بین بودن ها!
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    من کاملا حمایت میکنم از دانشجوی مشهدی.خاک بر سر اونی که این دانشجورو یاری نکند.
  • علی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    کاش افرادی هم بودند که به این همه اعتیاد و بیکاری و طلاق و.... رسیدگی میکردند و کمی هم به عمق مسائل دینی میپرداختیم اگر امام رضا (ع) امروز بود کدام را ترجیح میدادند؟
  • ثریا ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    0 0
    امام سجاد عليه السلام فرمود: به وسيله عقل ناقص و نظريه هاي باطل و مقايسات فاسد و بي اساس نمي توان احكام و مسايل دين را به دست آورد؛ بنابراين تنها وسيله رسيدن به احكام واقعي دين، تسليم محض مي باشد؛ پس هركس در مقابل ما اهل بيت تسليم باشد از هر انحرافي در امان است و هر كه به وسيله ما هدايت يابد، خوشبخت خواهد بود و شخصي كه با قياس و نظريات شخصي خود بخواهد دين اسلام را دريابد، هلاك مي گردد.
  • محمد ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام اگه امکان داره راهی برای دفاع از این جوان پیشنهاد کنید ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس