به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح بخش
جنوبی خط 3 مترو حدفاصل چهارراه ولیعصر تا بزرگراه آزادگان به طول 12
کیلومتر درباره عدم راهاندازی پلههای برقی در ایستگاههای این خط
اظهارداشت: دغدغه راهاندازی پلههای برقی و آسانسور در ایستگاههای مترو
به حق و بهجا است که مردم از شهرداری تهران این انتظار را دارند که نسبت
به راهاندازی پلهبرقی اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما تمام تلاشمان این بود که پلههای برقی را با صنعت و تولید ملی پیشببریم و در مترو نیز از پلههای برقی تولید ملی خود استفاده کنیم ولی متأسفانه هنوز تولید ملی ما در پلههای برقی به آن جایگاه نرسیده است و امیدواریم تا 2 سال آینده بتوانیم در تولید پله برقی به خودکفایی کامل برسیم و آن را در کل کشور تولید کنیم.
قالیباف بیان داشت: امروز قول میدهیم پلههای برقی این خط و سایر خطوط با آغاز سال تحصیلی در اول مهرماه به اتمام برسد و 100 درصد پلههای برقی نصب شده باشد.
وی با تاکید بر اینکه انتقادها بر ما وارد است، گفت: پله برقی در ایستگاههای مترو یک ضرورت است و امید است بتوانیم براساس وعده و قولی که دادهایم آن را پیش ببریم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: یکی از سیاستهای همیشگی ما در شهرداری تهران این بوده است که جنوب شهر را در اولویت زیرساختهای خود قرار دهیم.
وی افزود: در طراحی خط 3 مترو نیز اولویت بخش شمالی این خط بود که در مرحله اجرا و براساس سیاستهای اولویتبندی مطلوب شهر، این تصمیم را به گونهای گرفتیم که اولویت جنوب شهر برای ساخت خط 3 مترو انجام شود.
قالیباف گفت: در زیرساختها و هر اقدامی که در حوزه شهرداری صورت میگیرد، جنوبشهر در اولویت است. با توجه به اینکه سختی کار در منطقه جنوب شهر به دلیل خاک و زمینی که در این منطقه وجود دارد بیشتر است ولی اولویت را به جنوب شهر اختصاص دادهایم.
شهردار تهران بیان داشت: در خط 3 مترو هر 3 روش برای حفاری تونل انجام شد و مدیریت جهادی یعنی اینکه هیچیک از مشکلات ما را وادار نکند که تصمیمی را عوض کنیم.
وی افزود: 2 سال گذشته بحثهایی درباره خط 3 مترو مطرح شد و عنوان میکرد خط 3 مترو به زودی به بهرهبرداری نمیرسد ولی به لطف الهی و مدیریت جهادی، امروز این خط مورد بهرهبرداری و راهاندازی رسید.
وی به روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: امروز را روز زمین پاک عنوان میکنند و مباحث علمی در این زمینه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: طبیعتاً قلم زدن درباره روز زمین پاک و اقدامات علمی و کارشناسی درباره زمین برای جامعه یک امر بسیار پسندیده است.
شهردار تهران بیان داشت: از بعضی تفکرات و رویکردها تعجب میکنم، کسانی بودند که چندین سال در دوره مدیریت آنها روز زمین پاک را سپری کردند ولی هیچوقت یک اقدام علمی و اساسی برای این روز صورت نگرفت.
قالیباف بیان داشت: در کهریزک تمامی زبالهها دفن میشد و خودشان مدیر و مسئول امور کارها بودند.
قالیباف افزود: در مدیریت آنها متوسط سالی 3 کیلومتر احداث مترو داشتیم، نمیدانم با چه جرأتی امروز قلم میزنند و حرف از زمین پاک میزنند.
قالیباف با اشاره به اینکه این افراد در رسانههای خود و با قلم دیگران، موضوع زمین پاک و آلودگی هوا را مطرح میکنند گفت: مدیریت جهادی وقتی ثمردارد که کمتر بگویی و قلم بزنی ولی بیشتر به وعدهها عمل کنی.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که امروز منتقد هستند، کارنامه خود را بگویند که در طول مدیریتی که دستشان باز بود و دولت و شهرداری یکی بودند و شورای شهری هم نبود، چه کردهاند؟
قالیباف خاطرنشان کرد: بنده هرگز زحمات مدیریت گذشته را نادیده نمیگیرم و بحث بنده درباره زمین پاک و اقداماتی است که در گذشته و حال در شهرداری تهران صورت گرفته است.
وی گفت: امروز 200 کیلومتر مترو در حومه شهر تهران در دست ساخت است و 4 دستگاه TBM نیز کار حفاری را انجام میدهند.
وی به کمک دولت به بخش حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در دولت قولهایی به ما دادهاند و ما نیز به دنبال آن برای توسعه حمل و نقل عمومی هستیم.
وی افزود: باید در بخش حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود چراکه این بخش توسعه زیرساختها است. در پیشرفتهترین شهرهای دنیا که بزرگترین اقتصاد را نیز دارند، حمل و نقل عمومی از مواردی است که دولت بابت آن به مردم و سایر دستگاهها یارانه میدهد؛ امید است بتوانیم با کمک دولت از ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده بیشتری شود.
وی درباره توافقنامهای که با وزیر نفت منعقد شده است، گفت: توافقنامه خوبی در این خصوص منعقد شده است و بنده قول دادهام که اگر امروز متروی تهران روزی 3 میلیون مسافر را جابجا میکند در پایان مدیریت 4 ساله خود و در صورت حمایتهای لازم، متروی تهران روزانه 10 میلیون مسافر را جابجا خواهد کرد که با این موضوع 3 برابر تحقق جابجایی مسافر را خواهیم داشت.
شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: زمین پاک نیاز به مقاله ندارد و باید در این زمینه عمل کنیم.
وی گفت: هرکسی که در شهر تهران و در پایان این مدیریت شهری خانهاش در هر کجای شهر تهران باشد، وقتی که از منزل بیرون میآید 350 متر پیادهروی کند به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی میرسد و این شبکه حمل و نقل به سرعت در تهران اجرایی شده است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در جنوب تهران خط 6 و 7 نیز درحال ساخت است و تا پایان این دوره مدیریت شهری، شبکه حمل و نقل و خطوط مترو به پایان میرسد.
وی به مشکلات آلودگی هوای شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: مشکل آلودگی هوا معضل تمامی آحاد ممکلت است و دولت مردم و شهرداریها نیز باید دست به دست هم دهند تا این معضل حل شود.
وی افزود: دو نگاه درباره آلودگی هوا وجود دارد و بنده معتقدم که میتوانیم روزهای سالم را طی 4 سال آینده به دو برابر افزایش دهیم.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
وی ادامه داد: ما تمام تلاشمان این بود که پلههای برقی را با صنعت و تولید ملی پیشببریم و در مترو نیز از پلههای برقی تولید ملی خود استفاده کنیم ولی متأسفانه هنوز تولید ملی ما در پلههای برقی به آن جایگاه نرسیده است و امیدواریم تا 2 سال آینده بتوانیم در تولید پله برقی به خودکفایی کامل برسیم و آن را در کل کشور تولید کنیم.
قالیباف بیان داشت: امروز قول میدهیم پلههای برقی این خط و سایر خطوط با آغاز سال تحصیلی در اول مهرماه به اتمام برسد و 100 درصد پلههای برقی نصب شده باشد.
وی با تاکید بر اینکه انتقادها بر ما وارد است، گفت: پله برقی در ایستگاههای مترو یک ضرورت است و امید است بتوانیم براساس وعده و قولی که دادهایم آن را پیش ببریم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: یکی از سیاستهای همیشگی ما در شهرداری تهران این بوده است که جنوب شهر را در اولویت زیرساختهای خود قرار دهیم.
وی افزود: در طراحی خط 3 مترو نیز اولویت بخش شمالی این خط بود که در مرحله اجرا و براساس سیاستهای اولویتبندی مطلوب شهر، این تصمیم را به گونهای گرفتیم که اولویت جنوب شهر برای ساخت خط 3 مترو انجام شود.
قالیباف گفت: در زیرساختها و هر اقدامی که در حوزه شهرداری صورت میگیرد، جنوبشهر در اولویت است. با توجه به اینکه سختی کار در منطقه جنوب شهر به دلیل خاک و زمینی که در این منطقه وجود دارد بیشتر است ولی اولویت را به جنوب شهر اختصاص دادهایم.
شهردار تهران بیان داشت: در خط 3 مترو هر 3 روش برای حفاری تونل انجام شد و مدیریت جهادی یعنی اینکه هیچیک از مشکلات ما را وادار نکند که تصمیمی را عوض کنیم.
وی افزود: 2 سال گذشته بحثهایی درباره خط 3 مترو مطرح شد و عنوان میکرد خط 3 مترو به زودی به بهرهبرداری نمیرسد ولی به لطف الهی و مدیریت جهادی، امروز این خط مورد بهرهبرداری و راهاندازی رسید.
وی به روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: امروز را روز زمین پاک عنوان میکنند و مباحث علمی در این زمینه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: طبیعتاً قلم زدن درباره روز زمین پاک و اقدامات علمی و کارشناسی درباره زمین برای جامعه یک امر بسیار پسندیده است.
شهردار تهران بیان داشت: از بعضی تفکرات و رویکردها تعجب میکنم، کسانی بودند که چندین سال در دوره مدیریت آنها روز زمین پاک را سپری کردند ولی هیچوقت یک اقدام علمی و اساسی برای این روز صورت نگرفت.
قالیباف بیان داشت: در کهریزک تمامی زبالهها دفن میشد و خودشان مدیر و مسئول امور کارها بودند.
قالیباف افزود: در مدیریت آنها متوسط سالی 3 کیلومتر احداث مترو داشتیم، نمیدانم با چه جرأتی امروز قلم میزنند و حرف از زمین پاک میزنند.
قالیباف با اشاره به اینکه این افراد در رسانههای خود و با قلم دیگران، موضوع زمین پاک و آلودگی هوا را مطرح میکنند گفت: مدیریت جهادی وقتی ثمردارد که کمتر بگویی و قلم بزنی ولی بیشتر به وعدهها عمل کنی.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که امروز منتقد هستند، کارنامه خود را بگویند که در طول مدیریتی که دستشان باز بود و دولت و شهرداری یکی بودند و شورای شهری هم نبود، چه کردهاند؟
قالیباف خاطرنشان کرد: بنده هرگز زحمات مدیریت گذشته را نادیده نمیگیرم و بحث بنده درباره زمین پاک و اقداماتی است که در گذشته و حال در شهرداری تهران صورت گرفته است.
وی گفت: امروز 200 کیلومتر مترو در حومه شهر تهران در دست ساخت است و 4 دستگاه TBM نیز کار حفاری را انجام میدهند.
وی به کمک دولت به بخش حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در دولت قولهایی به ما دادهاند و ما نیز به دنبال آن برای توسعه حمل و نقل عمومی هستیم.
وی افزود: باید در بخش حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود چراکه این بخش توسعه زیرساختها است. در پیشرفتهترین شهرهای دنیا که بزرگترین اقتصاد را نیز دارند، حمل و نقل عمومی از مواردی است که دولت بابت آن به مردم و سایر دستگاهها یارانه میدهد؛ امید است بتوانیم با کمک دولت از ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده بیشتری شود.
وی درباره توافقنامهای که با وزیر نفت منعقد شده است، گفت: توافقنامه خوبی در این خصوص منعقد شده است و بنده قول دادهام که اگر امروز متروی تهران روزی 3 میلیون مسافر را جابجا میکند در پایان مدیریت 4 ساله خود و در صورت حمایتهای لازم، متروی تهران روزانه 10 میلیون مسافر را جابجا خواهد کرد که با این موضوع 3 برابر تحقق جابجایی مسافر را خواهیم داشت.
شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: زمین پاک نیاز به مقاله ندارد و باید در این زمینه عمل کنیم.
وی گفت: هرکسی که در شهر تهران و در پایان این مدیریت شهری خانهاش در هر کجای شهر تهران باشد، وقتی که از منزل بیرون میآید 350 متر پیادهروی کند به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی میرسد و این شبکه حمل و نقل به سرعت در تهران اجرایی شده است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در جنوب تهران خط 6 و 7 نیز درحال ساخت است و تا پایان این دوره مدیریت شهری، شبکه حمل و نقل و خطوط مترو به پایان میرسد.
وی به مشکلات آلودگی هوای شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: مشکل آلودگی هوا معضل تمامی آحاد ممکلت است و دولت مردم و شهرداریها نیز باید دست به دست هم دهند تا این معضل حل شود.
وی افزود: دو نگاه درباره آلودگی هوا وجود دارد و بنده معتقدم که میتوانیم روزهای سالم را طی 4 سال آینده به دو برابر افزایش دهیم.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.