کد خبر 34621
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

سرانجام مجيد جلالي بخشي از طرحش را که براي هدايت تيم ملي اميد به فدراسيون فوتبال ارائه داده، اعلام کرد.

به گزارش مشرق،پس از صعود سخت تيم اميد مقابل قرقيزستان، جلالي به‌عنوان گزينه اصلي هدايت تيم اميد مطرح شد ولي برنامه‌اي که او براي اين تيم مطرح کرد، منجر به عقب نشيني فدراسيون شدگفته مي‌شد شرط جلالي براي قبول اين پست اين است که بازيکنان تيم اميد را براي يک سال در اختيار داشته باشد. ولي اين طرح با انتقادات زيادي روبه‌رو شد و جلالي روز گذشته مجبور شد، طرحش را به‌طور مفصل تري در اختيار رسانه‌ها قرار دهد.

سرمربي فولاد خوزستان مدعي است که او در برنامه‌اش مشوق‌هايي را براي باشگاه‌ها درنظر گرفته تا آنها بابت فرستادن بازيکنان شان به اردوي تيم اميد متضرر نشوند؛ از جمله اينکه به آنها اجازه داده شود در فصل نقل و انتقالات به ازاي هر بازيکن شان در تيم اميد يک بازيکن اضافه جذب کنند.

با وجود اين، طرح جلالي پيچيدگي‌هاي زيادي دارد که اجراي آن را دشوار و دردسرساز مي‌کند. همچنين داشتن نگاه باشگاهي به تيم ملي، مدت‌هاست که در دنيا منسوخ شده و تنها در کشورهايي مثل کره‌شمالي اجرا مي‌شود.

جلالي درباره طرحش به ايسنا گفت: «باشگاه‌ها مي‌توانند به‌ازاي هر بازيکن اميدي که به تيم ملي مي‌دهند در فصل نقل و انتقالات اضافه بر سهميه خود يک بازيکن خارجي ليگ برتري يا آزاد در اختيار بگيرند. به اين ترتيب باشگاه‌ها علاوه بر آنکه بازيکن اميدشان را دارند يک يا چند بازيکن اضافه هم خواهند داشت. به جز اين امتياز، مشوق‌هاي ديگري نيز به باشگاه‌ها داده مي‌شود که در طرح پيشنهادي من به فدراسيون موجود است.»

او اضافه کرد که اگر فدراسيون تمام طرح او را منتشر کند خيلي بهتر است، چرا که مردم مي‌توانند قضاوت بهتري داشته باشند:« اگر فدراسيون صلاح بداند و تمام طرح من را منتشر ‌کند، مطمئن باشيد اذهان روشن مي‌شود. به هر حال هر طرح و برنامه‌اي که مطرح مي‌شود، عده‌اي با آن موافق نيستند. البته ايرادي ندارد که کسي با برنامه‌اي مخالف باشد ولي بايد به‌ازاي مخالفتش برنامه جايگزيني ارائه کند.»

نيمي از فصل

او معتقد است که تيم اميد بايد از نو ساخته شود و گفت: «وقتي تيم اميد 32 سال به المپيک صعود نکرده، نتيجه مي‌گيريم که بايد برنامه متفاوتي ارائه کرد. اين حرف به اين معني نيست که چيزي را ناديده بگيريم. در برنامه ما بايد هم تيم‌ ملي جا داشته باشد و هم باشگاه‌ها ولي اگر مي‌خواهيم ضريب موفقيت تيم را بالا ببريم نمي‌توانيم به اردوهاي3 روزه و 5 روزه اکتفا کنيم. شرايط فعلي تيم اميد به‌گونه‌اي است که برابر تيمي مثل قرقيزستان به مشکل برمي‌خورد. اين تيم بايد ساخته شود و براي اين کار زمان لازم است. نمي‌توانيم از بازيکني که بين تيم ملي و باشگاه سرگردان است انتظار کار بزرگي داشته باشيم.»البته جلالي اضافه کرد که بازيکنان تيم اميد را فقط براي نيمي از فصل مي‌خواهد، نه کل فصل: «بنده به‌هيچ‌وجه نخواستم که بازيکنان تيم اميد براي کل ليگ در اختيار اين تيم باشند.

طبق برنامه‌ريزي‌هاي زمان‌بندي شده احتمالا آنها نيمي از ليگ را همراه تيم اميد باشند. در ضمن همه اين برنامه‌ها براي فصل آينده است. با مشخص شدن بازيکنان تيم اميد در مقاطع مختلف، تيم‌ها به‌منظور بستن ليست بازيکنان‌شان، از شرايط موجود مطلع خواهند بود و کار به‌گونه‌اي انجام نمي‌شود که يک تيم بخش قابل‌توجهي از بازيکنانش را از دست بدهد و هيچ جايگزيني هم نداشته باشد.» با وجود اين بعيد است که فدراسيون فوتبال با طرح جلالي موافقت کند؛ چراکه مجبور است قوانين نقل و انتقالات را به هم بريزد. از سوي ديگر باشگاه‌ها هم حاضر نمي‌شوند بازيکناني را که با قيمت بالا خريده‌اند و روي آنها برنامه‌ريزي کرده‌اند، حتي براي نيمي از فصل در اختيار تيم اميد قرار دهند.

دفاعيه افاضلي

هومن افاضلي که پس از صعود تيم اميد ايران مقابل قــرقيزستان از سمتش استعفا کرد، مي‌گويد: «در نشست خبري بعد بازي از تيم اميد خداحافظي کردم. کناره‌گيري‌ام را شفاهي بيان مي‌کنم؛ چراکه براي آمدنم حکمي نگرفته‌ بودم که الان بخواهم استعفاي رسمي بدهم. حريفي که به‌نظر خيلي از ايراني‌ها ساده بود، در آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. معتقدم اگر خيلي‌هاي ديگر هدايت تيم را برعهده داشتند، ما نمي‌توانستيم به مرحله بعدي صعود کنيم.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس