کد خبر 35236
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸

هميشه علاقه خاصي به کتاب و به خصوص آثار تاريخي داشته‌ام اما ورزش مجالي را حداقل براي من نگذاشته است. شايد باور نکنيد اما يادم نمي‌آيد که آخرين کتابي که خوانده‌ام کدام بوده.

 به گزارش مشرق شبکه ايران نوشت، تاکنون فکر کرده‌ايد که چهره‌هاي شناخته شده اعم از شخصيت‌هاي هنري، سياسي، ورزشي و... تا چه اندازه به کتاب و کتاب خواندن علاقه دارند؟ سوالي که شايد کنجکاوي بسياري را در پي داشته باشد که بدانند بازيگر، خواننده و يا ورزشکار محبوب خود اگر کتاب بخوانند به کدام حوزه علاقه‌مند هستند، آثار کدام نويسنده را مي‌پسندند و حتي اينکه امکان دارد که در آينده آنها را به عنوان نويسنده هم بشناسيم؟

البته اين سوالي است که برخي هم ممکن است از گفتن آن اکراه داشته باشند؛ چرا که يا با کتاب قهرند يا وقتي براي گشت و گذار در بازار کتاب ندارند!

با اين حال، شايد جالب باشد فهميدن اينکه؛ اين افراد که همواره وقت خود را به شغل حرفه‌اي اختصاص داده‌اند، از تعطيلات خود از جمله عيد نوروز چگونه استفاده مي‌کنند. اصلا براي آنان تعطيلات و نوروز مي‌تواند مفهومي داشته باشد يا نه؟

در همين رابطه به سراغ سپهر حيدري؛ کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس رفتيم تا از علاقه او به کتاب و تعطيلات نوروزي اين فوتباليست تحصيلکرده هم پرس و جو شويم.

اين بازيکن در گفتگو با شبکه ايران، از نداشتن اوقات فراغت براي کتاب خواندن گلايه داشت، با اين حال از علاقه هميشگي خود به کتاب خبر داد.

يادم نمي‌آيد که آخرين کتابي که خوانده‌ام کدام بوده!

حيدري در همين رابطه گفت: به اندازه‌اي درگير برنامه‌هاي ورزشي و فوتبالي‌ام هستم که اگر هم وقت اضافه‌اي پيدا کنم، صرف کتاب‌هاي درسي مي‌شود.

اگرچه او تأکيد کرد: هميشه علاقه خاصي به کتاب داشته‌ام اما ورزش مجالي را حداقل براي من نگذاشته است. شايد باور نکنيد اگر بگويم به جز کتاب‌هاي دانشگاهي، يادم نمي‌آيد که آخرين کتابي که خوانده‌ام کدام بوده!

با اين حال بازيکن پرسپوليس، گفت: من هميشه به کتاب‌هاي تاريخي در حوزه‌هاي مختلف علاقه‌مند بوده‌ام و پيشنهاد دارم که افراد در اين حوزه مي‌توانند کتب قابل ملاحظه‌اي را بيابند که شايسته خواندن باشد.

بعد از دوران فوتبال نويسنده مي‌شوم!

حيدري که تحصيلات خود را تا مقطع کارشناسي ارشد مديريت ورزشي ادامه داده، تأکيد کرد: بعد از اينکه فوتبال را کنار گذاشتم، با توجه به گرايش تحصيلي خودم، تصميم دارم که در اين حوزه و همچنين روانشناسي ورزش کتاب بنويسم. معتقدم امروزه بيش از پيش به اين مباحث در ورزش نياز داريم. همچنين اميدوارم که بتوانم در مقطع دکتراي تربيت بدني هم تحصيلم را ادامه دهم.

او که نويسندگي خود را به بعد از دوران فوتبال حرفه‌اي محول کرده، همچنين در اشاره به برنامه‌ريزي براي تعطيلات نوروز هم گفت: متأسفانه در نوروز سال آينده فرصتي براي مسافرت، ديد و بازديد و... ندارم؛ چرا که با توجه به ديدار پرسپوليس با استقلال در دهم فروردين، تمام وقتمان را صرف تمرين مي‌کنيم. البته قرار است يک روز تعطيلي را هم که دارم با خانواده در اصفهان باشم.

سپهر حيدري همچنين در پايان اين گفتگو در اشاره به دعاي خود به هنگام سال تحويل، گفت: اول براي ديگران و بعد خودم دعا مي‌کنم که همه عاقبت به خير شوند و اميدوارم همه بيماران شفاء پيدا کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس