دولت احمدي‌نژاد يك هويت مشخص و تعريف شده داشت. دولت خاتمي و هاشمي هم داراي هويت و شناسنامه بودند. دولت آقاي روحاني اما بي‌رنگ‌ترين و بدون شناسنامه‌ترين دولت بعد از انقلاب در زمينه داخلي بوده است.

دولت روحانی بي‌رنگ‌ترين و بدون شناسنامه‌ترين دولت بعد از انقلاب در سیاست داخلی است/ هيچ رئيس‌جمهوري در تاريخ انقلاب به اندازه احمدي‌نژاد علاقه‌مند به رابطه با آمريكا نبود
به گزارش مشرق، "فياض زاهد" استاد دانشگاه، نويسنده و تحليلگر سياسي برای تحليل و بررسي آينده رابطه ايران و آمريكا پس از ملاقات‌هاي دوجانبه محمدجواد ظريف و جان كري، در گفتگو با آرمان گفت: در تاريخ مذاكرات هسته‌اي ما دوبار شاهد نزديك شدن پرونده هسته‌اي ايران به نتيجه نهايي بوديم. يك بار در دولت اصلاحات و توسط آقاي روحاني كه آن زمان دبير شوراي عالي امنيت ملي بودند پرونده هسته‌اي ايران در آستانه به نتيجه رسيدن بود. در آن زمان آمريكايي مانع از اين كار شدند. جك استراو وزير خارجه انگليس بعدها به صورت رسمي در كتاب خاطرات خود عنوان كرد كه اين آمريكايي‌ها بودند كه نگذاشتند پرونده هسته‌اي ايران به نتيجه مطلوب برسد. مرحله دوم اما زماني بود كه دولت آقاي احمدي‌نژاد تلاش كرد با محوريت سه كشور آفريقاي جنوبي، تركيه و برزيل راه‌حلي براي برون رفت پرونده هسته‌اي ايران از بن‌بست پيدا كند. در نهايت اما كسي اهميتي به اين طرح نداد و اين طرح مسكوت باقي ماند.

وی درباره تمایل قلبی احمدی نژاد برای رابطه با آمریکا می‌گوید: هيچ رئيس‌جمهوري در تاريخ انقلاب به اندازه احمدي‌نژاد علاقه‌مند به رابطه با آمريكا نبود. احمدي‌نژاد اين نكته را بارها در سخنراني‌ها و در تريبون‌هاي عمومي بيان كرد. وي بارها به روساي جمهور ايالات متحده نامه‌هاي بدون پاسخ نوشت. احمدي‌نژاد ركورد حضور هشت ساله در نيويورك و سازمان ملل را به نام خود ثبت كرد و از هيچ فرصتي براي حضور در مجامع بين‌المللي چشم پوشي نكرد. نتيجه اين حضور در عرصه بين‌المللي هم براي وي مهم نبود. وي هرچه بيشتر در مجامع بين‌المللي حضور پيدا مي‌كرد مشكل هم بيشتر مي‌شد. دوست و مشاور نزديك وي آقاي مشايي سخناني را درباره دوستي با ملت رژيم صهيونيستي به زبان آورد كه اگر يك اصلاح‌طلب اين سخنان را به زبان مي‌آورد، طايفه اصلاح‌طلبي را از بيخ و بن از جا مي‌كندند.
فیض درباره سیاست داخلی دولت روحانی و نتیجه این سیاست در روابط خارجی با انتقاد از دولت یازدهم می‌گوید: "من دوست دارم اين پيام من به گوش آقاي رئيس‌جمهور برسد. پيام من اين است: آقاي روحاني در بخش داخلي هويت و شناسنامه ندارد.

اين بزرگ‌ترين خطري است كه دولت روحاني را تهديد مي‌كند. آقاي روحاني به تنهايي بار هويت و شناسامه دولت خود را به دوش مي‌كشد. يعني هويت حسن روحاني همان هويت دولت شده است. درحالي كه اين‌بار را بايد وزارت كشور به دوش بكشد. اين يك خطاي استراتژيك است كه بخش اعظم استانداران، فرمانداران و مديران كل دولت تدبير و اميد، عطر و بوي آقاي روحاني را نمي‌دهند.

اين مديران بيش از آنكه نماينده سياسي دولت باشند گاه نماينده يك فرايند خنثي هستند. هيچگاه نبايد به نيروهاي سياسي فرصت‌طلب اعتماد كرد. آقاي روحاني گمان نكند با انتخاب چهره‌هاي خنثي هزينه سياسي دولت خود را كاهش مي‌دهد و مسير هموارتري خواهد داشت. با فرض بر اينكه مذاكرات هسته‌اي به نتيجه برسد، تا آثار آن در مسائل داخلي آشكار شود روحاني در سال آخر دولت خود قرار خواهد داشت كه مشخص نيست تا آن زمان بتواند برنامه‌هاي خود را به خوبي پيش ببرد. اما در صورتي كه آقاي روحاني در مذاكرات هسته‌اي شكست بخورد مشكلات دولت صدبرابر خواهد شد.

در اين شرايط ما با دوحالت مواجه هستيم: اول اينكه دولت در حوزه داخلي به‌شدت تضعيف مي‌شود و مخالفت‌ها نسبت به دولت افزايش پيدا مي‌كند. دوم اينكه اگر طرف مذاكره‌كننده به اين مساله پي ببرد كه دولت آقاي روحاني تمام تخم مرغ‌هاي خود را در سبد مذاكرات گذاشته است از اين نقطه ضعف دولت استفاده كرده و مطالبات جديدي را مطرح مي‌كند. در نتيجه فشار خود را در مذاكرات افزايش مي‌دهد و به دنبال گرفتن امتيازات بيشتر خواهد بود. اينجاست كه آقاي روحاني در يك بن‌بست قرار مي‌گيرد كه نه مي‌تواند به جلو برود و نه قادر خواهد بود به عقب بازگردد.

آقاي روحاني بايد تا آنجا كه امكان پذير است حوزه داخلي را از حوزه خارجي جدا كند. هويت داخلي دولت آقاي روحاني مشخص نيست. دولت احمدي‌نژاد يك هويت مشخص و تعريف شده داشت. دولت خاتمي و هاشمي هم داراي هويت و شناسنامه بودند. دولت آقاي روحاني اما بي‌رنگ‌ترين و بدون شناسنامه‌ترين دولت بعد از انقلاب در زمينه داخلي بوده است. احمدي‌نژاد از بركناري وزيري كه يك ماه قبل كار خود را شروع كرده و افكارش با وي همخواني نداشت هيچ گونه ابايي نداشت. آقاي روحاني در يك سوءتفاهم قرار گرفته است.

چه كسي عنوان كرده كه آقاي روحاني براي انتخاب مديران خود بايد با نمايندگان مجلس مشورت كند؟ كجاي قانون چنين چيزي ذكر شده است؟ احمدي‌نژاد در اين زمينه كار خوبي انجام مي‌داد. كار خوب را بايد گفت. نبايد جناحي و جرياني به مسائل نگاه كرد. احمدي‌نژاد به قوه مجريه اقتدار داده بود. هماهنگي با مجلس خوب است اما با يك مجلس هماهنگ و همسو و نه يك مجلس مخالف. تلاش براي هماهنگي با يك مجلس مخالف باعث خنثي شدن عملكرد و كند شدن برندگي دولت خواهد شد. اين مساله ممكن است به شكست كلي دولت روحاني منجر شود. آقاي روحاني بايد بداند كه اگر با «آب زمزم» هم خودش را غسل بدهد جريان راست افراطي به وي اعتماد نخواهد كرد. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • مسافر ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد هم ضد ولایت بود و هم ذوب در آمریکا، این شخص با اقدامات ریاکارانه می خواست بگه مقابل غربه در حالیکه در سال های اخر ریسات جمهوریش عزت ایران اسلام با خواهش از امریکا زیر سؤال برد
  • محمد از مشهد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد خوب اومده، البته بعضی جاها چرت گرفته که احمدی نژاد اصولگرا بود ولی اینکه احمدی نژاد عاشق رابطه با امریکا بود عین حقیقته که متاسفانه حامیان احمدی نژاد نخواستن بفهمن که احمدی چه کارها که نکرده
  • رضا ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    استادآفرین واحسنت خوب تحلیلی داشتی کو گوش شنوا بیایید به صحنه تا موضوع هلاجی بشود
  • دامغانی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    آقای فیاض می خواهد با سخنان خود آقای روحانی را از مشی اعتدال خارج کند وبه تند روی و پیروی از مشارکت بکشاند.
  • محمدجواد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    لعنت بر ضد ولایت فقیه
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدي نژاد امريكا رو كوچيك مي ديد
  • محمدی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد و آن شجاعت و استکبار ستیزیش دیگر تکرار نخواهد شد.... حال افراد معلوم الحالی وی را مدافع و یا ذوب و ..... در آمریکا معرقی کنند.
  • هابیل ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    دو جمله هم از ننه عروس! گویا برخی یادشون رفته چقدر ملت بی انگیزه و ناامید بودن احمدی نژاد اگه علاقه به ارتباط داشت اون اعمال احمقانه رو انجام نمی داد
  • ali ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    مسافر جون اینکه اقای فیاض زاهد میفرماد احمدینژاد بیشتر از هرکس دوست داشت با امریکا رابطه برقرار کنه نه به عنوان یک مستعمره بلکه به عنوان دوتا کشور قوی. گله فوری از خر زمین خوردی دنبال گردو میگردی.مسافر جون مگه تو نبودی که همه جا جار میزدی خدا بگم احمدینژاد را چکار کنه روابط خارجیمون را گند زد انشاا... اقای روحانی روابط خارجیمون را درست میکنه و با امریکا رابطه بر قرار میکنیم الان صدو هشتاد درجه تغیر موضع دادی. نه قربون نه مسافر به مقصد نرسیده منظور رابطه ایران با امریکای احمدینژادی رابطه دو کشور دوست با قدرت و خیرخواه کل دنیا بود.به خاطر همین در امریکا با زبان رسا گفت حاضرم در همین امریکا با اوباما مناظره کنم اما چون قوی بود اوباما حتی در خانه خودش هم راضی به این مناظره نشد .این چی را میرسونه ریاکاری احمدینژاد را یا قدرت بالا و موضع اسلامی احمدینژاد را که یک رییس جمهور ضد اسلامی حاضر نشد باهاش مناظره کنه.
  • ali ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    حرف های این استاد بیشتر رنگ و بوی جناحی دارد تا نقد منصفانه. منظور ایشون از اینکه می گویند مجلس مخالف یعنی چه ؟ مثلا کار خوب آقای احمدی نژاد رو دارند منصفانه بیان می کنند اما این یک فریب است .
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    چهره ایشون چقدر شبیه بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکاست !
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    من نمی دونم اینها با این عقاید و افکار چطوری استاد می شن ؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    آقای فیاض زاهد کجای این انقلاب بودی شما ؟؟؟
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    ایشون با این تحلیلشون بیشتر شبیه استاد زایشگاه هستند تا دانشگاه
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    ببخشید استاد کدوم دانشگاه ؟؟؟؟؟؟ دانشگاه رفسنجانی ؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    این روزها هرچی دلتون می خواد درمورد احمدی نژاد دارید می گید ها ؟ همین مونده بگید از فضا اومده
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر احمدی نژاد عاشق آمریکا بود که شما ها باهاش خوب بودید. اینقدر چوب لای چرخش نمی گذاشتید تا اونم اون فاجعه ها رو در دولت دهم انجام بده.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر احمدی نژاد عاشق آمریکا بود که این همه تحریم و مشکلات براش پیش نمی یومد ؟
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    هابیل! دو جمله همین بود که نوشتی؟
  • حسین ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    به نظر من احمدی نژاد اشتباهاتی داشت که بماند اما یک چیزی رو نباید فراموش کرد و اون این بود که زیر پرچم هیچ حزبی نرفت و احزاب به چالش کشیده شدند و بیشتر از همه اصلاح طلبان و حالا که آن دوران گذشته هر حزبی که به نحوی ضرر کرده داره اون رو می کوبه . اگر احزاب واقعا دلشون برای مملکت می سوخت اشتباهات رئیس جمهور قبل رو منصفانه نقد می کردند و دست به تخریب و ترور شخصیتی نمی زدند . یکم از آقا یاد بگیرید ایشون از همه دولت ها حمایت می کنند حتی از دولت فعلی که همه می دانیم در آن چه می گذرد.
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    پرونده هسته ای در دولت اصلاحات داشت به نتیجه می رسید ؟ تعلیق به نتیجه رسیدن بود ؟ حرف از دوران اصلاحاتی می زنید که در فتنه 88 مشخص شد رئیس دولت اصلاحات دستش توی دست آمریکا بوده ؟
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    فردا روز خوبیه برای توبه . برو توبه کن آقای تحلیلگر.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    این روزها چقدر ثبت احوالی توی کشور پیدا شده . این به اون شناسنامه میده اون یکی شناسنامش رو باطل می کنه.
  • محسن ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    همش حرف مفت بی پایه وااساس بیشتر شبیه وطن فروش هاست
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق چطوریه اینقدر راحت تریبون به هر کسی می دی ؟ خوب به من هم یک تریبون بده عنوان خبر مربوط به تحلیل من رو هم بذار "عاشقان و معشوقان"
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    هابیل ،خیل بی ادبی که نسبت به رییس جمهور گذشته توهین میکنی
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    آدم قحطی بود که با عضوفعال اعتمادملی مصاحبه کنید؟؟؟
  • محمود ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    کینه از احمدی نژاد فقط بخاطر صحبت در منازره بود و قضایا 88 و چند مثله جناحی دقیقا حرف که زدن درست حتی ایشون تیمی تشکیل داده بودن تا با امریکا مذاکرات کنن بارها پیش رهبری رفتن ولی ایشون مخالفت کردن مشکلات ما از تحریم نیست مشکلات ضعف ریشه بنی مدیریت ما و مکاتب پوسیده ای که اجرا میشه در کشور دقیقا چیزی در تمام دولت ها ما وجود داشته
  • ناشناس ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    دکتر احمدی نژاد استکبار ستیز بود و قدرت پوشالی امریکا را به خوبی به چالش میکشید و یانکی ها رو تحقیر میکرد.
  • علی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    اینا به خودشون هم رحم نمی کنن تا دیدن روحانی گل نکرد ازش برائت جستند دقیقا آدمو یاد روسهای کمونیست میندازند که پایبند هیچ قرار دادی نیستند فقط منافع شخصی اصلا نمیدونم اینا چطوری حزب تشکیل دادند
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    والله حرفاش در مورد احمدی نژاد عین حقیقته
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    البته تحریم نتیجه سراغ سبز فتنه گران به امریکا بود ولی کیه که استکبار ستیزی احمدی نژادو ندونه بجز سال آخر که کمی غرب گرا شد
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    جالبه یه روز احمدی نژادو میکوبین که چرا مقابل امریکا و کدخدا وایساد یه روز دیگه میکوبین به خاطر اینکه معتقدین ذوب درامریکا بود هدف کوبیدنه نه مشخص شدن حقیقت
  • ناشناس h ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    حرف فیاض تفرقه انداز است ..خدایا کسانی که قصد تفرقه دارند رو نابود و رسوا بگردان
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد .
  • ... ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    چرا الکی صحبت می کنی احمدینزاد روما هم دیدیم کجا طالب مذاکره با امریکا بود؟ شما از محبوبیت این دلاور مرد ایران دوست وولایت مدار می ترسید
  • احسان ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    احسنت بر تحلیل فراجناحی دکتر واقعا شخصیت عجیب و غریب و متناقص احمدی تحلیل نشدنی و غیر قابل پیشبینی بود
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد یادت بخیر
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    بیست یا شاید هم سی سال دیگه متوجه میشویم که احمدی نژاد چه گلی بود که قدرش رو ندونستیم
  • هموطن ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    ............دقت بیشتر ........ تحلیل آقای زاهد نشان میدهد که شیطنت آمیز است و بیشتر یک کار اطلاعاتی است.... این تحلیل فرایند درگیری و التهاب در جامعه را دنبال می کند و تلاش میکند که دولت اعتدال افراطی ها را بیشتر تحویل بگیرد و به مسندها بگمارد تا فرایند درگیری و التهاب سیاسی در جامعه شتاب گیرد..............اما این که گفته هماهنگی با مجلس موافق معنی دارد نه با مجلس مخالف . کاملا حرفی غیر علمی و غیرعقلانی است. اتفاقا تدبیر و اقتدار و عقلانیت قوه مجریه به این است که بتواند فرایندهای هماهنگی با مجلس را در هر حال پیش ببرد. ... دقت کنیم اینکه گفته مجلس مخالف . این هم حرفی غیر منطقی است. بسیاری از نمایندگان همین مجلس با احمدی نژاد هم موافق نبودند امار فتار احمدی نژاد رفتار هماهنگ زا و توافق زا نبود. چطور است که مجلس هم مخالف احمدی نژاد بوده و هم مخالف روحانی است ؟................مجلس مخالف دولت نیست و دولت هم نباید مخالف مجلس باشد بلکه بایستی اختلاف نرها با عقلانیت و تدبیر و امید مدیریت کنند تا تحلیل گران امریکایی ناامید شوند......... از مشرق هم انتظار این است که درباره انتشار اینگونه تحلیل ها دقت کند و روشنگری هم داشته باشد.......................
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    تو شبیه چی هستی با این ادبیات و ادب فراوان !!
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    از خودت ی چیزی ساختی دیگه جوک میخوای بگی ؟؟؟؟ هیچ کس اندازه دکتر روحانی به بر قراری رابطه ها فکر نمیکنه و اتفاقا هیچ کس هم برای بیچاره کردن مردم و کشیدن سیم خار دار دور ایران مثل دولت مثلا پاک نبود اینطوری حرف میزنی چش نخوری ی موقع
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    هيچگاه نبايد به نيروهاي سياسي فرصت‌طلب اعتماد كرد. آقاي روحاني گمان نكند با انتخاب چهره‌هاي خنثي هزينه سياسي دولت خود را كاهش مي‌دهد و مسير هموارتري خواهد داشت
  • ناشناس ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    همچین میگی فاجعه انگار صدامه!! فاجعه و مصیبت دولتهای قبلش بودن
  • علی ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    تهمت زدن معونه ای برای آقایان ندارد. از مشرق تعجب می کنم این تیتر غلط انداز را زده!
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    قابیل نه هابیل
  • شفق ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    اتفاقا رهبر انقلاب در جواب کسانی که نسبت به دولت قبل نقد و نظر غیرموافق داشتند، فرمودند که وقتی رئیس جمهور به خارج از کشور میرود ایشان نگران نیستند بر عکس دوران اصلاحات. حرفهای جناب فیاض صرفا برای تخریب این وجهه احمدی نژاد است.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    در مورد احمدی نژاد کاملا درست گفته چون که سنادش موجوده.. سفر 150 نفره
  • سجاد ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    برادران مشرق این تیتری که زدید بیشتر از اینکه تخریب دولت باشه وقتی در متن می بینیمش پیامش اینه که دولت روحانی باید با کنار گذاشتن رحمانی فضلی و ... با سرعت به سمت یک مشی سیاسی افراط گرا حرکت کنه .. غرض اینکه خیلی خوشحال نباشیم...
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    من به دوستان مشرق پیشنهاد میدم یه بار احمدی نژاد رو با جرثقیل حلق آویز کنن بلکه یه مقدار ولو اندک این کینه عمیقی که دارن نسبت بهش کمتر بشه بعد هم که جنازه ش رو کشیدین پایین، مثله ش کنید، یه کم دیگه دلتون خنک شه :)
  • الهام ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    بابا مودب
  • الهام ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    هرچی حرف مفت میزنن از محبوبیتش کم نمیشه دارن خودشون و میکشن
  • مم ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    این آقای زاهد جزء تحریک کنندگان کروبی تو سال 88 بود به رفاش خیلی اعتمادی نیست
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    کاملا موافقم !! احمدی نژاد بیشتر از روسای جمهوری قبلی طرفدار روابط با آمریکا بود! به عنوان نمونه اگر اشتباه نکنم در اسفند سال 91 و موقع برگزاری رقابت های جام جهانی کشتی در تهران که ایران اول و آمریکا و روسیه ذوم و سوم شدن موقع اهدای جوایز احمدی نزاد اصلا طرف روس ها نرفت و موقع پخش سرود ملی ایران ، احمدی نژاد ترجیح داد در کنار پرچم امریکا عکس یادگاری بگیره!!!!
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    رییس جمهور محبوبم/اقای احمدی نژاد
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    این چه استادی است که هنوز تفاوت سطح روابط رو نمیدونه!!! ایران شیعی با ایدئولوژی خداگرایی با امریکای سکولار با ایدئولوژی شیطان گرایی و انسان گرایی روابط تاکتیکی هم به زور میتونن داشته باشن چه برسه استراتژیکی. ایران با روسیه وچینشم تکنیکی ست روابطش چه برسه با امریکا
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    اصلاح طلبها همشون وطن فروشن. مختص ایشون نیست...
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    یادت بخیر احمدی نژاد دلاور که ازسکوت توهم درهراس بسر میبرند وخواب وخوراک ندارند۰
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    این آقای فیاض زاهد هنوز نمی داند که تولستوی مربوط به قرن نوزدهم نویسنده جنگ و صلح است و با تولستوی قرن بیستم که نوه آن تولستوی معروف است فرق دارد.
  • دکترمتخصص ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    احمدی نژاد دوباره می آید
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    اولا این یک عمل ایشون تحلیل های دیگری هم داره درثانی شما با این یک عمل ایشون پی به طرفدار بودنش بردید ؟
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    اشتباهي منفي دادم داشتم به پسرم املا ميگفتم
  • پینوکیو ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    راست میگه دیگه مگه ندیدید تو انتخاب وزراش به خصوص وزیر علوم چقدر بی طرف و بی رنگ عمل کردند؟ کلا مخالفای این دولت همشون با سنگ پا یه نسبتی دارن! وگرنه این دولت راستگوترین و بی رنگ ترین و... ترین دولت هاست!
  • على ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    احمدى نژاد خوب يا بد دوره رياست جمهوريش تموم شد ، اگه صحبت يا نظرى داريم در مورد حال نظر و رآهكار بديم تا تو اين حرف ها باشيم دوره اقاى روحانى هم تموم شده و ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم !!
  • رضا ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    اما خودمونیما.....آراء 23 میلیونی احمدی کجا...آراء 18 میلیونی روحانی کجا!! مردم یه جورایی نشون دادن حتی اگه از افرادی مثل احمدی هم خوششون نیاد,زیاد علاقه ای به امثال اصلاح طلبا ندارن!! یه جرایی انگار زورکی روحانیو انتخاب کردن.اگه اصولگراها با هم متحد میشدن و فقط یه نماینده نامزد میکردن مطمئنا روحانی انتخاب نمیشد...
  • محسن ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    از دست این رسانه های ما! این سیاست زدگی بی بصیرت در رسانه عامل بزرگی در ناکامی مسوولین باخداست. ضربه ای که شما به این کشور میزنی آمریکا هم نمیزنه. خدا هدایت کنه هممون رو
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آیا دیده اید وقتی مثلا خانمی می خواهد برود سینما یا پارک به شوهرش می گوید بچه ها دلشان می خواهد برود سینما؟ در واقع بچه روحشان هم خبر ندارد و دارند مثلا با رایانه بازی می کنند!! قضیه این است که خانم می خواهد آرزوی خودش را از زبان بچه ها بگوید. احمدی نژاد به سازمان ملل می رود و با دانشجویان آمریکایی دیدار می کند. یک دانشجو از او می پرسد چرا با آمریکا حاضر نیستید مذاکره کنید؟ او می گوید ما همیشه آماده مذاکره هستیم اما شرایط مذاکره باید برابر باشد و عادلانه. مذاکره به همراه تهدید بی معنی است. همین ماجرا در چند نشست خبری و مصاحبه هم تکرار می شود و احمدی نژاد می گوید شما چماق تهدید و تحریم را از سر ملت ایران کنار ببرید تا خودم با شما مذاکره کنم. اما آن چیزی که در سر تیتر رسانه های صهیونیستی عالم بازتاب می یابد فقط این جمله است " آماده ام با آمریکا مذاکره کنم!". متاسفانه بسیاری از رسانه های داخلی هم همین خط را پیاده می کنند و آگاهانه یا نا آگاهانه رییس جمهور وقت متهم به وادادگی می کنند. از آن بدتر اینکه برخی حزب اللهی ها هم به این روند پیوسته و با همین بهانه احمدی نژاد را می کوبند! اما همه این بازی برای چیست؟ شکستن قبح مذاکره به اسم احمدی نژاد. آری در همان شرایطی احمدی نژاد حاضر به مذاکره در شرایط ظالمانه نبود، بنابر اعتراف صریح آقای صالحی، وزارت خارجه و برخی مسوولان دیگر مذاکره مخفیانه را بدون اطلاع رییس جمهور داشتند اجرا می کردند. تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خط کوبیدن احمدی نژاد و شانتاژ خبری به این واسطه ادامه دارد. در نتیجه دولت یازدهم حالا زمینه را برای مذاکره آماده می بیند! پس می بینید که همه این بازی کاملا هدفدار بود و متاسفانه برخی دوستان خزب اللهی ما بدجور بازی خوردند. اما چرا آمریکا حاضر به مذاکره با احمدی نژاد نبود؟ چرا حتی پاسخی به حرفهای او نمی داد؟ چون آمریکا صرفا خواسار رابطه گرگ و میش است و تنها زمانی با شما رابطه برقرار می کند که شما در موضع ضعف باشید. اگر شما بخواهید مانند یک شیر باشید هرگز این گرگ جرات نزدیک شدن با شما را ندارد. لهذا شاهد بودید هر سفر احمدی نژاد به آمریکا مساوی راه افتادن یک شانتاژ خبری شدید از توهین و تخریب علیه وی بود. با این وجود اگر شما هم مثل من نظراتی که فقط سایت یاهو بعد سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا ثبت کرد را خوانده بودید، شدت اثر این سخنرانی را متوجه میشدید. این مساله اصلا عجیب نیست که چرا باراک اوباما بلافاصله شعار آری ما می توانیم را به تقلید از شعار می شود و می توانیم احمدی نژاد برگزید. اما متاسفانه دو جور تفکر در ایران وجود دارد و آن اینکه یک عده خواستار رابطه با آمریکا با هر قیمتی هستند و یک عده هم اساسا هر نوع رابطه را از اساس قبول ندارد چون می گویند رابطه گرگ و میش نمی خواهیم و البته راست می گویند. و آمریکا هم طبعا گرگ زاده است و تا ابد گرک خواهد ماند. اما ما تا کی قرار است میش باشیم؟ چرا شیر نباشیم؟ چرا ما طرف مطالبه کننده از آمریکا نباشیم و چرا سیاست خارجی ما تهاجمی نباشد و چرا سفارتخانه ما محل نفوذ و فعالیت فرهنگ و جنگ نرم در کشورها و مثلا آمریکا نباشد؟ چرا همیشه باید دفاع کنیم؟ احمدی نژاد دقیقا چنین تفکری داشت. دعوت سران کشور به حق و تحدی و مناظره طلبی علنی در سازمان ملل از مشخصات این تفکر بود. متاسفانه در داخل ارزش این مواضع را نفهمیدند. متاسفانه آنهایی که فکر می کردند ایران محکوم است که همیشه میش باشد و آنهایی که میش بودن را دوست دارند، هرگز از امثال احمدی نژاد خوششان نمی آید.
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    +++++++
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    تو همه پیج ها هی تکرار کن احمدی نژاد ضد ولایته ! اونقدر تکرار کن که جر بخوری!!
  • روشنک تقوی ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    این استادفرنگی وغربزده که شهادت دروغ میده نمیدونه همان احمدی نزادبودکه یارانه وحق طبیعی ملت راازجیب وحلقوم بعضیابیرون کشیدوبه مستحقهادادبازبگم بگمشون یه کاری کرد...ولی شماچی ؟اقای باصطلاح استادجنابعالی چی میخوای بگی؟
  • روشنک تقوی ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    کاملاباجنابعالی موافقم.افرین دستتون دردنکنه..
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام هزار تا لایک داری دوست گرامی
  • علیرضا شوش ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    درود بر احمدی نزاد....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس