انگليس قصد دارد تحت عنوان ديپلماسي ديجيتال، در بحث هاي اينترنتي ميان گروه ها و تفکرات مختلف سياسي و مذهبي در انجمن ها و شبکه هاي اجتماعي حضور فعال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق؛ انگليس تصميم دارد که تحت عنوان ديپلماسي ديجيتال، در مناظراتي که ميان گروه ها و تفکرات مختلف سياسي و مذهبي در انجمن هاي اينترنتي روي مي دهد حضور فعال داشته باشد.
وب سايت ‌دفتر امور خارجه و مشترک المنافع انگليس( (FCO مرکزي است که در زمينه ديپلماسي ديجيتال فعاليت مي کند. اين پايگاه از بخش هاي مختلفي تشکيل شده است که در آن اهداف، فعاليت ها و مسئوليت هاي موسسه بيان شده است. در ابتدا سايت به تعريف ديپلماسي ديجيتال پرداخته است. بنابر گفته اين سايت، ديپلماسي ديجيتال به معني حل مشکلات سياست خارجي از طريق استفاده از اينترنت است.
ديپلماسي ديجيتال چيست؟
به عبارت ديگر،‌ديپلماسي ديجيتال همان ديپلماسي متعارف است که از طريق يک رسانه متفاوت صورت مي پذيرد. از طريق وب مي توان راههاي جديد را شنيد ارزيابي و منتشر کرد. با ديپلماسي ديجيتال مي توان مقاصد را گسترش داد و با جوامع مدني و حکومت ها و افراد ذي نفوذ مستقيما ارتباط داشت.
اين سايت ضرورت استفاده از ديپلماسي ديجيتال را اينگونه بيان مي کند : "مجبوريم که از آن استفاده کنيم!کساني که مخالف ايده ها و اهدافشان هستيم، در زمينه استفاده از اينترنت فعال و بسيار موثر هستند و اگر در مناظرات ديجيتال شرکت نکنيم، موقعيت خود را باخته ايم.
بسياري از شرکاي ما خصوصاً آنها که بيرون از حکومت هستند، مخاطبين خود را از طريق حضور ديجيتال درگير و در دستيابي به اهداف از طريق اينترنت تخصص دارند. اگر که با آنها کار نکنيم فرصت بزرگي را از دست مي دهيم."
ديجيتال ديپلماسي چطور انجام مي شود؟
اين منبع عنوان مي کند: گام هاي گسترده ما در فعاليت هاي ديپلماسي ديجيتال عبارتند از:
- گوش دادن:‌پيدا کردن اينکه کدام وبلاگ ها،‌گروهها و انجمن ها درباره موضوعات مورد نظرمان بحث کرده اند و ارزيابي نگرش هاي آنان.
- انتشار: انتشار پيام ها در اخبار،‌وبلاگ ها، ويدئو ها و تصاوير از طريق حضور جهاني وب.
- تعامل: ايجاد پرسش، شرکت کردن در محل هايي که مناظره اتفاق مي افتد، ايجاد مشارکت با سازمان هاي مربوط و گروههاي اينترنتي.
- ارزيابي:چقدر طول ميکشد که به اهدافمان برسيم؟ مخاطبان مورد نظر ما،‌ همکاران و شرکاء چه فکر مي کنند؟
اهداف گروه:
گروه ديپلماسي ديجيتال، مسول ديپلماسي ديجيتال در اداره ارتباطات است که در اين خصوص مي گويد: FCO(‌دفتر امور خارجه و مشترک المنافع بريتانيا) سازماني است که به استفاده از اينترنت اهميت داده و از ديپلماسي ديجيتال استفاده مي کند. و قصد داريم تا از دستيابي به اين اهداف مشخص اطمينان يابيم:
- FCO به عنوان قدرت جهاني در نظريه و عمل در رابطه با ديپلماسي ديجيتال به رسميت شناخته شده است.
- FCO راهبرد ديپلماسي ديجيتال را منتشر مي کند.
- پروژه هاي اينترنتي FCO وب سايت هاي پايدار، ‌در دسترس، به روز، موثر، ‌و با استفاده آسان را ارائه مي کند.
- FCO جايزه هاي خارجي و شناسايي داخلي را براي فعاليت هاي اينترنتي از طريق فعاليت هاي ديپلماسي ديجيتال، کسب مي کند.
ما ميزان موفقيت خود را از طريق بازخورد مثبت کاربران وب سايت ها (‌از طريق نظر سنجي هاي اينترنتي)، همکاران،‌ وزراي خارجه در زمينه راهبرد ديپلماسي ديجيتال و فعاليت ها مي سنجيم.
سياست ها:
فعاليت ها از طريق توافقنامه اي بين گروه ديپلماسي ديجيتال و هر گروه سياست گذاري مسول براي محتواي سايت ، صورت مي پذيرد و در آن انتظارات دو طرف مطرح مي شود.
طرف مورد قرار داد بايست:
1. يک نويسنده خوب داشته باشد. کامپوتر، اينترنت پر سرعت، نرم افزارهاي مناسب از ديگر موارد مورد نياز است.
2. حضور اينترنتي گسترده براي مخاطبان داخلي و خارجي داشته و مطالب را از طريق RSS ايميل وب لاگ ها ترويج دهد.
3. راهبرد(استراتژي)- بايست اطمينان دهد که علاوه بر حمايت از مطالب و اهداف شخصي،از فعاليت هاي راهبردي گروه و FCO نيز حمايت شود.
4.مطالب وب سايت بايست از نظر کيفيت بالا باشد و از سياست هاي گروه پيروي کند. مطالب حداقل هر هفته يک بار بايست به روز شود.
گروه نيز مسوليت هايي دارد:
- آموزش . واحد آموزش وب فراهم خواهم شد که به ويراستاران و نويسندگان وب سايت ها اموزش مي دهد تا مطالب با کيفيت توليد و منتشر کنند.
- پشتيباني. متخصصاني در زمينه نويسندگي، تجاري، فني براي پشتيباني وجود دارند.
- ابزارها. ابزارهايي را فراهم خواهد کرد تا وب سايت نگه داري شود. ابزارهايي مثل سرويس آماري و سيستم مديريت محتوي و فناوري هاي جديد من.
- کنترل. کنترل براي حفاظت امنيت و ثبات پلت فورم وب
اين مرکز، مطالعات و فعاليت هاي زيادي در زمينه عملي کردن ديپلماسي ديجيتال داشته است که در توضيح آنها مي نويسد: مطالعات موردي ما نشان دهنده مبارزات واقعي ديجيتالي است که ما داشتيم و به ما بينش مي دهد که چگونه کارهايمان را برنامه ريزي ، اجرا و ارزيابي کنيم.
نمونه هاي مبارزات و فعاليت هاي ديجيتال که از طريق گروه ديپلماسي، ادارات خارج و مقامات کنسولي، دفاتر مطبوعاتي و منابع انساني انجام شده عبارتست از:
- کنفرانس بررسي قرارداد منع گسترش سلاح هسته اي- ماه مي 2010
- برمه،‌ 64 for Su' – کمپين براي افزايش حمايت جهاني براي آزادي Aung San Suu Kyi در ماه جون 2009
- نشست سران جي 20 درلندن- رهيافت ديجيتال به نشست در ژانويه 2009
- سران بريتانيا و چين؛ بريتانيا در چين از ابزارهاي رسانه اي، محلي و بين المللي براي تحت پوشش قرار دادن سفر نخست وزير استفاده کرد.
- کمپين 10:10 فرانسه؛ سفارت بريتانيا در پاريس در مبارزات 10:10:10فعالانه شرکت کرد و حوادث زيادي را سازماندهي کرد.
- ترويج موسيقي انگليسي در MySpace ژاپن؛ سفارت بريتانيا در توکيو به ايجاد پروفايل عمومي کمک مي کند تا هنرمندان گمنام بتوانند فرصت تبليغاتي در ژاپن داشته باشند.
- تعاملات اينترنتي در طي بحران ناوگان Flotillaغزه؛ انتشار اطلاعات درباره موقعيت بريتانيا و اقدام در بحران Flotilla در روزنامه ها و براي عموم مردم از طريق ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي و وب سايت سفارت
- درباره بازي هاي پاراالمپيک چه مي دانيد؟؛ 20 سوال و 12 پاسخ درباره مسابقات لندن 2012
- رقابت وب سايت؛ تشويق جوانان فلسطيني براي آشنا شدن با بريتانيا در وب سايت اورشليم
- استفاده از رسانه هاي اجتماعي براي پيام هاي کنسولي
- ارزيابي تاثير وب لاگ هاي وزارت امور خارجه
- بخش کنسولي در تويتر؛ رياست بخش کنسولي در ماه جون 2009 به عضويت توييتر درآمد
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس