این مطلب برای پسرهایی مفیده که میخوان در دایره مذهب و شرع مقدس شروع به زندگی کنند انشالله

به گزارش وبلاگستان مشرق، نویسنده وبلاگ "من و زهرای خوبم" در مطلب اخیر این وبلاگ خطاب به پسرهایی که در دوران عقد به سر می برند، نوشت: خیلی وقته میخوام این توصیه ها رو برای برادرای دینی خودم بنویسم اما هر بار اتفاقی می افتاد الانم قرار نیست خیلی منظم بنویسم اما نکات مهمی است برای پسرای مومن جوان.اگه بدردتون خورد تواشاعه ی این مطالب کوشا باشید .

اول عرض کنم که این مطلب برای جوونهائی مفیده که میخوان در دایره مذهب و شرع مقدس شروع به زندگی کنند انشالله.
 
1- اگر ماشین شخصی دارید وقتی با همسرتان درون ماشین هستید مراقب رفتار و احوالاتتان باشید چون همیشه کسی هست که به شما چشم دوخته و مطلقا از رفتارهای خصوصی درون ماشین بپرهیزید حتی اگر مطمئنید روی قله قاف پارک کردید چون:هرچند اگر همسرتان با شما همراهی کند اما بعدها قضاوت خوبی در موردتان نخواهد داشت و شما در ذهنش فردی موقع نشناس و بی مبالات محسوب می شوید.آقائی تان را حفظ کنید.
 
2- اگر با همسرتان با وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد میکنید باز مراقب نوع نشستنتان باشید.صندلی تاکسی ،تختخواب نیست !
 
3- در خیابان های شلوغ خواهشا دستان هم را نگیرید.خیابان،پارک نیست.دختران و پسران دم بخت زیادی در خیابان ها در حال رفت و آمدند که به هر دلیلی فعلا امکان ازدواج ندارند و ایجاد هوس ازدواج برای این قشر ناجوانمردیست.چون معمولا خانم ها تقاضا میکنند که دستانتان را به هم بدهید با توضیح منطقی این موضوع از ایشان بخواهید از این کار صرف نظر کنند.بماند که بعضی از خانم ها باز هم خیلی نمی فهمند متاسفانه و خودشان را در ایام مجردی فراموش میکنند.جسارتا گاهی قاطعیت بیشتر و البته همراه با محبت لازم است.
 
4- در دوران عقد خانم ها بشدت از مسائل جنسی بی موقع گریزانند و استرس با دقائقشان قرین است و به همان اندازه مردها بی منطق و وقت نشناس میشوند.امکان دارد شما مکان یا زمانی را صد درصد مناسب روابط محدود جنسی تان بدانید اما این مکان یا زمان برای همسرتان صد درصد استرس زا باشد.از حال همسرتان مطلع شوید پیش از هرکاری.خودخواه نباشید.
 
5- دوران عقد را با هزینه های سنگین رستوران و تفریح نمی توانید شاد نگه دارید بلکه با شناخت بیشتر از جنس مخالف و روحیات و احوالاتش به شادی و نشاطتان بیافزایید.
 
6- از تلفن زدنهای بی موقع و خیلی طولانی برهیزید چون در خانه همسرتان افراد دیگری هم زندگی میکنند.اینقدر با تلفن همراه صحبت کنید تا جانتان درآید.(نه که خودت نکردی!!)
 
7- اگر در منزل همسرتان پسر یا دختر مجردی هست و یا همچنین اگر خودتان خواهر یا برادر مجرد یا حتی بچه های ممیزی اطرافتان هست خواهشا برای پاک ماندن خیالات آنها بیشتر مراقب عشق ورزی هایتان باشید.خصوصا مراقب لباس پوشیدن همسرتان جلوی افراد فوق الذکر باشید.
 
8- تا دیروز که منزل پدرتان تشریف داشتید پدرتان مسئول خانه تان بود پس اگر مادرتان برخی مسائل شرعی مانند مراقبت از حجاب کامل یا عدم آرایش جلوی نامحرم را رعایت نمی کرد بدانید این موضوع از شما سلب مسئولیت نمی کند.شما حالا مرد یک خانه اید و یک پدر بالقوه.
 
9- تاکید میکنم..همسر شما فقط مجاز است برای شما آرایش کند (اینجا خودخواهی رواست طبق شرع مقدس)اینکه خیلی از خانم های مذهبی متاسفانه بعد از ازدواج به یکباره بی ضابطه دست به آرایش میشوند در همه جا خلاف شرع است.چوبش را می خورید بدون شک!پس از همسرتان بخواهید فقط درون منزل برایتان آرایش کند.(تازه خیلی مردها اصولا از آرایش خوششان نمی آید.)راستی چرا این موضوع کلی را اینجا گفتم؟چون خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج..این اشتباه است که کسی بگوید خجالت میکشم به همسرم بگویم آرایش نکن یا مراقب لباس پوشیدنت باش چون بعدا با این سوال همسرتان مواجه می شوید که چرا قبلا نمی گفتی؟
 
10- مراقب خدا باشید.یعنی اینکه اگر تا دیروز روزی یه صفحه قرآن میخوندی حالا بخاطر گپ زدن های زیادی با همسرت ازش غافل بشی یا مثلا اهل هیات و یا اهل زیارت بودی دیگه نیستی خوب خدا دلگیر میشه ازت تازه آدم باید بخاطر قدردانی از خدا توجهاتشو بیشتر کنه به حضرت حق نه ارتباطشو قطع یا کمرنگ کنه.
 
11- گذشته را فراموش کنید.خیلی مسائلی که در مجردی با آنها سر و کار داشتید و برایتان جذاب بوده احتمالا برای همسرتان جذاب نیست و شاید هم اینکه همسرتان مثلا بفهمد شما در مجردی در فلان پارک دوشب با رفقایتان چادر زده بودید ناراحت هم بشود یا خدای نکرده مثل آدم های نادان بنشینید و با شجاعت دنکیشوتی تمام از خواستگاری رفتن های جور واجورتان بگویید.مراقب زبانتان باشید.
 
12- از معجزه ی هدایای ارزان بویژه گل سرخ غافل نباشید. اگر اصولا بچه مایه دار نیستید و روی پای خودتان هستید چاره ای هم جز این ندارید.از همین ابتدا به قدر وسعتان هدیه بخرید و البته سعی کنید به مناسبت مذهبی تقدیم همسرتان کنید.
 
13- اگر با همسرتان برای تفریح جائی میروید جیبتان خالی نباشد چون اصلا زیبا نیست که از همسرتان پول بگیرید برای یک هویج بستنی.ضمنا مجبور نیستید جائی بروید برای شام یا تفریح که از هزینه هایش مطلع نیستید و غافلگير شويد.
 
14- مراقب پدر و مادرتان باشید.اصولا اوایل زندگی چون تمام تمرکزتان روی همسرتان است و وقت زیادی برایش می گذارید احتمال اینکه از وظایف فرزندی تان غافل شوید وجود دارد در نتیجه حواستان به پدر و مادرتان باشد به ویژه مادرتان چون الان یک رقیب جدی پیدا کرده هر چند اگر مادرتان بروز ندهد این نصیحت را از من بشنوید.در ایام عقد به پدر و مادرتان بیشتر محبت کنید.
 
15- از همان اول زندگی سعی کنید نمازتان را به جماعت بخوانید.چون کسی که شان امام جماعت پیدا می کند بیشتر مراقب احوالات خود است.ضمنا این خصلت حسنه بعدها موقعی که بینتان شکرآب میشود خیلی به کارتان می آید.شاید همسرتان یک روز ظهر با شما قهر باشد ولی اگر آدم باشید تا مغرب باشما آشتی میکند.بزرگوار باشید.
 
16- مراقب حافظه ی همسرتان باشید.مطلقا دروغ نگویید چون دیری نمی پاید که رسوا می شوید.خانم ها حافظه ای به مراتب قوی تر از ابر رایانه دارند در نتیجه هیچ وقت حماقت نکنید که برایش آسمان ریسمان از کارهای نکرده تان ببافید .زبانتان عفیف باشد.
 
17- مراقب چشمانتان باشید البته برای رضا و طاعت از خدا و البته بدانید زنها حتی اگر پشت سر شما باشند حواسشان به چشمان شماست.متوجه هستید که چه عرض میکنم؟!چشمتان را پاک نگه دارید تا خدا عطشتان را با همسرتان فرو نشاند.والا آدم چشم چران مثل تشنه ایست که آب دریا می نوشد.
 
18- اگر دیدید خانه پدریتان در دوران عقدتان ناآرام و متلاطم است و حرف ها همراه با جار و جنجاله در امور مختلف خیلی تعجب نکنید بگو مگوها و استرس ها و عدم شناخت ها عامل این موضوع است.صبور باشید این موضوع بعضا طبیعی است.
 
19- دور خيلي از رفقاي مجردتان را خط بكشيد.
 
20- رفت و آمد با خيلي از دوستان متاهل هم آفت دارد چون خانم ها به راحتي آقايون با هم اخت نمي شوند و حاشيه ارتباطاتشان زياد است.
 
21- بعد از عقدتان نيازي نيست بلافاصله بنگاه خيريه راه بياندازيد كه دختر ها را به پسرها برسانيد بعدا پشيمان ميشويد .براي اين كارها خيلي عجله نكنيد بگذاريد جوهر عقدنامه تان خشك بشود بعد.
 
22- حرف هاي بزرگترها را هم جسارتا خيلي گوش ندهيد چون تا متوجه ميشوند تازه داماد هستيد شروع مي كنند موعظه هاي عجيب غريب كه پسرم به زن رو نده و بذار هميشه خمار محبتت باشه و گربه رو در حجله بكش و ..اين مزخرفات.حتما از كتاب هاي خوب بهره مند شويد.زندگي شوخي نيست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 7
  • عباس ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    2 0
    توصیه های خوبیه وما هنوز تو خونه اولیم و ......باقیش بماند
  • سیاوش ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    5 7
    پسرم به زن رو نده و بذار هميشه خمار محبتت باشه و گربه رو دم حجله بكش! اینو هستم
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 1
    اکثر مطالب ذکر شده منطقی بود ولی برای ما مجردها کاربردی نداشت! سعی کنید بیشتر راجع به رفتارهای دوران مجردی بنویسید!
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 0
    همه چیزو نوشتی بجز چیز اصلی!
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    4 0
    خدا عمرت بده چی میشه سایت های مذهبی ما راه و چاه رو برای تازه دامادها و تازه عروسها بگن
  • رضا ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    4 0
    مثل آب خوردن برات می تونم 220 تا توصیه بنویسم که خانوم ها باید رعایت کنند اما از آنجا که این جنس فقط دیگران را مستوجب "حماقت" و "بلاهت"، "چشم چرانی" و عشق بازی بی موقع" و ...می دانند و اینقدر عقلشان تکمیل نشده که نیایند در وبلاگ مسائلی را مطرح کنند که هر "نفهمی" بلافاصله ذهنش بره به سمت "تجریه شخصی فرد" و ... از گفتن آن صرف نظر می کنم فقط می گویم " خواهر گرامی! شما می تونستی بدون بردن اسمت و بهتر بگم جنسیتت یا هر دو! این پیام های خوب رو منتقل کنی و هیچ مشکلی هم پیش نیاد" . شخصا اصلا نمی پسندم همسرم اینجوری برادرانش! رو نصیحت کنه! گرچه در کل با نکات شما موافقم. خوشبخت و سعادتمند باشید.
  • ??? ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    5 0
    دلم سوخت من که مجردم چه کــــــــــآر کنم؟
  • سعید ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    2 0
    خدا خیرتون بده ان شاء الله برای دومی مراعات می کنم!!! :)
  • احمد ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 1
    انصافأ راست گفته که حافظه زن جماعت ابر رایانه است چون من خودم زهر این جور حافظه به جونم نشسته!!!!!!!!
  • سید ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    به نام خدا با سلام خدمت مشرقی ها بسیار بسیار عالی بود رعایت نکردن این مطالب هرکدامشان هزینه ی گزافی را امکان دارد به زندگی هر فرد تحمیل کند. دستتان در نکند.
  • حسین ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    خیلی ممنون . واقعا در اکثر موارد بجا توصیه کردید . دستتان درد نکند . ولی اگر کمی کارشناسانه تر موارد را بیان می کردید بهتر بود . موفق باشید
  • سید مصطفی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 0
    خیلی عالی بود!!! خوشحالم از این که بدون رودروایسی این مطلب رو گذاشتید... ممنون
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    خیلی عالی بود.
  • حيدر ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    از وبلاگ انتظار كارشناسي داريد؟مسولين فرهنگي دارند چرت ميزنند در هر صورت خوب بود و بجا .تشكر از مشرق
  • حيدر ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 2
    از وبلاگ انتظار كارشناسي داريد؟مسولين فرهنگي دارند چرت ميزنند در هر صورت خوب بود و بجا .تشكر از مشرق
  • حيدر ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    از وبلاگ انتظار كارشناسي داريد؟مسولين فرهنگي دارند چرت ميزنند در هر صورت خوب بود و بجا .تشكر از مشرق
  • مهديار ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    به رضا: نويسنده وبلاگ مرد است نه زن !!! ضمنا خيلي هم مطالب بجايي بود كافيه با وسايل نقليه شهري از راه آهن بياي تا تجريش ميفهمي كه جووناي ما خيلي اين مطالب رو نمي دونن
  • مهدي ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    1 0
    من كه از ادواج كردن پشيمونم! همسر من به تمام جزئيات زندگي من گير ميده! كلاً ميخواد من از خانواده پدري خودم از نظر (فكري) جدا بشم. اسم اينو ميذاره استقلال فكري. ميگه اگر به مشكلي خوردي يا خودت با كمك من حلش كن و اگر نشد برو با پدر من(همسرم)صحبت كن! از پدر و مادت استقلال فكري پيدا كن! جالبه نه! مرغ خانوم براي ما يك پا داره! همين تازگي‌ها سر اين مسئله كه پدرم از بازار(پدرم رقته بود بازار براي خريد منم بهش سفارش دادم)وسيله‌اي رو كه من بهش سفارش دادم بودم برام خريد. اگه بدونيد چه جنجالي كرد كه چرا با خودم نرفتي بخري؟! يه راه حلي به من بگيد؟
  • ع -ص ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    5 0
    زن دومی را که گرفتم چشم رعایت میکنم
  • عماد ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    نصیجت های بسیار دقیق و کاربردی ای بود :) تا به حال توی اینترنت این سبکی اش رو ندیده بودم..
  • محمود بستان پوری از اهواز ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    خیلی عالی بود.دست شما درد نکنه.برای مایی که وقت مطالعه به اون صورت نداریم خیلی خوبه.کوتاه و مفیده.بازهم از این چنین توصیه ها در سایر زمینه ها،مثل اشتغال،مسکن جوانان،شیوه و روابط صحیح دختران و پسران چه در فامیل و قوم و خویش و چه در اجتماع و....که برای آینده شغلی و زندگی ما مفید هست،برای ما صفرکیلومترها بذارید.بازهم ممنون//
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    مطالب دقیق و جالبی بود برای خانمها هم بنویسید
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    بسیار به مسائل مهم, کاربردی و خوبی اشاره کردید و نشان از تجربه و تحلیل صحیح قضایا داشت. امیدوارم باز هم از این دست مطالب کاربردی از دوستان وبلاگ نویس بخوانیم.
  • آتقی ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    2 0
    آره به زنت اصلا رو نده واگر نه..........
  • سينا ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    به آقا مهدي: معمولا وقتي مرد اختلاف سني اش با خانم كم باشد اين مشكلات پيش مي آيد يا اگر سطح درآمد و تحصيلات زن بالاتر يا همسان با مرد باشد اينگونه مي شود.هرچند حس تماميت خواهي زن اگر مديريت نشود اذيت ميشوند مردها.الرجال قامون علي النسا
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 1
    برو بابا. تو انگار تو باغ نيستي آقاي نويسنده
  • علی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    2 0
    من زن میخوام
  • دلدار ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    2 0
    خیلی هم تو باغه..خوب میخوای رعایت نکنی مجبور نیستی بخونی
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 0
    آقا رضا شما دیوونه ای!!!!
  • مرتضی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    سلام و عرض ادب مطالبتون خیلی جالب بودش دوست خوبم ممنونم از اینکه این مطالب رو نوشتین چون من یکی رو به خودم آورد بازم ممنونم
  • امید ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    چاییدی بچه!!
  • زهرا ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    1 2
    چی بود اینها ؟؟ اینقدر به نظرم مسخره بود که نمیدونم از کجاش ایراد بگیرم.
  • اناهیتا ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    5 0
    من شوهر میخوام
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 0
    اره واقعااااا همش درسته ، دستتون درد نکنه
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 2
    موافق نیستم
  • سینا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
    1 0
    مطالب بسیار عااااااالی بود خداخیرتان دهد.ان شالله که موفق باشید. التماس دعا
  • فاطمه IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    1 0
    متاسفم اما باید بگم چقد اسگلید
  • امین IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    "در دوران عقد خانم ها بشدت از مسائل جنسی بی موقع گریزانند و استرس با دقائقشان قرین است و به همان اندازه مردها بی منطق و وقت نشناس میشوند.امکان دارد شما مکان یا زمانی را صد درصد مناسب روابط محدود جنسی تان بدانید اما این مکان یا زمان برای همسرتان صد درصد استرس زا باشد.از حال همسرتان مطلع شوید پیش از هرکاری.خودخواه نباشید." این نه فقط در زمان عقد، که حتی باید بعد از عروسی هم رعایت بشه. متاسفانه آقایان بعد از عروسی هم هر زمان و مکانی را مناسب می دانند و با خودخواهی باعث استرس زن هایشان می شوند. و وقتی زن می گه الان نه، او را به عدم تمکین متهم کرده و بحث طلاق را پیش می کشند. پ.ن: خود دین مبین اسلام هم با روایاتی از جمله "به نیاز جنسی شوهرتان پاسخ دهید حتی اگر روی شتر باشید" به این خودخواهی های مردان بیشتر دامن زده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس