نادر عباسی قبلا ارکستر نوای امید را مقابل " شاه عبدالله اردنی " در شهر پطرا با تیم صهیونیستی خود با ایده به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به صدا در آورده است و اینک در تهران می خواهد ادامه برنامه خود را با ارکستر بنیاد رودکی اجرا کند!

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشرق، در 23 ژانویه سال  2010  شرکت دله گاتا و ارکستر فیلارمونیک ساکرومنتو در ایالت کالیفرنیای امریکا تصمیم به اجرای کنسرتی به نام  نواهای امید می گیرند . در این کنسرت  افرادی از ایران ، اسرائیل ؛ مصر و اعراب فلسطینی و امریکائی برای اقامت یک هفته ای در ساکرومنتو دعوت می گردند.
 
در این برنامه کلاس و اموزش دیالوگ ها و گفتگو های بسیار  و شبهای اتحاد و نواهای امید برگزار می شود.
نواهای امید با رهبری نادر عباسی جوان مصری و ارکستر فیلارمونیک به همراهی دو عضو جدید " شای  واسنر"  پیانیست  اسرائیلی  و " خسرو سلطانی "  نوازنده نی از ایران اجرا می گردد.
 
در این برنامه اهنگ شهرزاد از ریمسکی کورساکف  و  آهنگ نی  از "رضا والی"  اجرا می گردد.
 
 این برنامه  قبلا بدون  حضور ایرانی ها  و با حضور افراد اسرائیلی  ، مصری ؛ اردنی ، فلسطینی و امریکائی در 28 اوریل سال 2008  در طی ده روز کلاس  و گفتگو  در ساکرومنتو برگزار شده بود.
 
ارکستر برای صلح  تحت  نظر یک ارژانتینی - فرانسوی به نام " میگوئل آنجل استرللا " و رهبری " نادر عباسی"    تاسیس     می گردد،  اعضای این ارکستر را  افراد اسرائیلی ، عرب های فلسطینی تشکیل  می دهند . کنسرت هایی توسط این ارکستر در اروپا و خاورمیانه و اسرائیل به عنوان سمبل هایی از امید و گفتگو و سازش  با وجود اسرائیل انجام می گیرد.   نادر عباسی سپس ارکستر را در مقابل " شاه عبدالله اردنی " در شهر پطرا با تیم صهیونیستی  خود  با  ایده  به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به  صدا  در       می اورد . در این کنسرت " سونیا رابینسکی " از سرزمین های اشغالی  و" تاثیر الیاس " از اعراب – مسیحی حضور داشتند که وی را در برنامه های ارکستر ساکرامنتو  در سال 2008همراهی می کنند.
 
ملیت های عضو این ارکستر شامل کشور های ایران ، عراق ؛ الجزایر ؛ اردن ؛ مصر ؛ سوریه ؛ تونس ؛ ازبکستان ؛ فرانسه  وامریکا بودند.  یکی از اهنگ های این کنسرت  اثری از "شولهوف " یک یهودی  کشته شده در جنگ جهانی  در اردوگاه های جنگی به نام" اورتور یهود"  بود.  این ارکستر به غیر از  نادر عباسی توسط " پژمان معمار زاده" یکی ایرانی – فرانسوی نیز رهبری  می شود.
 
نادر عباسی در  بسط  فعالیت های خود  و تبادلات  بیشتر با رژیم صهیونیستی " دانیل بارن بویم " و " شای وسنر "  را از اسرائیل  و همچنین نوازنده ایرانی نی " خسرو سلطانی " را وارد تیم  چند ملیتی خود می گرداند و  با همراهیش با رژیم مبارک و صهیونیست ها جای پای  خود را در اپرای قاهره محکم  تر می نماید.
 

 
 دانیل  بارن بویم  آرژانتینی – اسرائیلی  خود بانی ارکستر دیوان شرقی – غربی متشکل از ساکنان سرزمین های اشغالی و اعراب ساکن در خاورمیانه  و سه نفر ایرانی  و با نام  بنياد هنري" بارن بويم"  تحت ساختار ديپلماتيک رژيم صهيونيستي است ! تفکر حاکم بر اين روند هنري ديپلماتيک، پذيرش سلطه اسرائيل بر فلسطين و سپس زندگي به اصطلاح آرام فلسطيني‌هاي تحت سلطه اسرائيلي‌ها است!
"دانيال بارن بويم" تحت هدايت و نظارت دولت اسرائيل " ديوان غربي شرقي" را در سالزبورگ بنياد گذارده  که در آن نوازندگان اسرائيلي و تعدادی فلسطيني و عرب و سه نفر از ايران ( یکی از آنان "بردیا کیارس شیرازی"  است) را دور خود جمع کرده  است .براي عضويت ايراني‌ها در اين گروه حساسيت زيادي از سوي وي ابراز شده بود چون ايران به عنوان کشوري غير عرب شناخته مي‌شد که درتقابل با اسرائيل قرار داشت. اين گروه بار‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي و اروپا کنسرت‌هاي موسيقي را اجرا  نموده است.
نحوه نگرش و ديدگاه‌هاي مغرب زمين در خصوص ارکستر سمفونيک و کلاً استفاده آنها از موسيقي در جنگ نرم موجب استفاده از بعد نمايشي و تبليغي اين برنامه‌ها توسط صهيونيست‌ها گرديده است و بدين سان وقتي غزه در محاصره قرار مي‌گيرد و  و موشک باران       می گردد،گروه عربي صهيونيستي (البته ايراني)در حفظ دوستي و صلح بين صهيونيست‌ها و مسلمانان در سرزمين‌هاي اشغالي کنسرت خود را براي صهيونيست‌ها با ارکستر سمفونيک برپا مي‌دارند.
حسین پارسایی مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی  در نشست خبری کنسرت ارکستر رودکی خبر از  اخذ مشاوره  از بابک رضایی مدیرعامل فعلی انجمن موسیقی ایران می دهد . اخیرا اخبار بسیاری مبنی برکنار گذاردن وی  از سمتش منتشر شده است ، با این حال در کنار رضایی،  بهمن (حسن ) ریاحی ماکوئی نیز با بنیاد رودکی خواهد بود.  در این نشست خبری  حسین پارسائی  و تیم همراهش  همچون بابک رضائی  در مزایای  وارد کردن  " نادر عباسی "  از کشور قطر  برای رهبری ارکستر ملی خبر می دهند  و امینی مدیر هنری ارکستر سمفونیک رودکی با اشاره به انتخاب «نادر عباسی»  می گوید : او از سال 2009 رهبری و مدیریت هنری ارکستر فیلارمونیک قطر را برعهده گرفته است که این ارکستر با فراخوان و امکانات ویژه‌ای از نوازندگان سراسر دنیا تشکیل شده و دولت قطر" نادرعباسی " را از میان صدها گزینه انتخاب کرده است که نشان دهنده ویژگی‌های منحصر به فرد آقای عباسی است !!!!  و بابک رضائی  از  تقویت روابط بین ایران و قطر به خاطر امدن " نادر عباسی مصری " به  ایران  می گوید.   برنامه احتمالی ارکستر رودکی 15 تا 17 آبان‌ماه به رهبری نادر عباسی به شرط صدور مجوز های لازم  در تالار وحدت  می باشد .
 

به نظر می رسد انجمن موسیقی برای حساسیت سنجی دست روی ارکستر بنیاد رودکی  گذاشته باشد تا با تغییر هویت وارزش های هنری ، اخلاقی  و انسانی  با دعوت از  عناصر مرموز هنر متعهد و فرهنگ ارزشمند جامعه به تغییر بکشاند.
اما انچه که همواره  جای سوال می یابد نقش نظارت بی طرفانه و گاه حمایتی دفتر موسیقی وسکوت ارشاد در این موارد است که برعکس در راندن و ایجاد محدودیت برای هنرمندان ارزش و اخلاق گرا امادگی کامل دارند.
گو اینکه با توجه به ماجرا های سال های اخیر ارکستر سمفونیک تهران  و حضور بیگانگان  ایرانی – امریکائی – اتریشی بر سکوی هدایت ان و تلاش برای کشاندن  پیانیست طرفدار اسرائیل ریچارد کلایدرمن به کشور نباید انتظاری بیشتر از ظرفیت  دفتر موسیقی داشت.
مگر انکه اراده مردمی  وادار  به تغییر رویه  و ابطال مجوز این چنین کنسرت ها در ایران بنماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام و ممنون از اطلاع رسانی های شما علی (علیه السلام)میفرماید اگر فضا به گونه ای بود که مسئولین در خواب باشند و متولیان وظیفه را انجام ندهند باید به سمت مطالبه عمومی رفت .در نتیجه اگر لطف کنید در صورت عدم توجه مسئولین به پیام دلسوزان ،توسط همین سایت فراخوان عمومی وثبت نام کنید تا مطالبه قانونی و پاسخگویی صورت گیرد .مطمئن باشید طلاب و دانشجویان حامی شما هستند.
  • ایران ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    این خائنین تو ایران چی کار می کنن ؟؟
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    حالا جایی مطلوم تر از موسیقی برایِ دعواهای سیاسی پیدا نکردید؟ در این فضایِ خالی غنیمت است موسیقی سمفونیک... ضمنآ چرا برچسب اسراییلی می زنید به ریچارد کلایدرمن؟!
  • حسین ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    بروید ببینید این بابک رضایی را چه کسی حمایت می کند؛ مهم این است!
  • يك اهل موسيقي ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    به نظر من بهتر است هر كسي كه بخواهد كنسرت بدهد ابتدا از مشرق نيوز كسب تكليف كند كه صهيونيست و عامل استيك‌بار جهاني نباشد و يك زماني پر يك يهودي در جايي به قبايش نخورده باشد تا بتواند كنسرت بدهد. در ضمن دور قبل كه اين سايت به استاد عليزاده گير داد و حالا رجز هنرمندان اخلاقي رامي‌خواند آيا مي‌تواند هنرمندي در طراز حسين عليزاده را پيدا كند كه اخلاقي تر از او باشد؟
  • افراشته ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    کنسرت یک پادوی کوچک برای امشب وفرداشب و پس فردا شب لغو شد! این یک خبر ساده بود، در عین تاسف برای سرمایه ای که تلف شد و لی با شادمانی از احساس مسئولیت مدیران بالادست جامعه فرهنگی که این اقدام را انجام دادند . کاری جز این نمی شد ، اما فرهنگ جامعه را نباید در اختیار این وآن گذارد . زشتی دعوت از نادر عباسی را به پای چه کسانی باید نوشت؟ دفتر موسیقی یا بنیاد رودکی و یا انانکه ارزش های فرهنگی را تنها در ایجاد صوت و نویز می دانند! هنر بدون تفکر پشت سر ان منجر به ابتذال می گردد. شاید امشب کنسرتی برگزار میشد که در طنین خوش لحنی شنیده می شد اما این طنین از الحان شیطان بیرون می امد!! از سایت مشرق و روزنامه جمهوری اسلامی و چندین سایت ونشریه دیگر که با روشن گری تقاضای به حق را برای فرهنگ متعالی نمودند سپاسگزاری می کنیم. ای کاش مدیران فرهنگی که در نهایت تصمیم قاطعی برای این امر کشیدند با سیاست گذاری واقعی فرهنگی مانع از خوش نشینان دفاتر و خانه های موسیقی و سایر ساختار های هنر گردند. صندلی انان سال دیگر ممکن است به دیگران واگذار شود اما تاریخ دین ؛ جامعه و اسلام عزیز نام انها را با خود خواهد داشت! چه خوب که در کنار اسامی خط الهیت باشد نه شیطان و بهیمیت!
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    اهل موسیقی! برای انسان زندگی کردن تنها دونستن موسیقی کافی نیست مثل آدم فکر و رفتار کنید تا نیازی نباشه از مشرق کسب تکلیف کنید
  • من ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    ممنون ! می خوام از محمد بپرسم حضرت علی کجا این سخنان رو بیان فرمودند !!!!؟؟؟ ممکنه کتاب یا منبع رو برای تعلیم بیشتر از الگوهای اون عزیز بیان کنند؟؟؟
  • شهاب ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    متاسفم برای این سایت . چقدر راحت به همه تهمت میزنید و صرف حضور یا عدم حضور یک نفر در یک کار هنری همه جور انگی به وی میزنید . خیلی متاسفم واسه موسیقی این کشور. وجود امثال شما مایه پسرفت همیشگی هنر و موسیقی در این کشور است .
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    ببخشید! پیشرفت موسیقی چه گلی به سرت زده که پسرفتش بخواد گندی بزنه؟
  • ایران ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    همینقدر مونده شما واسه این سایت تاسف بخورید ...
  • ایران ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق دمت گرم از اینکه ماهیت این ادم هارو نشون می دی ...
  • دلسوز نظام ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    0 0
    به اتهام ارتباط با صهيونيست‌ها كنسرت رهبر مصري لغو شد شرق نوشت:درست 24 ساعت بعد از آنكه یکی از سایت‌‌ها تيتر «رد پاي بيگانه‌اي در بنياد رودكي» را براي خبر حضور نادر عباسي، رهبر اركستر مصري در تهران انتخاب كرد، دفتر موسيقي وزارت ارشاد از صدور مجوز كنسرت براي اين رهبر مصري ممانعت به عمل آورد. همه آنهايي كه غروب 15 آبان مقابل گيشه «تالار وحدت» آمدند تا اجراي رهبر مصري اركستر رودكي را از نزديك ببينند، با يك جمله روبه‌رو شدند: كنسرت برپا نمي‌شود! اين البته نكته تازه‌اي در فضاي موسيقي امروز ايران نيست؛ اما لغو كنسرت يك رهبر مطرح مصري پيامدهايي منفي دارد. اركستر نوپاي رودكي قرار بود از 15 تا 17 آبان در تالار وحدت به روي صحنه برود و آن طور كه آرش اميني مدير اين اركستر گفته، به دليل عدم صدور به موقع بعضي‌ مجوزها، تاريخ اجراي اركستر«رودكي» به تعويق افتاده است. او توضيح داده كه بسيار دير متوجه به تعويق افتادن اجراي اين اركستر شده و حتي نتوانسته تحقيق كند كه اجرا به چه تاريخي موكول شده است! حسين پارسايي (مديرعامل بنياد فرهنگي هنري رودكي) هم در گفت‌وگو با خبرنگار «شرق» درباره دلايل لغو اين كنسرت و تكليف برپايي آن گفت: «از آنجا كه مراحل اداري لازم براي برپايي اين كنسرت طولاني شد، ما نتوانستيم اين اجرا را روي صحنه ببريم، بنابراين لغو شد و آن را به زمان ديگري موكول كرديم. ما در راستاي احترام به قوانين صدور مجوزها اين كنسرت را به زمان ديگري موكول كرديم.» اميني و پارسايي البته در اظهارات‌شان، اشاره‌اي به فشارهاي بيروني بر دفتر موسيقي براي لغو كنسرت رهبر مصري اركستر رودكي نكرده‌اند. اين اولين بار نيست كه سايت مشرق اقدام به ایجاد اين گونه فضا درباره يك موسيقيدان خارجي در آستانه اجرايش در ايران مي‌كند. چند هفته پيش اين سايت در خبري، مدعي ارتباط ريچارد كلايدرمن با صهيونيست‌ها شد. اين ادعا البته به‌شدت از طرف كلايدرمن رد شد؛ تا جايي كه اين پيانيست نامدار فرانسوي در جوابيه‌اي دو صفحه‌اي، هر‌گونه رابطه با اسراييل را تكذيب كرد. سايت «مشرق» در ادعاي جديد خود در مورد نادر عباسي و ارتباطش با صهيونيست‌ها نوشته است: «نادر عباسي قبلا اركستر نواي اميد را مقابل «شاه عبدالله اردني» در شهر پطرا با تيم صهيونيستي خود با ايده به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي به صدا در‌آورده است و اينك در تهران مي‌خواهد ادامه برنامه خود را با اركستر بنياد رودكي اجرا كند!» نكته عجيب در خبر این سایت اين است كه نوشته: «برنامه احتمالي اركستر رودكي 15 تا 17 آبان به رهبري نادر عباسي به شرط صدور مجوز‌هاي لازم در تالار وحدت است.» این سایت در حالي يك روز قبل از اين كنسرت از برنامه «احتمالي» اركستر رودكي نام برده كه اجرای اين كنسرت تا لحظه تنظيم خبر از سوي اين سايت، نه احتمالي كه قطعي بوده است. در يكي از كامنت‌هاي خبر مزبور با امضاي «يكي از اهالي موسيقي» آمده است: «به نظر من بهتر است هركس كه بخواهد كنسرت بدهد ابتدا از «مشرق نيوز» كسب تكليف كند كه صهيونيست و عامل استكبار جهاني نباشد و يك زماني پر يك يهودي در جايي به قبايش نخورده باشد تا بتواند كنسرت بدهد!»
  • كلافي ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت: چاپ یک خبر سفارشی به دلیل بی‌خبری، کار دست یک روزنامه داده است! مصاحبه و گزارش سفارشی در روزنامه متعلق به صدا و سیما خبر از برگزاری دو شب کنسرت "نادر عباسی" از عناصر مرتبط با رژیم صهیونیستی و مبلغ سازش با رژیم اشغالگر قدس، نشان از روزنامه نگاری از نوع خاص دارد که بدون حضور در کنسرت خبر برگزاری و اجرای موفقیت آمیز آن کنسرت، آن هم در دو شب می‌دهد!!! جالب تر انكه خبرنگار جام جم حتي نوشته كنسرت غدير اثر شاهين فرهت با استقبال شديد تماشاگران مواجه شد! واقعا دستان پشت پرده چه ها كه نميكنند! این روزنامه، بی‌خبر از لغو کنسرت، در شماره روز 17 آبان ماه خبر برگزاری کنسرت نادر عباسی و مصاحبه با او را "در صفحه فرهنگی خود دارد. (کنسرتی که اصلاً برگزار نشده است). البته نکته جالب این مصاحبه اعلان آشنائی نادر عباسی با "رضا والی" آهنگساز و "شاهین فرهت" از اعضای شورای ارکستر سمفونیک می‌باشد که وی آثار "رضا والی" را در کنسرت "نواهای امید" برای سازش با رژیم صهیونیستی قبلاً به روی صحنه برده است.
  • كلافي ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت: چاپ یک خبر سفارشی به دلیل بی‌خبری، کار دست یک روزنامه داده است! مصاحبه و گزارش سفارشی در روزنامه متعلق به صدا و سیما خبر از برگزاری دو شب کنسرت "نادر عباسی" از عناصر مرتبط با رژیم صهیونیستی و مبلغ سازش با رژیم اشغالگر قدس، نشان از روزنامه نگاری از نوع خاص دارد که بدون حضور در کنسرت خبر برگزاری و اجرای موفقیت آمیز آن کنسرت، آن هم در دو شب می‌دهد!!! جالب تر انكه خبرنگار جام جم حتي نوشته كنسرت غدير اثر شاهين فرهت با استقبال شديد تماشاگران مواجه شد! واقعا دستان پشت پرده چه ها كه نميكنند! این روزنامه، بی‌خبر از لغو کنسرت، در شماره روز 17 آبان ماه خبر برگزاری کنسرت نادر عباسی و مصاحبه با او را "در صفحه فرهنگی خود دارد. (کنسرتی که اصلاً برگزار نشده است). البته نکته جالب این مصاحبه اعلان آشنائی نادر عباسی با "رضا والی" آهنگساز و "شاهین فرهت" از اعضای شورای ارکستر سمفونیک می‌باشد که وی آثار "رضا والی" را در کنسرت "نواهای امید" برای سازش با رژیم صهیونیستی قبلاً به روی صحنه برده است.
  • ايراني اصل ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    روزنامه ايران نوشته: لغو كنسرت رسمي توسط رسانه غيررسمي گروه فرهنگ و هنر-سيداصغر نوربخش كنسرت اركستر رودكي براساس گزارش يك سايت غيررسمي، به تعطيلي كشيده شد. به گزارش ، از گذشته تا امروز، بسيار گفته اند كه «هنر مرز نمي شناسد» و اين گفته در عمل نيز ثابت شده است. موزه هاي بزرگ دنيا، آثاري ارزشمند و خيره كننده از هنر و تمدن ايران اسلامي در خود جاي داده است. غربي ترين نقطه اروپا تا شرقي ترين بخش هاي آسيا، نمونه هاي شاخصي از هنر ما در خود دارند و به آنها مباهات مي كنند. از اين رو مي توان گفت كه هنر همواره ميان ملت ها، پل مهرباني ساخته است و در تلخ ترين زمانه ها، شيريني به كام انسان ها ريخته است. در يكي از سايت هاي غيررسمي كه به اتهام زني شهرت دارد، گزارشي منتشر شد با عنوان «ردپاي بيگانه اي ...». اين گزارش واكنشي به حضور «نادر عباسي» رهبر مصري اركستر سمفونيك قطر به عنوان رهبر مهمان اركستر رودكي بود. طبق معمول در اين گزارش، مسائلي غيرمستند مطرح شده بود و بنياد مذكور را به همكاري با هنرمنداني متهم كرده بود كه به گفته آنان، فعاليت هايي براي نزديك كردن صهيونيست ها به فلسطينيان داشته اند. البته ناگفته نماند كه اين سايت پيش از اين نيز اتهاماتي نظير بهايي بودن شهرداد روحاني رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران زده بود و با اعلام رسمي اين هنرمند مبني بر بهايي نبودن اش، اما سايت مزبور رفتار نادرست خود را پيش گرفت و در گزارشي ديگر، به ريچارد كلايدرمن پيانيست مشهور آلماني اتهام دوستي و همكاري با صهونيست ها را وارد كرد. اين پيانيست كه قرار بود در تهران براي نخستين بار كنسرتي برگزار كنند در يك حركت بي سابقه، به اين سخنان پاسخ داد و اتهامات مطرح شده را بي اساس خواند. اما گزارش «ردپاي...» كه 14 آبان ماه روي خط آن سايت منتشر شد در بخشي از مطلب خود عنوان كرده بود: «برنامه احتمالي ارکستر رودکي 15 تا 17 آبان ماه به رهبري نادر عباسي به شرط صدور مجوزهاي لازم در تالار وحدت مي باشد.» سپس در انتهاي گزارش سراسر اتهامات بي سند خود آورده بود: «مگر آنکه اراده مردمي وادار به تغيير رويه و ابطال مجوز اين چنين کنسرت ها در ايران بنمايد.» فرداي انتشار اين گزارش؛ يعني روز برگزاري كنسرت اركستر رودكي، تنها چند ساعت قبل از اجرا، روابط عمومي بنياد رودكي در خبري اطلاع داده بود كه «اجراي ارکستر سمفونيک رودکي به زمان ديگري موکول شد» و در آن توضيح داده بود: «ارکستر سمفونيک رودکي که اين روزها تمرينات خود را پيگيري مي کند به دليل تاخير در سير مراحل اداري و اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذيربط، در خصوص رهبر مهمان ارکستر، به زمان ديگري موکول شد.» اين خبر نشان مي داد كه آن «اراده مردمي» مدنظر سايت اتهام زننده كارساز شده بود. با توجه به اينكه مسئولان برگزاري كنسرت، قاعدتاً پيش از دعوت رسمي از رهبر اركستر مصري، استعلام هاي لازم را از منابع موثق و مسئول گرفته اند، اما مشخص نيست چه اتفاقاتي سبب مي شود كه چنين برنامه هايي، به سرعت و تحت تاثير يك گزارش غيرمستند و غيركارشناسي تعطيل شود و تنها سرافكندگي را براي برگزاركنندگان آن به ارمغان آورد. با توجه به اينكه مسئولان فرهنگي كشور بيانات مقام معظم رهبري مبني بر «جذب حداكثري» را مبناي راه فعاليت هاي خود دارند و با فراهم آوردن زمينه اي براي حضور هنرمندان برجسته دنيا، شرايط مناسبي در عرصه تبادلات فرهنگي ايجاد مي كنند، اما استيلاي نابجاي گروهي نامشخص در عرصه خبرپراكني هاي غيرمستند، همه زحمات و تلاش ها را به يك باره هدر مي دهد و از طرف ديگر بي انگيزگي را در جامعه فرهنگ و هنر كشور سبب مي شود. در پايان، اين سوال مطرح است كه چه كساني قرار است بر ادعاي غيرمستند و بعضاً نادرست اين رسانه ها رسيدگي و آنان را به پاسخ وادار خواهد كرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس