وزیران دفاع آلمان و فرانسه

وزیران دفاع آلمان و فرانسه اعلام کردند که دو کشور به یک توافق موفقیت‌آمیز در مورد چگونگی توسعه یک تانک نسل آینده دست پیدا کرده و برای تولید آن تقسیم کار کرده‌اند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری رویترز، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان امروز جمعه در دیدار با سباستین لکورنو همتای فرانسوی خود گفت: این یک لحظه تاریخی و بیشتر از یک بزنگاه است.

این تانک که تحت عنوان «سامانه رزمی زمینی اصلی» (MGCS) شناخته می‌شود، دومین پروژه صنعت تسلیحاتی بزرگ بین آلمان و فرانسه در کنار طرح ساخت یک جنگنده نسل بعدی به نام «سامانه نبرد هوایی آینده» (FCAS) است.

این جنگ افزار قرار است جایگزین تانک‌های لئوپارد آلمان و سامانه‌های لکلرک فرانسه شود.

پیستوریوس خاطر نشان کرد که توافق به دست آمده در روز جمعه شامل تفاهم برای تقسیم کار تولید این تانک در حجم صنعتی برای دو کشور می‌شود و یک سند رسمی نیز برای شروع مرحله اول توسعه در ۲۶ آوریل در پاریس امضا خواهد شد.

لکورنو وزیر دفاع فرانسه نیز در یک نشست خبری در برلین گفت که برنامه ساخت جنگنده FCAS نیز پیشرفت خوبی داشته است.

وی گفت که وزیران و تیم‌هایشان به توافقی دست یافته‌اند که به تولیدکننده تانک KNDS اجازه می‌دهد تا یک شعبه محلی در اوکراین برای تولید قطعات یدکی و آموزش کارگران محلی ایجاد کند.

وزیر دفاع فرانسه در نشستی با همتای آلمانی خود در برلین گفت: ما اعلام می‌کنیم که شرکت آلمانی-فرانسوی KNDS یک واحد محلی در اوکراین خواهد داشت.

تولیدکننده تانک KNDS یک ساختار هلدینگی است که توسط «نکستر» (Nexter) فرانسه و «کراوس‌مافای وگمان» (Krauss-Maffei-Wegmann) آلمانی تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 1
    تانک فایده نداره فقط هواپیما و هلیکوپتر
  • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 2
    بعد گند زدن جلوی نیروهای روسی بایدم لئوپاردو بندازین سطل اشغال
  • محسن آزاد ۴۵۸۰۰۴۱۳۰۵ IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 1
    عالیه
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      1 0
      خالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس