توزیع نزدیک به ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در روز دوم فروردین‌ماه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع نزدیک به ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در روز دوم فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع نزدیک به ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در روز دوم فروردین‌ماه امسال خبر داد و گفت: در سومین روز بهار نیز بیش از ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است. در سومین روز فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، ۱۲۹.۸ میلیون لیتر بنزین توزیع شده است؛ این رقم در حالی ثبت شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر، حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسؤول، حجم توزیع بنزین در روز جمعه (سوم فروردین‌ماه) ۱۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده است. حجم مصرف بنزین در مقایسه با مدت مشابه پارسال (سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۰ میلیون لیتر و ۴۰۰ هزار لیتر، ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 1
    الان منت سر مردم میزارین؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    1 0
    خوب کاری کردند. بگذارید ایرانگردی و گردشگری برای مردم بماند. در عوض خودروهای کم مصرف یا برقی را وارد بازار کنید.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    خود نیسان آبی صدی ۲۰ لیتر مصرف می‌کنه همینجوری
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    فرض کنیم بجای ۷۰ درصد این خودروهای داخلی که بنزین زدند همین ماشینهای کم مصرف وارداتی بود از برندهای ژاپنی المانی و کره و... ۱۳۰میلیون لیتر میشد ۷۰ میلیون لیتر
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    نمیتونین منت بزارین وقتی میتونین منت بزارین که قیمت ماشینها کم مصرف مثل اطراف خلیج و همسایه ها باشد اونوقت شما بنزین مثل اونها گران کن شما میتونی داد و ناله رو سر خودروساز بزنی
  • امین IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    1 0
    خب قیمتش رو افزایش دهید تا مصرف کم بشه تا مجبور به واردات نداشته باشیم
  • میر حمید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    1 0
    از مسئولان تقاضا داریم قیمت سوخت را افزایش بدهند تا جلوی ناترازی و آلودگی گرفته بشه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    قیمت بنزین تا کی همین روال خواهد بود باید هر چه زود قیمت اصلاح بشه
  • DE ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    خوب عید نوروز و دید و بازدید اقوام و مسافرت این هزینه یعنی تولید دود رو داره ولی یکبار در ساله. اگر این مسافرت و دید و بازدید هم نباشه از نظر فرهنگی بعد از زمستان که خودش افسردگی فصلی باخود داره ، متاسفانه دل مردم می پوسه. برای جلوگیری عقلانی و منطقی از تولید دود و آلودگی هوا، راهکار سهمیه بندی نوروزیه تا جلو افراط و تفریط و تولید آلودگی محیط زیست گرفته بشه.
  • DE ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    سهمیه بنزین لازمه بطور مساوی بین دهک ها توزیع بشه یا کوپنش رو به همه دهک ها بدن تا اونایی که خودرو ندارند به قیمت آزاد به اونایی که بنزین زیادی میخوان بفروشن ، یا دولت خودش مستقیم بنزین رو بقیمت فعلی بخره و پولش رو به دهک های پائین روستایی و کم درامد شهری توزیع کنه و همین بنزین رو به قیمت آزاد به دهک های بالا ولخرج که بی خیال دود راه میندازن و 5 تا خودرو زیرپاشونه بفروشه .دردامد حاصله رو برای منافع ملی کشوری یعنی مدیریت بحران مناطق سیل زده و زلزله زده آتیه مصرف کنه. تا ذخیره ارزی ته نکشه. با شیوه توزیع نامناسب فعلی متاسفانه سهمیه بنزین یک ایرانی روستایی و یا ایرانی کم درامد شهری که خودرو نداره رو دهک های بالاترمفت و مجانی به جیب بزنن. تو همین تهرون خانه هایی هست که هر خانواده 5 تا خودرو تو پارکینگ داره و بنزین ارزان میزنن. بنزین ارزان باید بین همه دهک ها تقسیم عادلانه بشه. اینجوری دیگه یک خانواده پولدار نمیتونه روزانه 5 تا خودرو خالی بره خالی بیاد و با لوکس بازی و اسرافش کلی دود و تبعیض تولید کنه و حق بقیه مردم رو مثل آب خوردن بخوره. اینجوری تو کلان شهرها مشکل محیط زیست و دود دیگه نداریم. درامدی هم برای مدیریت بحران مناطق سیل زده و زلزله زده تولید میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس