شلیک مستقیم از لبنان به مقر صهیونیست‌ها در الجلیل غربی

حزب الله لبنان در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر بعلبک، با ۶۰ راکت محل استقرار نیروهای تیپ ویژه گولانی را در دو پایگاه نظامی جولان اشغالی هدف قرار داد.  

سرویس جهان مشرق - بامداد روز یکشنبه پنجم فروردین ماه، صهیونیست ها بار دیگر دامنه حملات خود را از مناطق مرزی جنوب لبنان گسترش دادند و شهر بعلبک در شرق لبنان از سوی جنگنده های نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، جنگنده های رژیم صهیونیستی یک ساختمان را در منطقه العسیره شهر بعلبک هدف قرار دادند؛ منابع میدانی اعلام کردند خانه اعضای خانواده شهید حسام اللقیس (از فرماندهان ارشد حزب الله) هدف قرار گرفت و آسیب جدی به آنان وارد نشده و فقط شماری زخمی شدند.

بعلبک تا مرزهای سرزمین های اشغالی (محور جنوب) حدود ۹۵ کیلومتر فاصله دارد و از محور شرق در ۵۰ کیلومتری شهر دمشق (پایتخت سوریه) و از محور غربی در فاصله حدود ۵۸ کیلومتری شهر بیروت قرار گرفته و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

پس از حملات رژیم صهیونیستی به شهر بعلبک، حزب الله هم در کمترین زمان ممکن به تجاوز نیروی هوایی صهیونیست ها واکنش نشان داد و دو پایگاه نظامی را در شرق سرزمین های اشغالی هدف قرار داد تا موازنه قدرت را در بابر اشغالگران حفظ و برقرار کند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، حزب الله لبنان در پاسخ به حملات صهیونیست ها، دو پایگاه موشکی، توپخانه و آموزشی را در مناطق «یوآف و ثکنه کیلع» در جولان اشغالی با آتش سنگین توپخانه هدف قرار دادند.

پاسخ قاطع حزب الله به حملات صهیونیست ها در شهر بعلبک / جزئیات حملات کوبنده حزب الله به دو پایگاه صهیونیست‌ها در جولان اشغالی  +نقشه میدانی

این منبع میدانی که تحولات را در مرزهای جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات یگان توپخانه حزب الله اشاره کرد و گفت: رزمندگان مقاومت این دو پایگاه نظامی را با ۶۰ راکت (کاتیوشا) هدف قرار دادند.

این منبع میدانی در پاسخ به چرایی انتخاب این دو پایگاه در جولان اشغالی برای انجام عملیات، گفت: نکته قابل توجه ای که این عملیات را متفاوت کرده است آگاهی حزب الله از بازگشت گروهی از نیروهای تیپ ویژه گولانی از نوار غزه به این پایگاه ها بود.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای تیپ ویژه گولانی در این دو پایگاه در حال آموزش بودند که از سوی یگان توپخانه مقاومت حزب الله هدف قرار گرفتند؛ رژیم صهیونیستی تاکنون جزئیات عملیات حزب الله را به شدت سانسور کرده و خبری از تعداد عناصر به هلاکت رسیده و مجروحان منتشر نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    21 8
    ان‌شاءا... ۱۷ فروردین روز قدس متفاوتی رو در کشورهای اسلامی و کشورهای جهان خواهیم داشت باید رسانه‌ها از همین الآن کار کنند تا این روز، به نقطه شروعی تبدیل بشه که سریعتر به نقطه پایان اسرائیل برسیم
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      1 9
      با سلام با دست فرمون این دولت اگر مانند انتخابات کم فروع نشود صلوات
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      4 0
      ۱۰:۲۹ اولا انتخابات کم‌فروغ نبود. مشارکت بیش از ۴۱ درصد و به روایتی بیش از ۴۵ درصد با اصلاح آمار ایرانیان خارج از کشور در انتخابات مجلس کاملا نرخی عادی در جهان هست. از طرفی طرف مقابل هم یک‌دست نیستند. در حالی که این بالای ۴۱ درصد یک‌دست حامی نظام هستند. ثانیا گروه‌های کوچک بر گروه‌های بزرگ پیروز می‌شوند اگر الله تبارک و تعالی بخواهد. ثالثا عملکرد این دولت به طور نسبی خوب بوده و در زمینه زیرساخت‌ها، پایه پولی، بورس، نرخ ارز، توافقات بین‌المللی و ... موفق بوده است. البته شر و ور دشمن علیه‌شون زیاده.
  • US ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 23
    برای چندمین باره که اسرائیل بعلبک را بمباران میکنه, که دور تر از بیروت میباشد . اما حسن نصر الا جرات چپ نگاه کردن به حتی نزدیکا ی تلاویو یا حیفا نداره . فقط به کاتیوشا پرانی به تپه ماهورهای خالی بسنده میکنه. نصر الا به واقع تو زرد از آب درامد!!!!
    • US ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      11 3
      ذره ای هم تو بخودت تکون بده مرگ بر صهیونیست
    • ایرانی DE ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      7 2
      منافق هستی
    • ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      2 0
      اینقدر جنگ طلب نباش افراطی ! سیدحسن نصراله میداند دارد چکار میکند لازم نیست امثال تو جنگ طلب چیز یادش بدهی
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      5 0
      جمع کن خودت را با این تحلیلت
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      3 3
      مناطق شیعه نشین لبنان رو میزنه ، احمق
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    وقتی دشمن همه قواعد و قوانین جنگ را زیر پا گذاشته و مناطق مسکونی را میزنه، فقط مقابله به مثل جواب میده.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 1
    پاسخ قاطع؟!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    4 0
    ان شاءالله به زودی میریم زیارت مسجد اقصی محلی پیامبر از اونجا به معراج رفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس