کد خبر 1587813
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
دستگیریِ فرزند مولوی عبدالحمید به‌ اتهام حمل سلاح غیرمجاز

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت از دستگیری دستفروش کلاهبردار خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از پلیس تهران، سرهنگ عباس کرمی راد روز دوشنبه گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان در خصوص کلاهبرداری با برداشت مبلغ اضافه تر از کارت عابر بانک توسط دستفروشان داخل مترو، عوامل انتظامی دست به کار شدند.

به گفته وی، در ایستگاه‌های مترو موضوع به همه ماموران مستقر اعلام شد در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی اظهار کرد: ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی بدست آوردند متهم با کپی کارت عابر بانک مشتریان خود اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کند.

سرهنگ کرمی راد ادامه داد: با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته ماموران موفق به شناسایی چهره متهم شدند و مشخصات او به ماموران مستقر در ایستگاه‌های مترو اعلام شد.

وی با بیان اینکه ماموران مستقر در ایستگاه مترو دروازه دولت روز گذشته متوجه حضور متهم شده و طی یک عملیات پلیسی آن را دستگیر کردند.

به گفته وی، متهم به بزه انتسابی و کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده و اقرار داشت در یک فقره مبلغ ۱۴ میلیون تومان از یک کارت عابر بانک برداشت کرده است.

فرمانده یگان انتظامی مترو تهران اضافه کرد: متهم از سارقان سابقه دار بود که برای ادامه روند قانونی رسیدگی به پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ کرمی راد با توصیه به شهروندان اعلام داشت: در هنگام خرید و استفاده از کارت عابر بانک رمز خود را در اختیار فروشنده قرار ندهند و الزاما رسید تراکنش را از فروشنده دریافت کرده و نزد خود نگهداری کنند.

دستگیری سارق تجهیزات برقی

سرکلانتر یکم پلیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق سیم و کابل و تجهیزات برقی خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی بیان داشت : پنجم فروردین ماه عوامل کلانتری ۱۰۱ تجریش و درپی قطعی گسترده برق در محله دربندو تجریش در حال گشت زنی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک می شوند.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی خودرو تعداد زیادی سیم مسی رویت نموده و متوجه شدند فردی داخل پست برق در همان محدوده بوده و در حال باز کردن ترانس برق می باشد که بلافاصله نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انتقال متهم به کلانتری در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف نموده و با سواستفاده از لباس ماموران اداره برق تحت پوشش اقدام به سرقت از پست های برق مینموده و از متهم اموالی شامل ۱۰۰ کیلوگرم سیم پیچ مسی را شناسایی و تحویل اداره برق دادند.

سرهنگ ضرونی بیان کرد: متهم پس از تشخیص هویت به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده و در بررسی از خودروی وی ۲ عدد دریل، یک عدد مینی فرز، آچار شلاقی، چهارعدد چراغ خودرو، انواع اتصالات و قیچی مخصوص برش سیم های مسی انواع ابزار و ادوات سرقت و همچنین لباس و دستکش ماموران اداره برق کشف گردید جهت سیر روند قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیه و هشدار های پلیسی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته و پلیس را در جریان بگذارند.

همچنین سرکلانتر دوم پلیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای خبر داد و گفت : متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ حسین مافی بیان داشت : چهارم فروردین ماه نعوامل انتظامی کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حال گشت زنی در محدوده مرزداران تهران بودند که متوجه یک دستگاه خودروی رانا سفید با ۲ سرنشین که پلاک آن مخدوش و در حال زاغ زنی منازل مسکونی بود، شدند و همین کافی بود تا ماموران دستور ایست را صادر کنند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، پس از طی مسافتی نهایتا موفق شدند خودرو را متوقف و راننده خودرو دستگیر و سرنشین موفق به فرار شد.

سرهنگ مافی بیان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از ساختمان های نیمه کاره و خالی از سکنه و ۱۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند و از خودرو متهمین یک قبضه سلاح سرد، سه دست شیرآلات ساختمانی، ساب و هولدر دوربین، یک دستگاه مودم، یک دستگاه آمپلی که همگی سرقتی بوده و آلات و ادوات سرقت کشف شد و متهم در ادامه تحویل مراجع قضایی گردید و تلاش در جهت دستگیری سارق متواری همچنان ادامه دارد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به مردم توصیه کردکه در هنگام ترک منزل به سرایدار، نگهبان و حتی الامکان به همسایگان مورد اعتماد خبر داده که آنان را نسبت حوادث احتمالی هوشیار کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    18 2
    برای حجاب هم دست بکار بشین
    • DE ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      4 1
      خدا خیر بده به پلیس
    • DE ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      4 2
      موافقم
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    1 0
    آفرین به پلیس، لطفا به داد وضع بی حجابی هم برسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس