کد خبر 1587929
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه مطالعاتی تحریریه مطلبی با عنوان بزرگترین طلبکار خارجی آمریکا منتشر کرد و نوشت:

بر اساس داده‌هایی که وزارت خزانه‌ داری آمریکا در هفته گذشته منتشر کرد، دارایی ژاپن از خزانه‌داری آمریکا به رشد خود ادامه داد و در ژانویه ۲۰۲۴ از مرز ۱.۱۵ تریلیون دلار گذشت. توکیو از ماه ژوئن ۲۰۱۹ بزرگترین دارنده بدهی خارجی آمریکا بوده است.

این گزارش نشان می دهد که سرمایه گذاران ژاپنی ذخیره خود نزد خزانه داری واشنگتن را از ۱.۱۳۸ تریلیون دلار در دسامبر گذشته به ۱.۱۵۳ تریلیون دلار در ژانویه افزایش دادند. توکیو از آگوست ۲۰۲۳ در حال خرید و افزایش سهم خود از بدهی کاخ سفید بوده است.

در این دوره چین و انگلستان به عنوان دو طلبکار بزرگ بعدی دولت آمریکا، دارایی های خود نزد این کشور را کاهش داده اند.

دارایی چین پس از دو ماه افزایش متوالی با ۱۸.۶ میلیارد دلار افت نسبت به ماه دسامبر به ۷۹۷.۷ میلیارد دلار کاهش یافت. از آوریل ۲۰۲۲، دارایی این کشور از خزانه داری ایالات متحده در سطح زیر ۱ تریلیون دلار باقی مانده است.

بزرگترین طلبکار خارجی آمریکا کیست؟

گزارش China Daily به نقل از کارشناسان عنوان داشت پکن ممکن است به کاهش سهم خود از بدهی ایالات متحده در کل ذخایر ارزی خود به دلیل تلاش برای تنوع بخشیدن به سبد دارایی های خارجی خود ادامه دهد. این کشور آسیایی در تلاش است تا وابستگی خود به دلار را کاهش دهد و در عین حال استفاده بین المللی گسترده تر از یوان را ترویج کند.

در همین حال، دارایی های خزانه داری انگلیس در آمریکا هم نسبت به ماه قبل ۲۰۰ میلیون دلار کاهش یافت و به ۷۵۳.۵ میلیارد دلار رسید که از بالاترین رکورد ثبت شده در دسامبر کمتر بوده است و درواقع نخستین کاهش در چهار ماه گذشته به شمار می رود.

به طور کلی، دارایی های خارجی اوراق خزانه داری ایالات متحده از ۸.۰۶ تریلیون دلار در دسامبر به ۸.۰۲ تریلیون دلار در ماه ژانویه کاهش یافته است. با اینحال بر اساس داده ها، اوراق خزانه داری خارجی ها در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، طبق آخرین گزارش دفتر بودجه کنگره (CBO)، بدهی ملی ایالات متحده ممکن است در دهه آینده ۱۹ تریلیون دلار افزایش یابد و از مرز ۵۴ تریلیون دلار فراتر برود. دلیل عمده این اتفاق افزایش هزینه های مربوط به پیری جمعیت و هزینه های مرتبط با نرخ بهره بالاتر است.

میزان بدهی ملی آمریکا در دسامبر ۲۰۲۳ از ۳۴ تریلیون دلار گذشت.

به گفته CBO کسری سالانه آمریکا از ۱.۶ تریلیون دلار در سال جاری ممکن است در سال ۲۰۳۴ به ۲.۶ تریلیون دلار برسد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هادی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    15 4
    بدبخت ژاپن که باید بدهی آمریکا رو بخره. خودشون تا بوق سگ کار میکنن و از فرط خستگی تو مترو ولو میشن اونور آمریکا با بدهی داره عشق و حال میکنه. حالا اگر یه روزی یکی بخواد این موازنه رو به هم بزنه و اوراق قرضه آمریکا رو بفروشه عاقبتش میشه شینزو آبه خدا بیامرز. بعد یه عده نادان خیال میکنن آمریکا مذاکره میکنه. نه عمو جون آمریکا نوکر میخواد. ژاپن آلمان عربستان همه و همشون به موقع باید بدهیاشونو به آمریکا رو تسویه کنن. یکی باید پول بده، اون‌یکی نفت بده یکی دیگه هم صنایعشو تقدیم کنه.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      بخشی از حرفت درست و علمیه اما بخشی اش هم نادرست و غیر علمیه.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    9 1
    آمریکا به همه مردم کره زمین بدهکاره. این دلارها با چه مکانیزمی چاپ میشه؟ هزینه سیاستهای غلط و بریز بپاش های کاخ سفید را همه مردم دنیا می پردازند. خبر را اصلاح کنید.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    3 1
    ایالات متحده احمقها
  • سیف IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    2 1
    حالا فهمیدید چرا ژاپنی‌ها ‌(همون مستعمره اتوکشیده آمریکا!) مجبورند مثل...کار کنن...؟!
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    3 1
    عمرا تا ابد یک پشیز دست ژاپنی‌ها رو بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس