کد خبر 1590275
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷

رشد قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات قیمتی بالایی که دارد همیشه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال زمانی که بازار در وضعیت مطلوبی قرار دارد می‌توان سودهای هنگفتی از آن به دست آورد.

اکنون که کریپتو کارنسی سبزپوش است و فرآیند هاوینگ در آینده‌ای نه چندان دور رخ خواهد داد، وضعیت بازار بهتر از همیشه است. بنابراین معامله‌گران دوست دارند که از این فرصت استفاده کنند و با سرمایه‌گذاری درست بتوانند سود خوبی از بازار ارزهای دیجیتال به دست آورند. حال سوال اینجاست که رشد قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟ در این مقاله این موضوع را به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رشد قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها

رشد قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

بیت کوین به‌عنوان لیدر بازار کریپتو همیشه سریع تر از سایر ارزهای دیجیتال رشد می‌کند. در واقع اغلب رمز ارزهای موجود در بازار طبق چارت بیت کوین حرکت می‌کنند و مطیع آن هستند. با این حال زمانی که بیت کوین رشد قیمتی خوبی را تجربه کرده باشد، سرمایه از BTC خارج شده و به سمت آلت کوین‌ها سرازیر می‌شود.

این فرآیند که آلت سیزن نامیده می‌شود، سود زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد. چرا که معامله‌گران می‌توانند روی آلت کوین‌های متنوع سرمایه‌گذاری کنند و سودهای چندبرابری از آن به دست آورند. پس رشد قیمت بیت کوین یک اتفاق مثبت برای بازار کریپتو است چرا که باعث می‌شود سرمایه بیشتری به بازار تزریق شده و اغلب ارزهای موجود در بازار کریپتو با رشد قیمت مواجه شوند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال از دارایی‌های پر نوسان شناخته می‌شوند و عوامل مختلفی بر ارزش آن‌ها تاثیر می‌گذارد. شناخت عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دید بهتری نسبت به بازار کریپتو داشته باشید و با بررسی فاکتورهای مختلف در زمان مناسب وارد معامله شوید. به‌طور کلی عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قیمت بیت کوین

شاید تعجب کنید اما نوسان قیمت بیت کوین، اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال است. بیت کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال نقش رهبر را ایفا می‌کند و نحوه حرکت آن روی قیمت سایر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. در صورتی که بیت کوین وضعیت خوبی داشته باشد و مورد توجه معامله‌گران قرار گیرد به دنبال آن سایر ارزها نیز رشد خواهند کرد. برعکس زمانی که بیت کوین در روند نزولی قرار بگیرد سایر رمز ارزها نیز دچار ریزش می‌شوند.

  • رسانه و شبکه های اجتماعی

اخبار و رسانه نقش مهمی در بازار ارزهای دیجیتال دارند و می‌توانند روند بازار را به‌طور کامل تغییر دهند. رسانه‌ها اخبار مربوط به کریپتو را پوشش می‌دهند و با انتشار آن‌ها شوک مثبت یا منفی به بازار تزریق می‌کنند. پس اگر می‌خواهید همسو با بازار حرکت کنید و معاملات سودمندی در آن داشته باشید، لازم است که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید.

  • عرضه و تقاضا

رشد قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

میزان عرضه و تقاضا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. هر چقدر میزان تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال بیشتر شود، شاهد رشد قیمت دارایی‌های دیجیتال خواهیم بود. این در حالی است که با کاهش میزان تقاضا، قیمت ارزهای دیجیتال نیز روند کاهشی به خود می‌گیرد. توکن سوزی یکی از مهم‌ترین مواردی است که جهت تغییر میزان عرضه و تقاضا و افزایش قیمت کوین انجام میگیرد برای اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله توکن سوزی شیبا چگونه انجام میگیرد؟ را مطالعه کنید.

  • هاوینگ

هاوینگ یک راه‌حل ایده‌آل برای کنترل سیستم عرضه و تقاضا است که هر 4 سال یک بار رخ می‌دهد. هاوینگ باعث نصف شدن پاداش استخراج شده و فرآیند ماینینگ را سخت‌تر می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که دارایی موردنظر کمتر استخراج شده و به همان اندازه با افزایش قیمت روبه‌رو شود. همه ما هاوینگ را با بیت کوین می‌شناسیم. اگر تاریخچه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در زمان هاوینگ را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که قیمت BTC در این بازه رشد قابل توجهی داشته است.

  • سیاست

سیاست و اتفاقات مهمی که در سراسر جهان رخ می‌دهد، بر روی بازارهای مالی مخصوصاً کریپتو تاثیر می‌گذارد. دولت‌ها با اجرای سیاست‌های جدید و توطئه پراکنی باعث بدبینی مردم نسبت به کریپتو شده و شرایط لازم برای کاهش قیمت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. در برخی اوقات نیز کشورهایی مانند السالوادور با تغییر سیاست‌های خود نسبت به ارزهای دیجیتال و پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول رسمی در کشور، باعث مقبولیت بیشتر کریپتو و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می‌شوند.

  • قوانین و محدودیت

بازار ارز دیجیتال علی‌رغم محبوبیت زیادی که دارد با یک سری مسائل قانونی و محدودیت‌ها مواجه است. این دارایی‌ها به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند و قابل ردیابی نیستند. با توجه به این قضیه دولت‌ها با اعمال قوانین و محدودیت‌های خاص سعی در کنترل ارزهای دیجیتال دارند. در صورتی که قوانین اعمال شده مثبت باشد باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود، اما اگر قوانین تنظیم شده منفی و به ضرر بازار کریپتو باشد، شاهد کاهش قیمت رمز ارزها خواهیم بود.

آیا ارز دیجیتال در سال 2024 هم به رشد خود ادامه می‌دهد؟

ارزهای دیجیتال از آغاز سال 2024 رشد خوبی را تجربه کرده‌اند و این موضوع باعث شده است که اغلب کارشناسان امسال را یک سال پررونق برای کریپتو عنوان کنند. از طرفی با نزدیک شدن به فرآیند هاوینگ (کمتر از 25 روز مانده است)، توسعه فناوری بلاک چین و برگزاری رویدادهای کریپتویی متعدد در سراسر دنیا احتمال دارد که در سال 2024 شاهد یک آلت سیزن جذاب باشیم.

بیت کوین نزدیک یک هفته پیش توانست سقف تاریخی قیمت خود را بشکند و جواب منتقدان خود را به زیباترین شکل ممکن بدهد. با این حال ماجرا اینجا تمام نمی‌شود چرا که کارشناسان معتقدند بیت کوین تا پایان سال 2024 توانایی لازم برای رسیدن به قیمت 100 هزار دلار را دارد.

با بررسی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیز می‌توان به این قضیه پی برد که اغلب رمز ارزها روند نزولی بلند مدت خود را شکسته‌اند و آماده رشد هستند. بنابراین می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران در سال 2024 می‌توانند سود خوبی از طریق کریپتو به دست آورند.

نکته: تمام شواهد، پیش‌بینی‌ها و اتفاقات کریپتو نشان می‌دهد که بازار ارز دیجیتال در سال 2024 همچنان صعودی خواهد بود. با این حال نباید بدون بررسی و تحلیل وارد معامله شوید چرا که هیچ چیز در بازار ارز دیجیتال قطعی نیست و ممکن است متحمل ضرر شوید.

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال تا سال 2030

رشد قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد فعال در بازار کریپتو است. کاربران دوست دارند نظر کارشناسان و تریدرهای حرفه‌ای بازار را در مورد قیمت آینده ارزهای دیجیتال بدانند تا با دید بهتری وارد معاملات شوند.

اصولاً نمی‌توان به‌طور قطعی قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرد چرا که احتمال خطا وجود دارد و قوانین مربوط به کریپتو هر روز در حال تغییر است. پیش‌بینی‌های مطرح شده به شما نشان می‌دهد که دارایی‌های موجود در کریپتو تا چه اندازه می‌توانند رشد داشته باشند اما این که تا چه اندازه دقیق باشند را کسی نمی‌داند.

اغلب کارشناسان آینده روشنی را برای ارزهای دیجیتال متصور هستند؛ به گونه‌ای که کتی وود، سرمایه‌گذار مشهور کریپتو معتقد است که بیت کوین تا سال 2030 می‌تواند به قیمت 1 میلیون دلار برسد. سایر کارشناسان نیز قیمت 160 هزار دلاری را تا پایان سال 2030 برای بیت کوین پیش‌بینی کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که بیت کوین همچنان جا برای رشد دارد و می‌تواند در چند سال آینده سوددهی خوبی برای شما به ارمغان بیاورد. برای سایر ارزهای دیجیتال نیز همین قضیه صدق می‌کند چرا که اکنون در قیمت‌های ایده‌آلی قرار دارند و احتمال این که تا سال 2030 رشد چند صد یا هزار برابری داشته باشند، زیاد است. البته در طول این مدت بازار بارها اصلاح خواهد شد و نباید انتظار صعود پی در پی داشته باشید.

FOMO چه تاثیری بر بازار ارز دیجیتال دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به احساسات نیز وابسته است. احساسات در بازار که اصطلاحا FOMO نامیده می‌شود، نقش موثری در عملکرد معامله‌گران دارد. سرمایه‌گذاران بر اساس احساسات حاکم بر بازار تصمیم به خرید یا فروش می‌گیرند. در واقع قیمت ارزهای دیجیتال تا حدود زیادی تحت تاثیر فومو (ترس از دست دادن یا جا ماندن) است چرا که میزان عرضه و تقاضا بر اساس احساسات بازار تغییر پیدا می‌کند. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال باید احساسات بازار از جمله شاخص ترس و طمع را مدنظر قرار دهید.

زمانی که احساسات بازار را به خوبی تشخیص دادید، کار شما برای انجام معاملات هوشمندانه آسان‌تر خواهد بود. در چنین شرایطی کافی است که از یک صرافی معتبر مانند ایرانیکارت برای انجام معاملات خود استفاده کنید. ایرانیکارت کمترین نرخ کارمزد را بین صرافی‌های ایرانی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بیش از 1000 رمز ارز مطرح کریپتو را به‌راحتی معامله کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس