کد خبر 1591615
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷

بست‌ها جزو قطعات بسیار مهم و اساسی برای پایدار نگه داشتن قطعات و تجهیزات مرتبط با یک شبکه کابل کشی هستند. لوازم زیادی را می‌توان نام برد که در این بین انواع بست اسپیت و همچنین بست چنگالی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که بست ها در گروه انوال اتصالات قرار می‌گیرند در این مقاله می‌خواهیم منحصراً در مورد همین قطعه و تفاوت آن با انواع بست چنگالی اطلاعات مهمی را ارائه دهیم. پس با مطالعه این مقاله می‌توانید تا حدودی یک شناخت نسبی به این قطعات اتصال دهنده پیدا کنید.

بست اسپیت؛ نوع کاربرد و تفاوت آن با بست چنگالی

نوع طراحی بست اسپیت

در همین ابتدا باید ذکر کنیم که بست‌های اسپیت به عنوان بست دو تکه نیز شناخته می‌شوند. زیرا با استفاده از دو پیچ از دو طرف متصل می‌شوند و تشکیل یک بست با دوام و ایده‌آل را خواهند داد. با توجه به ساختار استوانه ای که در سطح مقطع لوله های فولادی وجود دارد برای آنکه این بست ها بتوانند پیرامون لوله ها را فرا بگیرند دقیقا به همین شکل ساخته می شوند. در نتیجه زمانی که شما این بست ها را روی لوله ها نصب میکنید پایدار باقی میمانند. شما باید با استفاده از دو عدد پیچ و مهره، دو طرف آن را محکم کنید.

این پیچ ها و مهره ها به راحتی قابلیت باز و بست دارند و حتی میتوان یک طرف آن ها را برای سوار کردن سریع بر روی لوله ها باز کرد. معمولا از ورق های فولادی گالوانیزه شده با ضخامت استاندارد برای ساخت بست اسپیت استفاده میشود. این ورق ها از فولاد با کربن بالا ساخته شده اند و در همین ضخامت به نسبت کم نیز میتوانند از لوله های با وزن سنگین پشتیبانی کنند.

وجود پوشش های ضد زنگ زدگی یا ضد خوردگی باعث گالوانیزه افزایش طول عمر آن ها شده است. فولاد گالوانیزه تنها موادی نیست که برای ساخت انواع بست استفاده میشود حتی برخی از شرکت ها جهت طراحی و تولید این محصولات از استنلس استیل استفاده می کنند که نیازی به پوشش گالوانیزه ندارند و کاملا ضد زنگ هستند.

برای خرید بست اسپیت از گروه صنعتی رفیع بر روی لینک زیر کلیک کنید.

rafiepipe.com/products/بست-اسپیت/

بست اسپیت؛ نوع کاربرد و تفاوت آن با بست چنگالی

کاربرد بست اسپیت

بست اسپیت زمانی استفاده میشود که شما می خواهید یک شبکه مشتمل بر لوله فولادی برق را در یک مجموعه کاری راه اندازی کنید. البته مدل های گوناگون این بست ها تنها برای پشتیبانی از لوله های برق ساخته نشده اند بلکه حتی شما میتوانید بسیاری از شبکه های لوله کشی مانند آب و گاز را که لازم است در ارتفاعات سازه مسیریابی شوند با این بست ها هدایت کنید. اولویت اصلی برقراری امنیت برای پایدار ماندن لوله ها است.

حال تفاوتی ندارد که لوله مورد نظر برای انتقال سیالات انتخاب شود یا اینکه میخواهید کابل های برق را مسیریابی کنید. از طرفی با توجه به نوع لوله، وزنی که دارد، جنس و متریال آن، ساختار بست اسپیت نیز از لحاظ مقاومت، ضخامت ورق و دیگر ویژگی های ساختاری می تواند فرق داشته باشد. اما در مجموع شما باید این بست ها را همراه با دیگر متعلقات مانند سی چنل ها رادهای گالوانیزه در ارتفاعات استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که این بست ها به تنهایی قابل استفاده نیستند. یعنی حتما باید با یک راد گالوانیزه و سی چنل در شبکه باشند. میکانیزم پشتیبانی آن ها به صورت معلق است یعنی میتوانند با نصب راد گالوانیزه روی خود مستقیما به سی چنل ها اتصال و سپس به شکل آویز بر روی لوله ها قرار بگیرند.

بست اسپیت؛ نوع کاربرد و تفاوت آن با بست چنگالی

مهمترین تفاوت بست اسپیت با بست های چنگالی

بست اسپیت و همچنین بست چنگالی دو اتصال دهنده پر کاربرد برای لوله ها محسوب می شوند. مدل های دیگر بست های چنگالی مستقیما برای پشتیبانی از کابل ها ساخته شدند. در واقع این بست ها با داشتن یک غشای پلیمری که به عنوان عایق شناخته میشود می تواند کاملا بر روی کابل ها قرار بگیرد. اما موضوع اصلی این است که چه تفاوتی و یا به عبارت دقیق تر وجه اشتراکی را میتوان برای این دو نوع بست ذکر کرد.

در مورد تفاوت های آنها مهمترین نکته که در قسمت قبل نیز به آن ذکر شد توانایی بست اسپیت برای آویز نگه داشتن لوله های برق است. حالا آنکه در مورد بست چنگالی این ویژگی ها صدق نمی کند. شباهت آنها نیز استفاده از سی چنل ها همراه با بست است که هم برای بست های چنگالی و هم بست های اسپیت به این قطعات احتیاج داریم. جهت اطلاعات بیشتر در مورد بست چنگالی اینجا کلیک کنید.

خرید انواع بست لوله برق از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع یکی از تولیدکنندگان برتر قطعات و تجهیزات پشتیبانی کابل است. شما میتوانید لوازم اصلی مانند لوله های برق، سینی کابل، نردبان کابل، ترانکینگ ها و از همه مهمتر اتصالات آنها را در سایزبندی های متنوع از این مجموعه خریداری کنید. قیمت مناسب و همچنین آمادگی لازم برای تامین قطعات پروژه های عظیم از ویژگی های ارزشمند این مجموعه صنعتی محسوب میشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس