کد خبر 1594692
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵

به گزارش مشرق، محسن فایضی در کانال تلگرامی خود درباره جنگ غزه نوشت:

  1. وضعیت گرسنگی و تجهیزات و ... رو به بهبود است و اگر همین روند تا دو سه هفته آینده ادامه پیدا کند و در روز حدود 500 کامیون مثل این روزهای اخیر وارد شود، این بحران تا حدودی به ثبات می رسد.( کمک به خیریه ها فراموش نشه) البته تخریب زیرساخت ها و منازل خودش داستان دیگری است.
  2. اسرائیل در این روزها عملیات گسترده زمینی ندارد و تیپ ها را هم جز یک تیپ از کل نوار غزه خارج کرده است.
  3. وضعیت در جنوب حتی دارد به بازگشت مدیریت فلسطینی و حماس نزدیک میشود و تصاویری از آواربرداری، اصلاح خیابان ها و... منتشر می شود.
  4. اما شمال داستان متفاوت تری دارد. صهیونیست ها سعی دارد شرایط به کنترل و حاکمیت طرف فلسطینی نزدیک نشود. در وهله اول مانع ورود جمعیت و بازگشت به شمال بشوند و در وهله دوم حملات هوایی در 3 استان شمالی همچنان پابرجاست و در روزهایی که کمترین کشتار در 200 روز اخیر را به لطف شرایط و همچنین "وعده صادق" شاهدیم، روزانه حدود 80 تا 100 نفر شهید میشوند!
  5. مسئله آتش بس هم در مذاکرات هم چنان پا برجاست. طرف فلسطینی و به طور اخص یحیی سنوار در پاسخ دیروزش نه تنها هیچ عقب نشینی نکرده بلکه بواسطه عدم اعتماد به طرف مقابل پاسخ داده یافتن اسرا و جمع کردن آنها به نهایت ثبات و ارامش لازم است. لذا خبری از آزادی 40 اسیر در 6 هفته آتش بس نیست و این رقم به 20 کاهش می یابد!! چیزی که حسابی نتانیاهو رو کلافه کرد و مفصل سر این پاسخ حماس، سخرانی کرد و باری دیگر از تهدید حمله به رفح گفت.
  6. انتقادات و استفاده از لفظ شکست در جنگ غزه در رسانه های اسرائیلی بسیار رو به افزایش است. لذا پاسخ جدی به ایران و لبنان نیاز نتانیاهوست. نیازی که موانع بسیار دارد. این تحلیل درست است که نتانیاهو به دنبال تنش منطقه ای است، اما نتانیاهو جدی ترین پاسخ را به فرض هم بدهد، اما تا مسئله بازگشت اسرا را حل نکند از زیر بحران خارج نخواهد شد.

تصویر حضور مردم در ساحل دیرالبلح ( استان مرکزی نوارغزه)

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    1 0
    یا زهرا خود به داد ملت فلسطین برس...روزی 80 تا 100 تا شهید!؟ چقدر تلخ یا الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس