کد خبر 1594700
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر بهترین راه کاهش تنش و درگیری‌ها در منطقه را پایان دادن به جنگ در غزه دانست.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری با همتای ترکیه‌ای خود گفت: «با وزیر خارجه ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه و راه‌های توقف جنگ در غزه رایزنی کردم. ما تاکید کردیم که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جلوی ادامه جنگ در غزه را بگیرد.»

وی افزود: «قطر به تماس‌ها و رایزنی‌ها با کشورهای دوست برای توقف جنگ در غزه ادامه می‌دهد. از ابتدا پایبندی خود به تلاش جدی و مثبت برای از میان برداشتن اختلافات در مذاکرات را اعلام کردیم.»

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: «برخی سیاستمداران اسرائیلی به خاطر منافع خود قصد دارند نقش وساطت قطر را زیر سوال ببرند. بهترین راه کاهش تنش و درگیری‌ها در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است.»

وزیر خارجه ترکیه گفت: «امروز با رئیس دفتر سیاسی حماس در مورد آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کردم. در صورت تشکیل کشور مستقل فلسطین، جنبش حماس به حزبی سیاسی تبدیل خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «به حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ ادامه می‌دهیم. راه حل دو کشور پایه و اساس صلح دائم و عادلانه در منطقه است.

وی تأکید کرد: «جنایات اسرائیل در غزه خطر تبدیل این جنگ به جنگی منطقه‌ای را در پی دارد. نتانیاهو می‌خواهد منطقه را به سمت جنگ بکشاند تا در قدرت بماند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طذ IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    دیگه دیره زور نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس