کد خبر 1594735
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در مطلبی به گزارش بلومبرگ با عنوان هزینه پروژه جنگنده های F-۳۵ لاکهید از ۱.۵ تریلیون دلار فراتر رفت پرداخت و نوشت:

همچنین عنوان شده که هزینه های نگهداری عملیاتی این جنگنده ها ۴۴ درصد بیشتر از محاسبه سال ۲۰۱۸ شده است.

بررسی ها نشان می دهد که با افزایش تقاضای استفاده جنگنده ها توسط نیروی هوایی آمریکا ، آمادگی آنها برای ماموریت کاهش یافته است.

از زمانی که نیروی دریایی ایالات متحده اولین جنگنده عملیاتی F-۳۵ خود را به دست آورد، ۶ سال می گذرد و برآورد هزینه ها توسط اداره حسابرسی دولتی ، ۴۴ درصد بیشتر شده است.

بر اساس محاسبات GAO، آموزش ناکافی، کمبود قطعات یدکی و تجهیزات پشتیبانی و وابستگی بیش از حد به شرکت ها باعث ایجاد مشکل در عملیاتی نگه داشتن جنگنده ها می شود. بنابراین تمامی واحدهای ارتش آمریکا که از F-۳۵ استفاده می کنند به دلیل این مشکلات کمتر از آنچه که انتظار داشتند می توانند از این جنگنده‌ها استفاده کنند.

در حالی که ۸۰ درصد از F-۳۵Aهای متعلق به نیروی هوایی تنها ۵۲ درصد در صف آماده خدمت بودند و در نیروی دریایی و تفنگداران دریایی این نسبت ۷۵ درصد تا ۶۲ درصد است.

هزینه های تریلیون دلاری پروژه جنگنده های F-۳۵ لاکهید

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    7 7
    نترس بابا آمریکا چند برابر این هزینه تریلیون دلاری رو از جیب ملت ایران ( به وسیله تحریم ها ) و جیب عربها ( با دو لا سه لا انداختن ابزارهای جنگی به اعراب ) در میاره ضمن اینکه کارخانجات اسلحه سازی و مافیای نفتی اش را هم میچرخاند
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      1 0
      احسنت
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      0 2
      قبل از خوندن و نقل خبر به تاریخش نگاه کن که باعث خنده نشی !!! :-)
    • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      0 1
      خر جلوی تو کم میاره! تحریم باعث ضرر به تحریم‌کننده هم میشه به خاطر از دست دادن بازار و صرفه‌جویی در مقیاس‌ها. فروش تجهیزات آمریکا هم که پس از مشخص شدن ناکارآمدی‌شان کم میشه! نمی‌فهمی راحتی!
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      0 1
      آره عزیزم یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش همیشه پیروزن و حساب همه چیو از هزار سال قبل کردن، بعععله، چی فکر کردین!!! همهٔ تبلیغات اینها راجع به توانایی‌های آشغالی مثل F-35 خالی بندیه با بیش از چند صد اشکال فنی که هنوز رفع نشده هی برای ما فیلم‌های خالیوودی میسازن که مارو بترسونن ازش!! حکایت جنگندهٔ نامرئی F-117 شونه که کلی روش تبلیغ کردن و زمان حمله ناتو به یوگسلاوی دوتاشو با موشک‌های سام روسی پنجاه سال قبل زدن انداختن و چون دیگه نمیتونستن راجع بهش خالی بندی کنن اصلا کل پروژه رو گذاشتن کنار رفتن سراغ این یکی ها!!! دست یانکی‌ها رو شده، بگین برن به جای حمله و غارت کشورها و کشتن مردم بیگناه، خودشون کار کنن نون در بیارن کوفت کنن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس