ادعای رسانه آمریکایی درباره دستیابی به سند محرمانه وزارت خارجه روسیه

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل به خاطر عدم توجه به قطعنامه شورای امنیت شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس نوشت: واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: روسیه تصور می کند که شورای امنیت سازمان ملل به زودی به موضوع برقراری آتش بس پایدار و پایدار در نوار غزه باز خواهد گشت. ماه رمضان گذشته است و مسئله آتش بس طولانی مدت بار دیگر بسیار ضروری است. ما فرض می کنیم که شورای امنیت سازمان ملل در آینده بسیار نزدیک به بررسی این موضوع باز خواهد گشت.

نماینده روسیه در ادامه گفت: «واضح است که قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل کافی نیست؛ همین قطعنامه هم به سادگی اجرا نشد.»

نبنزیا افزود: «روسیه پیشنهاد می کند که بلافاصله موضوع اعمال تحریم ها علیه کسانی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد خاورمیانه را نقض می کنند، بررسی شود. تنها راه برای جلوگیری از گسترش فاجعه در غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده برای اطمینان از دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به همه مردم غزه نیازمند و جلوگیری از خطر گسترش بیشتر بحران است. ما بار دیگر تاکید می کنیم که عدم اجرای قطعنامه های الزام آور شورای امنیت باید به اعمال تحریم ها علیه طرف متخلف منجر شود. ما معتقدیم شورا باید این موضوع را بدون تاخیر بررسی کند.»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «قطعنامه ۲۷۲۸ که در ماه مارس توسط شورا برای درخواست آتش بس فوری در نوار غزه در ماه مبارک رمضان تصویب شد، اجرا نشد.»

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۵ مارس قطعنامه ای را تصویب کرد که توسط ده عضو غیردائم این سازمان از جمله الجزایر تهیه شده بود و خواستار آتش بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان شد. ۱۴ کشور شورای امنیت سازمان ملل از جمله انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به این قطعنامه رای مثبت دادند. فقط ایالات متحده رای ممتنع داد. با این حال اسرائیل هیچگاه آن را اجرایی نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    18 1
    باید با زبان‌های بین‌الملل، تاریخچه جنایات صهیونیست‌هه و عقاید نژادپرستانه قوم یهود را برای مردم جهان بازگو کرد. برای چینیان، هندی‌ها، لاتین‌ها، آفریقایی‌ها، اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و حتی اعراب. باید کار تمیز فرهنگی کرد. مردم در کنار حوزه علمیه، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    7 1
    باید با زبان‌های بین‌الملل، تاریخچه جنایات صهیونیست‌ها و عقاید نژادپرستانه قوم یهود را برای مردم جهان بازگو کرد. برای چینیان، هندی‌ها، لاتین‌ها، آفریقایی‌ها، اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و حتی اعراب. باید کار تمیز فرهنگی کرد. مردم در کنار حوزه علمیه، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات سازمان امور مساجد و ... .
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    7 1
    احسنت ، دم روسیه گرررررم!! 🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    6 1
    ایول روسیه
  • US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    سازمان ملل متحد باید منحل و از اول در جایی بی طرف تشکیل شود این سازمان از وظایف اصلی خود نه تنها منحرف بلکه برعکس عمل می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس