بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به ۲ مرحله‌ای بودن بودجه ۱۴۰۳، اجرای بخش اول قانون بودجه امسال از ابتدای سال آغاز شد و بخش دوم نیز مقرر شده است حداکثر تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.

به گزارش مشرق، داوود منظور امروز -پنجشنبه- در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

معاون رییس‌جمهور درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جدید گفت: افتخار همه ما در دولت این است که به بهتر شدن وضعیت معیشت همکاران در دولت و به طور ویژه همه هموطنان کمک کنیم. در ارتباط با حقوق و دستمزد علاوه بر این‌که ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفتیم، سایر پرداخت‌ها مانند عائله‌مندی، رفاهیات، پرداخت‌های جانبی و اضافه‌کار نیز رشد خوبی پیدا کرده است.

منظور تصریح کرد: تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود. این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

وی افزود: همانطور که پارسال تلاش کردیم تورم را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، امسال هم تلاش و برنامه دولت این است که بتوانیم کاهش بیشتری در نرخ تورم داشته باشیم و رضایت مردم را بیشتر تامین کنیم.

معاون رییس‌جمهور از در نظر گرفتن ۲۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان گفت: پرداخت‌های بازنشستگان پارسال به طور کامل انجام شد و مطالباتی برای این قشر ایجاد نشد. فقط پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان مانده که معمولا هم این پاداش در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود.

منظور خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال جدید برای این امر پیش‌بینی کردیم که پرداخت این پاداش‌ها نیز به مرور آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شمسه IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 1
    همه ایران که مال فرهنگیان وبازنشستگان مفتخور نیست!!!پس فوق‌العاده خاص کادربهداشت ودرمان جانفشان وزحمتکش چرا پرداخت نمی‌شود؟؟؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      0 0
      عجب!!! فرهنگ اصیل ایرانی را شاهد هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس