کد خبر 1595144
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به وتوی آمریکا اعلام کرد، که آمریکا با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای حمایت آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است که با این کار لکه ننگ دیگری به سوابق این کشور در ضربه زدن و تضعیف پایه‌های اقدام جمعی بین‌المللی و جهت‌گیری کورکورانه به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل افزود.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد که ممانعت آمریکا از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت در خاک فلسطین تنها به طولانی شدن وضعیت ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، که در اصل ناشی از ادامه اشغال سرزمین عربی توسط اسرائیل و اعمال فجیع‌ترین جنایات تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    سوابق امریکا مثل چاه دستشویی بین راهیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس