کد خبر 1595259
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
شگفتی بزرگ در فوتسال جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم های فوتسال کشورمان و افغانستان در قهرمانی آسیا نشان از این داشت که بایستی در انتظار قدرت جدیدی در حوزه ورزشی این قاره بود.

سرویس ورزش مشرق- مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا هم اکنون در تایلند در حال برگزاری است که در همان روزهای اول شاهد یک شگفتی بودیم به نام افغانستان. این تیم اگرچه در نخستین گام برابر تیم ملی کشورمان قرار گرفت و باخت، اما نمایشی قابل احترام و قوی داشت. این تیم که یک سرمربی ایرانی نیز دارد، با وجود شکست در این رقابت، نوید یک قدرت نوظهور در قاره کهن را داد.

بیشتر بخوانید:

خطر تداوم مدیریت استقلال را جدی بگیرید!

همه چیز علیه هوادار و رفاهش!

از قزوینی ها یاد بگیرید!

جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است!

اما بایستی توجه داشت که این شگفتی سازی صرفا مربوط به فوتسال نیست و افغانستان در رشته های مختلف توانسته نمودهای جدی در رشد و توسعه را به نمایش بگذارد. هم اکنون در رشته های مختلف مانند ورزش های رزمی، فوتبال و ... شاهد تحولات جدی هستیم که می تواند دلالت بر یک روند و مسیر توسعه ای داشته باشد. همین نیز یک هشدار برای ورزش کشورمان است که در آینده ای نه چندان دور، با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که از هم اکنون می توان آن را به خوبی درک کرد.

از افغانستان بترسید!

مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در تایلند را به عنوان یک هشدار ببینیم که بتوانیم تدبیری برای آینده کنیم. اکنون ورزش افغانستان نشان می دهد که به عنوان قدرتی نوظهور در قاره کهن در حال ظهور است که می تواند رقیبی جدی برایمان باشد. دیدار فوتسال این موضوع را نشان داد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    11 11
    افغانها انسانهای عجیب وبااستعدادی هستند واگه کشورشون سروسامان بگیره درآینده حرفهای فراوانی درهر زمینه ای درآسیا دارند.
    • US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      3 1
      در اگر نتوان نشست
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      ولی متاسفانه کشورشون تا ابدالدهر سروسامان نخواهدیافت.
  • SMAH1 IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    12 5
    رشد افغانستان به دلیل همزبانی و هم فرهنگی با ایران است. یه دلیل حضور گسترده مهاجران افغانی در ایران است. دلیلش هم این : «در رشته هایی که ایران حرفی برای گفتن دارد، آنها هم دارند رشد می کنند و هیچ رشته ای نیست که افغانستان در آن در حال رشد باشد و از ایران جلوتر باشد». و البته با نویسنده موافقم: باید بترسیم.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    11 0
    مشکل اینجاست که سبک بازی افغانستان تحت تاثیر بازی بازکنانش توی ایران و اگه توی کشور خودشون بازی میکردن الان این سبکی بازی نمیکردن
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    23 7
    والله ماهم به مسئولین میگیم از این همه افغانی بترسید اما خب سرشون کردن تو برف...تهران شده کابلستان،،،بزودی ممکنه ی محمود افغان جدید پیدا بشه
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      1 1
      اولا اهانت نشان‌دهنده حماقت و بی‌دینی اهانت‌کننده‌ست. ثانیا هیچ قومی بر دیگری برتری ندارد مگر به تقوا. بنابراین توی خر به محمودافغان برتری نداری بلکه به خاطر چنین شخصیتی از ادرار سگ کم‌تری. ثالثا ما از افغان‌های عزیز نمی‌ترسیم. چون برادر و خواهریم. این جا منظور تیم فوتسال است. رابعا تهران کابلستان شود بهتر است از آن که سگستان سگ‌های گوش به فرمان آمریکا و صهیونیست شود.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 9
    واقعا دارند کار می کنند. تحسین برانگیزه
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      5 1
      مطمئنی؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 4
    احسنت
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    17 0
    تیم افغانستان در واقع تیمی است که بازیکنان آن در ایران بازی می کند سرمربی ایرانی دارد .
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    13 4
    ما جز خداوند از هیچ کسی نمی ترسیم
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    19 1
    مار تو آستین پرورش دادین واقعا بترسید ،اینها افغانی هایی هستن که تو ایران یا به دنیا آمدن یا بزرگ شدن هر چی هم دارن صدقه سر ایرانی ها دارند ، در اقتصاد و صنعت و اشتغال هم دقیقا همینطور ، ایرانی جماعت کار به ایرانی نمیده یا درست یادش نمیده که کسی رو دستش نیاد ، غافل از اینکه باید از همین افغانی بترسه خوب که کار یادگرفتن فورا قاپ میزنن چند تا میشن کار راه میندازن الان به جز ضایعت که ایرانی ها اکراه دارن واردش بشن بازار خیاطی و کت و شلوار دوزی و ....فعلا تو دست افغانی ها هست، فروشندگی هم که به لطف جماعت بازاری غریب پرست خوب شروع کردند هدف گزاری بعدیشون هم میادین دام و تره بار هست
  • DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    18 3
    افغانستان یه کشور حسود و دشمن ایران است ولی مسئولین بی فکر و فشل ما کشورمان را در اختیار این منافقین وهابی گذاشته اند،ضمنآ لعنت بر آن مربيان ایرانی که حریفان ورقبای مارا بر علیه کشور خود آموزش می‌دهند، آنها براي من مانند خاینینی مثل سعید مولایی هستند،والسلام.
    • US ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      13 2
      دقیقا موافقم، انسان های جاهل آنها در حسادت و دشمنی با ایران و ایرانی بارز شده و مسولان بدبخت خودشان را به کوری و کری زدند.
    • US ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      13 2
      اکثریت کامنت های ضد ایرانی بیشتر از طرف افاغنه نشر می‌شود.
    • AT ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      2 0
      من سالهاست که نظرات و کامنتهای افغانها در شبکه های اجتماعی را رصد میکنم و در فضای حقیقی هم از نیات و نظرات آنها آگاهم و نشست و برخاست داشته ام»»باید بگویم بیشتر آنها(نزدیک به همه) نسبت به ایران نیات خوبی ندارند و بشدت هم ملی گرا هستند و فقط به فکر منافع مردم خودشان هستند و با اینکه بیش از چهار دهه است از امکانات ایران استفاده میکنند ولی در باطن علاقه ای به پیشرفت و پیروزی ایران ندارند و فقط در ظاهر است که برخی هاشان خود را همراه و موافق ما نشان میدهند...»اگر میخواستم عکسها و نظرات آنها(افغانی ها)را که بر ضد منافع ملی/تمامیت سرزمینی و توهین به مردم ایران و سوءنیت نسبت به زنان و دختران ایرانی و چشمداشت به مفاخر فرهنگی و ادبی تاریخی و...را که در طی این سالها در شبکه های اجتماعی شاهدش بودم عکس و کپی بگیرم و جمع کنم،به اندازۀ چندین جلد کتاب قطور شده و ایرانیان را شوکه میکرد...»در این زمینه فرقی بین قوم های افغانستان نبوده و نیست،»شبکۀ اجتماعی مورد علاقه افغانها که طبق آمار ۸۵ درصدشان در آن عضو هستند»فیسبوک است،و پس از فیسبوک در رتبۀ دوم یوتیوب است...»سلطان محمود غزنوی> احمدخان ابدالی و محمود افغان که هر سه به خاک ایران حمله کردند»از مهمترین افراد مورد علاقه افغانی هاست..._برای اینکه طولانی تر نشود به همین چند خطی که نوشتم بسنده میکنم... .
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    10 6
    فقط کم مونده از افغانی ها هم بترسیم جمع کن بساطت
  • ... IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    11 1
    اولین ترسمون مسئولان غیر متخصص وبدون علم ورزشی هست
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    8 0
    اعضای این تیم اکثرا توی ایران بازی میکنن و حتی برخی متولد ایران هستن.از اونجا که ایران از قدرت های فوتسال دنیاس بازی بازیکنان افغانستانو سکونت اونها در اینجا باعث شده دقیقا هم سطح تیم ملی ایران باشن چون با ساختار فوتسال ایران رشد کردن.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    9 2
    افغانی ها ایران رو گرفتند واقعا بترسید
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 1
    این چه تیتری مشرق جان. از شما بعیده. بترسید یعنی چه؟ورزش هست و هر کسی با استعداد باشه و تلاش کنه می تونه موفق باشد چه ایرانی و چه افغانی و چه هر کشور دیگه ای. ادم حالش بد می شه از این همه جملات زهر آگین توسط هم وطنان.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 0
    هرافغانی مساوی یک داعشی
  • سلام IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 2
    خطاب به ۱۴:۵۸ : عرضه داری توهم برو تولیدی راه بنداز! تو فقط بلدی ناله کنی بیچاره! کسی جلوت رانگرفته ! تو میخوای بامیانبر زدن ، یه شبه به همه چه برسی! زورگیری،موبایل قاپی اون هم غالبا از خانم‌ها کار یه مردباغیرت نیست. کار یه آفتابه لگن دزد بی غیرت است. به قول شاعر: بروکارکن مگوکار چیست! پشت میز نشینی کاریک معلول نیز می تونه باشه.
  • متاسف IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 2
    متاسفانه بعضی از این کامنت گذارها بی ادب فحاش هستن.ننگ برمنافقین وطن فروش مزدور.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 2
    اون آدم که افغانستانی هارو دشمن میخواند. خود همون آدم دشمن ایران وایرانی هست نژاد پرست 🤔

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس