کد خبر 1595382
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده تبیین نوشت:

ملاحظه‌ای در مورد تنش‌های اخیر بین ایران و رژیم صهیونیستی

با شناختی که از عمل‌کرد رژیم در زدوخورد با حزب‌الله در سوریه خلال یک دهه‌ی گذشته داریم، احتمالا حملات به دمشق و مستشاران ایرانی متوقف نخواهد شد. مگر آن که رژیم باور کند که وعده صادق نه یک استثناء که زین پس یک رویه خواهد بود. اسرائیل باید یقین کند که ایران دیگر تحت هیچ شرایطی زیربار معادله‌ی پیشاوعده‌ی صادق نخواهد رفت.

با اطلاعات موجود تاکنون، نیازی به پاسخ به حمله‌ی دیشب به اصفهان احساس نمی‌شود. اما باید به امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها تصریح کرد که هدف قراردادن هر مقر یا پرسنل ایرانی در سوریه یا عراق به تکرار فوری‌تر و سخت‌تر حمله‌ی موشکی ۲۶ فروردین‌ماه خواهد انجامید.

این تنها چیزی است که می‌تواند بازدارنده باشد. برای شروع و تستِ رژیم، می‌توان پروازهای مدنی و نظامی تهران-دمشق را همین هفته‌ی بعد بازگشایی کرد. ایران ریسک سنگینی کرد و هزینه‌ی بالقوه‌ی بالایی را متحمل شد. بدترین چیز آن است که کاری، نیمه‌کاره و ناقص رها شود.

این تحلیل در چارچوب اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با عملیات وعده صادق است که گفته بود «با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است؛ آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع و دارایی ها، شخصیت ها و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    5 0
    خدا نابود کنه این اسرائیل رو
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 1
    بابا حالا یه لافی زدن شما چرا کشش میدی؟ خودشون هم میدونن وضعیت اقتصاد مملکت اجازه ی وارد شدن به جنگ پرهزینه را نمیده . اسرائیل که برای آمریکا و اروپا از اوکراین مهمتره بنابراین خیالش بابت کمک های مالی و نظامی راحته
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    زبان زور : یکتا زبان معتبر بین المللی کل جهان ـــ در تمام طول تاریخ و تمام عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    گرانی بازار باید ریششو که یک جا هست زد ..
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    این شد یه تحلیل خوب ، آفرین ! با این جماعت موازنه وحشت برقرار کرد یکبار برای همیشه !
  • US ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ایجاد یک معادله یک چیز، و حفظ اون چیز دیگری است. شما اگر با قویترین اقدام یک معادله جدید ایجاد کنید و بعد با ضعیفترین اقدام بخواید معادله رو حفظ کنید، بدست خودتون معادله جدید رو نامعتبر و ویران کردید. شاید حتی خط جدید معادله را یک گام هم به عقبتره برده باشید. به همین دلیل انگلیسی‌ها میگن hold your ground. اونها با بررسی رفتار حیوانات در آفریقا به این نتیجه رسیدن که چطور حیوانات کوچکی مثل شیرها و پلنگ‌ها و سگهای وحشی و کفتارها با عقب نشینی نکردن، حیوانات بزر‌گتری مثل فیلها، زرافه ها، گور خرها، گاومیشها، اسب‌های آبی، و کرگدن‌هایی رو که عقب نشینی کردن شکست دادن و خوردن.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    گل گفتی. اگر فقط یک یار رژیم صهیونیستی جنایتی علیه ما مرتکب شود و ما خلاف آنچه گفتیم عمل کنیم هر کاری کردیم به فنا میره.
  • مهندس مهراب لاهیجانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    در حالی که ایران یک پیروزی راهبردی بدست اورده است . برخی در اقدامی عجیب و با همکاری با دشمن ، سعی در راه اندازی گشت ارشاد و تولید مجدد گسل حجاب اجباری دارند ، تا دولت ایران دوباره در لاک دفاعی قرار گیرد و ملت و دولت مقابل هم صف ارایی کنند. بی تردید حفظ وحدت و امنیت ملی و بهره بردن از دستاورد اخیر بنا بر قاعده نفی سبیل و بنا عقلا ، اولویت قطعی و اساسی ایران است. لذا لازم است بزرگان ایران قبل از انکه دیر شود و مجدد کشته سازی بروز کند و مهندسی فرهنگی بی قاعده نه تنها به ضد خود تبدیل شود ، بلکه کشور را در استانه یک جنگ داخلی قرار دهد ، جلوی ان را بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس