کد خبر 1595473
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

صدر اعظم آلمان ضمن پیش بینی طولانی شدن جنگ اوکراین در عین حال برای مذاکره مشروط تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، از دیدگاه "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان جنگ در اوکراین ممکن است چندین سال دیگر ادامه یابد. شولتز در سخنانی در یک میزگرد کمنیتس گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید که آیا این جنگ می تواند پنج سال طول بکشد. وی همچنین از حمایت نظامی آلمان از اوکراین دفاع کرده و در عین حال گفت که علاوه بر این، پرورش دیپلماسی مهم است. وی تاکید کرد: از آغاز جنگ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هیچ حرکتی از خود نشان نداده است. شولتز تاکید کرد که صلح دیکته شده را نمی توان پذیرفت.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که متحدان روسیه نیز در احساس تهاجم به اوکراین تردید دارند. شولتز در یک رویداد "Freie Presse" در کمنیتس گفت: "عملاً هیچ رهبر دولتی در جهان وجود ندارد که معتقد باشد این جنگ روسیه از دیدگاه مسکو هم معنایی دارد. صدراعظم آلمان که به تازگی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لی چیانگ، نخست وزیر این کشور در چین گفتگو کرده بود، افزود: «و نه حتی از طرف کسانی که خیلی به روسیه نزدیک هستند».

شولتز همچنین این واقعیت را ستایش کرد که رهبری چین آشکارا برای یک فرآیند دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ اعلام آمادگی کرده بود و کنفرانس صلح احتمالی در سوئیس را مثبت ارزیابی کرد. وی افزود: "این نتیجه ای است که نمی توان آن را دست کم گرفت و بیش از آن چیزی است که سه یا شش ماه پیش می توانستیم انتظار داشته باشیم.

سوئیس در حال برنامه ریزی یک نشست صلح برای ۱۵ و ۱۶ ژوئن است که می خواهد از حدود ۱۰۰ کشور از جمله اوکراین دعوت کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده روسیه نباید در این نشست حضور داشته باشد اما کشورهای دوست روسیه مانند چین، برزیل و آفریقای جنوبی باید باشند.

شولتز در بخش دیگری از سخنانش همچنین تاکید کرد که آماده است مجدداً با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلفنی درباره جنگ اوکراین صحبت کند، اما این موضوع را مشروط کرد. صدراعظم آلمان گفت: حدود یک سال است که با رئیس جمهور روسیه صحبت نکرده ام، اما همیشه گفته ام آن را رد نمی کنم و دوباره این کار را انجام خواهم داد. اما البته باید به نحوی مشخص باشد که در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

شولتز بار دیگر پوتین را متهم کرد که اهداف امپریالیستی را دنبال می کند و همچنان وجود اوکراین را به عنوان یک کشور زیر سوال می برد.

شولتز مهمان یک میزگرد بود که با عنوان "آلمان تحت فشار چگونه می تواند در شرایط جدید عمل کند؟ بر گزار شد. بر اساس اطلاعات، این مناظره توسط حدود ۲۰۰ نفر از خوانندگان روزنامه ها و همچنین سایر مدعوین در محل پیگیری شد. این گفتگو همچنین از طریق پخش زنده در اینترنت قابل مشاهده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    برو جلو بوق بزن کلنگی!! حالا مگه جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین تورو آدم حساب کرده که اعلام آمادگی میکنی؟؟! 🤣🤣🤣🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس