کد خبر 1598956
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات فلسطین در مطلب با عنوان تکرار تراژدی ویتنام در آمریکا نوشت:


ناآرامی های دانشگاه کلمبیا (یاد آور) جنبش (مشهور) اعتراضی پر هرج و مرج دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۶۸ است.

در اوایل ۳۰ آوریل ۱۹۶۸، پلیس نزدیک به ۷۰۰ دانشجوی معترض را که ساختمان‌های کلمبیا از جمله سالن همیلتون را اشغال کرده بودند، دستگیر کرد. پنجاه و شش سال بعد تا آن روز، فعالان طرفدار فلسطین همان ساختمان را تصرف کردند.

پنجاه و شش سال پیش، دانش‌آموزان کلمبیا که از دخالت ایالات متحده در جنگ ویتنام و برنامه‌های مدرسه برای ساختن یک سالن ورزشی مجزا در پارک مورنینگ‌ساید مجاور خشمگین بودند، تصمیم گرفتند سالن همیلتون، یک ساختمان دانشگاهی در محوطه اصلی دانشگاه را تصرف کنند.

شب سه‌شنبه، تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین به همان ساختمان حمله کردند و آن را اشغال کردند و برخی شباهت‌های مستقیم بین فعالیت‌های آنها و میراث سال ۱۹۶۸ داشتند.

تکرار تراژدی ویتنام در آمریکا

فعالان حامی فلسطین در کلمبیا از مدیریت دانشگاه خواسته‌اند که از شرکت‌هایی که می‌توانند از جنگ غزه سود ببرند صرف نظر کند و با شفاف‌تر بودن در مورد محل سرمایه‌گذاری وجوه موافقت کند.

اداره پلیس نیویورک، به درخواست کلمبیا، صدها افسر را سه شنبه شب به محوطه دانشگاه فرستاد تا سالن همیلتون و یک چادر را پاکسازی کنند. در این عملیات نزدیک به ۱۰۰ نفر دستگیر شدند.

(امروز دانشجویان همان جایی اعتراض می کنند که ۵۶ سال پیش محل اعتراض صلح طالبان آمریکایی بود اما از زمان تا الان آمریکا به شدت نظامی تر و جنگ طلب تر شده است!)

۴۹ سال بعد از جنگ ویتنام همچنان ایالات متحده همان اشتباه های امپریالیستی را تکرار می کنند و همچنان متجاوز مستقیم یا غیر مستقیم به خاک غیر سفید پوستان است!

پاسخ به اعتراضات صلح طالبان دوباره سرکوب بود:

دولتمردان آمریکایی هیچ چیز یاد نمی گیرند!

جنگ ویتنام جنگی بود که در آن میلیون ها غیر سفید پوست و ارزش های آمریکایی سلاخی شدند!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    وقتی خانواده و مردم مدهبی با توریست عکس می گیرند اونها کسی را میشناسند و همین طو تا اخر که می تونه به نیروهای امنیتی و نطامی ایران وصل بشه خانواده های مدهبی باید متوجه باشند که باید محتاتانه تر رفتار کنند خط ترور خاموش دنبال میشه و انصاف هم دنبال اخبتر دانشگاه شریف ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس