کد خبر 1604129
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
هاآرتص اظهارات سخنگوی ارتش اشغالگر را زیر سوال برد

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» اظهارات دنیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را با توجه به اینکه منعکس کننده منافع طرف‌هایی است که او نمایندگی می‌کند، زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» خواستار تردید و زیر سوال بردن اظهارات دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر و تلقی نکردن آنها به عنوان «حقیقت مطلق» شد.

نیتا آهیتوف، خبرنگار هاآرتص نوشت که هاگاری یکی از طرفین جنگ کنونی غزه است و هر چه او می‌گوید به نمایندگی از طرفی است که منافع زیادی در مهندسی آگاهی اسرائیلی‌ها و جهان دارد و او تاکید کرد این واقعیت نباید فراموش شود.

در همین حال، آنات سرگوستی، روزنامه‌نگار اسرائیلی گفت: «اسرائیلی‌ها به کنفرانس‌های مطبوعاتی هاگاری معتاد شده‌اند و فراموش کرده‌اند که ارتش اسرائیل در واقع اطلاعات را بر اساس منافع خود کنترل می‌کند و نه لزوماً بر اساس منافع عمومی اسرائیل.»

آمنون لوی، روزنامه‌نگار سابق کانال ۱۳ عبری زبان نیز گفت که مطبوعات اسرائیل وقتی از هفت اکتبر در رابطه با اسرائیل صحبت کردند، در کار خود خیانت کردند و نسبت به آنچه این رژیم بر فلسطینیان در غزه تحمیل کرد، چشمانشان را بستند.

به گزارش هاآرتص، لوی نوشت: «غریزه انسانی و قابل درک برای انتقام، ما را کور کرده و وادار به ادامه و گاهی اوقات تشویق به وارد کردن ضرر وحشتناک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار انسان از طریق تخریب خانه‌های آنها و گرسنگی دادن به کودکانشان کرده و با این کار ما نه تنها علیه فلسطینی‌ها، بلکه علیه خودمان اشتباه کردیم.»

این روزنامه خواستار زیر سوال بردن تمام اطلاعات منتشر شده توسط یک منبع «ذینفع» مانند سخنگوی ارتش اشغالگر شد تا حقیقت پیروز شود.

این اولین بار نیست که هاآرتص از «حرفه» دروغگویی در رژیم اشغالگر و تبلیغات سیاسی نادرست رهبران سیاسی و نظامی و رسانه‌ها و خطاب قرار دادن شهرک نشینان با هدف ایجاد توهم در میان آنها نسبت به توانایی ارتش اشغالگر برای تحقق پیروزی‌ها صحبت می‌کند.

این روزنامه در گزارش قبلی، با اشاره به رجزخوانی محافل اسرائیلی درباره هر کاری که ارتش اسرائیل انجام می‌دهد، بدون اینکه اطلاعات را تأیید کند، دروغگویی در «اراضی اشغالی» را به عنوان یک حرفه و کالایی با تقاضای بالا توصیف کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس