ترس به جان گراهام افتاد/ «لاهه بعد از اسرائیل، سراغ ما می‌آید»

سناتور جمهوری‌خواه و تندروی آمریکایی به درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت علیه مقامات صهیونیستی، واکنش دستپاچه‌ای نشان داد!

به گزارش مشرق، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و تندرو آمریکایی در واکنشی همراه با دلهره نسبت به درخواست دادستان عالی دیوان کیفری بین‌المللی جهت صدور قرار بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام جنگ جنگی، گفت که اگر «این کار را با اسرائیل بکنند، نفر بعدی ما هستیم»!

گراهام گفت: امیدوارم بتوانیم با هم راهی را برای ابراز نارضایتی از دیوان کیفری بین‌المللی پیدا کنیم زیرا اگر آنها این کار را با اسرائیل بکنند، نفر بعدی ما هستیم و به سراغ ما هم می‌آیند!

وی افزود: در نهایت، آنچه امیدوارم که رخ بدهد، اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل این اقدام شنیع است. این تحریم نه تنها به دوستان ما در اسرائیل کمک می‌کند بلکه با گذشت زمان ما را هم مصون نگه می‌دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز که در این جلسه در سنا حضور داشت، در واکنش به اظهارات گراهام گفت: از همکاری با شما در این زمینه استقبال می‌کنم.

بلینکن همچنین خطاب به قانونگذاران گفت که دپارتمان سنا جهت «واکنش مناسب» به درخواست کریم احمد خان، دادستان عالی دادگاه لاهه، با کنگره همکاری خواهد کرد.

کریم احمد خان ۲۰ مه (دوشنبه) از دیوان لاهه خواست تا براساس شواهد موجود، علیه نتانیاهو و گالانت به اتهام ارتکاب جنایت جنگی، قرار بازداشت صادر کند. دادستانی کل دیوان لاهه بر این باور است که نتانیاهو و گالانت، دست کم از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (یک روز پس از عملیات طوفان الاقصی) مسئول جنایت جنگی علیه بشریت در غزه هستند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که قانونگذاران این کشور در حال بررسی گزینه اعمال تحریم‌ها علیه دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    4 4
    مسئله سقوط هواپیمای رئیس جمهور باید بررسی با همکاری کشورا های جهان شود که اگر آذربایجان نقشرداشت علی اف اعلام شود
    • US ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      4 2
      نقض فنی بود ، علی اف صاحب جسارت نیست
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      4 1
      علیف نقشی نداشت داخلیها نقش داشتند
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    2 2
    خب اشتباه کردند اول باید سراغ شما می آمدند و آنگاه اسرائیل خود به خود نابود میشد
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    3 3
    بی توجهی و نادیده گرفتن به قوانین بین الملل توسط شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیستهای جنایتکار توسط این جرسومه های فساد انجام سالهاست انجام میشود منتهی با تبلیغات مانع آشکار شدن آن شده بودند !!! حالا مردم آزاده دنیا می فهمند که مشکل اصلی جهان از کجاست همانطور که دانشجویان آمریکادی فهمیدند !!! آزادی به سبک غربی یعنی همین !!! تا جائی که منافع استعماری و لابی صهیونیستی آنها را بتواند تامین کند خوب است و در غیر اینصورت موضوعی غیر قابل پذیرش برای این فراعنه عصر جدید است . خداوند لعنتشان کند. غربگداها ببینند در جهانی که آمریکای تک قطبی در آن حاکم باشد آنها در بهترین حالت فقط برده جهان سومی خواهند بود !! کاش کمی تعقل و سواد تاریخی بیشتری داشتید.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 2
    ظلم هیچوقت پایدار نیست چیزی که دنیا فهمیده وحالا آبروی این جانیان درخطر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس