احزاب حریدی تهدید به انحلال کابینه نتانیاهو کردند

با گذشته حدود هشت ماه از نبرد غزه و با وجود ادامه نبرد در این باریکه، به عقیده کارشناسان، بررسی ابعاد و جنبه های متفاوت این جنگ نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی طرف شکست خورده این جنگ است.

سرویس جهان مشرق - پس از شروع نبرد طوفان الاقصی و شکست سخت رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر، ارتش این رژیم با تمام قوا وارد نوار غزه شد. سران رژیم صهیونیستی قبل از شروع نبرد زمینی، اهداف خود برای این جنگ اعلام کردند که به صورت مشخص، نابودی نیروهای مقاومت فلسطین و دستگیری رهبران گروه های مقاومت در غزه بود.

باوجود آنکه ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی طی تنها چند هفته پس از ورود به غزه، نیروهای حماس را از بین خواهند برد و رهبران مقاومت را دستگیر کرده و در نهایت بر غزه مسلط خواهد شد.

پس از یک ماه از بمباران مستمر غزه و به خاک خون کشیدن تعداد زیادی از مردم غزه و ویران کردن بخش عمده ای از محله های نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات زمینی را آغار کرد. اما بر خلاف تمام پیش‌بینی‌ها و بزرگنمایی‌های توهم آلود از قدرت بی انتهای ارتش اسرائیل، با گذشت نزدیک به ۸ ماه، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در نوار غزه در حال نبرد بوده و نیروهای مقاومت به ضربات خود به ارتش این رژیم و حملات راکتی به سرزمین های اشغالی ادامه می دهند و صهیونیست‌ها کماکان در حال دفتن کشته شدگان خود هستند.

۱۰ دلیل واضح برای اثبات شکست قطعی اسرائیل در نبرد غزه

با آنکه شکست رژیم صهیونیستی در غزه مسجل و هیچ افق روشنی برای موفقیت صهیونیست‌ها در نبرد غزه وجود ندارد و همچنان جنگ در این باریکه در جریان است، دلایل و برهان های مشخصی میتوان ارائه داد که چرا رژیم صهیونیستی پیروز این جنگ نیست؟

۱ - پس از ۷ اکتبر، چندین جبهه جدید علیه رژیم صهیونیست در منطقه باز شده است و وضعیت برای صهیونیست‌ها دشوار و پیچیده تر شده است. نیروهای یمن در جنوب وضعیت را برای تجارت دریایی صهیونیست‌ها غیر ممکن کرده و بندر ایلات را به تعطیلی کشانده اند. حزب الله در شمال نیز باعث برهم زدن تمرکز رژیم صهیونیستی شده است. دیگر گروه های مقاومت با اینکه همچنان اقدام قابل توجهی را شروع نکرده اند، اما در چند نوبت با شلیک های محدود موشک و پهپاد، صهیونیست ‌ها را تهدید کرده اند.

۲ - از ۸ اکتبر، جنگ نبرد حزب الله علیه رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بسیاری از شهرک‌های اشغالگران صهیونیست متروک و ویران و ساکنان اشغالگران آن آواره شده اند. حزب الله موفق شده است تا شمال فلسطین اشغالی را ناامن و یک منطقه امنیتی در شمال سرزمین های اشغالی اشغای ایجاد کند. از سوی دیگر، تعداد بسیار زیادی از آوارگان این منطقه همچنان دارای شرایط مبهم بوده و سران این رژیم هنوز نتوانسته تا مشکل آنها را بر طرف کنند و مسئله آوارگان در حال تبدیل شدن به یک بحران برای رژیم صهیونیستی است.

۱۰ دلیل واضح برای اثبات شکست قطعی اسرائیل در نبرد غزه

۳ - رژیم صهیونیستی که مدعی یکی از قدرتمند ترین ارتش های نظامی و ساختار امنیتی در دنیا است، مورد بزرگترین حمله موشکی و پهپادی که در دنیا بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشت، قرار گرفت و بازدارندگی آن متحمل ضربه ای غیر قابل جبران شد. در ادامه عدم توانایی برای پاسخ دهی به حمله قاطعانه ایران، بازدارندگی اسرائیل را بیش از پیش دچار خدشه کرد.

۴ - طرح و برنامه رژیم صهیونیستی که تلاش میکرد خود را به عنوان یک قربانی در جهان نشان دهد، با یک شکست کامل روبه رو شد و به دلیل جنایت و نسل کشی در غزه، تبدیل به یک موجودیت منفور در جهان شد. دامنه گسترده تظاهرات ضد اسرائیلی در سراسر جهان و انتقادات گسترده به این رژیم از سوی متحدان آن، از جمله آمریکا و کشورهای غربی، ضربه ای تمام کننده به طرح صهیونیست‌ها برای مظلوم نمایی از خود و بد جلوه دادن فلسطینیان بود. باید اشاره کرد که در خواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای نخست وزیر این رژیم و وزیر جنگ آن و همچنین تهدید آمریکا به توقف صادرات تسلیحات به سرزمین های اشغالی، همگی در ادامه این امر قرار دارد.

۵ - سران رژیم صهیونیستی که با حضور در مجامع بین المللی تلاش میکردند تا پروژه های سیاسی و عملیات‌های روانی طراحی شده خود را پیش ببرند، اکنون به دلیل ترس از بازداشت توسط مجامع بین المللی به علت جنایت در غزه، قادر به خروج از سرزمین های اشغالی نیستند و وجهه آنها در جهان سیاه و منفور شده است.

۱۰ دلیل واضح برای اثبات شکست قطعی اسرائیل در نبرد غزه

۶ - تنش و درگیری صهیونیست‌ها با آمریکا،‌ به عنوان مهم ترین متحدان این رژیم، به سطحی رسیده است که اکنون کاخ سفید صهیونیست‌ها را تهدید به توقف ارسال کمک های نظامی می کند و همچنین در یک مورد از وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه این رژیم خودداری کرده است. همچنین دیگر قدرت های جهان از جمله روسیه و چین در موضع گیری های خود، مواضع ضد اسرائیلی و حمایت از فلسطین را اتخاذ کرده اند.

۷ - وضعیت اقتصادی اسرائیل بدتر شده است، رتبه اعتباری آن آسیب دیده است و به گفته کارشناسان صهیونیست، آخرین بودجه تصویب شده در کنست، یک بوجه غیر واقعی است که احتمالاً نیازمند کاهش قابل توجه و اعمال مالیات است. میلیاردها دلار برای بازسازی ویرانی در مناطق شمالی و اطراف غزه مورد نیاز است و تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها شکست خورده بسیاری از شاخه های اقتصاد این رژیم مانند گردشگری و کشاورزی به شدت آسیب دیدند.

۸ - به گفته خود صهیونیست‌ها، احساسات جهانی ضد اسرائیلی به قدری افزایش و گسترده شده است که وقتی اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست به مناطق دیگر جهان سفر میکنند، باید مراقب باشند تا مردم متوجه اسرائیلی بودن آنها نشوند.

۱۰ دلیل واضح برای اثبات شکست قطعی اسرائیل در نبرد غزه

۹ - چالش های امنیتی برای رژیم صهیونیستی وجود یک پایگاه نظامی بزرگ را ضروری می کند که مستلزم بسیج گسترده نیروهای ذخیره صهیونیست برای دوره های طولانی است و قاعدتا سنگینی بار این اقدام، بر دوش نیروهای ذخیره صهیونیست خواهد بود. از این رو فشار نیروهای ذخیره میشود افزایش پیدا خواهد کرد و آسیب های اقتصادی، اجتماعی و روانی هر روز بیشتر می شود، در نتیجه شکاف اجتماعی ناشی از عدم عضویت و حضور خریدی ها در ارتش نیز تشدید شد.

۱۰ - یکی از مهم ترین مسائل در سرزمین های اشغالی که یک مشکل بزرگ قلمداد می شود، این است که دولت نتانیاهو هیچ چشم انداز و امیدی به آینده ارائه نمی دهد. به عقیده کارشناسان صهیونیست، هیچ برنامه واقعی برای روز بعد از جنگ وجود ندارد. اینکه در نهایت چه اتفاقی برای غزه رخ خواهد داد؟ و یا اینکه شرایط اقتصادی و سیاسی به چه صورت خواهد بود؟

۱۰ دلیل واضح برای اثبات شکست قطعی اسرائیل در نبرد غزه

جمیع این عوامل به روشنی این نتیجه گیری واضح و روشن را بیش از پیش اثبات میکند که شکست خورده و بازنده اصلی این میدان، رژیم اشغالگر صهیونیستی است و ادامه جنگ نه تنها این امر را بهبود نخواهد داد، بلکه عمق این شکست را افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    4 0
    كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿۲۴۹﴾ سوره بقره
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    1 0
    رژیم جعلی صهیونیستی نژادپرست وتروریست ومتجاوز که ازبین رفتنی است واین فلسطین هست که می ماندوخواهدماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس