حاشیه‌های مراسم وداع با خادم جمهوری که شهید جمهور شد

سه‌شنبه شب در هوایی ابری، مراسم وداع با پیکر رئیس جمهوری که همواره خود را طلبه‌ای خادم و خادم جمهور معرفی می‌کرد، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، از همان ساعت ۲۰ که درهای مصلی تهران بریا برگزاری مراسم وداع با رئیس جمهور باز شد، جمعیت زیادی از اقشار مختلف مردم وارد مصلی شدند.

مردم سیاه پوش برای وداع با رئیس جمهوری آمدند که جانش را در راه خدمت به مردم فدا کرد.

براساس تصاویری که صداوسیما از مراسم تشییع شهدای خدمت در قم پخش می کرد، مشخص بود که مراسم تهران به این زودی ها آغاز نمی شود زیرا مراسم تشییع در قم به دلیل حضور گسترده مردم آن شهر، به پایان نرسیده بود ولی مردم هم در تهران منتظر رئیس جمهور شهیدشان بودند.

ورود مردم به شبستان به دلیل ایجاد گیت های امنیتی و تفتیش بدنی که لازمه برگزاری چنین مراسم هایی است، کند بود و از آن سو هم هر لحظه به تعداد جمعیت افزوده می شد طوری که قبل از ساعت ۲۲ دیگر شبستان جایی برای حضور مردم نداشت و مردم چاره ای نداشتند که در محوطه بیرون شبستان مستقر شوند. بزودی هم این محوطه پر شد و افرادی که دیرتر امده بوند، مجبور شدند دورتر بنشینند.

آنچه زیاد به چشم می خورد، حضور خانوادگی مردم بود. خانواده ها با فرزندان خود که بعضا میان آنها خردسال و شیرخوار هم دیده می شد در این مراسم حضور یافته بودند. افراد جوان و مسن نیز از این مراسم جا نمانده بودند.

پلیس و نیروهای امنیتی مشغول تامین امنیت مراسم بودند و هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی هم در محوطه مصلی حضور داشتند.

بالاخره پیکرهای شهدا ساعت ۲۲ به مصلی رسید و مردم با سر دادن شعارهای حیدر حیدر، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، مرگ بر آمریکا و اسرائیل از این شهدا استقبال کردند. در ادامه هم قرائت قرآن، روضه خوانی، مداحی و سینه زنی برگزار شد و مردم سیاه پوش با چشمانی اشک بار با شهدای خود وداع کردند.

در پایان این مراسم، مردم با شعار یا زهرا به خدمتگزاران خود ادای احترام کردند.

از ساعت ۲۳ هزاران نفری که در مصلی بودند، به تدریج آنجا را ترک کردند تا خود را برای مراسم تشییع شهدا در روز چهارشنبه آماده کنند.

این مراسم صبح چهارشنبه از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس