کد خبر 1086633
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
نوبخت

مسئولان کشوری و استانی در بازدید از مراحل احداث قطعه ۲ پروژه آزادراه تهران-شمال بر تسریع در اجرای این پروژه تأکید کردند.

به گزارش مشرق، معاون رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و مسئولان استانی امروز  از قطعه 2 آزادراه تهران-شمال بازدید کردند. در بازدید از این قطعه تصمیماتی برای تسریع‌بخشی به این پروژه اتخاذ و مقرر شد با تامین اعتبار این قطعه توسط دولت و بنیاد مستضعفان این پروژه تا بهار 1400 به بهره‌برداری برسد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته همین ایام همراه آقای فتاح از قطعه یک بازدید کردیم و تعهد دادیم که سال 98 افتتاح شود و همین اتفاق رخ داد.

ببینید:

وی افزود: قطعه دو این آزادراه به طول 22 کیلومتر است که 16 کیلومتر آن تونل و مابقی پل است، تونل البرز بلندترین تونل آن بوده و 6.4 کیلومتر طول آن است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: قطعه دو آزادراه تهران شمال نیاز به سه هزار میلیارد تومان منابع داشت که تاکنون 900 میلیارد تومان به آن تزریق شده و 2100 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تا چند ماه آینده 400 میلیارد تومان به پروژه تزریق می‌شود، گفت: تعهد دولت و بنیاد بر تکمیل این پروژه در اردیبهشت 1400 است ولی با توجه به اینکه منابع مالی دولت محدود است، سازمان برنامه و بودجه طرح‌ها را اولویت بندی کرده و بر اساس این اولویت بندی پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مسیر برگشت از جاده موجود استفاده می‌شود، گفت: با افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال مسیر تهران شمال دو ساعت کوتاه شد و با تکمیل باند رفت قطعه دو بار دیگر مسیر کوتاه‌تر شده و عبور و مرور مردم آسان‌تر می‌شود.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز اظهار داشت: در قطعه یک همکاری خوبی بین دولت و بنیاد مستضعفان صورت گرفت و هر دو تعهدات خود را کامل و در زمانبندی مقرر انجام دادند و  در زمانی که وعده داده شد قطعه اول بازگشایی و افتتاح شد و مردم نیز استقبال بسیار خوبی کردند. 

وی با بیان اینکه این پروژه تاثیر خوبی بر ورودی و ترافیک تهران، البرز و جاده چالوس داشت، افزود: این مهم سبب ایجاد انگیزه شد که برای رفاه بیشتر مردم در ادامه قطعه دوم را بیشتر فعال کرده و اکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: توافق شد در قطعه دو مسیر رفت در اولویت کار قرار گیرد، 2هزار میلیارد تومان برآورد مالی این قطعه است که 50 درصد از هزینه‌ها بر عهده بنیاد بوده و این تعهد را انجام می‌دهیم.

فتاح عنوان کرد: 100 میلیارد تومان در دو ماه گذشته به پروژه تزریق شده و مابقی نیز به زودی انجام می‌دهیم.

وی گفت: با توجه به اینکه سخت ترین بخش قطعه دوم تقریبا آماده است پیش بینی می‌شود این پروژه زود تر از موعد اعلام شده به بهره برداری برسد.

وزیر راه: باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران شمال تا بهار 1400 به بهره برداری می‌رسد

همچنین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مقرر گردید که  باند رفت قطعه دوم تا پایان بهار سال 1400  تکمیل شود و برای استفاده  مردم به بهره برداری برسد.

وی افزود: امیدواریم با تامین مالی که امروز توافق شد بتوانیم این هدف را تا پایان بهار سال آینده محقق کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث  طولانی ترین تونل کشور به طول 6.5 کیلومتر در این محور بیان کرد: با این احداث یک گام بزرگ دیگری در کوتاه تر کردن و کاهش زمان سفر در این مسیر  برداشته می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه در این شرایط سخت، دولت و بنیاد مستضعفان عزم جدی برای بهره‌برداری از این پروژه دارند عنوان کرد: امیدواریم با همت مهندسان و شرکت‌ها بتوانیم این امر را محقق کنیم و هدیه‌ای به مردم بدهیم.

وی با اشاره به اینکه تا  پنج سال آینده این آزادراه به طور کامل ساخته می‌شود،عنوان کرد:  50 درصد این سرمایه گذاری با بنیاد مستضعفان  و 50 درصد با دولت است و طبق برآوردها 2100 میلیارد تومان کار  برای تکمیل باند رفت احتیاج است‌.

اسلامی با اشاره به اینکه در این پروژه با چالش خاصی روبرو نیستیم، گفت: این پروژه یک پروژه عظیم و بزرگ است  و در حال حاضر در سه شیفت کاری در حال اجرا است.

وزیر راه  و شهرسازی  با عنوان اینکه  نقاط بحرانی زیادی در این محور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با تصمیم گیری که امروز صورت گرفت، مقرر شد لجستیک  پروژه زودتر انجام شود.

اسلامی با بیان اینکه باید  از زمان و شرایط به خوبی کرد، افزود: هیچ شرکت خارجی در اجرای این پروژه‌ها نبوده‌ و نیست.

استاندار البرز: هزار میلیارد تومان برای تکمیل منطقه 2 آزادراه تهران شمال تخصیص یافت

عزیزاله شهبازی، استاندار البرز در بازدید از پروژه منطقه 2 آزادراه تهران شمال با بیان اینکه امروز میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر راه و شهرسازی و شریک متعهد این پروژه، رئیس بنیاد مستضعفان کشور بودیم اظهارداشت: همت والایی در دولت برای تسریع در بهره برداری از این پروژه وجود دارد.

وی افزود: برای تکمیل قطعه اول آزادراه تهران شمال زمان زیادی صرف شد، ولی در نیمه دوم سال 98 شاهد بهره برداری آن با حضور رئیس جمهور بودیم.

شهبازی گفت: با تکمیل قطعه اول حدود 2 ساعت از زمان سفر به شمال کاسته شد.

استاندار البرز با بیان اینکه  قطعه دوم نیز به طول 22 کیلومتر است که 16 کیلومتر آن تونل  و باقی پل است که می‌تواند یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور باشد، عنوان کرد: در این مسیر تونلی به طول 6.5 کیلومتر بعنوان طولانی‌ترین تونل کشور وجود دارد، گفت: بیش از 60 درصد کار این تونل تمام شده است.

شهبازی با بیان اینکه تمام تلاش دولت و بنیاد مستضعفان این است که این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل شود تصریح کرد: اعتباری که برای این پروژه پیش بینی شده، 3 هزار میلیارد تومان است که تاکنون حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده و 2 هزار میلیارد تومان باقی مانده است.

وی گفت: دولت متعهد شد که هزار میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز را تامین کند و هزار میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان کشور تخصیص داده می‌شود.

شهبازی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور متعهد شد که ظرف هفته آینده 50 درصد از هزار میلیارد تومان را به پیمانکار پرداخت کند.

قطعه دوم آزادراه تهران شمال از محدوده دوآب شهرستانک تا پل زنگوله است که طول تقریبی آن 22 کیلومتر است و با بهره برداری از این پروژه مسیر فعلی جاده چالوس 5 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مش عباس IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    23 4
    خبر خوش برای شمال‌ دوستان .............بقول حشمت فردوس .: ددددددکککککککککیییییییی .بیبین بگو خبر خوش برای زباله سازها و پخش کننده های ویروس کرونااااااااااا........ شیر فهم شششددددد ....اااووووفففتتتاااددد
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      2 3
      وزیر راه را که نمیشناسم با نوبخت هم کاری ندارم اما اقای فتاح ایا کارکنان این پروژه که باید 6 صبح تا 8 شب با هزینه شخصی بیان سرکار تا با شندر غاز حقوق و مایه گذاشتن از جان مسیر تردد بی زحمت مرفهین بی درد تهرونی با ماشینهای گرون خارجی را به ویلا هاشون فراهم کنند در حالی که بیشترشون به ریش انقلاب میخندند ایا کسی هست که به امورات زن و بچه و زندگی اون پرسنل برسه که نپاشه ؟ ایا اشکالی داره اینا 4 بعدازظهر خونه باشن ؟ اهان پروژه یه سال دیرتر افتتاح میشه ؟ دشمن پاتک میزنه عملیات لو میره مشکلات شمال رفتن دیرتر حل میشه ؟ ایا اشکالی داره با گذاشتن سرویس با سر جمع نهایت 4-5 میلیارد برای چنین طرحی حداقل ایاب و ذهاب کارکنان را تقبل کنید؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 1
    ای ول با رعایت نکات بهداشتی بریم شمالو آباد کنیم
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 2
    در تهران حداقل 400 هزار شمالی زندگی می کنند همین ها برای ایجاد ترافیک و راهبندان در جاده های منتهی به شمال کفایت می کنن
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    آیا خرج میلیاردی که بنیاد مستظعفا ن در این جاده کرده واقعا برای ظعیفان بوده هزاران راه روستایی اولویتش بیش ازاین نبود ماشینهای عبوری ازاین جاده را نگاهی بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس