کد خبر 1092055
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

 کرونا، حتما در رکود تورمی موثر است. تحریم، حتما موجب مضیقه های اقتصادی است. اما از کرونا و تحریم خطرناک تر، مدیریت بهانه پذیر و بهانه گیر است؛مدیریت مسئولیت گریزی که هیچ سهم و نقشی برای خود نمی پذیرد؛ مهیب است، چون وارونه نماست. خیال می پزد و خواب می کند. خسارت خطاهایش را دستاورد افتخار آمیز می نمایاند؛ تا نپذیرد که شاید دچار انحراف شده و نیازمند تغییر رویکرد است.

به غایت مغرور و ناتوان، و شدیدا عاشق مجادله است؛ چون در بگو مگو، حقیقت گم می شود و مردم، خسته. بهانه پذیر است. راحت، از دشمن قبول می کند و کوتاه می آید. بهانه گیر است؛ مسئولیت کارهایش را گردن این و آن می اندازد. خطرناک است؛ چون بر انهدام حافظه و عبرت ها و درس های ملی اصرار دارد.

قبل از مدیریت، سهم تحریم در مشکلات را ده تا سی درصد می داند و سوء مدیریت را تخطئه می کند؛ اما هفت سال پس از مدیریتش، زمین و زمان مقصرند، و او مظلومِ بد شانس و بد بیار تاریخ!

خسارت بار تر از کارکردش تا به امروز، تصلب و تحول ستیزی اش و تحریف صورت مسئله آینده است.

باید برای باقی مانده دوره چنین مدیریتی، و سیستم پر هزینه تبلیغاتی اش نگران بود.

سیستمی که پول می پاشد و سفسطه گر می خرد تا سوفیست های مدرن، مردم را سرگرم و مسئولیت را گم و گور کنند؛ تا استدلال بیاورند که قیر، سفید است و شب، روز. خسارت، سود است و عقبگرد، پیشرفت.

استدلال کنند که سمّ قاتل، تریاقِ شفابخش است؛ و مهجوریت عقل، مایه سرخوشی!

تهدید سوفسطایی گری چنان بود که حکمایی مثل ارسطو، از نام سوفیست (دانشمند) گریزان شدند و خود را فیلسوف (دوستدار دانش) نامیدند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس