کد خبر 1108402
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
آمریکا ایران

هدف نهایی ترامپ خلق نتیجه برای سیاست فشار حداکثری است. هر تصمیمی که یک ‘نتیجه’ به ترامپ هدیه کند، بسیار خطرناک خواهد بود.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود به بررسی اصول مواجهه ایران و آمریکا پرداخت: رویدادهای فعلی در مواجهه ایران و امریکا پیچیده است و در داوری درباره آن نباید شتابزده، تبلیغاتی یا سیاست زده برخورد کرد. در این میان چند اصل هست که صحنه را روشن می کند:

۱- هدف نهایی ترامپ خلق نتیجه برای سیاست فشار حداکثری است. هر تصمیمی که یک ‘نتیجه’ به ترامپ هدیه کند، بسیار خطرناک خواهد بود.

۲- چیز زیادی برای ترسیدن یا نگران شدن وجود ندارد. مسیر شورای امنیت بن بست است، بن بست هم که نباشد، قادر به تولید فشار مهمی بر ایران نیست. نباید وقتی چیز چندانی برای ترسیدن وجود ندارد، صحنه را بیش از حد خطرناک جلوه داد.

۳- درست است که امریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی و فعال کردن اسنپ بک دچار دشواری شده، اما باید عمیقا توجه کرد امریکا زمانی که همه تحریم ها را علیه ایران برگرداند دچار چنین انزوایی نشد و برجام در تحقق اصلی ترین هدف خود که برداشتن تحریم ها بود شکست خورد. اکنون هم که جامعه جهانی مقاومت می کند به دلیل ترس از خطر نابودی کامل برجام است که از قضا نشان دهنده مطلوبیت شدید برجام برای طرف های مقابل است و اینکه از حیث راهبردی تنها زمانی می توان روی محاسبات طرف های مقابل اثر واقعی گذاشت که ‘تهدید معتبر از بین رفتن برجام’ ایجاد شود. این کاری است که ایران باید همان شب خروج ترامپ از برجام انجام می داد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 1
    کو گوش شنوا وقتی که دولت غربزده ما صُمٌ بُکمٌ عُمیٌ فَهُم لایَرجِعُون!!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    6 0
    به نظر من ایران یعنی مسئولین واکنش انفعالی و از موضع ضعف در مقابل خروج امریکا از برجام انجام دادن هر چند رهبری راه و نشون شون داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس