دمشق: برخی کشورها همچنان از شورای امنیت سوء‌استفاده می‌کنند

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد دوشنبه در سخنرانی گفت که برخی کشورها همچنان از شورای امنیت برای سیاسی کاری اقدامات انسانی سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل روز دوشنبه از سیاسی کاری روند کمک‌های بشردوستانه به سوریه انتقاد کرد.

وی که در نشست مجازی شواری امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت: «برخی کشورها همچنان از شورای امنیت برای سیاسی کاری اقدام‌های بشردوستانه در سوریه سوء استفاده کرده و نتایج فاجعه بار اقدامات تحمیلی که علیه ملت سوریه اعمال شده را نادیده می‌گیرند».

نماینده سوریه در سازمان ملل از ترکیه خواست تا نیروهایش را از خاک سوریه بیرون برده و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

صباغ همچنین از آمریکا خواست تا به اشغال اراضی ترکیه و حمایت از گروه‌های جدایی طلب و سرقت منابع سوریه را پایان بخشد.

وی گفت که گروه‌های تروریستی همچنان مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌های انسانی شده و آنها را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگه داشته‌اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل اضافه کرد: «سوریه نادیده گرفتن این موارد از سوی برخی کشورها را حمایت از ادامه حضور گروه‌های تروریستی در ادلب توصیف کرد».

چند روز پیش نیز «بسام طعمه» وزیر نفت و منابع معدنی سوریه از غارت نفت این کشور توسط نظامیان تروریست آمریکایی انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفته بود که مناطق تحت اشغال آمریکا بالغ بر ۹۰% از ذخایر نفت سوریه را در خود جای داده است.

این مقام سوری گفت: «آمریکایی‌ها و دنباله‌روهای این کشور، در هدف قرار دادن منابع نفتی سوریه و کشتی‌های امدادرسانی به این کشور، مانند دزدها رفتار می‌کنند».

تروریست‌های آمریکایی شرق و شمال شرق سوریه را اشغال کرده‌اند تا بتوانند با همکاری تروریستها و عناصر وابسته به خود، نفت این کشور را غارت کنند.

منابع آگاه خبر دادند که آمریکا به همراه عناصر کُرد وابسته به خود و با همکاری ترکیه و تروریستهای جبهه النصره، مجددا غارت و فروش نفت سوریه را آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس