کد خبر 1362793
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

بازی مافیا یک بازی گروهی است که در آن اکثریت ناآگاه در قالب گروه شهروندی و یک گروه اقلیت آگاه نیز به عنوان گروه مافیایی بازی، در آن با یکدیگر به رقابت می پردازند. بازی در دو فاز روز و شب برگزار می شود و در نوبت روز همه بازیکنان با یکدیگر به گفتگو می پردازند. تیم شهروندی باید بین گفتگوهای مطرح شده از سوی بازیکنان در بازی، مافیاها را پیدا کرده و با اکثریت آرا رای به اعدام مافیا دهند.

در فاز شب نیز اعضای مافیا بیدار می شوند و با مشورت با یکدیگر هر شب اقدام به کشتن یک نفر از اعضای شهروندی می کنند. البته تعدادی از شهروندها هم با توجه به نقش ها و قابلیت هایی که دارند، در فاز شب می توانند به شناسایی تیم مافیا بپردازند و برای جلوگیری از اقدامات آن ها به شهر کمک کنند.

در صورتی که اعضای مافیا توسط شهروندان شناسایی شوند، بازی با برنده شدن شهروندان پایان می یابد و اگر اعضای مافیا تعدادشان با اعضای شهر برابر شوند، برنده بازی مافیاها خواهند بود.

بازی دبرنا

بازی دبرنا یا دبلنا یک بازی هیجان انگیز است که به صورت گروهی انجام می شود و شانس در این بازی بسیار تاثیر دارد. زیرا اگر فرد خوش شانسی باشید می توانید کارت های خود را زودتر از دیگران کامل کنید و برنده بازی شوید.

بازی به این صورت است که هر فرد در بازی 4 کارت چهارخانه دارد، که توی بعضی از خانه هایش اعدادی از 1 تا 99 نوشته شده است  و تعداد کارت ها هم 21 عدد می باشد. همچنین تعداد 90 مهره داخل کیسه سفیدی وجود دارد.

در هر دور از بازی بین افراد چند کارت تقسیم می شود، که تعداد این کارت ها برای هر نفر، متناسب با تعداد نفرات است و هر شخص هم باید تعداد برابر از صفحه شماره دار را در اختیار داشته باشد. یک نفر از بازیکنان کیسه گوی های اعداد را در اختیار دارد و با قاطی کردن مهره های اعداد، یک مهره را به صورت تصادفی بیرون می آورد و می خواند. اگر شماره مهره با شماره یکی از خانه های بازیکنی یکی باشد، مهره را به او داده تا روی همان خانه بگذارد. در صورتی که افراد دیگری هم این شماره را داشته باشند، باید با استفاده از یک نخود  یا لوبیا آن را بر روی عدد قرار دهند و آن را پر کنند. اولین بازیکنی که خانه هایش را پر کند برنده می شود و بعد کیسه دست به دست می چرخد و این چرخه تا انتها ادامه پیدا می کند.

سعی کنید در حین انجام بازی کاملا هوشیار باشید، تا هیچ عدد خوانده شده ای را از دست ندهید، زیرا طبق توافق اولیه بازی اعداد یک یا نهایتا دو بار خوانده می شوند. لازم به ذکر است که یکی از ترفندهای این بازی پرت کردن حواس بازیکنان است تا اعداد خارج شده از کیسه را متوجه نشوند.

بازی جرات و حقیقت

بازی جرات حقیقت (Truth or dare ) که به بازی حقیقت یا جسارت نیز معروف است، بازی سرگرم کننده و مفرحی است که بین جوانان بیشترین طرفدار را دارد. از موارد جالب بازی جرات و حقیقت این است که نه تنها می توان شناخت بهتری نسبت به دوستان و آشنایان پیدا کرد، بلکه لحظات شاد و هیجان انگیزی را نیز ایجاد خواهد کرد.

روش بازی به این شکل است بازیکنان که باید بین دو تا چند نفر باشند، بین پاسخ درست به یک سوال و انجام یک کار جسورانه یکی را انتخاب می کنند. بازیکنان به صورت دایره وار می نشینند، به شکلی که هر دو بازیکن روبروی هم قرار بگیرند. زمانی که تعداد بازیکنان بیش از دو نفر است با چرخاندن یک بطری در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت شخص پاسخ دهنده را انتخاب می کنند.

فرد سوال کننده به صورت تصادفی از بین برگه های سوالات یک برگه را انتخاب می کند و آن را می خواند و اگر فرد به سوال یا دستور مورد نظر پاسخ ندهد جریمه خواهد شد. اگر فرد حقیقت را انتخاب کند، باید به سوال پرسیده شده صادقانه جواب دهد و اگر جرات را انتخاب کند، از بازیکن خواسته می شود که کاری را انجام دهد که معمولا بی رحمانه و حتی خجالت آور است.

در این نوشته به طور مختصر بازی مافیا، بازی دبرنا و بازی جرات یا حقیقت را توضیح دادیم، اما برای این که با این سه بازی مهیج و سرگرم کننده به صورت مفصل و کامل آشنا شوید با ما در سایت بازیزا همراه باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس