حناچی نمایه

حناچی تفاوت پاکستان سیل زده و تلفات صدها نفری آن با سیستم مدیریت سیل در تهران را نمی‌فهمد. همانطور که قاهره را می‌بیند اما تفاوت و تمایز قاهره با تهران و مادرید را متوجه نمی‌شود.

سرویس سیاست مشرق _ "پیروز حناچی"، شهردار سابق تهران و مردی که در دوران سیطره اصلاح‌طلبان بر شورای شهر؛ پس از مدت‌ها تنش و تغییر بر کرسی بلدیه تهران تکیه زد؛ طی یادداشتی در سرمقاله چهارشنبه گذشته روزنامه شرق پیرامون تهران بزرگ نوشته است:

"شهرهای موفق در دنیا شهرهایی هستند که ثروت‌های بیشتری را برای شهر و شهروندان آفریده‌اند و فضاهای بیشتری را در اختیار شهروندان خود و مراجعانی از اقصی‌ نقاط جهان قرار داده‌اند و با ایجاد تعادل و توسعه خدمات، تمام سطوح شهر را قابل‌ زندگی با کیفیت قابل‌ قبول کرده و اصطلاحا «Livable»4 کرده‌اند و این مؤلفه (زیست‌پذیری و قابلیت زندگی) یکی از اصلی‌ترین محرک‌های رقابت بین شهرهای دنیا برای کسب جایگاه مناسب و Ranking شهرهاست. اگر ملاحظه می‌کنیم شهرهایی مانند ملبورن، ونکوور، بارسلون و... معمولا در صدر رقابت‌های کیفیت جهان‌اند، عمدتا مرهون توجه به این نگاه هستند و شهری مثل تهران به‌عنوان کلان‌شهر و پایتخت ایران، در این رقابت در صدر حضور ندارد و معمولا در کنار شهرهایی مانند قاهره مصر یا احمدآباد پاکستان قرار دارد یا در بعضی از رقابت‌ها در انتهای جدول"!

او می‌افزاید: این موضوع که بسیار هم ناخوشایند است، به چند علت اتفاق می‌افتد. اول اینکه در بعضی از مؤلفه‌ها کاملا در جهت عکس عمل می‌کنیم و در بعضی از مؤلفه‌های تأثیرگذار دیگر، یا آمار نداریم یا آمارها منتشر و گزارش نمی‌شوند یا در برخی موارد در جهت عکس مؤلفه‌های تأثیرگذار در حرکت هستیم. با بی‌توجهی به توسعه قلمرو عمومی و فضاهای باز و گسترده عمومی در اختیار مردم (PublicSpace) هم ثروت تولید نکرده و هم درجه ارزیابی خود را در جهت مثبت اصلاح نمی‌کنیم. [1]

پیروز حناچی همچنان علیه تهران/ چه کسی گفته تهران شبیه مادرید است!؟

*"خودتحقیری" و نگاه قجر زده به ایران و ایرانی در کلمه به کلمه این نوشته به چشم می‌خورد و حسرت بزرگتر نیز آنست که آقای حناچی در کنار سایر دوستان اصلاح‌طلبشان نفرات اول ساختن "احمدآباد و قاهره در ذهن ایرانی" بوده‌اند!

تفکر میز محور و مدیریت لب و دهانی که حاشیه را از متن بیشتر می‌پسندید و منتهای کارنامه مدیریتی‌اش حاشیه‌سازی علیه شهردار اسبق و یا ایجاد چند گاراژ دوچرخه‌های گران در تهران بود که همان طرح نیز هرگز مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

تفکر و مدیریتی که ایران و ایرانی حتی اگر موفقیتی هم داشته باشد اما به چشم اینان نمی‌آید و یا اگر بیاید انکارش می‌کنند. کأنه ایرانی هرگز نباید مفتخر باشد و هرگز نباید احساس موفقیت کند!

پر بیراه نیست اگر بگوییم رسالت اینان همینست و جز این نیست که ایران را به مثابه یک "خراب‌آباد" می‌بینند و می‌سازند و معرفی می‌کنند.

در تفکر اینان اگر فیلمی ساخته می‌شود باید ایرانِ آن فیلم یک خرابه‌ی جن زده باشد. اگر قرار است تصمیمی مدیریتی برای عمران یک شهر گرفته شود تصمیماتی از قبیل افتتاح دوباره یک ایستگاه مترو یا اقدام تزئینی پرداختن به دوچرخه‌سواری است. اگر کسی تعریفی از ایران می‌کند باید بایکوت شود و اگر کسی به ایران خدمتی می‌کند باید به لجن کشیده شود.

جالب است که حرف‌های حناچی اگرچه هیچ سند معتبری با خود ندارد اما نکته اینجاست که با عقل هم در تناقض است. آیا اگر صدها بولتن آماری هم تهران را شبیه به شهرهای سطح پایین معرفی کنند اما این معرفی با واقعیت مطابق است؟

حناچی تفاوت پاکستان سیل زده و تلفات صدها نفری آن با سیستم مدیریت سیل در تهران را نمی‌فهمد. همانطور که قاهره را می‌بیند اما تفاوت و تمایز قاهره با تهران و مادرید را نمی‌داند.

و حناچی حکما نمی‌خواهد مخاطب ایرانی‌اش این خبر را بخواند که جک استراو انگلیسی در اشاره به بی‌تأثیری تحریم‌ها بر ایران گفته بود:

"تهران بیشتر شبیه مادرید و آتن به نظر می رسد و نه شبیه بمبئی یا قاهره. "[2]

همانطور که حناچی کأنه وظیفه دارد که مردم ندانند محمدباقر قالیباف در دوران شهرداری خود به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا در سال 2008 برگزیده و معرفی شد. [3]

"خود تحقیری" به زعم اینان به هر قیمتی باید ادامه پیدا کند.

حتی اگر حقایق بزرگ را نبیند و حتی اگر قرار باشد با شکم بزرگ خود در مقابل خورشید بایستد تا کسی نور آنرا نبیند.

البته یک مسئله دیگر نیز در این میان وجود دارد...

"بی هنران" علیه "باهنران" و بی‌کارنامه‌ها علیه کارنامه‌دارها به پا خواسته‌اند تا کارآمدی انقلاب و نظام اسلامی کتمان شود. تا زیبایی سحّار و مدرنیزاسیون تهران بزرگ در پسا انقلاب دیده نشود. و تا هر موفقیتی از توانایی ساخت آب‌شیرین‌کن هسته‌ای تا صادرات پهپاد و ارزانی سوخت و امنیت‌سازی فرامرزی به چشم هیچکس نیاید.

ما با یک معضل مواجهیم. افرادی هستند که تا ایران و ایرانی هست، می‌خواهند در ذهن مردم هر موفقیتی را به ساخت آفتابه و لولهنگ و حتی کمتر از آن تقلیل دهند.

خطرناک‌تر از رزم‌آرا تفکر خودتحقیر رزم‌آرا بود که گویا ادامه یافته است...[4]

باید با "جهاد تبیین" در مقابل چنین تفکری بپاخاست و در جنگ روایت‌ها با دلیل و سند برنده شد.

***

1_https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-854749

2_https://irna.ir/xj4wp8

3_mehrnews.com/x8wyS

4_https://www.mizan.news/151747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    21 6
    زبون بسته داره میگه چرا نذاشتین من یکم دیگه شهردار بمونم با بیت المال حال کنم ، جریان افسادطلب ظرفیت یه کرباسچی دیگه رو هم داره
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      7 1
      دقیقا از همین شاکیه
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      9 1
      ایشان باید مجازات شده و تاوان خسارت عظیم به تهران را در دوران تصدی گری خود بر مسند قدرت را پرداخت کند از جیب مبارک
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    14 2
    این چنان حرف میزند که انگار شهردار تهران نبوده و..... البته ذات امثال ایشون .... هست
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    23 2
    در عملیات فروغ یکی از شقی ترین فرمانده هان رجوی که دستور کشتار مردم اسلام آباد و سوزاندن مجروحان بیمارستان را داد برادر همین حناچی بود. حالا قحط الرجال بود که چنین فردی را کردند شهردار ؟ چگونه است که در آبان 98 سیمای رجوی گزارش لحظه به لحظه از نقاط درگیری تهران میداد ؟ فرد اطلاع دهنده چه کسی بود که با مانیتورینگ تهران اخبار را به آنها میداد ؟ هدف نفوذیها ایجاد نارضایتی مردم است تا جود انفجاری شود تا آنها با موج سواری بتوانند به قدرت برسند. کاش لاجوردی بود تا پرونده این هفت خط نفوذی را برملا میکرد.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 2
      ابوجهل هم عموی پیغمبر بود و .....
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      7 1
      12:56 = ربط گودرز و شقایق ؟ چوب رو که برداری گربه تیرانا فرار رو به جلو میکنه !
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 5
    اونایی که در ایران زندگی میکنن میدونن
    • شائول از هادار حیفا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      8 1
      شما که تو تل آویو زندگی میکنی نمیدونی؟؟!
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 1
      حاجی هنوز هستی برووردل روحانیت ببین زخم بسترش خوب شده یکم پماد بمال
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 0
      شائول من تو تل‌آویو زندگی میکنم
  • اشعث شناس IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    11 1
    حتما جک استراو نمی فهمد و این ها می فهمند
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 5
      تو هم غربگدا هستی ؟!!
  • mojtaba SE ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    13 1
    ایشان اگر قاهره رو دیده بود ,حتی برای مثال هم با تهران زیبا مقایسه نمیکرد..نضف قاهره تله خاک است و مدرن ترین بازارش مثل تر بار45 سال پیش پشت راه آهن است.از قاهره کثیفتر و غم انگیزتر ندیدم
  • علی اصغر از تهران IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 8
    مرد حسابی پاکستان بارانهای موسمی دارد که شهر کامل با خودش میبرد
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      9 3
      سیل تهران هم حرکت و ادامه بارش های موسمی بود. مرگ بر منافق خلق
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    11 15
    اصلاح طلب و اصولگرا نکنید. سرو ته یه کرباسید.
    • سید IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      17 1
      اگر با این سخن داغ دلت از حذف اصلاح طلبان از صحنه های سیاسی ایران خنک می شود، مشکلی نیست! ادامه بده!!!!
    • روشن IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      10 1
      این ادبیات نشان از بی بوته گی دارد! خوشت میاد کسی تو را اینگونه تحلیل کند؟
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      17 0
      مرگ بر مریم رجوی
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 6
      پاسخ به سید خودت از ریشه خشکی.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 3
      عزیزم با هم فرق دارند.هر کدام جیره خواران خاص خود را دارند.و چه عشقی می کنند این جیره خواران.
  • ابله شناس IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    12 2
    خفهشو لعنتبر شما اصلاطلبان ابله و ویرانگر ابادیها
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 9
      خشونتی داری. از خدا بترس و زبان باز نکنی برای اخرتت بهتره
    • رهگذر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 0
      خداوند در قرآن کریم در مورد منافقین (مثل اینها که دلشان در مقابل حقیقت سنگ است) می‌فرماید اولئک کالانعام بل هم اضل (آنان همانند چهارپایانند (و) بلکه از آنان نیز گمراه ترند) خشونت اینه! سعی کنیم جرء اینها نباشیم.
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 0
    درود بر قالیباف وافکارش.اف بر اصلا زلبان دزد وبی خاصیت خود فروخته.حناچی تنها کاری که کرد چهار طرف قطعه منافقین یا کفار رو سیر اب زد.اونم بخاطر فکو فامیل منافقش که تواون قطعه
  • امیرو IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    10 0
    اف براین حناچی انگل افسادطلب فتنه گر وطن فروش مزدوربیگانگان
  • سید IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    8 1
    منطق غرب گرایان همین است ااین اقای پر مدعا در زمان مسئولیت داشتن بعنوان شهردار چه گلی بسر شهر تهران زد بجز اینکه با همین طرز تفکر بعض ساخته های زمان قالباف را نیز بدلیل بی توجهی تخریب شد ایشان بهتر بود که در تیم دوجرخه سواری مسئولیت میگرفت تا شهرداری دیدگاه اینهااینگونه است که تا راس کار هستند بهترین.ها هستند با بهترین.عملکرد اما وقتی کس دیگری مسئول باشد حتی با عملکرد عالی بهیچ وجه قبولش ندارند و چون شیفته و غرب در غرب زدگی هستند بدون غرب و پیریروی از غرب هیچ نمیبینند و خود را محقر میبینند
  • سلام IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    8 0
    اولا که روزینامه شرق و امثال آن هیچگاه برد نداشته اند که هیچ، همیشه با باخت شروع کرده اند. ثانیا، مگر همین آقا نبود که به خاطر وابستگی خانوادگی به منافقین، زیر کشور دولت اعتدال حاضر به امضاء حکمش نشد؟ از سمپات منافقین چیزی جز همینها در نمی آید. ثالثا، به گفته شاعر: نباید اینقدر خون در دلش کرد، گهی خوردست و میباید ولش کرد.
  • امیر IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 0
    بارها و بارها درباره این گله فاسد که تا به امروز محاکمه علنی در پیشگاه مردم شریف ایران بریاست شیخ انگلیسی نشده اند نوشته و گفته است
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    14 0
    اف براصلاح طلبان
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 5
    یه خودرو با کیفیت ایرانی بگو فاضلاب شهرها و خیابان های تمیز شهرها بگو جمع آوری معتادان شهر و گداها و کودکان کار
  • روشن IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 0
    امید بود در مسیر بردار شهید عزیزش حرکت کند. اما انگار در ادامه آن بردار منافقش در حرکت است.
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    15 0
    این وصله ها به پیروز حناچی نمیچسبد! چون ایشان گواهینامه راندن دوچرخه دارند و فوق تخصص حذف نام و عنوان شهدا از معابر هستند! و دلسوز انقلاب, جمهوری اسلامی و ایران و دشمن حقیقی منافقین خلق وطن فروش!!
  • رضا IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 0
    شما نباید قابلیت های آقای حناچی را دست کم بگیرید ایشان در مدن تصدی مقام شهرداری تهران ثابت کرد که تهران اگر شهردار هم نداشته باشد اتفاقی نمی افتد!!!! قبل از آن هم اثبات کرده بود که وزارت راه و شهرسازی اگر معاونت شهرسازی نداشته باشد اتفاقی نخواهد افتاد. او یک بی عرضه به تمام معنی است
  • علوی IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 1
    اینها غرب زدگی توی خونشونه. پایتخت ایران اسلامی باید متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشه تا کسی که وارد تهران میشه متوجه بشه که اینجا با مادرید فرق داره. به اعتقاد آقای حناچی برای شبیه شدن بیشتر به کفار حتی باید اسم شهدا را که قهرمانان ملی این کشور هستند از کوچه ها و خیابان ها پاک کرد.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 12
    چه ربطی به خود تحقیری داره. اگه دو کلمه مدیریت شهری خونده باشی می فهمه که درست میگه . آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست. عادت کردین هی الکی ازتون به به چه چه کنن. من خودم مدیریت شهری خوندم بیا ببینم حرف حسابت چیه؟
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 1
    فرقه رجوی با کمک صدام قاتل, جوانان ایران را شهید و مادران شهدا را داغدار میکرد و جناب پیروز حناچی با حذف نام شهدا از معابر, مادران شهدا را شکنجه و داغدار میکرد. شباهت عجیبی وجود دارد بین منافقین رجوی و بعضی ها!
  • بهرام IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 1
    این طر ح هایی که آقای حناچی مطرح فرمودند، از نظر ایشان به چند سال زمان نیاز دارد؟ اگر حرف رایگان نمی زنند!! باید در مدت تصدی شهرداری تهران و در دست داشتن دولت و مجلس و .... کاری می کردند که مردم برکنارشان نکنند!!! دوچرخه سواری خوب است اما فقط دوچرخه سواری کار را بجایی نمی رساند. همانطور که نشد!!! خوب است آقایان و خانم های محترم ، به شعور مردم احترام بگذارند.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 11
    حرفهاش درسته از در و دیوار شهر تهران کثیفی و بی نظمی می باره...
  • تهرانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 1
    ایشان شهردار نفوذی در شورای شهر گیج و منگ اصلاح طلبان بود.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    11 1
    آقا امثال این آقای حناچی رو باید صادر کنیم به لندن و مادرید و... اینجا بمونه حیف میشه ؛)) / قبلا هم ایشون تهران رو با لندن قیاس کرده بودند و با سیاست افزایش هزینه های زندگی در تهران میخواستند جلوی مهاجرت به تهران رو مثلا بگیرند ؛)) / این حضرات رو صادر کنیم یه ملت از دست سیاست های غلط اینها راحت میشن
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 5
    غربگدان و مزدور، مجبورن دیگه هرچی ارباب میگه غرغره کنن!!!
  • ناشناس IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 6
    خب داریم همه مشکلات رو با پوست وگوشتمون حس میکنیم از آلودگی هوا ،آب،ترافیک حمل ونقل گرانی مسکن
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 2
    وقتی شایستگی را نداشته باشند و به مقامات بالا برسند شخصیت بالا نمی رود بلکه ارزش آن مقام بالا پایین می اید
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 2
    اگر امثال حناچی و ظریف و خباز و مطهری و حضرتی و آخوندزاده و فلاحت پیشه و ...... علیه دولت و شهردار کنونی تهران عقده گشایی نکنند که از حسادت و کینه دق مرگ خواهندشد!
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      3 0
      من نمی دونم ظرفیت اینا برای خوردن بیت المال چقدره؟
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 11
    راست گفته حرف حق جواب نداره
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 2
    حناچی راازهرجا هست بیرون اندازید این چه حرف کشکی است که زده
  • FR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    اون وقت شماها فرق ایران و پاکستان رو از نظر آب و هوا و جمعیت نمیدونید بعضی سازمانها مفیدند اما آدم بد هم توش پیدا میشه
  • مرتضی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 0
    تفکر میز محور و مدیریت لب و دهانی که حاشیه را از متن بیشتر می‌پسندید...
  • مهرداد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 0
    باید از این آقای حناچی پرسید شما برای رسیدن به این Livable 4 چه کار کرده اید زمان در زمان تصدیتان در شهرداری
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 0
    مشکل اينجاست هيچکدومشون نميفهمن، يه مشت بيسوادن
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 0
    وقتی کسی خواهرش منافق باشد بهتر از این نظر نمی دهد
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    9 0
    از پس این جماعت غربزده سرمایه اسرائیل فقط خود خدا برمی آید
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 1
    اینها بیمارهستند خداوند برقلب سیاهشان مهر نفاق زده مثل ابوجهل ابولهب میباشند حق رادرک نمیکنند منافق ازدنیا خواهند رفت خداوندبامنافقان صدر اسلام دردوزخ همنشین شان بکند
  • انقلابی منطقی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 1
    علی رغم اینکه از حناچی بدم میاد ولی مطمئنی باهنر انقلابیه!؟؟! خواهشا اسم انقلابی رو خراب نکنید!
  • روشن IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 2
    خوشت میاد کسی تو را اینگونه تحلیل کند؟
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 0
    ایشون از عوامل فرصتطلبان بودند که الان معلومه دیگه عاطل و باطل شده، ایشون عامل عوارض سرسام اور در صدور پروانه بود که از این طریق احداث مسکن در تهران غیر ممکن شد. ایشون باید مثل کرباسچی محاکمه و دربه در می شد. حالا مثل شبهه مافیا ژست می گیره.
  • سعید شهری IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 1
    با سلام من واقعا باید بگم که این اصلاح طلبان حالا که پاسخگوی ۳۳سال حکومتشون در ایران نیستند ،چرا باید اصلا تایید صلاحیت بشن ،برای همیشه شورای نگهبان با همین چماق عدم پاسخگو بودن و مدام نظام رو به چالش کشیدن باید بزنن تو سرشون ،و هیچ وقت هیچ کدومشون نباید پست مدیریتی بگیرد
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    اساسا در کنار معایب مهمی به رمزارز (ارز دیجیتال) وارد میکنند (بخصوص عدم پشتیبانی ثابت در باربر طلا و نوسان شدید ارزش)، مهمترین امتیازش، ادعای این است که قابل ردیابی توسط سیستم تحریم نیست و مستقل سیستم دولتی ها هستند و عدم تمرکزف این امکتیازی بود مدعیان طی این چند سال طرح میکردند. حالا دولتها بخواهند بجای پول فیزیکی (اسکناس و سکه فلزی) نسخه الکترونیکی جایگزین کنند، هنر نکردند، بیش از 50س ال است در جهان پول الکترونیکی و کارت اعتباری و عابربانک اختراع شده است! مهمترین معضل و بلای خانماسوز پولهای دولتی و حتی رمزارزهای غیر دولتیف همان عدم وجود پشتیبان ثابت برابر طلا و نقهر است. که خودش موجب چاپ پول بدون پشتوانه و در نتیجه تورم و بی ارزش شدن ثروت نقدی مردم میشود! این معضل موجب شده افراد دائما از استرس بی ارزش شدن پولهایشان انها به طلا و سایر کالاها با ثبات تر تبدیل کنند، کابوس دوست سال اخیر مردم دنیا همین پو.ل بدون پشتوانه دولتها (و اخیرا رمزارزها) است که عملا دارند از جیب مردم دولتها و اخیر رمزارزها برای خودشان خلق ثروت کاذب میکنند از هیچ! اگر رمزارز قابل ردیابی و قابل تحریم و مسدودسازی و بلوکه کردن باشد هیج ارزشی ندارد، وگرنه خود پول الکترونیکی که همین حسابهای عابربانک خودش نوعی پول الکترونیک است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 0
    فرار مالیاتی ثروتمندان (در حالیکه بیشترین استافده از یارنه پنهان میبرن به نسبت فقرا!)، یادآور داستان قارون است. ثروتمندانی که دهها سالست از فضای تولید ثروتی حاکمیت درست کرده برایشان (امنیت و کارگر و انرژی ارزان و...) حتی حاضر نیستند از ثورتهای بادآورده شان بخشی بعنوان مالیات بدهند تا همین حاکمیت جوابگوی مخارجش باشد
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 0
    بازم دوچرخه سواری میکنی....... مرگ بر منافقین
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 0
    کذاب نامرد حالا دست به قلم هم شده. لعنت به نیّت و عمل و قلمش.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    حالا از تانک چه خبر
  • US ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    فقط زبون دراز دارن، فاقد ذره ای عرضه و توانایی و کارنامه ای سیاه تر از پر کلاغ
  • FR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    خاک بر سر این اصلاح طلبهای خود تحقیر که برای عقده گشایی از خود و افراد شبیه خود به مزخرف گویی ادامه میدهند ...
  • معلم IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 1
    یک استدلالیهایی کرده شما جواب استدلالهایش رو بده چرا زیر آبش رو میزنی خوب شاخصهای زیست پذیری رو مقایسه کنید نکنه نمیتوتی
  • حسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    دور دور شماست
  • مریم IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    به نظر من ایران در سالهای گذشته قبل از دهه ۱۳۰۰ همه آثار تاریخی و باستانی اش ایرانی اصل وبا فکر ایرانی درست شده
  • NL ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    خودتحقیری" و نگاه قجر زده به ایران و ایرانی در کلمه به کلمه این نوشته به چشم می‌خورد !
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 0
    جیگر بهترین دستاورد تو برای شهر وشهروندان حذف نام شهدا از خیابانها ومعابر عمومی بود،منافق حیا کن مکیدن خون ملت را رها رکن
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    راجع به زاکانی و قالیباف نوشته بودم
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    این چه توجیهی است اگر میخواهی چیزی را تایید یا رد کنی با سند ومدرک امار بده شهر تهران مثلادر سال چند روز هوای پاک دارد
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 2
    ننگ بر کسانی که 4 سال فرصت طلایی تهران را با دوچرخه سواری هدر دادند و عوض شرمندگی زبان درازی هم می کنند.
  • محمدایوب IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 2
    پیروز با دوچرخه بودی دیروز امروز شدی حاجی فیروز با حرفات می خندونی مردم را دیگه با دوچرخه نمی بینمت. از دادش منافق چه خبر عکس دوچرخه ها را از روی قطارهای مترو پاک کردن انشاالله با کارکردن زاکانی خودت هم پاک میشی راستی تو شهرداری چه کار کردی به غیر این وفامیل بازی
  • SE ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    اقای حناچی باید بگم حنای شما دیگر هیچ رنگی ندارد!
  • SE ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 0
    راستش من به اینها که ته فامیلشون یه دونه چی دارند خیلی مشکوک هستم. عراقچی حناچی تخت روانچی. یکی دیگه هم هست که الان یادم نمیاد اسمش. همه شون در صحنه سیاست ایران بالا اومدند. به نظرم از ظایفه انوسی های نفوذی باشند.
    • SE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 0
      کرباسچی
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    حناچی خانوادگی چپه فکر میکنن از عضویت دادش تو سازمان منافقین اینو میشه فهمید
  • نفوذ در ارکان نظام جدیست SE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    اقا اینا رو ولش. یکی به من بگه ارتباط کرباسچی با حناچی تخت روانچی و عراقچی و امثالهم در چیه؟
    • SE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      همشون اصلاح طلب هستند؟
  • استاد دانشگاه IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    این آدم وقتی کنار گذاشته شد تازه زبان باز کرده است.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    البته از عضو خانواده نفاق زده و وجود افراد این در کادر مرکزی سازمان منافقین غیر از این انتظار نیست
  • سید محمود GB ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 3
    نویسنده کاملا بی انصافی کرده، اولا آقای حناچی نه تهران را تحقیر کرده و نه دست کم گرفته بلکه خواستار ارتقاء و بهبود رتبه بندی تهران شده. نباید نویسنده حرف حق کسی را بخاطر عصبیت جناحی بچالش بکشد. سیل پاکستان چه ربطی به احمد آباد یا اسلام آباد دارد؟ آقای با انصاف قبول داری تهران یکی از آلاینده ترین شهرهای دنیاست؟ به استناد کنترل کیفیت خودمان. خودت روزانه چند ساعت در ترافیک تهران تلف میکنی؟ تفاوت مناطق باعتبار تفاوت قیمت مسکن در آگهی های خودمان. و موارد دیگر. عزیز، احترام قلم را داشته باش. حرف حق را بپذیر و قرابت جناحی تو را از جاده عدل منحرف نکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس