ضرغامی: از ابتدای دولت تاکنون 30 اثر تاریخی به کشور برگشته است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از ابتدای دولت تاکنون ۳۰ اثر تاریخی به کشور برگشته است.

به گزارش مشرق، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، پس از جلسه هیات دولت از بازگشت ۳۰ اثر تاریخی به کشور از ابتدای دولت فعلی خبر داد و گفت: در همین راستا مجسمه سرباز هخامنشی به کشور برگشت.

وی در ادامه تاکید کرد: علی رغم اغتشاشات سال گذشته که تاثیر بر روی گردشگری دارد مقایسه آماری دو ماه ابتدای سال با دوماهه ابتدای سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری افزود: برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اعلام کردند که گردشگر به ایران نیاید، اما فرانسوی ها گرفتار این مساله شدند و مصداق «مکرو مکرالله» خود مکرون است و کشورشان در آشوب مطلق و آتش سوزی و غارت است. من فکر می کنم با درک صحیحی که مسوولان و همه مردم نسبت به اهمیت گردشگر دارند و درک درست از وظایف می توانیم با این روند شاهد افزایش گردشگر باشیم.

ضرغامی ادامه داد: به‌دنبال دستور رییس‌جمهور برای آزادسازی سواحل، از جمله وظایف ما ارائه طرح‌های مناسب گردشگری در سواحل بود و طرح‌های مختلفی ارائه و نهایی شده اما به دلایل مختلف در دستگاه‌ها برای اجرا دچار اختلاف می‌شود، تاکید کردیم در این حوزه فرماندهی واحد وجود داشته باشد. 

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: در لایحه برنامه هفتم با پیشنهاد ما این مسأله حل شد و مسئولیت این فرماندهی به عهده استانداران گذاشته و شورایی با ریاست استانداران طراحی شده و این شورا انسجام بین دستگاه‌ها ایجاد می‌کند و می‌تواند حرف نهایی را در این زمینه بزند و طرح‌های خوب گردشگری به‌خوبی اجرا شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: پاشنه آشیل توسعه و رونق کشور، عدم فرماندهی واحد در بسیاری از ماموریت‌های مهم ملی به ویژه گردشگری است. اداره ناکارآمدی این بخش که از گذشته بوده است، اجازه تحقق برنامه‌ها را نمی دهد. وظیفه مدیر صرفا توصیف نیست بلکه باید پیشنهاد هم بدهد و خوشبختانه ما برای حل این مسایل پیشنهاد دادیم و دولت هم از آن استقبال کرد.

وی ادامه داد: این شورا یک فرماندهی و انسجام واحد بین همه دستگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. استاندار و این شورا می‌توانند حرف نهایی را بزنند و بسیاری از طرح‌های خوب با وجود این شورا انشاءالله انجام خواهد شد.

ضرغامی گفت: از جمله کارهای جدید ما درباره بناهای تاریخی این است که تلاش کنیم آن بخشی از ابنیه که در اختیار دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و حاکمیتی است با اعتبار خود آنها اقدام به مرمت این ابنیه کنیم.

وی ادامه داد: گزارش‌های ما وضع خوبی به لحاظ مرمت و نگهداری این ابنیه را نمی گوید. یک دفتری را ویژه این کار در معاونت میراث ایجاد کردیم تا نظارت بر ابنیه‌ را به عهده بگیرد و هشدارهای لازم را به دستگاه‌ها بدهد. بر اساس قوانینی که در کشور داریم این دستگاه‌ها موظف هستند از ابنیه تاریخی با بودجه و اعتبارات خودشان نگهداری کنند.

ضرغامی تصریح کرد: من در این مساله جدی هستیم و پیگیرم تا آنچه قانون تعیین کرده با استفاد از اعتبارات دستگاه‌ها انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره دریافت مالیات از اینفلوئنسرها اظهار کرد: دقیقا درباره این قانون اطلاع ندارم. اما درباره مسایل مالیاتی در این حوزه مسایل خودمان را با وزارت اقتصاد داریم و اینها را در دولت حل می کنیم. در هر جلسه‌ای با آقای خاندوزی مواردی از این دست را مطرح کردم و همکاری وزارت اقتصاد هم در این مورد خوب بوده است به ویژه در باره صنایع دستی و لایجه اصلاح مالیات‌ها که دو سه مورد جدی داشتم که همه اینها تصویب و حل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    بالاخره سرباز هخامنشی یا ساسانی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس