کد خبر 1515527
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

به گزارش مشرق، حسین دارابی درکانال خود در ایتا نوشت:

محرم امسال در اینستاگرام بایکوت خبری بسیار شدیدی حاکم بود، هیچکس هیچ مطلب یا پیامی درباره محرم نمیزد، جرأت نمیکرد بزنه. سال‌های قبل خیلی از پیج‌های رسمی یا غیررسمی لوگوشون رو سیاه و سفید میکردن یا درحد یه پیام یا استوری سیاه بالاخره محرم رو گرامی میداشتن، حداقل روز عاشورا یه حرکتی انجام میدادن، ولی امسال جو بسیار مسمومی تو اینستاگرام حاکم بود.

البته فضا سنگین‌تر از این حرفا بود، یه‌سری باهم هماهنگ کرده بودن روز عاشورا استوری‌های عشق و حالشون رو بگذارن که دهن کجی کرده باشن. من بیشتر توضیح نمیدم که بیشتر قلب‌تون نرنجه.

تو این فضای کثیف و مه‌آلود چندتا دونه سلبریتی اومدن و از امام حسین گفتن، اولیش مهران غفوریان بود، یکی دیگه محسن چاووشی بود و چند نفر دیگه، بقیه هیچی هیچی که هیچی. اتفاقا این چند نفر چنان مورد حمله زامبی‌های بی‌دین اینستاگرام قرار گرفتن، کامنتهاشون شده بود فحش و تخریب. هرکی هر آتویی از اینا داشت میومد برملا میکرد که فلانی یادته فلان کارو کردی؟ حالا اومدی جانماز آب میکشی؟

اینجا تو این فضای لجن‌آلود بنظرم این کار غفوریان و دیگر سلبریتی‌ها رو باید رو سرمون بگذاریم و تا میتونیم ازشون قدردانی کنیم، چون نام و یاد سیدالشهدا رو تو بدترین فضاها زنده کردن. تو فضایی که بخشی از مردم نه مداحی گوش میدن نه سخنرانی، حرفهای یه سلبریتی رو گوش دادن درباره امام حسین و خیلیا اونجا فهمیدن ماه محرم فرا رسیده. تا این حد. این کار خیلی جسارت میخواست و خیلی ایولا داشت.

آیا این بمعنای اینه که تمام افعال و اقوال اون شخص مورد تاییده؟ خیر، کی اینو گفته؟ فقط این عملشون رو داریم صحبت میکنیم نه کارهای احیاناً اشتباه قبلی‌شون با این عمل تطهیر میشه، نه اشتباهات احتمالی آینده‌شون توجیه میشه. فقط این عمل رو در این برهه از زمان باید دید و بهش نمره داد.

آیا باید از شخصی مثل مهران غفوریان انتظار داشت مثل بچه‌های حزب‌اللهی و انقلابی عمل کنه و دیگه از این به بعد عضو بسیج فعال بشه و هیچ خطایی نداشته باشه؟ نه آقاجون سلبریتی، سلبریتیه. بخش زیادی از سبک زندگی و افکارش با ما فرق داره، الان تو مُحرم تو یک چیز با ما اشتراک داره، اونم امام حسینه، این اشتراک رو باید ازش حسن استفاده رو کرد. واقعا خارج کردن امثال غفوریان از دایره اسلام و انقلاب چه نفعی برامون داره؟!

اینارو برای چی گفتم، برای این گفتم که سرمون رو از فضای بسته چند تا کانال خاص تو ایتا بیاریم بیرون و به مسائل مختلف از دید بالاتری نگاه کنیم، خیلی از مسائل رو وقتی تو فضای ایتا و جماعت حزب‌الهی بررسی میکنی، بله بده، زشته، باید بگیری گردن طرفو بزنی ولی وقتی میری از فضای بالاتر و کل فضای رسانه‌ای که مردم ازش متأثر هستند رو می‌بینی، قضیه فرق میکنه. نگاه صفر و صدی خیلی آسیب میزنه به تحلیل آدم. نگذارید نگاهتون رو صفر و صدی کنن ...

اگر این اختلافات رو درست نبینیم و اصرار داشته باشیم همه باید "مثل خودمون باشن"، نمیتونیم نگاه جامعی به اقشار مختلف جامعه داشته باشیم، که تهش منجر به تحلیل تک بعدی از جامعه میشه و این یعنی شکست هر طرح و برنامه‌ای که برای اصلاح جامعه‌ در نظر گرفتیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    29 0
    آقا این حرفها چیه؟ هر کی نوکری سیدالشهدا را بکنه دمش گرم
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      3 2
      فارغ از تأیید متن؛ نویسنده با به کار بردن محاوره ای کلمات هم بی سوادی ادبی خودش را نمایاند و هم با این کار خیانتش به زبان فارسی را !
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    19 0
    ماشالله بهشون
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    4 0
    بالاخره دفاع از حق هزینه داره. هنرمندان متعهد زیادی داریم که متدین و مذهبی هستند . انشاءالله نسل اینها زیاد بشود و آنهایی که مخالف اینها هستند برگردند و آدم بشوند. والا با نفرین مردم روبرو خواهند شد.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    خانه امن = طنطوره 2 . هر چه سر ریز سیما و سینمای داغونه ریختن لس انجلس . غفوریان بالاتر از فرخ نژاد نیست. اگر بخواد میره خارج چیز دیگه میگه. خط کشی مک کارتیسم در هالیوود جواب نداد اینجا هم نمیده. کاری با سلبریتی های در پیتی نداشته باشید. تتلو را بردید پیش رئیسی چه شد ؟ الان در خارج با چه سر و وضعیه ؟ عکس های پورنش یعنی لگد به همه آن حمایتها و ابراز خوشحالی هاتون.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    برادر من باید اوضاع جامعه به این روزی که الان رسیده می رسید تا این مطالب رو متوجه میشدین. یه چیز دیگه اینکه شما همچنان در حال خط کشی هستین. شما صاحب امام حسین نیستین. به فکر اصلاح خودتون باشید که زیر خیمه بمونید.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    عقل داشته باشید یکم فکر کنید اینستا فیلتر شده و تمام کسانی که به محرم اعتقادی دارند خط فکری متفاوتی دارند
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    مشرق خیلی وقته مثل بعضی مسئولین از حجاب و دین عبور کرده.یعنی حمایت از بیحجابی و اعمل ضدفرهنگی اشکالی نداره؟ سلبریتی زن هم مجازه عکس برهنه خودشو بذاره یا پرچم آمریکا و اسرائیل بذاره؟ نباید صفر و صدی دید دیگه
  • رضا IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    منطقیه
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    با حسین دارابی تو این موضوع موافقم
  • حامد IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    احسنت به شما،واقعا درسته......تا جایی که سلبریتی ها مثل ما فکر کنن ازشون تعریف می کنیم،به محض این که نظری دادن که نشون داد با ما زاویه دارن ماهم تخریبشون میکنیم. همون طوری که رهبری فرمودن مگه مردم تو همه مسائل صاحب نظرن!یه به قول مرحوم مصباح یزدی مردم این حق رو از کجا آوردن!؟ دقیقا درسته.....مردم فقط تاجایی که مارو تایید کنن حق اظهار نظر و بروز عقیده هاشون رو دارن.سلبریتی ها هم اگه نظرشون با ما فرق داشت تو خیلی زمینه ها ما تخریبشون میکنیم ولی اگه مارو تایید کردن ماهم تبلیغشون میکنیم.
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    یعنی حسین دارابی مثلا مومنه نه بخش زیادی از سبک زندگی و افکارش با ما فرق داره، مثلا خودش را مرکز عالم و شاخص و اندازه می دونه و بقیه را نسبت به خودش می سنجه.
  • داوود IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    "آیا باید از شخصی مثل مهران غفوریان انتظار داشت مثل بچه‌های حزب‌اللهی و انقلابی عمل کنه و دیگه از این به بعد عضو بسیج فعال بشه و هیچ خطایی نداشته باشه؟" از این جمله میشه برداشت کرد که اونایی که عضو بسیج میشن دیگه ازشون خطایی سر نمیزنه. عضو بسیج ها هم بیشتر از بقیه میتونن خطا کنن و میکنن این روزها
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    همین ادبی که این افراد برای امام حسین علیه السلام بخرج دادن، تا روز قیامت خیرش همراهشون هست تا امام حسین علیه السلام براشون جبران کنه
  • SE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    مشرق رسانه ضد ملی
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    فارغ از تأیید متن؛ نویسنده با به کار بردن محاوره ای کلمات هم بی سوادی ادبی خودش را نمایاند و هم با این کار خیانتش به زبان فارسی را !
  • لنگی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    مهران غفوریان دمت گرم ....
  • مهدی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    دقیقا باید نگاه های صفر و صدی رو کنار گذاشت.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    غفوریان و حمید لولایی زوج جالبی بودند.
  • مورخ ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    اصلا شما کی هستید که کسی رو از دایره اسلام خارج کنید یا نه؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    شما که عاشق امام حسین هستین چطور دارین از بورس دزدی میلیاردی میکنین ؟؟؟؟ مردم استوری توی اینستاگرام نمیذارن چون فیلتر هست ... شما عزاداری نکن ولی دزدی هم نکن
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    دزدی هاتون از بورس را باور کنیم یا عشقتان به امام حسین و نماز خواندنتان را ؟
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    7 0
    امام حسین مثل خورشید عالم افروزه حالا اگه یه عده ازخدا بی خبر پشت کنن به این خورشید به عظمتش لطمه ای نمیزنن اگه یه مشت دین بدنیا فروش چشماشونوبستن تا افتاب عالمتاب رونبینن ، معنیش این نیست که خورشید ازاین به بعددیگه نمیتابه.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    2 0
    احسنتم. درسته .
  • ایرانی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    این مزخرف گویی ها چیه؟ یعنی شما آدم خوبه هستید و بقیه بد؟! چرا فکر می کنید هر کی مثل شما بود و مثل شما فکر کرد و پوشید و راه رفت مسلومنه بقیه کافر؟! کی گفته هر کی عضو بسیج فعال بشه هیچ خطایی نداره؟ تا وقتی همینطوری خودتون رو بالانشین می بینید و از بالا به مردم نگاه می کنید و تو چهاردیواری خودتون می شینید و همه رو با چوب خودتون می رونید ..... آش همینه و .... نویسنده و نشر دهنده این مطلب باید حتما به روانشناس مراجعه کنند
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    شما که میگفتین همه باشمان و بایکد محرم شکست خورده پس اینا چیه تلاوت میکنین بعدشم فکر کنم اگه یکی به خاطر امیال نفسانی یا خوش گذرانی و شب نشینی یا پر کردن جیب مبارک یا ریا کاری و خودنمایی بیاد سمت هیت و امام حسین و اعمالش اسلامی نباشه بیشتر باعث دین گریزی بشه پس این نقطه اشتراک سازی ها برای جذب مخاطب از پیش شکست خورده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس