کد خبر 1526734
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

به گزارش مشرق،کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام مطلبی را با عنوان بازگشت به تاریخ «جنگ ویتنام» منتشر کرد که به شرح زیر است:

چهار روز بعد، پرزیدنت جانسون که به تازگی به دنبال ترور کندی سوگند یاد کرده بود با مشاوران دولت گذشته در واشنگتن ملاقات کرد تا در مورد وضعیت ویتنام به روز شود و موافقت کرد که ایالات متحده سیاست های توافق شده را دنبال کند.

اقدامات در هونولولو توسط رئیس جمهور فقید کندی به تصویب رسیده بود.به عنوان بخشی از این جلسه، برنامه ریزان نظامی ایالات متحده به جانسون در مورد طرح عملیات (اوپلن-34-ای ) که در اسناد پنتاگون به عنوان "برنامه مفصل عملیات نظامی مخفی علیه دولت ویتنام شمالی" توصیف شد، توضیحاتی ارائه کردند. این برنامه خواستار "فشار فزاینده و سریع" در قالب چهار نوع ماموریت ویژه در یک "دوره 12 ماهه در شرایط کوتاه از جنگ محدود " شد.

اول مأموریت‌های "آزار و اذیت" از جمله؛ «عملیات تخریب کوچک و غیرقابل شناسایی ، عملیات روانی در سطح متوسط [و] اقدامات جمع‌آوری اطلاعات در مقیاس کوچک»، انجام خواهد گرفت.

دوم ، مأموریت‌های "فرسایشی" از جمله؛ «عملیات مقاومت در مقیاس محدود، حملات هوایی و دریایی توسط نیروهای کوچک» در مورد تأسیسات مهم نظامی و غیرنظامی دنبال می شود.

سوم، حملات "تنبیهی" همچون ؛«حمله توسط نیروهای گروهان و گردان ها، در صورت امکان مخفیانه، اما در صورت آشکار شدن، به جمهوری ویتنام شمالی نسبت داده می‌شود».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    3 9
    ای بابا خود ویتنام با آمریکا پیمان اقتصادی بزرگ بسته شما هنوز اندر خم یک کوچه اید .
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 0
      ایضا دیدار ژنرال جیاپ و ژنرال وست مورلند پس از جنگ ویتنام هم اتفاق افتاد
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    2 1
    ربطی نداره ولی مهم: بازم اسم ترکیه...اگر بدونید کاری که ترکیه در جنگ آبی علیه عراق و ایران و منطقه راه انداخته، چقدر لعنتی و جنایاتکارانه عمل کرده، اینطوری ساکت نمی‌نشستیم... جنگهای تبلیغاتی اسرائیل علیه ایران و نمیدونم سروصدای غنی سازی 60%و ترور اشخاص در ایران و...همش‌ کشکه آقا. جنگ آبی رو دریابید که در حال وقوعه و بسیار خطرناک علیه منطقه است... بایستی خشتک اسرائیل رو بسرش بکشید هرچی زودتر...از اون طرف ترکیه رو توسط مرزیهای عراق، خسته اش کنید. ترکیه بایستی هزینه بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس