1

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلبهمسو با گروهک منافقین و طیف‌های رادیکال ضدانقلاب، انگاره سیاسی بودن قتل را بدون ذکر هیچ مدرکی و صرفاً براساس ذوقیات و تشابه اسمی و زمانی (فصل پاییز) بازنمایی کردند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که هامون سینما در خون، هنرمند کشی، «هامون» و «لیلا» خون می‌گریند و پایان بهت آور داریوش مهرجویی فیلمساز و همسرش در صفحات نخست روزنامه‌های امروز درباره قتل زوج سینمایی در کرج برجسته شده اند. نقشه امریکایی صهیونیستی برای غزه و هشدار ایران نسبت به عواقب ادامه جنایات صهیونیست‌ها در غزه از دیگر تیترهای مهم امروز روزنامه است.

پس از انتشار خبر قتل کارگردان هامون که پیامد انتشار اخبار در درگاه‌های رسمی است، شبکه‌های معاند ضد انقلاب تلاش می‌کنند تا مرگ این زوج را ادامه قتل‌های زنجیره‌ای و کاملا آنرا سیاسی جلوه دهند و از ویدئوی اعتراضی مهرجویی پس از عدم اکران فیلم لامینور در نوروز ۱۴۰۱ به عنوان دستاویزی سیاسی استفاده می کنند. روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز از قافله این ماجرا عقب نمانده و به بازار شایعات دامن زدند.

روزنامه شرق درباره این حادثه تلخ نوشته است:

حدس و گمان درباره نحوه قتل و کشته‌شدن «مهرجویی» در این ۲۴ ساعت هر ‌لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد. البته همان زمان خبر رسیده بود که کارگر خانه آنها که اتفاقا افغانستانی نیز هست، از مظنونان این حادثه خشونت‌آمیز است. نحوه قتل داریوش مهرجویی که خود معنای سینمای ایران است و نامش با ساخت فیلم‌های تأثیرگذار همراه است، اینک در کنار کلمه قتل آمده است. برخی از سینماگران در بهت و حیرت این اتفاق آرزو می‌کردند که کاش ستون سینمای ایران با سکته یا بیماری از دنیا می‌رفت و چنین کشته نمی‌شد. برخی این پایان را با یکی از دیالوگ‌های حمید هامون مقایسه کردند که می‌گفت: «خواب دیدم در یک سردابه قرون وسطایی سلاخی می‌شوم» حالا این اتفاق رخ داده است. البته تعدادی دیگر نیز به فیلم «خوک» مانی حقیقی که در آن کارگردانی با چاقو به قتل می‌رسد اشاره می کردند. برخی خطاب به مهرجویی می‌گفتند پایان زندگی‌تان شبیه پایان فیلم‌های «مسعود کیمیایی» است!

بازنمایی از قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در پاییز/ گفتگو با صهیونیست‌ها خط قرمز نیست!

روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن نیز در گزارشی می‌نویسد:

حتی مرگ تراژیک خود مهرجویی را می‌توان با ارجاع به آن نشانه‌شناسی کرد. حالا بماند که او به‌نوعی منجی سینمای ایران بعد از انقلاب بود که فیلم «گاوش» نگذاشت تا افراطیون دوآتشه، سینما را برای همیشه تعطیل کنند. گرچه او در این مسیر پرفرازونشیب همواره با حذف و ممیزی و سانسور مواجه شده و حتی گفته که مسیر فیلم‌سازی‌اش را سانسور تعیین کرده و حالا مسیر زندگی‌اش را ساطور قاتلان.

در ادامه می‌خوانیم:

در سال ۹۷ با او گفت‌وگویی انجام داده بودم که گفته بود:من آنچنان که باید و شاید، از مسیر فیلمسازی‌ام در ایران راضی نیستم، برای اینکه دائماً در جنگ و جدال یا در معارضه با سیستم نظارت و سانسور بودم. چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب. بسیاری از کارهای من از «گاو» گرفته تا «پستچی» و «دایره مینا» و «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» از یک سال تا سه سال توقیف بودند، یا سانسور شدند. جالب اینکه همین فیلم‌ها که بعداً اجازه اکران گرفتند، در فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی جایزه گرفتند. اما همیشه این شبح سانسور و توقیف به شکل یک اضطراب درونی و آزاردهنده همراه من بود.

بازنمایی از قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در پاییز/ گفتگو با صهیونیست‌ها خط قرمز نیست!

اما در اقدامی عجیب روزنامه جمهعوری اسلامی در سرمقاله خود دست به این‌همانی سازی قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای زده و نوشته است:

انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، ذهن‌ها را بلافاصله متوجه ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در دهه ۷۰ کرد به ویژه قتل مظلومانه داریوش فروهر و همسرش که آن مجموعه قتل‌ها تبعات سنگینی به بار آوردند. اکنون با پندآموزی از قتل‌های زنجیره‌ای و پیامدهای ناگوار آن، مسئولان باید اقدامات فوری، جدی و دامنه‌داری برای ریشه‌یابی ماجرای اخیر به عمل آورند و تا سوزاندن ریشه این فساد، به اقدامات خود ادامه دهند.

در ادامه سرقماله این روزنامه به قلم مسیح مهاجری آمده است:

اگر بررسی‌ها به واقعیت تلخی از قبیل ارتکاب این جرم توسط باندهای توطئه‌گر داخلی منتهی شد، مبادا ملاحظه‌ای صورت بگیرد و با توسل به توجیهات غیرشرعی و غیرقانونی از اعلام اسامی و برخورد با افراد آن باندها خودداری شود. در نظام اسلامی آحاد مردم با هر دین و مذهب و مرام و سلیقه و گرایشی دارای کرامت انسانی هستند و قانون باید از آن‌ها حمایت کند. مسئولان نظام فقط با اِعمال چنین روشی است که می‌توانند از این نظام پاسداری کنند.

بازنمایی از قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در پاییز/ گفتگو با صهیونیست‌ها خط قرمز نیست!

پس از قتل داریوش مهرجویی و همسرش، خط عملیات روانی پررنگی از سوی رسانه‌های غیرهمسوی داخلی و معاندین درحال انجام است. ازجمله این محورها می‌توان به "مشابهت سازی با قتل‌های زنجیره‌ای"، "نبود امنیت" و "دخیل بودن نهادهای امنیتی در این ماجرا" اشاره کرد. از سویی چهره‌های امنیتی و سیاسی جریان اصلاح‌طلب با صدور پیام‌های بی‌سابقه‌ای با تأکید روی کلیدواژه‌هایی مانند «نگرانی مردم» و «لزوم شفاف سازی» تلاش کردند دامنه ابهام این حادثه را توسعه دهند و نکته دوم و مهم‌تر اینکه افرادی مانند عمادالدین باقی از طریق موازی نمایی قتل داریوش مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در دهه ۷۰، همسو با گروهک منافقین و طیف‌های رادیکال ضدانقلاب، انگاره سیاسی بودن قتل را بدون ذکر هیچ مدرکی و صرفاً براساس ذوقیات و تشابه اسمی و زمانی (فصل پاییز) بازنمایی کردند!

گفتگو با اسرائیل با رمز گفتگوی تمدن‌ها

در نهمین روز از عملیات طوفان الاقصی، تنش‌های در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی افزایش یافت که تاکنون منجر به هلاکت و زخمی شدن چندین نظامی رژیم صهیونیستی شده است. روزنامه اعتماد در شماره امروز خود به سراغ علی باقری از اعضای ارشد جبهه اصلاحات رفته است و او در بخشی از این گفتگو با تمدنی خواندن صهیونیست‌ها تز تاریخ گذشته گفتگوی تمدن‌ها را به عنوان خط گفتگوی مستقمی با رزیم صهیونیستی معرفی کرده است! در بخشی از این مصاحبه آمده است:

شرایط منطقه امروز بسیار خطرناک است و می‌تواند زمینه‌های منازعه‌ای فراگیر و وسیع را در سطوح منطقه‌ای و جهانی فراهم کند. این نگرانی‌ها از سوی بسیاری از اندیشمندان، صاحب‌نظران و تحلیلگران مورد هشدار و نگرانی قرار گرفته است. رخدادهای اخیر در فلسطین اشغالی می‌تواند یکی از بسترهایی باشد که باعث نزاع بزرگ تمدنی و دینی باشد. بازگشت به گفت‌وگو، تعامل و مفاهمه بین تمدن‌ها و ملل می‌توانست و هنوز می‌تواند بستری برای یافتن راه‌حل‌های نجات‌بخش باشد. دنیا اما در حال دور شدن از ایده گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌هاست!

بازنمایی از قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در پاییز/ گفتگو با صهیونیست‌ها خط قرمز نیست!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    آنقدر همسو همسو و اصلاح طلب و اینها نکنید باید مسأله روشن بشه دزدی کردن و طرف رو سلاخی کردن جور در نمیاد با عقل و شعور مردم بازی نکنید
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    6 4
    با سلام موضع گیری این خبرگزاری در برابر فرضیه تشابه قتل مهرجویی با قتلهای زنجیره ای دهه 70 عجیب است! در همان زمان هم مقام رهبری گفته بودند این قتلها دسیسه سرویس های خارجی است، و لو اینکه عناصری خودسر و نفوذی در نهادهای امنیتی انجام داده باشند. بدیهی است اینکه حتی فرد یا افرادی در یک نهاد مزدور خارجی شوند نباید کل مجموعه آن نهاد زیر سوال برود. این دسیسه همان سرویس های خارجی بود که کل مجموعه یک نهاد زیر سوال برود. امروز هم روزنامه کیهان همین مقایسه را میان قتل مهرجویی با قتل یکی از قتل های زنجیره ای (مرحوم شریف) انجام داد! بدیهی است دزدی از افراد مشهور در همه جا رایج است، به ویژه الان که وضعیت معیشتی و اعتیاد و بحرانهای اجتماعی نیز زیاد شده است. تنها لازم است به آمارهای یکی از کلانتری ها مراجعه بفرمایید تا متوجه انواع دزدی هایی که در طول روز انجام می شود بشوید. اما اینکه یک فرد مشهوری به این طریق کشته شود مشکوک است. اتفاقا قتل مهرجویی به شیوه همان قلتهای زنجیره ای دهه 70 است، و مطمئنا فرضیه طرح قتل توسط سرویس های خارجی بسیار برجسته است. معمولا در کشورهایی که نهادهای فرهنگی و آموزشی شان توسط شبکه های ماسونهای خارجی اداره می شود افراد با استعدادی مانند مرحوم مهرجویی در طول زندگی حرفه ای شان بسیار اذیت می شوند ، همزمان از طرف همان "اشباح پشت پرده" حمایتهایی از جمله جوایزی مانند " شوالیه ادب و هنر " و..هم می شوند...تا همه بدبختی ها و یا آنچه نخبه کشی نامیده می شود به پای نظام مستقر نوشته شود! ..این نخبگان هم به دلیل نا آگاهی سیاسی در چنین دامهایی می افتند. اگر حضورشان در این دامها برای "اشباح" مفید نباشد و در واقع در برنامه های آنها که ایجاد تنش است همراه نشوند، حذف می شوند! بدیهی است هزینه این حذف هم به پای نظام مستقر نوشته می شود.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 3
    این رسانه های اصلاحاتی غرب پرست دیگه دستشان از رو شدن هم گذشته و به وقاحت رسیده اند، اگر سال 78 بود شاید، 88 شاید ولی بعد 40 سال، فقط مثل اسرائیلی ها که علنا کودک کشی میکنن و وقیحانه رفتار خود را توجیح میکنن هیچ توجیحی در قشر و بدنی دانشجویی کشور ندارند جز طرفدارها مثل طرفدارهای اسرائیل! الان این جماعت غرب پرست داغ دار جناب مهرجویی شده اند؟! اصلاحات یک سرطانی است که بدنه سیاسی خود را در فتنه های گذشته نابود کرد، والان فقط نفوذ در بدنه اقتصاد آنها باقی مانده و از قشر به اصلاح نخبه غربی رسیده اند به توییتر بازهایی که التهابات اجتماعی درست کنن نهایت قدرت و حرکت آخری که میتوانستند بزنند با روی کار آمدن حسن روحانی بود تا کل جریان رفسنجانی و خاتمی در یک جبهه واحد برای یک هدف واحدی که در طول این 40 سال دنبال میکرند عمل کنند، انصافا توی آن 8 سال به اندازه تمام دوره های رفسنجانی، خاتمی و جنگ به کشور لطمه زدند ولی هر چقدر این جماعت خراب کردند اینطرف رویش داشت تا همه این خرابی ها را جبران کنه انشاالله
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 2
    پول زیادی در کشور توسط این اقشار جابجا و مصرف و دستمزد میشود در حالیکه کار تخصصی نیست و کار هنری و فیلمهای ساده اقدامی بی هزینه و وقت تلف کردن است و نتیجه و بازدهی برای رفاه و تولید در کشور ندارد. اخیرا هم بین دوول مثل روس و ایران و یا هند و عراق و افغان و غیره فعالیت مشترک میشود که ماهیت اصلی مشخص نیست و چه سودی دارد و ممکنه مباحث امنیتی باشد یا انتقال پول و غیره و بهتره کلا فعالیت سینمایی متوقف شود
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 2
    عجیب اینکه قتلهای زنجیرهای راکهدرزمان دوم خرداد واصلاح طلبان بود هزینهاش رامومنین واسلام وانقلاب داد وسودش سرازیر جیب اصلاح طلبان شد.که.خودباید پاسخگو میبودند شدالان هم درزمان فلاکت ارباب پادوها قصد پرت کردن هواس مردم رادارند
  • محمد اول IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 3
    باز همان سناریوی قدیمی‌.یک بار به نام مهسا یک با نام تقلب در انتخابات این بار هم رمز جدید مرحوم مهرجویی دستگاه اطلاعاتی رژیم کثیف سگیونیستی با کمک مزدوران داخلی و خارجی میخواهد افکار عمومی ایرانیان را از قضیه اصلی یعنی فلسطین مظلوم و شکست خفت بارشان دور کنند
  • FR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 3
    یک حسی به آدم میگه پای همسرش و با مجموعه ای از مسایل پیچیده در کار بوده که احتمالا قرار نبوده وی کشته شود …
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    3 0
    با اطلاعات پخش شده دیگر شکی نمانده
  • دهقان IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 1
    وجدان در این یک سال گذشته در اغتشاشات که اکثرا هم همین جراید اصلاح‌طلب علنی باعث تحریک مردم و هم‌ سو با دشمن بودند خیلی صدمه روحی روانی عاطفی و مالی کشیدیم در هرکشوری هم آزادی بیان حد و اندازه ای داره چرا با این عناصر معاند داخلی که علنی با امنیت روح‌و‌روان مردم بازی و کاسبی میکنند برخورد قاطع نمیشود برای مردم این سوال هست باهم صحبت میکنند که معاندین داخلی ریا کار دارند از بودجه بیت المال در جهت ضربه زدن به مردم و امنیت کشور استفاده میکنند حتی از بعضی از جراید مورد پسند مردم هم بودجه بیشتری میگیرند چرا با اینها برخورد نمیشود ولی اگر یک‌‌ فرد بیچاره اخباری که همین جراید مخل منتشر میکنند جایی بازگو نماید به چهر میخ کشیده میشود آزادی بیان در ایران اینقدر زیاد هست که شده وصیبت در راستای ضربه زدن به امنیت کشور
  • تهرانی ری IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    می کشند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    خفه شو ابعاد قضیه روشن خواهد شد
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    چرا باید اینها در قطعه جدا دفن شوند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس