کد خبر 1550751
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
حوادث

مرد دستفروش که همکارش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود در حالی از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد که وی مدعی بود برای دفاع از جان خود و دخترش مرتکب جنایت شده است.

به گزارش مشرق، مهر سال ۱۴۰۱ وقوع درگیری در محله فلاح به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و مأموران به خیابان سجادجنوبی رفتند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان دو دست‌فروش رخ داده و هر دو نفر هم مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ساعتی بعد یکی از آنها به‌علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید تسلیم مرگ شد. وقتی مأموران به بازجویی از متهم پرداختند وی درجزئیات حادثه گفت: من و مقتول که از بستگان دورم بود چند سالی همکار بودیم. من ساندویچ می‌فروختم و او هم کنار خیابان بلال می‌فروخت. روز حادثه حالت طبیعی نداشت بی‌دلیل با من درگیر شد بعد شیشه نوشابه‌ای را برداشت و آن را شکست و به سمتم حمله کرد و چند ضربه هم به من زد چون دختر کوچکم هم با من بود سعی کردم دعوا را ادامه ندهم تا خطری دخترم را تهدید نکند اما او کوتاه نیامد من هم برای دفاع از جان خودم و دخترم چاقویی را از جیبم بیرون آوردم تا بترسد اما او به من حمله کرد و چاقو ناخواسته به سینه‌اش خورد. پس از آن ترسیدم و به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص کردند.

سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: روز حادثه چون دختر خردسالم همراهم بود وقتی مقتول با شیشه نوشابه ضربه‌ای به کتفم زد برای اینکه او را بترسانم چاقویم را بیرون آوردم که در جریان حمله او، به سینه‌اش خورد. باور کنید قصد کشتن او را نداشتم و حالا هم از اتفاقی که افتاده پشیمانم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و باتوجه به مدرک‌های موجود در پرونده ادعای متهم مبنی‌بر دفاع مشروع را نپذیرفتند و او را به قصاص محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    6 0
    تو تمام جلسات دادگاه ها یک نفر نشد بفهمه چرا چاقو ناخواسته اونجایی که نباید برخورد می‌کنه.... چاقو ساز رو بگیرید
    • ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      3 1
      نیت مهمه ، اصل نیته که همه چاقو کشا به نیت نکشتن چاقو میخرند ولی بعضی چاقوها خرابن و اشکال فنی دارن موجب کشته شدن میشن که این دیگه مقصرش چاقو سازها هستن و به چاقوکشان با نیت خیر هیچ ربطی نداره
    • محمد ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      طرف مشروب خورده و آنوقت پدر دختر را قصاص میکنند؟ مثل یمن باید شراب خوار را گردن زنند کی مقصره؟یمنی ها چاقو حمل نمیکنند؟ آفرین به عدالت یمن کشور امام زمان
  • ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    14 2
    حالا چون دستفروشه میشه قصاص کرد ولی اگه پزشک بود نمیشد!
    • M ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      3 0
      بدبختی اینجاست که اگه خودی و نور چشمی باشه اعدام که هیچ بازداشت هم نمیره
    • ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      3 0
      آفرین ... حرف دل من رو زدی . قانون برای اقشار ضعیفه
    • ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      2 0
      چاقوش اگر زنجانی !!!!!!! بود حتما اعدامش نمی‌کردند .
  • ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    5 0
    این بابا ممکنه راست هم بگه ولی چرا باید چاقو با خودش حمل کنه که همچین اتفاقی رخ بده .برای همین است که در کشور حمل سلاح حتی سلاح سرد ممنوع است.
    • محمد ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      طرف مشروب خورده و حال طبیعی نداشته چرا تست مشروب از مقتول نمیگیرید ؟ و آنوقت پدر یک دختر خردسال را به همین راحتی قصاص میکنند؟ زندان هم جایگزین دارد , اول باید شراب خوار را گردن زنند تا کسی شراب خورده به خیابان نیاید در خانه اش درب را قفل کند و تا دلش میخواهد مشروب سر کشد 90 درصد قتل های نزاع و درگیری ها و تصادفات به علت مصرف مشروبات الکلیست مسئولین قوه قضا کی مقصره؟یمنی ها چاقو حمل نمیکنند خنجرهایشان چنان تیز است که با یک اشاره اشرار را به درک واصل میکنند ؟ آفرین به عدالت یمن کشور امام زمان
  • بی نام ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    ربطی به پزشک دستفروش نداره به خاطر اینکه جان یک نفر انسان را گرفته و مجازات قانونی روال خودش را ادامه می‌دهد ربطی به مسائل دلسوزی نداره تا حالا حتی پزشک قاتل بوده اعدامش نمودن تمام شده رفته اما باید جلوی عصبانیت خطرناک را گرفت آنهم با چاقو نه با یک تیکه سنگ کوچک
  • ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 0
    آقای ق ق پزشکهای قاتل و رییس جمهورای خونه خراب کن رو هم با همین سرعت مجازات کن
  • ایرانی با غیرت ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    چرا مسئوولین محترم قوه قضائیه انهائی را که 8 سال وقت و پول مملکت را تلف کردند و کار به درد بخوری هم انجام ندادند و الان هم موی دماغ دولت فعلی هستند که مشغول آواربرداری از خرابه های به جا مانده 8 سال دولت قبلی میباشد را به پای میز محاکمه نمیکشانند و حداقل مورد مواخذه هم قرار نمیدهد.اشخاصی مانند : روحانی و جهانگیری و نوبخت و ظریف و زنگنه بایستی پاسخگوی ترک فعلها و تخلفات خودشان باشند.
    • ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      به نظر می رسه محاکمه و مجازات این قشر چون چوب دوسر نجس هستن برای نظام هزینه درست می کنه
  • محمد ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    ادم عصبانی منطق نداره و نمیدونه داره چکار میکنه همراه داشتن چاقو اشتباهه تقصیر چاقو نیست تقصیر عصابه خورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس